Skocz do zawartości

Chłopaki może pomożecie ...


MirekD

Rekomendowane odpowiedzi

mam od kilku dni problem ze wspomaganiem w Alfie Romeo Mito, (to takie "ładniejsze" Grande Punto, mam od 2 miesięcy rocznik 2009 i do teraz bezproblemowo) co może być przyczyną i gdzie szukać. Objaw jest taki, że nagle bez przyczyny bimba bimbacz i nie ma wspomagania, wystarczy przekręcić kluczyk i wszystko wraca do normy, już czytałem , że to może być z powodu chłodu na zewnątrz (+11 stopni to już mróz dla tego auta ?) choć raz "strzeliło " przy + 30 w sierpniu, piszą jeszcze o przekaźnikach i czujniku skrętu 

Ma ktoś doświadczenie w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę , że tu "życia " mniej niż na Marsie, już na Stilo kąciku było ostatnio bardziej emocjonująco. Nie sądze aby nikogo nie dopadła opiana przeze mnie przypadłość. dzieki za pomoc, szukam gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 12.10.2018 o 10:31, DeviLLL napisał:

Ale jaki bimbacz bimba ? Może alternator pada i brakuje ładowania stąd wyskakuje błąd ?

W Grande, problemy z alternatorem to częsta sprawa, więc u kuzynki Alfy może być podobnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie strzelił focha, nie.

problem, że błędów nie mogę odczytać z poziomu mojego programu. zainstalowałem MES'a ale znowu nic gładko nie idzie , nie znalazło ELM'a 327 BT i portu, kupiłem kabel + przejściówkę typ 3 u Viakena, czekam. Alternator ładuje, pokazuje 13 -14 volt, napięcie spada gdy obracam kierownicą ale nigdy poniżej 12, 9 volta. doszedł błąd klimatronika, mruga lewy wyświetlacz po adaptacji (lewa schodzi do zera, prawa zatrzymuje się na 02)  nie grzało na lewą stronę, mogłem kręcić regulacją ile chciałem, leci zimne, w trybie mono grzeje, w auto dmucha zimnym, prawa strona jest sprawna , grzeje ile nastawię, ogólnie franca chłodzi jak głupia lody można mrozić więc chyba z czynnikiem jest wszystko o.k.

bimbacz daje jedno "bim" i kierownica jak w starze 29, zapierasz się nogą o tunel i kręcisz, wyłączysz i odpalisz na nowo jest o.k., do następnego razu (np: za tydzień lub za dwa dni)

Edytowane przez MirekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i qwa wiedziałem, że tak będzie !!!

 

mam kabel od Viakena VAGKKL +Fiat Ecu Scan, przejściówke żółtą, MES w pelnej wersji, wypierd.....łem kasy w kosmos i gówno.

Nie łączy sie z samochodem, porty ustawione, wykrywa interfejs , ciągle drze ryja że potrzebuje ELM327/OBD key.

to co ch... nędzy jeszcze potrzebuję ?

co za popierd...... elektronika ?

do kijanki wchodze byle programem z ELMA 327 BT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELM327 BT, żołta przejściówka, MES wersja pełna i taki ch...  zpołączeniem, port z ELM'em wykryty, ustawiony COM4 i g... zmieniony na COM1 i to samo: pokazuje taki komunikat;

i obrazek z ustawieniem portów: 

niemam już nerwów do tego złomu, pierdolne nim w mur i sie gówna pozbędę.

Bez tytułu1.png

Bez tytułu.png

Edytowane przez MirekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pompuj się tak bo Ci, żyłka strzeli.

Jak widzisz naprawa samochodów uczy pokory i cierpliwości.

Jaki nr com-a  wypluwa system komputera dla podłączonego kabla?

Sterowniki kabla zainstalowane?

