Skocz do zawartości

Do uzytkownikow samochodow z AT + manetki


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, PawelWaw napisał:

chwila...

300m do swiatel ktore swieca sie na czerwono :)

hamujemy silnikiem a nie cisniemy na czerwonym :)

Jeździłeś kiedyś automatem?

 

Jeśli chcesz redukować, żeby ostro przyspieszyć, to wciskasz gaz.

 

Jeśli zwalniasz przed czerwonym, to zdejmujesz nogę z gazu. Jeśli zwalnia za wolno, posiłkujesz się hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maxit napisał:

Jeździłeś kiedyś automatem?

 

Jeśli chcesz redukować, żeby ostro przyspieszyć, to wciskasz gaz.

 

Jeśli zwalniasz przed czerwonym, to zdejmujesz nogę z gazu. Jeśli zwalnia za wolno, posiłkujesz się hamulcem.

 

 

nie kurna te ostatnie trzy auta to nie byly automaty :)

oczywiscie ze tak. nie pytam o przyspieszanie, czytaj ze zrozumieniem bo nic nie ogarniasz.

 

zdejmuje jadac 90kmh i jedzie na 6 biegu.

sam nie redukuje i malo zwalnia. hamulec to chyba oczywiste a ty wiesz co to hamowanie biegami ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PawelWaw napisał:

zdejmuje jadac 90kmh i jedzie na 6 biegu.

 

sam nie redukuje i malo zwalnia. hamulec to chyba oczywiste a ty wiesz co to hamowanie biegami ?

W sumie to sam chyba nie wiesz o co pytasz... ;]

 

Redukuje każdy, czy to klasyczny automat, czy DSG, czy CVT (choć ostatnio modne jest żeglowanie). Generalnie automat przełącza tak biegi, żeby silnik był na stosunkowo niskich obrotach, dlatego skuteczność takiego hamowania jest niższa, niż hamowanie biegami w manualu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

Nie, używałem w pierwszych tygodniach posiadania samochodu dla zabawy - nie po to jest automat, żeby zajmować się przełączaniem biegów (czy to manetkami na kierowniczy czy dźwignią). 

Inną sprawą jest jazda sportowa i jakieś szybkie (zwłaszcza dwusprzęgłowe) skrzynie - wtedy może ma to sens

 

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

w 90% sie zgodze ale...

jak redukowac biegi przed czerwonym w takim aucie z AT ? :)

 

Generalnie mając automat nic nie redukujesz. Czasami w skrzyniach występują specjalne tryby, którymi możesz "obciążyć" bardziej napęd i wtedy samochód zacznie gwałtowniej wytracać prędkość - ale tego to się raczej używa w specyficznych warunkach (ostre górskie zjazdy). Tutaj każda model skrzyni może mieć to inaczej rozwiązane. Oczywiście łopatkami tez można zrzucić bieg .. ale później najczęściej i tak musisz wrócić na "D", wiec trochę mało ma to sensu. W normalnej jeździe tylko gaz/hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Azbest napisał:

Nie, używałem w pierwszych tygodniach posiadania samochodu dla zabawy - nie po to jest automat, żeby zajmować się przełączaniem biegów (czy to manetkami na kierowniczy czy dźwignią). 

Inną sprawą jest jazda sportowa i jakieś szybkie (zwłaszcza dwusprzęgłowe) skrzynie - wtedy może ma to sens

 

Generalnie mając automat nic nie redukujesz. Czasami w skrzyniach występują specjalne tryby, którymi możesz "obciążyć" bardziej napęd i wtedy samochód zacznie gwałtowniej wytracać prędkość - ale tego to się raczej używa w specyficznych warunkach (ostre górskie zjazdy). Tutaj każda model skrzyni może mieć to inaczej rozwiązane. Oczywiście łopatkami tez można zrzucić bieg .. ale później najczęściej i tak musisz wrócić na "D", wiec trochę mało ma to sensu. W normalnej jeździe tylko gaz/hamulec.

 

w 3 automatach po uzywaniu manetek nigdy nie musialem wracac na D, samo sie robi.

czy wy smigaliscie automatem ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

 

Inną sprawą jest jazda sportowa i jakieś szybkie (zwłaszcza dwusprzęgłowe) skrzynie - wtedy może ma to sens

 

 

 

Większy sens użycia ręcznej  zmiany biegu podczas normalnej jazdy np. wyprzedzania jest właśnie w wolnym automacie, a nie szybkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maxit napisał:

Nie. Manetki to idiotyzm. Może sprawdzają się na torze, ale do "zwykłego" auta to jakaś pomyłka.

