Jump to content

Fiat Freemont


Recommended Posts

Za i przeciw dla diesla 170KM oraz manuala.

Czy ten samochód ma problemy z DPF? (typ DPFa)

Czy ten samochód ma problemy z ciśnieniem smarowania, wszak to ta sama jednostka co w Oplu a tam problem występuje?

Czy tam faktycznie nie ma rolety bagażnika?

Inne RAŻĄCE problemy (coś jak pompa oleju w TDI albo łańcuch rozrządu w 1.6 PSA/BMW albo panewki w 1.5 dCI)?

 

Interesuje mnie wyciszenie i komfort w trasie - na co dzień auta nie używam, jestem świadomy gabarytów.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, el_guapo napisał:

Interesuje mnie wyciszenie i komfort w trasie - na co dzień auta nie używam, jestem świadomy gabarytów.

Bardzo przyjemnie się jedzie w trasie. Można komfortowo ciąć 160 bez zmęczenia.

Link to post
Share on other sites

DPF jest bezobsługowy - awaryjność na przeciętnym poziomie. Jak będziesz jeździł głównie trasy (a do tego Freemont nadaje się najlepiej) to nie powinno się nic dziać.

 

Roleta jest tyle, że większość Freemontów w Polsce jest 7-mio osobowych i po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń wygląda to tak jakby rolety nie było.

Pozostaje jeździć z rozłożonymi siedzeniami albo szukać wersji 5-osobowej to wtedy będziesz miał roletę zasłaniającą wszystko z tyłu.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

A polecają bardziej chyba 3.0 V6 i LPG. Tak mi się o uszy

... tam były chyba 2 typy (albo 2 różne konstrukcje) tego V6 - jeden się nadawał do LPG, a drugi nie bardzo. Nowsze roczniki którymi byłem zainteresowany nie polecali gazować. Nie pamiętam już szczegółów. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Azbest napisał:

... tam były chyba 2 typy (albo 2 różne konstrukcje) tego V6 - jeden się nadawał do LPG, a drugi nie bardzo. Nowsze roczniki którymi byłem zainteresowany nie polecali gazować. Nie pamiętam już szczegółów. 

a to nie był przypadkiem wtrysk bezpośredni ?

Jest tam zwykła wnęka na koło ?

Link to post
Share on other sites
a to nie był przypadkiem wtrysk bezpośredni ?
Jest tam zwykła wnęka na koło ?
Nie wiem jak fiat Ale interesowałem jego pierwowzorem dodge jurney i tam siedzi normalny wtrysk. Koło jest podwieszane = butla ~ 70l
Minus taki że nawet w wersji 5os niema co zrobić z zapasem.
W trosce zapas mam w miejscu kanapy 3rzedu zamiast kupy niepotrzebnego styropianu

Auto zdecydowanie gozej się prowadzi na tle tribeci Ale tylko podczas dynamiczej jazdy. Do spokojnej rodzimego crousingu ok.

Wysłane z tel.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

DPF jest bezproblemowy chyba że jeździsz tylko po mieście. Mam ponad 220kkm i jest ok. Uszczelka smoka taka jak w Oplu kwalifikuje się do wymiany. Mi po długim postoju ikonka ciśnienia na chwilę po starcie mrugnie. Roleta jest do wersji 7 osobowej ale jako akcesorium dodatkowe, do tego nie jest zwijana. Ja nie mam i nie narzekam. Auto bardzo wygodne, funkcjonalne, ale nie do dynamicznej jazdy. Po 200 tys nie skrzypi, fotele ładnie się trzymają.

Link to post
Share on other sites
Dnia 28.09.2018 o 14:14, el_guapo napisał:

Za i przeciw dla diesla 170KM oraz manuala.

Czy ten samochód ma problemy z DPF? (typ DPFa)

Czy ten samochód ma problemy z ciśnieniem smarowania, wszak to ta sama jednostka co w Oplu a tam problem występuje?

Czy tam faktycznie nie ma rolety bagażnika?

Inne RAŻĄCE problemy (coś jak pompa oleju w TDI albo łańcuch rozrządu w 1.6 PSA/BMW albo panewki w 1.5 dCI)?

 

Interesuje mnie wyciszenie i komfort w trasie - na co dzień auta nie używam, jestem świadomy gabarytów.

 

Oglądałem kiedyś test Zachara z Autocentrum na youtube.