 

Edytowane przez piohol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież pisze, wykrył com 4, ręcznie zmieniłem na com 1, wykrył ELM 327 BT, a wcześniej kabel od Viakena,  sterowniki zainstalowane zgodnie z instrukcją.  instalowałem też ELM 327 po kablu USB, tego nie wykrył (ale wiem z forum Stilo, że z tymi Elmami  były problemy). o moje żyłki sie nie martw, cholera mnie bieże bo z innym autam (z poza koncernu fiat) nie mam problemu, Kijanka łączy sie z byle programem diagnostycznym bez problemu, wtyczka w gniazdo i już mam dostęp do czego chce, tu przejściówki sterowniki, manualne ustawianie portów , sterowniki ch ...  wie co jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś chociaż test łączności z interfejsem w opcjach MES? ELM odpowiedział na komendy AT wysłane przez MES? Jakoś problemu z kilkoma FIAT-ami i MES nie miałem, w tym z najnowszym 500X, w którym Proxy robiłem.

Trzeba było kupić wersję WiFi, to byś portów COM nie ustawiał, tylko IP i port, który jest standardowo ustawiony. Mam obie wersje, USB i WiFI - z żadną nie ma problemów. Dziwne jest, że trzeba sterowniki do kabla USB? Ano trzeba, tak to działa.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może poleć jakiś interfejs WiFi ?

nie odpowiedział na AT bo ma problem z czasem odpowiedzi: przekroczono limit czasu, zmieniałem transfer danych i nic.

nie bądź sarkastyczny, sterowniki to nie problem, dziwi mnie tylko, że w obecnych czasach tzeba jeszcze płytek z tym ustrojstwem, gmyrania po necie a nie ma tego w interfejsie wgranego jak ma byle jaki  pen drive

do kolegi piohol:

"Jak widzisz naprawa samochodów uczy pokory i cierpliwości"

zapewne mam więcej lat na liczniku w doświadczeniu w naprawie samochodów prywatnie i w ASiO niż Ty życia za sobą, więc nie mów mi co to pokora i cierpliwośc bo myśle ,że mało wiesz. 

Zamiast pomóc , cosś poradzić,  to tradycyjnie, większość  "mądrują", taki standard na forach. 

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez MirekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro port i prędkość transmisji portu ustawione są prawidłowo, sterowniki do kabla wgrane i ustawienia portów w programie prawidłowe to wszystko powinno banglać jak złoto. Może programik z witaminką jest chory, bo takowe problemy często mają te "legale". Zobacz na stronie producenta programu a być może zrozumiesz czemu nie możesz się połączyć z furą. Instalowałem kilkanaście programów MES - legal na kompach z różnymi windami od XP po 10 i na każdym nie było problemu z połączeniem z samochodami. Natomiast w tych z witaminką często występowały problemy z połączeniami. Jak program nie działał w sposób prawidłowy Yani rozwiązywał problem w kolejnej wersji programu i tak jest do dzisiaj. Gdyby twoja alfa wyprodukowana została w 2018 roku to zrozumiałbym błąd komunikacji ale chyba z tego rocznika twój samochód nie jest skoro szukasz pomocy na forum. Jeżeli szukasz pomocy zapraszam do siebie chętnie pomogę jeżeli tylko będę potrafił, mogę też wykonać diagnostykę MES-em w wersji legal i zobaczymy czy przyczyną braku komunikacji jest program, interfejs czy samochód.

Edytowane przez piohol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbowałem z ELM327 od iCAR w wersji WiFi, i d...  . Komputer wykrył ale nie połaczył sie z ELM'em, (podobnie telefon) , odesłalem. Tak działam na elektronikę 😂 i to nie pierwszy raz mam takii przypadek, dlatego prosiłem krok po kroku i dokładny zestaw niezbędnych akcesoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam EL327 + dodatkowe przejściówki, MES'a z licencją i u mnie działa. Kiedyś na potrzeby MES'a chyba trzeba było usunąć jeden z elementów w interfejsie ELM327. Pamiętam, że swojego przerabiałem. Może w tym jest problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra , po wielu walkach udało sie spiąc z komputerem ELM327 ale.......

no właśnie ELM jest w wersji 1,5 a MES 3,6 nie chce z nim gadać, przejrzałem już dostępność dla wersji 1.3 bo o taka sie MES upomina i d.... blada .

