Skocz do zawartości

Toyota Auris Hybrid


tom111

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, delco napisał:

chyba że jedziesz na trasie, masz nieco wyładowany akumulator, jest goraco albo zimno...ew masz właczony tryb sportowy w skrzyni biegów ;) a poza tym się zgadza.... przynajmniej u mnie...

No bez jaj. Auto po trasie ma wyladowany akumulator? Klima chodzi na wysokim biegu? No bez jaj wtedy to wiadomo, ze sie nie wylaczy. Choc ja w hyundaju to mialem gdzies wylaczalem nawet jak dopalal. Pewnie 3ci wlasciciel sie bedzie martwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, wujekcybul napisał:

No bez jaj. Auto po trasie ma wyladowany akumulator

Przecinek oznacza że mówimy o rożnych czesto rozłącznych sytuacjach ;) gdybym chciał pisać o sytuacji  w której jednocześnie jesteśmy w trasie oraz mamy wyładowany akumulator zastosowałbym spójnik "i" czyli byłaby to koniunkcja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.10.2018 o 08:47, Ryb napisał:

 

A ja mam piątego diesla z DPF i nigdy mnie nie obchodziło ile się zapycha, co tam się zapycha, kiedy wypala i jak wypala. Odpalam i gaszę auto kiedy mi się podoba, jeżdżę gdzie chcę i jak chcę. Wielokrotnie przerywałem proces, bo akurat dojechałem na miejsce. I co? I nic - auta mają się świetnie, DPFy również.

Dlatego pisałem, że równie dobrze można robić cyrk z bateriami, monitorować stan naładowania, nie wyłączać silnika póki się nie naładują, robić przejażdżki tylko po to, żeby je rozładować/naładować i wierzyć że ten cały cyrk czemukolwiek może służyć.

 

 

Jeszcze tylko dodaj, że każdego miałeś od nowości i sprzedałeś po 3ch latach jak się leasing skończył ;]

 

Informacja warta tyle co nic, bo ktoś kto to ujeżdża jako 5cio czy 10cio  latka ma zajechany DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.10.2018 o 09:40, adamm_mk1 napisał:

Jedyne co zauważyłem to Warszawa - Szczecin średnie spalanie 9,5l/100km średnia prędkość z komputera 145KM/h

Szczecin Warszawa prędkość przelotowa 140km/h i średnie spalanie 7,3l/100km. Nic innego nie zauważyłem.

 

W Polsce jadąc na wschód, spalanie jest mniejsze niż na zachód

Przy większej prędkości, to może być różnica 2l/100

 

U mnie jest zazwyczaj około 1l/100, ale ja jadę wolno.

 

Wiatry u nas wieją z zachodu głównie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał:

 

W Polsce jadąc na wschód, spalanie jest mniejsze niż na zachód

Przy większej prędkości, to może być różnica 2l/100

 

U mnie jest zazwyczaj około 1l/100, ale ja jadę wolno.

 

Wiatry u nas wieją z zachodu głównie.

Tak jest. Stad sie biora mity o lepszym niemieckim paliwie - jadac z Niemiec po prostu jedziesz z wiatrem :oki: A roznica jadac do Wroclawia z Krakowa i z powrotem moze wynosic 2-3 litry, przy takiej samej V sredniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kravitz napisał:

 

Jeszcze tylko dodaj, że każdego miałeś od nowości i sprzedałeś po 3ch latach jak się leasing skończył ;]

 

Ale przebiegi miałem przy sprzedaży dwukrotnie wyższe niż mają te 10-latki na otomoto.

:hehe:

 

9 minut temu, kravitz napisał:

 

Informacja warta tyle co nic, bo ktoś kto to ujeżdża jako 5cio czy 10cio  latka ma zajechany DPF.

 

To dokładnie tak samo jak z 10-letnimi bateriami, prawda?

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ryb napisał:

 

Ale przebiegi miałem przy sprzedaży dwukrotnie wyższe niż mają te 10-latki na otomoto.

:hehe:

 

 

To dokładnie tak samo jak z 10-letnimi bateriami, prawda?

;)

 

 

Przebiegi miałeś duże, bo zapewne robiłeś długie odcinki, a nie jazda miejska po kilka km.

Stąd Ty po 200kkm mogłeś przez ten filtr przepuścić tyle spalin, co ktoś jeżdżący do pracy/szkoły/przedszkola po mieście po 80kkm.

 

Nie wiem jak jest z bateriami. Nie miałem elektryka, ani nawet hybrydy.

Miałem jednak raz zajechanego diesla, któremu DPF się wypalał w trasie co 150-200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, delco napisał:

Przecinek oznacza że mówimy o rożnych czesto rozłącznych sytuacjach ;) gdybym chciał pisać o sytuacji  w której jednocześnie jesteśmy w trasie oraz mamy wyładowany akumulator zastosowałbym spójnik "i" czyli byłaby to koniunkcja...

