Skocz do zawartości

Toyota Prius warto.


leatz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy przy następujących założeniach warto kupić hybryde.

Codziennie rano(oprócz weekendów) 2,5 km do przedszkola i powrót do domu po południu to samo. W międzyczasie co parę dni dalszy wypad 10-20 kilometrow. Co jakiś czas ( conajmniej raz w miesiacy) trasa 120 - 200 km. W miesiącu maksymalnie 1000 kilometrów.

Był by to drugi samochod.

Zona sie uparla, ze chce bo to super auto i będzie benzynę oszczędzać i wogole auto stworzone dla niej... Najgorzej, że po jeździe próbnej i mi się zaczyna podobać.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, leatz napisał:

 

Czy przy następujących założeniach warto kupić hybryde.

Codziennie rano(oprócz weekendów) 2,5 km do przedszkola i powrót do domu po południu to samo. W międzyczasie co parę dni dalszy wypad 10-20 kilometrow. Co jakiś czas ( conajmniej raz w miesiacy) trasa 120 - 200 km. W miesiącu maksymalnie 1000 kilometrów.

Był by to drugi samochod.

Zona sie uparla, ze chce bo to super auto i będzie benzynę oszczędzać i wogole auto stworzone dla niej... Najgorzej, że po jeździe próbnej i mi się zaczyna podobać.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

przedszkole rower polecam

na autko mala benzyne albo duzego disla (taniej duzo bedzie, hybryda sie nie zwroci)

a zone zawsze mozna zmienic albo powiedziec ze nie ma prawa glosu w takich sprawach bo po prostu sie nie zna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, leatz napisał:

Czy przy następujących założeniach warto kupić hybryde.

Codziennie rano(oprócz weekendów) 2,5 km do przedszkola i powrót do domu po południu to samo. W międzyczasie co parę dni dalszy wypad 10-20 kilometrow. Co jakiś czas ( conajmniej raz w miesiacy) trasa 120 - 200 km. W miesiącu maksymalnie 1000 kilometrów.

Był by to drugi samochod.

Zona sie uparla, ze chce bo to super auto i będzie benzynę oszczędzać i wogole auto stworzone dla niej... Najgorzej, że po jeździe próbnej i mi się zaczyna podobać.

Przy niemal identycznych założeniach kupiliśmy elektryka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
przedszkole rower polecam
na autko mala benzyne albo duzego disla (taniej duzo bedzie, hybryda sie nie zwroci)
a zone zawsze mozna zmienic albo powiedziec ze nie ma prawa glosu w takich sprawach bo po prostu sie nie zna
 
Dopóki nie wybuduja u mnie ścieżki rowerowej rower odpada.
Zmiana zony tez raczej finansowo może sie nie kalkulowac.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, leatz napisał:

Niestety budżet okrojony do 25 tys

 

A da sie za tyle kupic w ogole sensownego Priusa?

1000km miesiecznie przy aucie klasy A czy B to max 300-350PLN miesiecznie na paliwo.

Ile taniej bedzie Priusem? Watpie ze urwiesz z tego chociazby 100PLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie warto, Prius to mega fajne auto, kompletnie bezproblemowe (przynajmniej ja tak przez 4 lata mialem), wrecz stworzony do warunkow, w jakich chcesz nim jezdzic i nie chodzi tu tylko o oszczednosc na paliwie, ale na sam sposob jazdy tym autem. To auto ma w sobie cos takiego, ze jak normalnie jezdzac po miescie czlowiek sie spina i wkurza, bo korki, bo ktos sie wcisnal czy zajechal droge itp to jezdzac Priusem mialem na to wszystko wywalone i sie w nim relaksowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A da sie za tyle kupic w ogole sensownego Priusa?
1000km miesiecznie przy aucie klasy A czy B to max 300-350PLN miesiecznie na paliwo.
Ile taniej bedzie Priusem? Watpie ze urwiesz z tego chociazby 100PLN...
No właśnie znajomy ma zamiar sprzedawać swoją i pewnie koledze by trochę spuscil z ceny.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, leatz napisał:

No właśnie znajomy ma zamiar sprzedawać swoją i pewnie koledze by trochę spuscil z ceny.
 