Jaka wersja MES'a zagada z ELM 327 v1.5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem jedną prawidłowość ze wspomaganiem, lekki skręt w lewo i np. najazd na dziurę w jezdni lub przejście między ulicą a wjazdem na inną drogę gdzie poziomy się nie zgadzają (jedna z dróg jest ciut wyżej). Założyłem koła z "kiszkami" zimowymi i przez tydzień nie miałem problemu, wspomaganie działało miodzio, dziś wywaliło na stałe, nie pomaga ponowne odpalenie, po lekkim skręcie odcina wspomaganie, na prosto jest ok. Nadal niemożność skomunikowania się z samochodem poprzez ELM 327 i przejściówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Polecam najnowszy MES 4.2 LICENCJONOWANY! plus interfejs https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-wifi-ford-mscan-hscan-euroscan-2016.html - po WiFi - zadziała.
Ja mam https://viaken.pl/pl/interfejs-obdlink-mx-wifi-na-stn1170.html - też na chipie stn1170, tyle że drożej.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.10.2018 o 11:07, MirekD napisał:

Alternator ładuje, pokazuje 13 -14 volt, napięcie spada gdy obracam kierownicą ale nigdy poniżej 12, 9 volta.

13-14V na pracującym silniku i spadki <13V przy kręceniu kierownicą to jest mało. Pomierz auto, które nie ma opisanej przez Ciebie przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 17.10.2018 o 11:07, MirekD napisał:

zainstalowałem MES'a ale znowu nic gładko nie idzie , nie znalazło ELM'a 327 BT i portu, kupiłem kabel + przejściówkę typ 3 u Viakena, czekam.

Do diagnozy wspomagania Delphi Electric Steering nie potrzebujesz żadnych przejściówek, wystarczy goły, sprawny ELM 327 od Viaken przystosowany do współpracy z AR/FIAT/Lancia (dotyczy wszystkich wersji silnikowych MITO). Żeby nie było, to nie jest mój wymysł, tylko informacja ze strony Multiecuscan. 

 

https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

 

Na Twoim miejscu odinstalowałbym program i sterowniki i postawił wszystko jeszcze raz wg instrukcji w pdf dołączonej do interface'u Viaken. Program Multiecuscan umożliwia autodiagnostykę połączenia z interface'm przez przyciski "Szukaj interfejsów" oraz "TEST". Nie ma siły, to musi działać. Nigdy nie miałem problemów z diagnostyką aut z grupy Fiat przy udziale ELM327 USB oraz kabli Viaken. Nie traktuj tego jako mądrowanie się, tylko jako sugestię, że "coś poszło nie tak". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bochumil za wsparcie, pewnie tak zrobie jak piszesz, opcje wyszukiwania interfejsów i test juz przerobiłem i ciągle coś jest nie tak, mam elma na USB, Viakenowski VAGKKL + Fiatecuscan, i elma BT, żółtą przejściówkę,  na wszystkich ten sam problem, nie ma połączenia mimo wykrycia, Viakenowski na dodatek krzyczy ,że potrzebuję ELM 327. Instrukcje przewertowałem od pozatku do końca i "na abarot". Byłem u goscia który się zajmuje "zawodowo" gadaniem z Body w autach, i się "zmarszczył" gdy mówiłem o próbach z MES'em. Jestem umówiony na przyszły tydzień na "konewresację" z programem diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne. Piszesz, że posiadasz viakenowski VAG KKL. Tym interfacem ze wspomaganiem się nie połączysz. Podobnie może być z modułem ELM BT, które działają losowo, zwłaszcza w przypadku aut z grupy Fiat. Podobnie może być z ELMem USB który posiadasz. Możesz zapodać jego fotę? Podejrzewam, że masz jakiegoś no name'a ze słynnym rezystorem, stąd problem z konfiguracją. 