Czasem zmieniam ręcznie i wygodniej byłoby mi przy kierownicy, a nie mam ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywalem jak wiedzialem ze dluzszy czas bede jechal np. 70km/h a dopiero od 75km/h automat wrzuca 5 bieg, wiec przyciskiem na kierownicy sobie wrzucalem sam. No i oczywiscie w gorach, albo na zjazdach z autostrady, ale ja generalnie lubie hamowac silnikiem i lubie automaty, wiec dla mnie sterowanie biegami przy kierownicy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ale bardzo rzadko zdarza mi sie uzyc. Czasami redukuje zeby silnikiem bardziej przyhamowac, szczegolnie jak z gorki jade, ale w AT hamowanie silnikime jest takie sobie w porownaniu do manuala. Przy normalnej, codziennej jezdzie zmiana manetkami raczej nie ma wiekszego sensu w mojej ocenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

 

Tak. Inaczej się nie da samodzielnie zmienić biegu. Nie mam na skrzyni przełącznika w tryb manualny. Dzieje się to samoczynnie gdy dotknę manetek, manetkami też wraca się do trybu auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PawelWaw napisał:

zdejmuje jadac 90kmh i jedzie na 6 biegu.

sam nie redukuje i malo zwalnia. hamulec to chyba oczywiste a ty wiesz co to hamowanie biegami ?

 

Mój sam trochę hamuje biegami w takiej sytuacji, jeśli ze stylu jazdy mu wyjdzie że ja bym to zrobił. Jeśli jest z górki to hamuje mocniej. A jeśli jadę leniwie to wyrzuca na "luz". Oprogramowanie adaptacyjne działa całkiem nieźle.

 

Jednak gdy sam mam inny pomysł to używam manetek (bardzo rzadko). Całkiem to wygodne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kartonik napisał:

Używam tylko jak skrzynia za bardzo zamula silnik na niskich obrotach, to w tedy ręcznie redukuję o 1 bieg niżej żeby nie tak nie burczało (TDI) ;]

U mnie klikam tryb sport i wtedy nie schodzi do bardzo niskich obrotów poniżej 1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

 

Mam dwa auta z automatem i manetkami.

W jednym gdzie jest CVT, to powiedzmy raz do roku używam łopatek.

Przydają się przy jeździe w górach, żeby nie hamować za kimś z górki. Zrzucam wtedy bieg dwoma kliknięciami. Na CVT praktycznie nie ma hamowania silnikiem na Auto.

 

W drugim aucie gdzie jest skrzynia dwusprzęgłowa, nie używam manetek wcale. Po pierwsze na dwusprzęgłówce jakieś tam hamowanie silnikiem jest, ale jednak słabsze, a po drugie, że przeklikanie się po biegach które nie były akurat wbite przez automat jest zwyczajnie nieprzyjemne i trwa długo.

 

Nie dopłaciłbym nawet 100PLN do tego przy zamawianiu nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

chwila...

300m do swiatel ktore swieca sie na czerwono :)

hamujemy silnikiem a nie cisniemy na czerwonym :)

 

 

 

 

 

Jak chcesz osiągnąć taki efekt, że masz ten "właściwy" bieg do odjazdu przy podtaczaniu się pod światłami, to niektóre auta mają tryb Sport.

Taki tryb utrzymuje wysokie obroty silnika. U mnie chyba nie schodzi poniżej 3tyś obr/min przy tym trybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

w 3 automatach po uzywaniu manetek nigdy nie musialem wracac na D, samo sie robi.

czy wy smigaliscie automatem ? :)

 

 

W Mitsubishi żeby wrócić na D, muszę przytrzymać dłużej prawą manetkę.

Samo też wróci na D, po całkowitym zatrzymaniu się, np pod światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kartonik napisał:

Jak przełączę na "S" to znowu przesadza w drugą stronę, to wolę już czasami od święta zrzucić bieg ręcznie.

Normalne minimalne obroty na biegu to jakieś 1200. I wtedy ciężko mu się zebrać w razie wciśnięcia mocniej gazu.

W trybie sport nie schodzi poniżej 1500 obr., więc nie jest to duża różnica, ale to przekłada się na to, że jedzie o bieg niżej i potem lepiej się zbiera. Dodatkowo silnik żwawiej reaguje na już niewielkie wciśnięcie pedału gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

 

Jak chcesz osiągnąć taki efekt, że masz ten "właściwy" bieg do odjazdu przy podtaczaniu się pod światłami, to niektóre auta mają tryb Sport.

Taki tryb utrzymuje wysokie obroty silnika. U mnie chyba nie schodzi poniżej 3tyś obr/min przy tym trybie.

Ale to chyba benzyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

Nie zamówiłem manetek, bo wszyscy znajomi którzy w BMW czy róznych VW-pochodnych to zrobili, odradzili mi tą opcję, mówiąc że może z raz z niej nie skorzystam, tak jak i oni. Jestem pewien, że dokładnie tak by było, bo mając w DSG możliwość ręcznej zmiany biegów drążkiem, praktycznie z tego nie korzystam. Na gładkiej krętej drodze, użyłem tego może ze dwa razy. Miałem się pobawić jazdą, ale z tego nie było żadnej zabawy, bo nie miałem poczucia tego mechanicznego przełączenia jak w manualu, do tego skrzynia się wcina jak obroty spadną za nisko, albo podkręcisz do czerwonego pola. Konkludując - totalnie bez sensu. W trybie manualnym przejechałem może z 5 km dla zabawy i tyle. Trybu ręcznego praktycznie używam tylko w górach na długich zjazdach, żeby hamować silnikiem bardziej niż komputer by to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

Przez pierwszy tydzień dla zabawy. Obecnie jedynie przy zjeżdżaniu z większych gór, aby nieco wyhamować auto silnikiem. W normalnej, codziennej jeździe nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

z ciekawosci. ile doplata ?