 

IMO jeśli to nie jest plug-in (a nie jest) to szału nie będzie. Ekonomiczniej może wyjść małe autko z małym benzynowym silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, leatz napisał:

No właśnie znajomy ma zamiar sprzedawać swoją i pewnie koledze by trochę spuscil z ceny.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

 

To bierz ! Auto nie ma się opłacać . Ma dać się lubić.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał:

Nie bedzie ani ekonomiczniej ani wygodniej.

 

Co do wygody to zależy od modelu. A co do ekonomii - jeśli weźmiesz pod uwagę cenę zakupu i serwisu to jednak można polemizować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Co do wygody to zależy od modelu. A co do ekonomii - jeśli weźmiesz pod uwagę cenę zakupu i serwisu to jednak można polemizować.

 

Przyjalem zalozenie, ze dla obu mamy ten sam budzet na zakup.

Oczywiscie, male bedzie nowsze, ale Priusy sa z reguly bezawaryjne i nie robisz tam nic poza zmiana oleju. Wiekszosc elementow eksploatacyjnych typu zawieszenie, hamulce, opony, wydech itp tez zuzywaja sie znacznie wolniej niz w zwyklych autach, dzieki czemu dodatkowo oszczedzasz. Samo spalanie na poziomie 4.5 - 5l  tez raczej nieosiagalne nawet dla malych aut.

 

Co do wygody - Prius ma wymiary zewn zblizone do kompatkow oraz krotki przod (co ulatwia jazde miejska), ale duzy rozstaw osi, dzieki czemu miejsca w srodku jest nadspodziewanie duzo oraz spory bagaznik (podwojna podloga) z latwym dostepem (nadwozie typu htbk).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, zinger napisał:

Przyjalem zalozenie, ze dla obu mamy ten sam budzet na zakup.

Oczywiscie, male bedzie nowsze, ale Priusy sa z reguly bezawaryjne i nie robisz tam nic poza zmiana oleju. Wiekszosc elementow eksploatacyjnych typu zawieszenie, hamulce, opony, wydech itp tez zuzywaja sie znacznie wolniej niz w zwyklych autach, dzieki czemu dodatkowo oszczedzasz. Samo spalanie na poziomie 4.5 - 5l  tez raczej nieosiagalne nawet dla malych aut.

 

Co do wygody - Prius ma wymiary zewn zblizone do kompatkow oraz krotki przod (co ulatwia jazde miejska), ale duzy rozstaw osi, dzieki czemu miejsca w srodku jest nadspodziewanie duzo oraz spory bagaznik (podwojna podloga) z latwym dostepem (nadwozie typu htbk).

 

Dlaczego zawieszenie, hamulce i opony w priusie zużywają się znacznie wolniej niż w innych autach:)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, krzys139 napisał:

Dlaczego zawieszenie, hamulce i opony w priusie zużywają się znacznie wolniej niż w innych autach:)?

 

Bo musisz sie wyjatkowo starac zeby osiagnac jakies korzysci, wiec jezdzisz powoli, omijasz dziury, itp ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krzys139 napisał:

Mnie pytasz?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Sądziłem że Twoja wypowiedź zadana w formie pytania retorycznego jest w zamierzeniu twierdzeniem - jezeli pomyliłem sie to wybacz... pytania nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Bo musisz sie wyjatkowo starac zeby osiagnac jakies korzysci, wiec jezdzisz powoli, omijasz dziury, itp ;]

przy zakupie nowych hybryd to chyba o korzysci trudno.... co prawda nie licze na bieżąco ale jak ostatnio porównywałem spalanie katalogowe  yarisa/aurisa to zaczynały oszczędzać po 150-180 kkm ;)  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, delco napisał:

przy zakupie nowych hybryd to chyba o korzysci trudno.... co prawda nie licze na bieżąco ale jak ostatnio porównywałem spalanie katalogowe  yarisa/aurisa to zaczynały oszczędzać po 150-180 kkm ;)  ...

 

To sie moze zwrocic wczesniej w specyficznych przypdkach ;)

Np w Wawie chyba nie placisz za elektryka jak parkujesz w strefie platnego parkowania, a to daje jakies 30PLN oszczednosci dziennie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To sie moze zwrocic wczesniej w specyficznych przypdkach ;)

Np w Wawie chyba nie placisz za elektryka jak parkujesz w strefie platnego parkowania, a to daje jakies 30PLN oszczednosci dziennie ;]

A elektrykami to jeszcze inna bajka - 30 zł dziennie , 150 zł tygodniowo, 600 zł miesięcznie i powiedzmy 7 tys rocznie - róznica w cenie zakupu  zwraca sie po 10 latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzys139 napisał:

Dlaczego zawieszenie, hamulce i opony w priusie zużywają się znacznie wolniej niż w innych autach:)?