Potrzebujesz interface ELM327 V2 USB na czipie STN1110 od Viakena. Może gdzieś go znajdziesz w zapasach allegro. Ten nowszy (V3) kosztuje nieco więcej. Kupując w sklepie Viaken najlepiej przy okazji zakupu sprecyzować do jakiego auta będzie przeznaczony interface. Tak zrobiłem przy okazji zakupu kabli do Fiata i Mazdy. Problemów żadnych. 

Zapytaj na forum Fiat Klub Stilo w dziale "Kupię" czy ktoś ma na sprzedaż sprawny używany viakenowski ELM. Tam sporo osób się już Stilo pozbywa, a graty zostają...

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2018 o 13:22, Ozarek napisał:

13-14V na pracującym silniku i spadki <13V przy kręceniu kierownicą to jest mało. Pomierz auto, które nie ma opisanej przez Ciebie przypadłości.

To jest norma w Starjetcie też tak miałem. Jak się zaczęło się wspomaganie wyłączać to wymieniłem czujnik i był spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie mam interfejsy, od lewej:

Viaken ,327 USB  ( z alledrogo) i 327 BT (z Kijanką łączy sie bezproblemowo).dookoła białego zawinięta przejściówka nr. 3

Interfejsy.jpg

Edytowane przez MirekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te interfejsy możesz sobie... schować. Do diagnostyki wspomagania potrzebujesz solidny ELM327 po USB od Viaken dla aut z grupy Fiat. Wtedy skończą się Twoje problemy z konfiguracją :) Możesz również korzystając z poniższego linka zmodyfikować posiadany ELM327 USB

 

http://fiatpunto.com.pl/topic28042.html

 

Oczywiście robisz to na swoją odpowiedzialność :old:

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2018 o 23:06, bochumil napisał:

Wszystkie te interfejsy możesz sobie... schować. Do diagnostyki wspomagania potrzebujesz solidny ELM327 po USB od Viaken dla aut z grupy Fiat. Wtedy skończą się Twoje problemy z konfiguracją :) Możesz również korzystając z poniższego linka zmodyfikować posiadany ELM327 USB

 

http://fiatpunto.com.pl/topic28042.html

 

Oczywiście robisz to na swoją odpowiedzialność :old:

Dlaczego po USB, a nie WiFi? Bez problemu działają STN1110 i STN1170 (np. OBDLink MX WiFi, w tym osiowanie).

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.12.2018 o 21:04, krowka napisał:

Dlaczego po USB, a nie WiFi? Bez problemu działają STN1110 i STN1170 (np. OBDLink MX WiFi, w tym osiowanie).

Bo każde połączenie kablowe jest pewniejsze. Do odczytywania i kasowania błędów można bezprzewodowo, natomiast taka łączność przy programowaniu grozi uwaleniem centralki czy innego modułu, w którym grzebiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

i mam kod błedu B1905, aktywator klapy mieszania powietrza.

I jak sie do gówna dobrac ?

napisałe zapytanie na alfaholikach ale tam tylko czytać potrafia bo z odpowiedzia to d...blada.

trzeba rozbebeszyc poł auta , czy wystarczy przeciąc na pól i potem skleić ?

gdzie toto ustrojstwo siedzi, szukam schematów i nie widze nic co by pasowalo, same stilo, 159'tki i inne z klimatronikiem , mito nie ma  lub nie potrafie znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, dotarłem w robocie u żony na gościa który ma oprogramowanie diagnostyczne ( jakieś profesjonalne) i kable, wpięliśmy i ......

tu cała historia, jest jeden jedyny błąd ten B1905, innych nie ma zapisanych, czysto wszędzie. nawet wspomaganie nie ma zarejestrowanego błędu a tydzień temu wywaliło wspomaganie 2 razy pod rząd ( jest tylko info,że zarejestrowano wyłączenie 842000 sekund temu i nic więcej), od tego czasu spokojnie się jeździ, klapa o dziwo działa ale własnym życiem raz daje ciepłe potem znowu zimne albo tylko zimne i pstrykanie nawiewami powoduje odpalenie ciepłego. Czeka mnie grzebalnia.:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wspomaganiem dziwna rzecz. Rzeczywiście podpiąłeś się pod centralkę wspomagania? A może masz aku słaby i przy deficycie prądu odłącza najbardziej prądożerne podzespoły? Pisałeś o skaczącym napięciu 13-14V - może regulator napięcia na altku domaga się wymiany?