Tyle co zapamiętałem z tego filmu to:

- napęd 4x4 jest słaby,

- bardzo dużo użytecznych schowków w środku. Widać ze producent się postarał o to,

- wnętrze trzeszczy w każdym miejscu

Link to post
Share on other sites
 
Oglądałem kiedyś test Zachara z Autocentrum na youtube.
Tyle co zapamiętałem z tego filmu to:
- napęd 4x4 jest słaby,
- bardzo dużo użytecznych schowków w środku. Widać ze producent się postarał o to,
- wnętrze trzeszczy w każdym miejscu
Potwierdzam 1 i 2 pkt. 3 nie - było ok

Wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kravitz napisał:

 

- wnętrze trzeszczy w każdym miejscu

Też oglądałem, trzeszczy podłokietnik, ale ogarnięcie tego to 10min roboty i spokój na zawsze. Reszta jest naprawdę ok. 

Link to post
Share on other sites
Dnia 28.09.2018 o 20:51, Azbest napisał:

... tam były chyba 2 typy (albo 2 różne konstrukcje) tego V6 - jeden się nadawał do LPG, a drugi nie bardzo. Nowsze roczniki którymi byłem zainteresowany nie polecali gazować. Nie pamiętam już szczegółów. 

Nie wiem jak w Journey-u ale we Freemoncie był tylko jeden model silnika 3,6 V6 i sporo ludzi jeździ na LPG bez problemów (zresztą sam Fiat sprzedawał te auta z fabrycznie zamontowana instalacją Tartarini)

Link to post
Share on other sites
Dnia 29.09.2018 o 20:39, dzidzia napisał:

Też oglądałem, trzeszczy podłokietnik, ale ogarnięcie tego to 10min roboty i spokój na zawsze. Reszta jest naprawdę ok. 

Potwierdzam - jeździłem dwoma egzemplarzami i nic nie skrzypiało (a nie jeździłem wyłącznie po gładkich drogach).

Oczywiście, że nie jest to żadna klasa premium więc w środku jest trochę twardych plastików ale ogólnie autko daje radę

 

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

No dobra - męczyłem Was i męczyłem i w końcu jest...

(jak ja nie lubię przesiadać się do "nowego" samochodu - stary jest jak para ulubionych trampek, a nowy trzeba "rozchodzić").

 

20190604_195504.jpg.805b43841d39c0e39bd9dea8ae5a047b.jpg

  • Like 9
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, el_guapo napisał:

No dobra - męczyłem Was i męczyłem i w końcu jest...

(jak ja nie lubię przesiadać się do "nowego" samochodu - stary jest jak para ulubionych trampek, a nowy trzeba "rozchodzić").

 

20190604_195504.jpg.805b43841d39c0e39bd9dea8ae5a047b.jpg

 

no nic każda Pana znajdzie jakiegoś adoratora :)

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, el_guapo napisał:

No dobra - męczyłem Was i męczyłem i w końcu jest...

(jak ja nie lubię przesiadać się do "nowego" samochodu - stary jest jak para ulubionych trampek, a nowy trzeba "rozchodzić").

 

 

 

spory kawałek blachy. ;] Niech się sprawuje :ok:

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, el_guapo napisał:

No dobra - męczyłem Was i męczyłem i w końcu jest...

(jak ja nie lubię przesiadać się do "nowego" samochodu - stary jest jak para ulubionych trampek, a nowy trzeba "rozchodzić").

 

20190604_195504.jpg.805b43841d39c0e39bd9dea8ae5a047b.jpg

Bardzo fajny. Daj znac w temacie za jakis czas jak ze spalaniem w miescie. Tez mnie interesuje ten model.

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, dzikipzs napisał:

Bardzo fajny. Daj znac w temacie za jakis czas jak ze spalaniem w miescie. Tez mnie interesuje ten model.

 

Dziś po S8 i porannych korkach: 6/100 (przy 120km/h), powrót w korkach przez miasto nie po ekspresówce i wynik zakończony 7,8/100.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, el_guapo napisał:

 

Dziś po S8 i porannych korkach: 6/100 (przy 120km/h), powrót w korkach przez miasto nie po ekspresówce i wynik zakończony 7,8/100.

A ja jestem szczęśliwy jak w FF z silnikiem 3,6 uda mi się zejść ze spalaniem poniżej 11 L :)

Jednak komfort z jazdy i świadomość, że w razie czego jest parę koni pod maską bezcenne

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, amazaque napisał:

Paskudne felgi :facepalm:, to fabryka takie montuje? :panic:

 

Nie - to polski produkt - zapewne zimówki :) Też takie miałem

Link to post
Share on other sites

 

19 godzin temu, el_guapo napisał:

 

Dziś po S8 i porannych korkach: 6/100 (przy 120km/h), powrót w korkach przez miasto nie po ekspresówce i wynik zakończony 7,8/100.