Hybryda trzeba sie nauczyc jezdzic, zeby wykorzystywac jej mozliwosci i to co oferuje. To przeklada sie tez na inne elementy. Moge napisac z wlasnego doswiadczeia, ze jezdzilem jakby delikatniej niz zwyklym autem. Auto mialo 170kkm i 10 lat jak sie go pozbywalem i mialo ori cale zawieszenie czy wydech, nic nie stukalo. Hamulec i opony - bo jak pisalem, tym sie nieco inaczej jezdzi, duzo hamujesz samym silnikiem. W wielu przypadkach do zmniejszenia prędkości wystarcza zdjęcie nogi z gazu. To przeklada sie na mniejsze zuzycie samych hamulcow (takze byly ori) i poniekad opon. Wszystko to pisze na podstawie wlasnych obserwacji i 4 lat jezdzenia Priusem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał:

Czyli nie kupujesz nowego - to troche zmienia wyliczenia...

Ja niczego nie kupuje. Odnioslem sie tylko do pytania zakladajacego watek i jego konkretnego przypadku, dla ktorego Prius sie swietnie sprawdzi moim zdaniem. Szczegolnie, ze ma okazje kupic ponoc pewny i sprawdzony egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał:

Ja niczego nie kupuje. Odnioslem sie tylko do pytania zakladajacego watek i jego konkretnego przypadku, dla ktorego Prius sie swietnie sprawdzi moim zdaniem. Szczegolnie, ze ma okazje kupic ponoc pewny i sprawdzony egzemplarz.

Ależ wcale nie musisz kupować....  jakbym napisał że "mówimy o kupnie nie nówki salonowej tylko uzywanego" byłoby lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał:

Przyjalem zalozenie, ze dla obu mamy ten sam budzet na zakup.

 

Ja założyłem, że małe auto z konwencjonalnym układem napędowym w podobnym wieku i stanie co ten Prius uda się kupić dużo taniej.

 

2 godziny temu, zinger napisał:

Oczywiscie, male bedzie nowsze, ale Priusy sa z reguly bezawaryjne i nie robisz tam nic poza zmiana oleju. Wiekszosc elementow eksploatacyjnych typu zawieszenie, hamulce, opony, wydech itp tez zuzywaja sie znacznie wolniej niz w zwyklych autach, dzieki czemu dodatkowo oszczedzasz. Samo spalanie na poziomie 4.5 - 5l  tez raczej nieosiagalne nawet dla malych aut.

 

Mogę się zgodzić co do niskiej awaryjności Priusa. Ale znaleźć małe auto równie bezawaryjne też nie jest trudno. Nawet w ramach tej samej marki. W to, że zużywa się wolniej zawieszenie, hamulce i opony w aucie, które jest cięższe od porównywalnych to już nie uwierzę.

Spalanie na poziomie 4-5l jest możliwe w małych autkach. Z kolei Prius eksploatowany na odcinkach rzędu 2-3km (bo o takich pisze autor wątku) nie pokaże 4.5-5l tylko 7-8, bo tak pokazuje hybrydowy Auris. Gdyby to był Prius plug in to oczywiście sytuacja byłaby dramatycznie różna.

 

2 godziny temu, zinger napisał:

Co do wygody - Prius ma wymiary zewn zblizone do kompatkow oraz krotki przod (co ulatwia jazde miejska), ale duzy rozstaw osi, dzieki czemu miejsca w srodku jest nadspodziewanie duzo oraz spory bagaznik (podwojna podloga) z latwym dostepem (nadwozie typu htbk).

 

Z tym się zgadzam, to całkiem wygodne auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Ryb napisał:

Ja założyłem, że małe auto z konwencjonalnym układem napędowym w podobnym wieku i stanie co ten Prius uda się kupić dużo taniej.

Przy tym zalozeniu oczywistym jest, ze z ekonomicznego punktu widzenia teniej bedzie kupic male spalinowe. Cos za cos.

 

42 minuty temu, Ryb napisał:

Ale znaleźć małe auto równie bezawaryjne też nie jest trudno. Nawet w ramach tej samej marki.

