kin54 Napisano 28 Września 2018 Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Cześć. Mam pytanie. Pomóżcie Co może być przyczyną błędów i problemów z moja astra. Generalnie zapala się kontrolka checkengine, auto nie ma mocy, zupełne odcięcie paliwa następuje przy ok 3200 obr/min, silnik podczas przyspieszania dymi, Interfejs diagnostyczny oprócz błędów (których kasowanie nic nie pomaga) pokazuje brak ciśnienia doładowania podczas przyspieszania (cały czas około a nawet trochę poniżej ) czyli 100kPa. Wymieniony został czujnik ciśnienia doładowania na oryginalny Bosh-brak poprawy, stary tez jest sprawny. EGR nie sprawdzony jeszcze... Wg mechanika wiązka elektryczną do czujników jest ok. Lewego powietrza nigdzie nie łapie. Wyciągać turbosprężarki nie chciał bo wcale nie był pewien czy to to…kasy nie wział Choć podobno jego konsultant twierdził ze to jakiś zawór grzybek/ gruszka w turbosprężarce nawala. W maju auto miało czołową stłuczkę i mniej więcej w tym samym czasie pojawiły się te check engine. Nie wiem czy może to mieć związek… wymieniona była obudowa filtra powietrza. Reszta z układu dolotowego niby ok. Bełdy z interfejsu diagnostycznego 2008|Astra-G|Engine|Z 17 DTL Total number of fault codes: 2 P1125 - Boost Pressure Signal Out Of Range (03) – Present P0105 - Boost Pressure Sensor Circuit Range/Performance (0A) - Not present W załączniku rejestracja parametrów silnka podczas jazdy z obciązeniem. Pomóżcie P.S. szukam specjalisty w rejonie Warszawskim który to zdiagnozuje bez wymiany połowy silnika :D Livedata_2008 (8)_Astra-G_Engine__Z 17 DTL_201808121945.csv Livedata_2008 (8)_Astra-G_Engine__Z 17 DTL_201808101614.csv Livedata_2008 (8)_Astra-G_Engine__Z 17 DTL_201808121943.csv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Września 2018 Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Do sprawdzenia elektrozawor sterujący membranowym przetwornikiem przy turbosprężarce oraz prawidłowość podłączenia jego wezykow podcisnieniowych oraz sam przetwornik na szczelność membrany i czy dźwignia którą, steruje porusza się bez zaciec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kin54 Napisano 3 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Dzięki za szybka odpowiedz. Choć nie kojarzę żadnych przewodów elektrycznych dochodzących do mojej turbospreżarki (ze stałą geometria). Czyli rozumiem ze turbosprężarka powinna być wyjęta do tych sprawdzeń i leżeć " na stole" Mogę coś z tych rzeczy zrobić sam i bez wyciągania turbiny prostymi narzędziami? Nie mam szczęścia do mechaników :)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Października 2018 Udostępnij Napisano 3 Października 2018 Przy sprężarce masz siłownik pneumatyczny, tzw. gruszkę. Odchodzi od niej wężyk z podciśnieniem, który idzie do zaworka. Ten zaworek steruje gruszką, a ta rusza wastegete'em (klapką przed turbiną). Do sprawdzenia siłownika możesz użyć podciśnienia z silnika. Przystawiasz powoli wężyk (podłączony bezpośrednio do silnika, z pominięciem zaworka) bezpośrednio do gruszki i patrzysz, czy dźwignia przy turbo rusza się płynnie. Po podłączeniu wężyka i wychyleniu trzpienia z gruszki, zaciskasz wężyk i obserwujesz. Jeśli membrana w siłowniku jest uszkodzona, to trzpień wychodzący z niego cofnie się. Jeśli nie rusza się przez kilka(naście) minut, to siłownik jest ok. Dobrze jest odłączyć trzpień siłownika, od dźwigienki przy turbo. Wtedy można ręcznie poruszać samą dźwignią i przez to lepiej wyczuć, czy chodzi ona płynnie, a nawet rozruszać ją, jeśli się zacina. Do sprawdzenia zaworka lepiej jest mieć wakuometr, bo sprawdzanie na zasadzie przepuszcza/nie przepuszcza, nie jest miarodajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.