Skocz do zawartości

diesel kopci przy bucie, ale w specyficzny sposób...


ulik87

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, bergerac napisał:


Zawsze wydawałomi się, że ten kolor oznacza olej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W dieslu niekoniecznie.

 

Poniższy film przed wymianą świec żarowych, po wymianie niebieski dym już się nie pojawia.

 

 

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rwIcIk napisał:

Może olej napędowy ...

Ale wtedy dym byłby raczej czarny ...

Jak już pisałem w zależności od ilości niespalonego paliwa diesel może dymić na biało, niebiesko, szaro lub czarno.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edytowalem poprzedni post. MAF jednak jest OK. silnik po prostu wymagal rozgrzania do rozpoczecia pracy EGR i wskazania zaczely sie pokrywac z zadanymi.

na postoju, po rozgrzaniu nie dymi ani troszke :nie_wiem: w trakcie jazdy ma buta, przyspiesza plynnie, zero jakichs zawahan czy przerw. ciagnie od dolu do konca. nic. trzeba zaczac po prostu dziada uzywac i obserwowac co sie bedzie dzialo. przebudowa na kampera zostala zasadniczo ukonczona, wiec niedlugo bedzie jakis dluzszy wypad i zobacze jak sie sprawdzi. do tej pory jezdzilem po okolicach, trasy rzedu 250km w jedna strone i bylo zasadniczo OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ulik87 napisał:

 

[edit] z tym MAFem bledny trop. silnik musial byc za zimny i prawdopodobnie EGR nie byl aktywny, stad zawyzony pomiar powietrza na przeplywce. wzialem strupa na przejazdzke, rozgrzalem porzadnie i pomiar powietrza oscyluje w okolicach oczekiwanego.

 

siet! jesli 'reference value' jest oczekiwana wartoscia, to chyba mam zesrany MAF jednak, bo pokazuje tak ponad dwukrotnie wiecej, nawet jak przegazuje.

 

kurcze. ogolnie pracuje naprawde ladnie, zreszta na foto widac korekty i zle nie sa.

 

@swienty turbo wymienilem bo mialem wrazenie ze juz lekko puszczalo po zimnej stronie, poza tym mialo delikatnie wyszczerbienie na lopatkach (doslownie jak ziarnko piasku). na wydechu czysciutko bylo. 

 

kurdebele. wtryski sa kupione zregenerowane. na pewno byly dobre o tyle, ze zestaw wtryskow zmierzonych na maszynie, ktore mialy byc OK nie chcialy przejsc procedury przyuczenia dawki pilotujacej, a te nowe przeszly bez problemu.

 

ponizej foto z parametrami. moze byc cos na rzeczy z tym MAFem :hmm:

diagnostic.jpg

Korekty całkiem przyzwoite, chociaż przydałyby się logi przy całkowicie rozgrzanym silniku. Tutaj widzę 41 stopni. Czasami przy w pełni nagrzanym silniku korekty się pogarszają - tak jest u mnie.

Przepływomierz do sprawdzenia/podmiany na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil u mnie te korekty nie wywoluja zadnych podejrzen, czy to na zimnym czy na cieplym. tak jak pisalem, po rozgrzaniu i aktywowaniu EGR wskazania MAF sa prawidlowe. maksymalne cisnienia turbo jakie czytalem oscylowaly w granicach 0.8 bar, co robiloby sens biorac pod uwage, ze jest to 100 konna jednostka. niestety, z jakiegos powodu soft, ktorym dysponuje nie jest w stanie logowac parametrow :nie_wiem: nie wiem, nigdy nie przygladalem sie temu. moze trzeba wlozyc karte pamieci do interfejsu, ale zawsze sadzilem, ze programy sa w stanie zapisywac dane bezposrednio w pamieci tabletu. w kazdym razie, u mnie zawsze przy probie nagrania wykresow wyskakuje jakis blad i dupa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, rostex napisał:

 

Poniższy film przed wymianą świec żarowych, po wymianie niebieski dym już się nie pojawia.