Byc moze. Nie zmienia to faktu, ze w grupie aut 8-10letnich (za 25tys pewnie taki bedzie) Priusy zawsze byly w czolowce albo a pierwszych miejscach. To o czyms swiadczy i j to w praktyce sprawdzilem i moge potwierdzic.

 

43 minuty temu, Ryb napisał:

W to, że zużywa się wolniej zawieszenie, hamulce i opony w aucie, które jest cięższe od porównywalnych to już nie uwierzę.

Mozesz wierzyc lub nie. Opisalem wlasne doswiadczenia a nie zaslyszane historie.

 

47 minut temu, Ryb napisał:

Spalanie na poziomie 4-5l jest możliwe w małych autkach. Z kolei Prius eksploatowany na odcinkach rzędu 2-3km (bo o takich pisze autor wątku) nie pokaże 4.5-5l tylko 7-8, bo tak pokazuje hybrydowy Auris.

Male autka przy takiej jezdzie spala 4-5? Mhm.. Autor zamierza tez jrobic krotkie wypady i trasy. Srednia wyjdzie mu w granicach 5-5.5 max.

 

49 minut temu, Ryb napisał:

Gdyby to był Prius plug in to oczywiście sytuacja byłaby dramatycznie różna.

Wiadomo, inna bajka, tutaj praktycznie caly czas na elektryku by smiagal. Ale to nie ten budzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj PRIUSA. Warto.

 

Miałem nowego VW up!, teraz mam PRIUSA 2 i w tych samych warunkach zarówno w mieście, jak i na trasie PRIUS pali mniej. Przy tym jest większy, ma większy bagażnik i sporo lepsze osiągi.

Na liczniku ma 170 000km-zawieszenie wygląda na oryginalne i nic nie wymaga wymiany. Klocki maja po 4-5mm, więc jeszcze ze 40-50 tys. km przed nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ghost2255 napisał:

Kupuj PRIUSA. Warto.

 

Miałem nowego VW up!, teraz mam PRIUSA 2 i w tych samych warunkach zarówno w mieście, jak i na trasie PRIUS pali mniej. Przy tym jest większy, ma większy bagażnik i sporo lepsze osiągi.

Na liczniku ma 170 000km-zawieszenie wygląda na oryginalne i nic nie wymaga wymiany. Klocki maja po 4-5mm, więc jeszcze ze 40-50 tys. km przed nimi

Mialem dokladnie takie same doswiadczenia, nic dodac, nic ujac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Fili_P napisał:

Słuchajcie a wytłumaczcie mi jedno: jeśli te Priusy są takie zajeb#_&++&sterowniki to czemu sporo osób pozbywa się ich po średnio 4 latach...?

...
 

 

Uwielbiam takich filozofów :hehe:

Jedyną odpowiedzią prawidłową jest - a g* Cie to obchodzi ;) ale można też sie rozpisywać o tym ze większość leasingów kończy się między 3 a 5 lat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Fili_P napisał:

Słuchajcie a wytłumaczcie mi jedno: jeśli te Priusy są takie zajeb#_&++&sterowniki to czemu sporo osób pozbywa się ich po średnio 4 latach...?

1. A ile można jeździć jednym samochodem?

2. Jeśli na firmę, to decyduje ekonomia. Jeśli leasing, to po 3-4 latach się kończy. Jeśli zakup na własność, to amoryzacja tyle trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A ile można jeździć jednym samochodem?

2. Jeśli na firmę, to decyduje ekonomia. Jeśli leasing, to po 3-4 latach się kończy. Jeśli zakup na własność, to amoryzacja tyle trwa.

Dzieki Var-no comments. (Nic nie fizoluje ani nic nie sugerowalem-poczynilem obserwacje i zapytałem.... Jesteś jakoś emocjonalnie związany z Priusami?)

Wracając do tematu:

Obserwuję to w przypadku parunastu Priusow plus to co piszecie stąd. Dotyczy nie tylko przedsiębiorców. Do tego nie kupują kolejnej wersji Priusa tylko przerzucają się zarówno na diesle/spalinaki jak i ciągnie ich w kierunku elektryków.... Czy to sugeruje że prius jest "fajny"... ale jednak na tyle przeciętny/"do wszystkiego", że jednak na dłuższą metę nie spełnia tak dobrze swojej roli jak to się przy pierwszym zakupie właścicielowi wydawalo...? Z kim nie rozmawiam, każdy kto miał Priusa chwalił auto, ale praktycznie nikt z byłych właścicieli nie jeździ kolejnym wcieleniem Priusa.... Ba! Często nawet nie hybryda... (Próba dość mała to fakt, ale schemat dość powtarzalny). Wyjątek jeden taksiarz: ujeżdża kolejnego Priusa.

