Skocz do zawartości

Do uzytkownikow samochodow z AT + manetki


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, Ryb napisał:

 

Kupy kasy też bym nie dał bo zbyt rzadko używam.

Chyba że w jakimś sportowym aucie.

Musi być bardzo bardzo sportowe - pokroju Porsche czy AMG - bo w cywilnym aucie reakcja na manetki jest zwykle bardzo frustrująca.

 

Nawet bardzo chwalone za szybkość skrzynie sprawiają dużo wolniejsze wrażenie, kiedy zmiana jest wymuszona manetką, a nie algorytmem ze skrzynii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_diablo napisał:

Faktycznie odwrotny układ jest to irytujący.

Ja nadal nie mogę się przyzwyczaić i często kliknę odwrotnie :no:

D jest do tyłu, to i + powinien być do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, marcindzieg napisał:

Teoretycznie tak. Ale jeśli musisz dopłacić za to kupę kasy a czytając ten wątek większość używa tego bardzo rzadko to tryb ręczny obsługiwany lewarkiem jest jak najbardziej OK.

U mnie dopłata za kierownice sportowa z podgrzewaniem, dodatkowym sterowaniem, obszyciem skóra  a ta sama opcja z manetkami to była różnica może 500zl katalogowo ... przy wartości samochodu szesciocyfrowej to ledwie ułamek procenta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2018 o 00:09, PawelWaw napisał:

Czy ktos z was uzywa tych manetek przy kierownicy do zmiany biegow w AT ?

kiedyś tzw. "plusem" wymuszałem 5 bieg w mercu. W maździe 6 jakiś czas temu mierzyliśmy 0-100 i jednak na tzw. "manetkach" było za wolno. Komputer lepiej pomyślał, w efekcie czego jakoś ok. 0.8 sek mniej do "setki". Z kolei moja siostra jak posiadała C4 GP jeździła tylko na manetkach - poza tym, że skrzynia szarpała to dynamika i spalanie na lekki plus w stosunku do nastawów automatu.

 

Ad. automatów tylko tego z Mercedesa W210 i W211 wspominam bdb.

 

Reszta to była jakaś pomyłka, łącznie z tą Cytryną. Z drugiej strony jeździłem sobie niedawno w robocie Golfem Gti z Dsg.

 

O kurła jak to mówią;] - w końcu z poprawionym turbo świetnie to współgrało. Już mi kumpel ostatnio zwrócił uwagę, że nie kręcę tzw. vlogów. Byłoby co oglądać ale może nadrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacob24 napisał:

kiedyś tzw. "plusem" wymuszałem 5 bieg w mercu. W maździe 6 jakiś czas temu mierzyliśmy 0-100 i jednak na tzw. "manetkach" było za wolno. Komputer lepiej pomyślał, w efekcie czego jakoś ok. 0.8 sek mniej do "setki". Z kolei moja siostra jak posiadała C4 GP jeździła tylko na manetkach - poza tym, że skrzynia szarpała to dynamika i spalanie na lekki plus w stosunku do nastawów automatu.

 

Bo w tym citroenie to nie była skrzynia automatyczna, tylko zrobotyzowana. ETG6/EGS6 nie da się, oczywiście moim zdaniem, używać w trybie automatycznym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grogi napisał:

 

Bo w tym citroenie to nie była skrzynia automatyczna, tylko zrobotyzowana. ETG6/EGS6 nie da się, oczywiście moim zdaniem, używać w trybie automatycznym...

Aha szczerze to nie zagłębiałem się. Działała fatalnie, może zepsuta była od początku. Cały ten samochód to była pomyłka poza tym, że mega przestronny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.09.2018 o 15:20, rwIcIk napisał:

Ja nadal nie mogę się przyzwyczaić i często kliknę odwrotnie :no:

D jest do tyłu, to i + powinien być do tyłu.

 

U mnie w obu Lancerach jest inaczej. To dopiero patologia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.09.2018 o 10:18, Marcin L. napisał:

 

Bez sensu jest tylko to że połowa samochodów ma odwrotnie.

To w którą stronę jest bez znaczenia - kwestia przyzwyczajenia. 

 

Za to znajomy który zaczął jeździć automatem twierdzi, że bez sensu jest to że bieg D włącza się "do tyłu" a R "do przodu". To jest dopiero nielogiczne. ;] 

 

Tu chodzi o fizyke. 

Przy przyspieszaniu latwiej jest szarpnac do siebie. Przy hamowaniu klikac do przodu. Wzielo sie to z aut sportowych, gdzie sekwencyjne skrzynie były sporo wczesniej niz automaty z trybem ręcznym. I tak przeciazenia sprawiaja, ze musi byc tak jak opisalem, bo przy przyspieszeniach jestes wgnieciony w fotel a przy hamowaniach na rozgrzanym slicku wrecz wisisz na szelkach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.