A zdajesz sobie sprawę z tego że świece żarowe w przeciwieństwie do iskrowych nie grzeją non stop ?

Więc twoją teorię o dymieniu wskutek uszkodzonych świec bardzo prosto obalić   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, 4thelement napisał:

A zdajesz sobie sprawę z tego że świece żarowe w przeciwieństwie do iskrowych nie grzeją non stop ?

Więc twoją teorię o dymieniu wskutek uszkodzonych świec bardzo prosto obalić   

on po prostu pisal o dymieniu zupelnie niezwiazanym z moja zagwozdka i tyle. chociaz akurat przy padnietych swiecach raczej obserwowac mozna biale dymienie chwile po starcie. niebieskie dymienie oczywiscie przywoluje na mysl najpierw spalanie oleju silnikowego, ale w isotcie, duzo widzialem info o spalaniu diesla na niebiesko, tylko nie wiem jakie konkretnie musza zajsc warunki takiego spalania. :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bochumil napisał:
2 minuty temu, pawel_78 napisał:
Niebieskie dymienie to często zbyt późny wtrysk, ale to się raczej o wiele starszym dieslom zdarzało...

Czy w tym momencie wchodzi w rachubę przestawiony rozrząd?

wtedy komp powinien sypać błędami z synchronizacji rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2019 o 16:51, 4thelement napisał:

A zdajesz sobie sprawę z tego że świece żarowe w przeciwieństwie do iskrowych nie grzeją non stop ?

Więc twoją teorię o dymieniu wskutek uszkodzonych świec bardzo prosto obalić   

Ja tylko chciałem pokazać, że niebieski dym w dieslu wcale nie musi oznaczać spalania oleju napędowego. Dodam do tego jeszcze jedną historię. Miałem kiedyś diesla od Isuzu w Corsie i w zimę miałem przypadek że w filtrze paliwa zamarł glut wytrąconej parafiny. Silnik szarpał, nie miał siły jechać i DYMIŁ NA NIEBIESKO. Po wymianie filtra przestał dymić.

Wiele razy widziałem gdy diesel dymił na biało, ale wtedy wtrysk lał dość konkretnie, bo spaliny miały zapach czystego ON.

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, rostex napisał:

tylko chciałem pokazać, że niebieski dym w dieslu wcale nie musi oznaczać spalania oleju napędowego

No fakt

Głównie to spalanie oleju silnikowego

Co do którego świece żarowe mają się nijak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

pamietacie jeszcze moje rozterki? wszelkie objawy nadal sa pomimo nowych wtryskow i turbo. jedyne co jeszcze pokombinowalem, to podciagnalem cisnienie doladowania bo bylo troszke za niskie, ale objawy dalej sa. no i przyszedl czas przegladu technicznego. bylem mocno obsrany, bo sporo kasy wlozylem w strupka, musialem wstawic nowa szybe czolowa przed przegladem. autem bylem w hiszpanii i nazad, zrobilem tez ostatnio komplet sprzegla, wiec wiadomo jak to czlowiek potem jedzie na taki test...prawie jak do dentysty xD no i co wyszlo? test zadymienia pokazal 0.15K 1/m podczas gdy limit dla aut do 2008 (moje bez DPF) to 1.5 czyli dziesieciokrotnie wiecej. ba! dla aut powyzej 2014 roku ten limit wynosi 0.7 wiec wciaz pieciokrotnie wiecej. juz nie wiem co myslec. czy te wszystkie grzebanki przy silniku po prostu sie oplacily czy moze warsztat mial zepsuta maszyne :hmm: na nastepny rok jestem spokojny. przy nastepnym tescie nowu bede sie stresowal...

 

aha. swiece tez zalozylem nowe. nic to nie zmienilo. jedna byla padnieta. 

Edytowane przez ulik87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.