.....

 

...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

1. A ile można jeździć jednym samochodem?

2. Jeśli na firmę, to decyduje ekonomia. Jeśli leasing, to po 3-4 latach się kończy. Jeśli zakup na własność, to amoryzacja tyle trwa.

Z tego co wie moja ksiegowa amortyzacja nowego auta trwa 5 lat.... czyżby nie miała racji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, delco napisał:

Z tego co wie moja ksiegowa amortyzacja nowego auta trwa 5 lat.... czyżby nie miała racji?

Tak 60 miesiecy jak nowe, 30 miesięcy jak używane (przynajmniej pół roku).

Do 10000zl jednorazowo w koszty może iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

 

Do 10000zl jednorazowo w koszty może iść.

Ale nie na zakup auta osobowego... Tak rzecze moja księgowa. 

I o dziwo mówiła też o amortyzacji używanego auta przez 5 lat, w przypadku dużego wykupu. Nie sprawdzałem tego w innych źródłach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.09.2018 o 13:38, delco napisał:

Z tego co wie moja ksiegowa amortyzacja nowego auta trwa 5 lat.... czyżby nie miała racji?

Pewno ma rację, bardziej niż ja, bo ja księgowym nie jestem. Mój błąd.

Czyli albo kwestia, że się lasingi kończą, albo np. pakiety serwisowe. Ja w jednej z firm w których pracowałem, pamietam że było w procedurze, że jeśli samochód przekraczał 4 lata lub 180 000 km to był wycofywany z eksploatacji i przeznaczany na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.09.2018 o 13:30, Fili_P napisał:

Do tego nie kupują kolejnej wersji Priusa tylko przerzucają się zarówno na diesle/spalinaki jak i ciągnie ich w kierunku elektryków.... Czy to sugeruje że prius jest "fajny"... ale jednak na tyle przeciętny/"do wszystkiego", że jednak na dłuższą metę nie spełnia tak dobrze swojej roli jak to się przy pierwszym zakupie właścicielowi wydawalo...?

ten samochód jest poprostu brzydki i plastikowy. Jak ktoś tylko liczy $ i nie ważne czym jeździ to kupi Priusa ponownie. Auris Hybrid też nie grzeszy urodą. Plastikowy że hej. Ja oglądałem Auris Hybrid i nie jestem w stanie zaakceptować wnętrza. Kia Niro jest dużo ładniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lucash napisał:

ten samochód jest poprostu brzydki i plastikowy. Jak ktoś tylko liczy $ i nie ważne czym jeździ to kupi Priusa ponownie. Auris Hybrid też nie grzeszy urodą. Plastikowy że hej. Ja oglądałem Auris Hybrid i nie jestem w stanie zaakceptować wnętrza. Kia Niro jest dużo ładniejsza. 

 

Lexus CT200h jest o niebo od nich cichszy i ładny w środku. Jeśli już ktoś musi jeździć hybrydą Toyoty to lepiej taką.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ralph78 napisał:
9 godzin temu, Ryb napisał:
 
Lexus CT200h jest o niebo od nich cichszy i ładny w środku. Jeśli już ktoś musi jeździć hybrydą Toyoty to lepiej taką.
:ok:
 

A czy taki Lexus nie będzie bardziej ciasny od Priusa? Bagażnik też pewnie mniejszy.

 

Na pewno bedzie sporo drozszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ralph78 napisał:

A czy taki Lexus nie będzie bardziej ciasny od Priusa? Bagażnik też pewnie mniejszy.

Ostatnio przymierzalem sie-z przodu jest super,z tylu ciasno-foteliki wchodza na slowo honoru.Bagaznik jest tylko na papierze-polowa z niego to "wanna" pod wlasciwym bagaznikiem.Troche mnie to ostudzilo ale miejsce za kierownica jest IMO swietnie zrobione.Caly czas rozwazam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Na pewno bedzie sporo drozszy ;)

I tu mozna sie zdziwic.Nie wiem jak to wyglada wsrod aut nowych  ale wsrod  uzywanych  [przynajmniej w UK] Priusy sa zdecydowanie drozsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.