 

To nie ma absolutnie znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

Przebiegi miałeś duże, bo zapewne robiłeś długie odcinki, a nie jazda miejska po kilka km.

Stąd Ty po 200kkm mogłeś przez ten filtr przepuścić tyle spalin, co ktoś jeżdżący do pracy/szkoły/przedszkola po mieście po 80kkm.

 

Co do aut którymi jeżdżę ja to zgoda. Ale auta mojej żony jeżdżą właśnie na trasach praca/szkoła/przedszkole na dystansach rzędu właśnie 70-80kkm i DPFy mają się równie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał:

 

Co do aut którymi jeżdżę ja to zgoda. Ale auta mojej żony jeżdżą właśnie na trasach praca/szkoła/przedszkole na dystansach rzędu właśnie 70-80kkm i DPFy mają się równie dobrze.

 

Mężatek to nadal ten sam przebieg jeśli chodzi o ilość spalin które przerobił filtr.

Jakby takim trybem Twojej żony dojechać do 200kkm to by się problemy pojawiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.10.2018 o 14:34, kravitz napisał:

 

W Polsce jadąc na wschód, spalanie jest mniejsze niż na zachód

Przy większej prędkości, to może być różnica 2l/100

 

U mnie jest zazwyczaj około 1l/100, ale ja jadę wolno.

 

Wiatry u nas wieją z zachodu głównie.

Niby tak tylko jadąc do Szczecina prędkość była do Poznania 160, Poznań Świebodzin 170, Świebodzin Szczecin 180 9,5l to jest sporo. Z kolei wracając jechałem Szczecin Warszawa 140 i spalanie 7,3 l uważam za duże jak na diesla. Bravo w dieslu przy podobnym tempie (prędkość około 140) palił 1do1,3 litra mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.10.2018 o 15:15, adamm_mk1 napisał:

i spalanie 7,3 l uważam za duże jak na diesla. Bravo w dieslu przy podobnym tempie (prędkość około 140) palił 1do1,3 litra mniej.

Bravo vs Mondeo. Nie widzisz różnicy w wielkości i masie samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2018 o 08:35, 12345 napisał:


A pytanie moje laika.
Co za 10e lat z akumulatorami?
Składowiska ekologiczne?.
Pytam bo nie wiem.

Też nie wiedziałem, ale się dowiedziałem. ;]

W hybrydach Toyoty są niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory, w 100% podatne na recykling :ok:

W elektrycznych i hybrydach pulg-in są baterie litowo-jonowe, których nie da się w 100% przetworzyć :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tom111 napisał:

Też nie wiedziałem, ale się dowiedziałem. ;]

W hybrydach Toyoty są niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory, w 100% podatne na recykling :ok:

W elektrycznych i hybrydach pulg-in są baterie litowo-jonowe, których nie da się w 100% przetworzyć :no:

 

Czyli  w hybrydach Toyoty nie ma litowo jonowych? A w hybrydach plug-in?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tom111 napisał:

Też nie wiedziałem, ale się dowiedziałem. ;]

W hybrydach Toyoty są niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory, w 100% podatne na recykling :ok:

W elektrycznych i hybrydach pulg-in są baterie litowo-jonowe, których nie da się w 100% przetworzyć :no:

Regeneracja 2,5k robicie z igly widly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Ryb napisał:

 

Czyli  w hybrydach Toyoty nie ma litowo jonowych? A w hybrydach plug-in?

 

Nie ma potrzeby do hybryd dawać litowo-jonowych, bo baterie nie muszą mieć dużej pojemności. W plug-in potrzebna jest większa pojemność. Też chyba chodzi o szybkość ładowania. Niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory w hybrydach, potrafią się naładować w trakcie 10 minutowego zjazdu z górki, ale może dlatego że mają małą pojemność :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, tom111 napisał:

Nie ma potrzeby do hybryd dawać litowo-jonowych, bo baterie nie muszą mieć dużej pojemności. W plug-in potrzebna jest większa pojemność. Też chyba chodzi o szybkość ładowania. Niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory w hybrydach, potrafią się naładować w trakcie 10 minutowego zjazdu z górki, ale może dlatego że mają małą pojemność :hmm:

 

To nie jest odpowiedź. Postawiłeś wyżej teorię że Toyota nie stosuje baterii Li-Ion w swoich hybrydach, bo takie stosuje się w hybrydach plug-in. Więc ja się pytam co stosuje Toyota w swoich hybrydach plug-in, bo najwyraźniej zapomniałeś że Toyota ma takie w ofercie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tom111 napisał:

Dziwny z Ciebie człowiek, ale odpowiem Ci, bardziej łopatologicznie. W hybrydach plug- in Toyota stosuje Li-Ion.

 

Więc nieprawdą jest zdanie:

17 godzin temu, tom111 napisał:

W hybrydach Toyoty są niklowo-metalowo-wodorkowe akumulatory, w 100% podatne na recykling :ok:

 

 

Quod erat demonstrandum.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.