Skocz do zawartości

Stilo 1,9MJ szarpie na 2-3 biegu przy 3000 obrotów


criss1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu mam problem z silnikiem 1,9 multijet 120 km. Samochód przy rozpędzaniu szarpie tak jakby brakowało paliwa, dławi się i jedzie dalej. Na początek były sprawdzane wtryskiwacze, jeden wymieniony, bo bardzo lał paliwem i podobno to miało być przyczyną. Po wymianie wtryskiwacza na II –III biegu przy rozpędzaniu przerywa i szarpie i później już jedzie. Zauważyłem, że zaczęło to się dziać, od czasu jak jechałem na bardzo małej rezerwie paliwa i za kilka dni silnik zaczął szarpać i się dławic. Może któryś z kolegów miał podobny przypadek i coś może podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że zaczęło tak się dziać po jeździe na bardzo małej rezerwie paliwa. Może pociągnął coś (jakieś brudy) z dna baku ? Wlałem do baku środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, może trochę lepiej, ale szarpie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla bla... Dlaczego nie podepniesz zwykłym kablem kkl +Mes do kompa i odczytasz parametry błędy jakie go boli? Kwestia parudziesieciu zł za kabel kkl z aledrogo. Takie dłubanie w aucie które ma prostą budowę cepa to wróżenie z fusów. Wtrysk ci łał? No to przebieg grubo ponad 300.000 czy mechanik przyjaciel tak doradził? 

 

Nie chce mi się wypowiadać na temat algorytmu jaki odpowiada za dawkę paliwa bo to trochę skomplikowane. Ale twoje bolączki może powodować EGR lub zasyfiony map sensor. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

To parametry. Następnie logi dynamiczne

Pisałem o tym kilka postów wcześniej, więc wypraszam sobie:

 

11 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Bla bla bla...

:]

 

Te 300 tys. to raczej pobożne życzenia. Praktyka pokazuje, że przebiegi układów wtryskowych mogą się skrócić o połowę. Przykładem niech będzie jazda na kiepskim/suchym paliwie, dopuszczanie do głębokiej rezerwy lub jazda z przytkanym filtrem paliwa. To wszystko nie służy układom CR. Przerwy w dopływie paliwa powodują, że pompa CR zaczyna produkować opiłki, które trafiają do wtryskiwaczy. Mam nadzieję, że coś takiego nie przytrafiło się autorowi tematu i po całkowitym zaślepieniu EGR problem zniknie. Jeśli nie, auto czeka wizyta w dobrym serwisie diesla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, twinsen napisał:

U mnie są już takie korekty, że głowa boli

Mógłbyś jeśli to możliwe wrzucić plik z logami wtryskiwaczy na biegu jałowym oraz podczas spokojnej jazdy? Porównam ze swoimi ;) Dodatkowo interesuje mnie parametr "Temperatura cieczy". Ile wskazuje Ci przy rozgrzanym silniku? 

Co do EGR, to w tych silnikach z reguły objawia się to szarpaniem przy prędkości obrotowej rzędu 1800 obr./min. i cieleniem się auta podczas ruszania (słaby dół lub jak kto woli turbo-dziura). No ale różnie może być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś jeśli to możliwe wrzucić plik z logami wtryskiwaczy na biegu jałowym oraz podczas spokojnej jazdy? Porównam ze swoimi  Dodatkowo interesuje mnie parametr "Temperatura cieczy". Ile wskazuje Ci przy rozgrzanym silniku? 
No to znów muszę pożyczyć dongla na BT, dam Ci znać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony blacha z trzema otworami fi 4 mm, błędu brak. Żeby tylko nie zapeszyć, ale samochód jedzie bez dławienia się na II-III biegu w okolicy 3000 obrotów. : ) Pojeździmy, zobaczymy, na razie życzę wszystkim  miłego weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, criss1 napisał:

Jak zaślepię całkowicie to będę miał błąd silnika i praca w trybie awaryjnym. 