 

Gratuluję! Takie spalanie to chyba w manualu ? :)

Automat i 4x4  po Warszawie to około 9-10l na 100km.

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, dzidzia napisał:

 

Nie - to polski produkt - zapewne zimówki :) Też takie miałem

Faktycznie jak się teraz przyjrzałem to widzę zarys logo producenta na kołpaczkach :hehe:. Nie zabijajcie mnie, ale jak bryła całego samochodu mimo że jest "osobliwy" i ma jakiś klimat, to te koła wyglądają jak by ktoś do garnituru założył klapki japonki ze skarpetkami :phi:. Teraz jeszcze pytanie czy to diler wciska czy klient sam sobie to kupił? 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, amazaque napisał:

Faktycznie jak się teraz przyjrzałem to widzę zarys logo producenta na kołpaczkach :hehe:. Nie zabijajcie mnie, ale jak bryła całego samochodu mimo że jest "osobliwy" i ma jakiś klimat, to te koła wyglądają jak by ktoś do garnituru założył klapki japonki ze skarpetkami :phi:. Teraz jeszcze pytanie czy to diler wciska czy klient sam sobie to kupił? 

 

Ok to ja odpowiem na swoim przykładzie -letnie miałem oryginalne 19-tki - według mnie ładne :) Potrzebowałem felg do pon zimowych. Priorytety jako taki wygląd i cena. I według mnie te felgi wyglądają nieźle (jak na zimówki) - przy moim czarnym lakierze efekt był niezły.Zauważ, że są to 17-tki - najmniejsze koła jakie można do tego samochodu założyć :)  Może to wina zdjęcia, że tak je odbierasz ;)

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, amazaque napisał:

Faktycznie jak się teraz przyjrzałem to widzę zarys logo producenta na kołpaczkach :hehe:. Nie zabijajcie mnie, ale jak bryła całego samochodu mimo że jest "osobliwy" i ma jakiś klimat, to te koła wyglądają jak by ktoś do garnituru założył klapki japonki ze skarpetkami :phi:. Teraz jeszcze pytanie czy to diler wciska czy klient sam sobie to kupił? 

polskie ATT ;)

Na życzenie klienta - też tego nieco podokładałem jak się Remonty jeszcze sprzedawały - tańsze niż fabryczne, i większy wybór ogumienia ;] 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, dzidzia napisał:

 

 

Gratuluję! Takie spalanie to chyba w manualu ? :)

Automat i 4x4  po Warszawie to około 9-10l na 100km.

 

Tak, ale już mam 8,5/100 po kręceniu się po mieście i przykładając najwyższą uwagę do operowania prawą stopą.

 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, dzidzia napisał:

Może to wina zdjęcia, że tak je odbierasz ;)

 

IMHO widziałem gorsze. To set na lato, zima jest na oryginalnych fiatowskich felgach.

 

vs-eJw0ZqNYOgJQYJwDnees9aq6sceUgorzfcMlM

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, el_guapo napisał:

 

IMHO widziałem gorsze. To set na lato, zima jest na oryginalnych fiatowskich felgach.

 

Mam taki rozmiar balonowych opon - świetne w każdy teren miejski i pozamiejski :ok:

 

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, marcindzieg napisał:

A mi się podobają. I jakie by nie były na pewno są fajniejsze od stalowych z kołpakami.

Felgi OK, ale obraz psują balonowe opony.

Też na takich jeżdżę, bo cenię sobie komfort i nie stresuję się możliwością uszkodzenia felg.

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, rwIcIk napisał:

Felgi OK, ale obraz psują balonowe opony.

 

Dlaczego? To nie rajdówka. Jak dla mnie to nie są ani za duże ani za małe. Jak ktoś pakuje wielkie felgi, naleśniki i pod spodem widać śmiesznie małe tarcze czy wręcz bębny to dopiero wygląda komicznie.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
47 minut temu, rwIcIk napisał:

Mam taki rozmiar balonowych opon - świetne w każdy teren miejski i pozamiejski :ok:

 

W stosunku do opon na poprzednim aucie (245/45/18) na tych buja jak na kontenerowcu :) - ale nierówności (torowisk) się nie odczuwa.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.