Skocz do zawartości

Astra G z17dtl błędy P1125 i P0105


kin54

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam pytanie. Pomóżcie

Co może być przyczyną błędów i problemów z moja astra.

Generalnie zapala się kontrolka checkengine, auto nie ma mocy, zupełne odcięcie paliwa następuje przy ok 3200 obr/min, silnik podczas przyspieszania dymi,

Interfejs diagnostyczny oprócz błędów (których kasowanie nic nie pomaga) pokazuje brak ciśnienia doładowania podczas przyspieszania (cały czas około a nawet trochę poniżej ) czyli 100kPa.

Wymieniony został czujnik ciśnienia doładowania na oryginalny Bosh-brak poprawy, stary tez jest sprawny.

EGR nie sprawdzony jeszcze...

Wg mechanika wiązka elektryczną do czujników jest ok. Lewego powietrza nigdzie nie łapie. Wyciągać turbosprężarki nie chciał bo wcale nie był pewien czy to to…kasy nie wział

Choć podobno jego konsultant twierdził ze to jakiś zawór grzybek/ gruszka w turbosprężarce nawala.

W maju auto miało czołową stłuczkę i mniej więcej w tym samym czasie pojawiły się te check engine. Nie wiem czy może to mieć związek… wymieniona była obudowa filtra powietrza. Reszta z układu dolotowego niby ok.

 

Bełdy z interfejsu diagnostycznego

2008|Astra-G|Engine|Z 17 DTL

Total number of fault codes: 2

P1125 - Boost Pressure Signal Out Of Range

 (03) – Present

 

P0105 - Boost Pressure Sensor Circuit Range/Performance

 (0A) - Not present

 

W załączniku rejestracja parametrów silnka podczas jazdy z obciązeniem.

 

Pomóżcie

 

P.S. szukam specjalisty w rejonie Warszawskim który to zdiagnozuje bez wymiany połowy silnika :D

 

 

Livedata_2008 (8)_Astra-G_Engine__Z 17 DTL_201808121945.csv

Livedata_2008 (8)_Astra-G_Engine__Z 17 DTL_201808101614.csv

Livedata_2008 (8)_Astra-G_Engine__Z 17 DTL_201808121943.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia elektrozawor sterujący membranowym przetwornikiem przy turbosprężarce oraz prawidłowość podłączenia jego wezykow podcisnieniowych oraz sam przetwornik na szczelność membrany i czy dźwignia którą, steruje porusza się bez zaciec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedz.

Choć nie kojarzę żadnych przewodów elektrycznych dochodzących do mojej turbospreżarki (ze stałą geometria).

Czyli rozumiem ze turbosprężarka powinna być wyjęta do tych sprawdzeń i leżeć " na stole"

Mogę coś z tych rzeczy zrobić sam i bez wyciągania turbiny prostymi narzędziami?

Nie mam szczęścia do mechaników :))))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprężarce masz siłownik pneumatyczny, tzw. gruszkę. Odchodzi od niej wężyk z podciśnieniem, który idzie do zaworka. Ten zaworek steruje gruszką, a ta rusza wastegete'em (klapką przed turbiną).

Do sprawdzenia siłownika możesz użyć podciśnienia z silnika. Przystawiasz powoli wężyk (podłączony bezpośrednio do silnika, z pominięciem zaworka) bezpośrednio do gruszki i patrzysz, czy dźwignia przy turbo rusza się płynnie.

Po podłączeniu wężyka i wychyleniu trzpienia z gruszki, zaciskasz wężyk i obserwujesz. Jeśli membrana w siłowniku jest uszkodzona, to trzpień wychodzący z niego cofnie się. Jeśli nie rusza się przez kilka(naście) minut, to siłownik jest ok. Dobrze jest odłączyć trzpień siłownika, od dźwigienki przy turbo. Wtedy można ręcznie poruszać samą dźwignią i przez to lepiej wyczuć, czy chodzi ona płynnie, a nawet rozruszać ją, jeśli się zacina. Do sprawdzenia zaworka lepiej jest mieć wakuometr, bo sprawdzanie na zasadzie przepuszcza/nie przepuszcza, nie jest miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.