Miałem u siebie zaślepiony całkowicie EGR i żadnego trybu awaryjnego nie doświadczyłem. Silnik pracował normalnie, przyspieszał prawidłowo, osiągał prędkości obrotowe powyżej 3000 obr/min. Jedyny objaw to kontrolka silnika na desce oraz błąd przepływu spalin w sterowniku silnika bez informacji o trybie awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku miejscach w sieci trafiłem na info, że w Multijetach zaślepienie EGR spowoduje automatyczne przejście w tryb awaryjny. Czy w każdym przypadku? W moim, gdzie zawór był sprawny elektrycznie nic takiego nie miało miejsca. Po trzech odpaleniach pojawiła się kontrolka awarii i błąd w sterowniku silnika. Być może w pewnych przypadkach awarii EGR sterownik przechodzi w tryb awaryjny, nie wiem, nie przerabiałem pozostałych przypadków.Poza tym, jak wygląda w naszych autach tryb awaryjny? Z tego co czytam ograniczona moc silnika i brak możliwości przekroczenia 2,5-3 tys. obr/min.

 Nie powiem Ci również jak na pracę silnika wpłynie zaślepiony EGR, czy auto będzie więcej palić itd itp. Mogę jedynie powołać się na mój przypadek gdzie żadnych zauważalnych zmian nie było. Miałem wrażenie, że nieznacznie wzrosło spalanie, ale na tyle nieznacznie że może się to mieścić w błędzie pomiaru, gorszej kaloryczności paliwa, gorszym warunkom pogodowym itd itp. Tunerzy usuwający na co dzień EGR twierdzą, że różnice w spalaniu po wyłączeniu EGR będą symboliczne lub żadne. Pamiętać trzeba że zaślepienie EGR powoduje pogorszenie jakości spalin.

Teraz pytanie najważniejsze, co chcesz z zaworem zrobić? Zatrzymać z zaślepką częściową? Jeśli tak na początek musiałbyś go zdemontować całkowicie i zregenerować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na forum alfaholików, czyli wraz z rozwiercaniem korpusu cewki i polerowaniem trzpienia. To powinno załatwić temat szarpania na jakiś czas. 

Myślę, że masz świetną okazję aby zakupić do swojego auta interface diagnostyczny, którym sam zdiagnozujesz usterki w swoim aucie. Zakup zwróci się po d 2-3 podłączeniach. Tylko nie kupuj byle czego na allegro czy aliexpress. Najpewniejszy interface do naszych aut to ELM327 po kablu USB, najlepiej ze sklepu Viaken.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzę auto jeszcze raz, ale sadze, że zaślepienie EGR z trzema otworami fi 4 mm pomogło w tym przypadku, że silnik nie dławi się, nie przerywa, ale zapaliła się kontrolka silnika, co może być irytujące, że cos jest nie tak w silniku. Mam mechanika, który od strony elektronicznej ogarnia temat i chyba całkowicie odłączymy EGR, jeżeli potwierdzi się, że szarpanie silnikiem podczas jazdy to wina EGR. Jeszcze jest opcja kupienia nowego zaworu EGR około 160 zł tylko jest pytanie na jak długo ten nowy wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 160 zł nie ma szans na oryginalnego Pierburga. Będzie to jakiś chiński no name, albo zamiennik typu NTY. Z jakością może być bardzo różnie. Na Twoim miejscu jeśli faktycznie okaże się, że to EGR spróbowałbym reanimować starego. To jak długo wytrzyma regenerowany lub nowy zależy od stanu układu wtryskowego, dystansów jakie pokonujesz, czy od sposobu jazdy. Krótkie odcinki oraz dziadkowa jazdy nie działa korzystnie na zawór EGR. Co ciekawe, znajomy posiada salonowego Stilo JTD używanego właściwie wyłącznie w mieście, w którym EGR nigdy nie był ruszany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój EGR po czyszczeniu przez fachowca kilka lat temu długo nie popracował i musiałem zaślepić oryginalną blachą z trzema otworami FI 8 mm i kontrolka się nie paliła. Tylko te otwory okazały się teraz na tyle duże, że zawór EGR znów dał o sobie znać i silnik zaczął przerywać. Dlatego teraz zaślepiłem blacha z trzema otworami fi 4mm, auto nie szarpie, tylko wyskakuje kontrolka silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.