Co do klimy to musisz przycisnąć chłopaków na forum Alfaholików, ewentualnie udać się do kogoś ogarniętego jeśli chodzi o włoskie auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2019 o 20:21, MirekD napisał:

 

trzeba rozbebeszyc poł auta , czy wystarczy przeciąc na pól i potem skleić ?

 

Tak to wygląda ;] luzik ;l

foto zajumałem jednemu userowi ak ;]54236904_2372414962793119_2774474875224457216_n.jpg.b5f16e91fc1a3e35af296e7b1c0e81d2.jpg

 

Edytowane przez cumel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o w ciul !!!

już mi odeszła chęć samodzielnej zabawy. z drugiej strony zapłacił bym za robotę jak za pół auta, trudno będzie jak jest, zimą termofor będe woził albo piecyk katalityczny.

@bochumil

aku nowy, tak centralka wspomagania została namierzona i sprawdzona, jest tylko informacja , że sie cos zadziało i nic wiecej, czas od zanotowania incydentu i tyle. tak podejrzewam, że altek niedomaga, pojdzie do czyszczenia i wymiany szczotek, regulator też. U Alfa "alkoholików" wątek wisi od września i nic madrego nie napisali, nowy podpiąlem tydzien temu i tylko "czytelnicy"  żadnej porady. Na Stilo to było przyjemnie, bo zawsze ktos coś doradził , mądrze lub mniej ale zawsze, tu widze "każdy sobie rzepke skrobie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2019 o 13:54, MirekD napisał:

Alfa "alkoholików" wątek wisi od września i nic madrego nie napisali, nowy podpiąlem tydzien temu i tylko "czytelnicy"  żadnej porady. Na Stilo to było przyjemnie, bo zawsze ktos coś doradził , mądrze lub mniej ale zawsze, tu widze "każdy sobie rzepke skrobie"

Nie musisz mi tego mówić. Skorzystałem z zachwalanego warsztatu na forum Alfaholików i był to mój największy finansowy przypał w życiu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty co taki mundry, jakaś sensowna rada z Twojej strony jest tu do przeczytania?

G...  ci do tego jak ogarniałem Stilo, przez 18 lat nie miałem z nim najmniejszego problemu którego nie dało się zdiagnozować  i zlikwidować, a to 'potorocze" nie chce się ze mną komunikować i jak może czytać potrafisz to nic sensownego w pamięci nie zostawiło, więc oszczędź sobie komentarze bo po piwo możesz mi biegać.

Zaproponuj coś sensownego a potem się wymądrzaj, kolejny teoretyk, z serii "erotoman gawędziarz".

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.03.2019 o 21:37, MirekD napisał:

zaczynam żałować , że pozbyłem się Stilacza, tam ogarniałem wszystko, tu muszę sie od początku uczyć

No ja właśnie zdecydowałem, że Stilo u mnie aż do korozyjnej zagłady. Sprzedawać mi się nie opłaca. Poza tym, samochód jest w takim stanie, że nie żal postawić pod blokiem w podejrzanej dzielnicy. No i mało pali na trasie. Też myślę o Alfie, tyle że o Giulietce. Może kiedyś ;)

Co do problemu. Jeśli myślisz przy Mito pozostać, kup sobie kabel diagnostyczny na własność. Naprawdę ułatwia wiele rzeczy. Dzięki niemu zaoszczędziłem na mechanikach kilkaset złotych i to właśnie przy okazji klimatyzacji. Okoliczny serwis wołał 700 zł za wymianą aktywatora. Kupiłem używany za 20 zł na OLX + nowy łącznika za 20 zł i wymieniłem sobie sam. Podobnie z czujnikami parkowania itp itd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.