Skocz do zawartości

1.4 HDI 16V


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy ma taki silnik w 207SW. No i bierze mu on sporo oleju i trzeba to naprawić. Znacie jakieś słabe punkty tych silników typu szczelniacze zaworowe? Byłoby jednak prościej mieć jakiś trop niż rozbierać cały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zacząć od osprzętu? Np. turbo? Ściągnąć rury dolotowe i zobaczyć stopień zaolejenia.

Uczul znajomego w temacie rozbiegania turbodiesla, jeśli nie zna tematu. Żeby wiedział jak zareagować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kenickie napisał:

A może zacząć od osprzętu? Np. turbo? Ściągnąć rury dolotowe i zobaczyć stopień zaolejenia.

Uczul znajomego w temacie rozbiegania turbodiesla, jeśli nie zna tematu. Żeby wiedział jak zareagować.

 

No właśnie na jutro już się z nim umówiłem i zamierzam sprawdzić czy turbina leje oraz czy wali spalinami po odkręceniu korka oleju. Ostatnio mi wspomniał, że płyn chłodzący też mu zaczął znikać a ja dopiero teraz to łączę z możliwością padniętej uszczelki pod głowicą.

Z rozbieganiem bardzo słuszna uwaga, dzięki wielkie za przypomnienie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się okazało co następuje ;] Ma 1.4 16V ale jest to silnik VTI. Może stąd to klepanie i odgłos podobny do diesla. W sumie ja go nigdy nie pytałem tylko na słuch brałem i tak wyszło ;l

Silnik zeżarł 8 litrów oleju na 8 tys mil. Z tego co zdążyłem wyczytać to należy zmienić uszczelniacze zaworowe i pierścienie tłokowe plus napęd rozrządu. Podobno około 2010 roku była modyfikacja i późniejsze części czy silniki nie sprawiają już problemów. Ktoś wie czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.09.2018 o 14:48, Igorek napisał:

No i się okazało co następuje ;] Ma 1.4 16V ale jest to silnik VTI. Może stąd to klepanie i odgłos podobny do diesla. W sumie ja go nigdy nie pytałem tylko na słuch brałem i tak wyszło ;l

Silnik zeżarł 8 litrów oleju na 8 tys mil. Z tego co zdążyłem wyczytać to należy zmienić uszczelniacze zaworowe i pierścienie tłokowe plus napęd rozrządu. Podobno około 2010 roku była modyfikacja i późniejsze części czy silniki nie sprawiają już problemów. Ktoś wie czy to prawda?

 

Najlepiej to chyba zmienic auto ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Najlepiej to chyba zmienic auto ;]

Na razie właściciel idzie właśnie w tym kierunku, szuka czegoś innego a ten idzie póki co w odstawkę. Najgorsze, że tydzień temu naprawiłem mu ABS, zamontowałem nowe hamulce, potem jeszcze ogarnął opony i samochód był gotowy na kolejny rok bezproblemowego jeżdżenia. No to na przeglądzie wyszły zawyżone weglowodory i dymienie na wysokich obrotach i nie wiadomo co teraz robić. Szkoda oddawać na złom a za dwa dni skończy się przegląd to też już nikt za niego nie zapłaci nic sensownego. Eh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.