U mnie dopłata byłaby tylko 750 zł. Niewiele, ale wahałem się czy łopatki czy kamera cofania, żeby nie przekroczyć granicy wartości samochodu, powyżej której ubezpieczyciel wymagałby alarmu fabrycznego (+1000 zł). Padło na kamerę, a łopatki odrzuciłem. Za w sumie 1750 zł coś czego nie użyję - podziękowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

Tak do redukcji w szczególności. Czasem jak chciałem eko jechać to wymuszałem wyższy. Jak dla mnie bardzo fajna sprawa, bo nie trzeba przełączać na tryb manual jak chce się wymusić bieg :ok:

W obecnym aucie niestety nie mam i mi tego brakuje 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Elephant napisał:

Przez pierwszy tydzień dla zabawy. Obecnie jedynie przy zjeżdżaniu z większych gór, aby nieco wyhamować auto silnikiem. W normalnej, codziennej jeździe nie używam.

U mjie jest tak fajnie oprogramowana skrzynia, że gdy mocniej przyjmuję z góry, to redukuje mocno biegi i tak zostaje hamując silnikiem na wyższych obrotach :ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na długich zjazdach w górzystym terenie. Z tym ,że u mnie nie manetki a przyciski na kierownicy (bmw e65). Na codzień męczące, żeby użyć muszę przełączyć na tryb manual , a ten tryb jest za trybem sport (też na kierownicy przycisk do zmiany trybów - za koleją Drive-Sport-Manual). Druga sprawa ze w dół jeszcze jako tako zmienia, natomiast w górę z dużym opóźnieniem. Także jak już chce dynamicznie ,to jedynie tryb sport i kickdown.

Wysłane z mojego SM-T561 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2018 o 00:09, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

 

W codziennej jeździe manetek raczej nie będziesz używać. Przydać się mogą, jeśli chcesz ostrzej zakręt pokonać - wtedy obie ręce na kierownicy i nadal możesz bieg zrmienić. Ogólnie fajny gadżet żeby się pochwalić, że się ma "sportowe" auto 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche jezdzilem z automatami i jako przyzwyczajony do manuala czasem uzywalem recznej zmiany, szczegolnie do wymuszania jazdy na konkretnym biegu.

Manetki sa ok, moze byc tez tryb reczny obslugiwany lewarkiem, pod warunkiem, ze jest zrobiony poprawnie - tj wyzszy bieg - do tyłu, redukcja - do przodu. Są auta, które mają na odwrót i wtedy to jest kompletnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Filipfm napisał:

pod warunkiem, ze jest zrobiony poprawnie - tj wyzszy bieg - do tyłu, redukcja - do przodu. Są auta, które mają na odwrót i wtedy to jest kompletnie bez sensu.

 

Bez sensu jest tylko to że połowa samochodów ma odwrotnie.

To w którą stronę jest bez znaczenia - kwestia przyzwyczajenia. 

 

Za to znajomy który zaczął jeździć automatem twierdzi, że bez sensu jest to że bieg D włącza się "do tyłu" a R "do przodu". To jest dopiero nielogiczne. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Filipfm napisał:

moze byc tez tryb reczny obslugiwany lewarkiem, pod warunkiem, ze jest zrobiony poprawnie - tj wyzszy bieg - do tyłu, redukcja - do przodu. Są auta, które mają na odwrót i wtedy to jest kompletnie bez sensu.

Faktycznie odwrotny układ jest to irytujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

Troche jezdzilem z automatami i jako przyzwyczajony do manuala czasem uzywalem recznej zmiany, szczegolnie do wymuszania jazdy na konkretnym biegu.

Manetki sa ok, moze byc tez tryb reczny obslugiwany lewarkiem, pod warunkiem, ze jest zrobiony poprawnie - tj wyzszy bieg - do tyłu, redukcja - do przodu. Są auta, które mają na odwrót i wtedy to jest kompletnie bez sensu.

 

IMO jeśli automat ma opcję ręcznej zmiany biegów to manetki przy kierownicy są najbardziej logicznym i najwygodniejszym rozwiązaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

 

IMO jeśli automat ma opcję ręcznej zmiany biegów to manetki przy kierownicy są najbardziej logicznym i najwygodniejszym rozwiązaniem.

 

Teoretycznie tak. Ale jeśli musisz dopłacić za to kupę kasy a czytając ten wątek większość używa tego bardzo rzadko to tryb ręczny obsługiwany lewarkiem jest jak najbardziej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Teoretycznie tak. Ale jeśli musisz dopłacić za to kupę kasy a czytając ten wątek większość używa tego bardzo rzadko to tryb ręczny obsługiwany lewarkiem jest jak najbardziej OK.

 

Kupy kasy też bym nie dał bo zbyt rzadko używam.

Chyba że w jakimś sportowym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.