Skocz do zawartości

Hybryda + WLTP - ciekawostka


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podaje prasa chwilowo ze sprzedaży znika VW Passat GTE, Golf GTE, Porsche Hybrid Panamera i Cayenne oraz wszystkie hybrydy Mercedesa. Taka to oszczędność wg nowych zasad że trzeba było zakazać sprzedaży. 
http://europe.autonews.com/article/20180927/ANE/180929899?template=mobile02&X-IgnoreUserAgent=1

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lucash napisał:

Jak podaje prasa chwilowo ze sprzedaży znika VW Passat GTE, Golf GTE, Porsche Hybrid Panamera i Cayenne oraz wszystkie hybrydy Mercedesa. Taka to oszczędność wg nowych zasad że trzeba było zakazać sprzedaży. 
http://europe.autonews.com/article/20180927/ANE/180929899?template=mobile02&X-IgnoreUserAgent=1

 

 

 

Bo by się okazało że wcale nie są takie fajne jak to dotąd malowano, a może też po zmianie sposobu testowania by wyszło coś równie ciekawego jak wcześniej z dieslami.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Bo by się okazało że wcale nie są takie fajne jak to dotąd malowano, a może też po zmianie sposobu testowania by wyszło coś równie ciekawego jak wcześniej z dieslami.

:hehe:

Bo te Niemieckie koncerny od dawna słyną z uczciwości...  Toj-ojtam swoje sprzedaje dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

Bo te Niemieckie koncerny od dawna słyną z uczciwości...  Toj-ojtam swoje sprzedaje dalej.

 

No, Japończycy (Toyota, Mitsubishi) się nie przejęli. Coś jest na rzeczy.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ryb napisał:

 

No, Japończycy (Toyota, Mitsubishi) się nie przejęli. Coś jest na rzeczy.

:hehe:

Suzuki i Mazda też o ile widzę niczego nie wycofały :oki:

 

Zresztą jeżeli chodzi o deklarowane spalanie japończyki z mojego doświadczenia podają wartości zbliżone do prawdziwych. W każdym razie da się takie spalanie osiągnąć. Niemcy bezwstydnie kłamią. I stąd potem opinia (jak ktoś bazuje tylko na katalogach), że japońskie palą więcej, a to nieprawda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, delco napisał:

w wersji mild - co by to miało nie znaczyć....

Mild nie może jechać samodzielnie na silniku elektrycznym - np. Honda Insight. Albo Swift :]

 

Micro-Hybrid to tak naprawdę tylko Stop-Start. Potem jest Mild-Hybrid, a na końcu Full-Hybrid. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Cinos napisał:

nie wiem na co komu te testy, strasznie utrudnili procedure homologacji auta 

 

Wygląda na to, że nie tylko homologacji ale przede wszystkim pracę działu piszącego oprogramowanie silników. Bo wszyscy mieli już gotowe oprogramowanie do oszukiwania testów i teraz nagle problem. Zmienili sposób testowania, więc trzeba wstrzymać sprzedaż dopóki nie napisze się programu pod ten nowy test. Wygląda na to, że i tak wyszło taniej niż narażać się na procesy ze strony wyrolowanych klientów, którzy kupili auto mające spalać wg katalogu 3,5 litra a teraz w tym samym katalogu zmienią im na 9.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Wygląda na to, że nie tylko homologacji ale przede wszystkim pracę działu piszącego oprogramowanie silników. Bo wszyscy mieli już gotowe oprogramowanie do oszukiwania testów i teraz nagle problem. Zmienili sposób testowania, więc trzeba wstrzymać sprzedaż dopóki nie napisze się programu pod ten nowy test. Wygląda na to, że i tak wyszło taniej niż narażać się na procesy ze strony wyrolowanych klientów, którzy kupili auto mające spalać wg katalogu 3,5 litra a teraz w tym samym katalogu zmienią im na 9.

:hehe:

znasz kogos kto sie kieruje spalaniem przy wyborze auta? biorac dane z katalogu?

 

sam proces jest inny i jest do każdej większej zmiany test...

from-nedc-to-wltp-change.png

 

 

Nowa procedura testowa wprowadza zmodyfikowany cykl jazdy i bardziej restrykcyjne zalecenia odnośnie sposobu przeprowadzania badania. Zmiany dotyczą się m.in. dłuższego czasu badania i wyższej prędkości maksymalnej. Poniżej znajduje się zestawienie nowych warunków:

Na hamowni, po uruchomieniu zimnego silnika, mierzone są cztery zakresy prędkości:  do 60 km/h, do 80 km/h, do 100 km/h i powyżej 130 km/h. W obrębie każdej fazy występują przyspieszenia i hamowania. Prędkość maksymalna jest o 10 km/h wyższa niż w przypadku NEDC. Prędkość średnia, wynosząca ok. 47 km/h, również jest zdecydowanie wyższa (wcześniej wynosiła 33 km/h). Temperatura w komorze testowej powinna oscylować w granicach 23° C, w NEDC było to 20 – 30° C. Cały cykl WLTP trwa około 30 minut, cykl NEDC trwał natomiast tylko 20 minut. O ponad połowę wydłużył się pokonywany dystans: wynosi teraz 23 km, a nie – jak wcześniej – 11 km. W przeciwieństwie do procedury NEDC, podczas WLTP uwzględniane jest wyposażenie dodatkowe wpływające na masę, aerodynamikę i zużycie energii elektrycznej (prąd spoczynkowy). Wyposażenie dodatkowe, które zużywa prąd, jak klimatyzacja czy ogrzewanie siedzeń, nadal pozostaje wyłączone podczas testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cinos napisał:

znasz kogos kto sie kieruje spalaniem przy wyborze auta? biorac dane z katalogu?

 

Znam bardzo niewielu, którzy ignorują spalanie przy wyborze auta.

 

Teraz, Cinos napisał:

Nowa procedura testowa wprowadza zmodyfikowany cykl jazdy i bardziej restrykcyjne zalecenia odnośnie sposobu przeprowadzania badania. Zmiany dotyczą się m.in. dłuższego czasu badania i wyższej prędkości maksymalnej. Poniżej znajduje się zestawienie nowych warunków:

 

Właśnie. I hybryda już nie wystartuje na pełnej baterii i nie przejedzie połowy testu na prądzie uzyskując te super niskie wyniki. Więc lepiej poczekać aż napisze się program pod nowe testy niż ryzykować że sprawa się rypnie a klienci dowiedzą że nawijano im na uszy makaron. Przynajmniej się czegoś po dieselgate nauczyli.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież są testy realne w Internecie

można wziąć auto na test i nim po prostu pojeździć, są przecież jazdy próbne.

 

sadze ze raczej VW po prostu odpuścił testowanie modeli, które za chwile i tak będą zmienione, a nie sprzedaje ich tak dużo

a przeprowadzenie testu każdego z aut kosztuje i trwa, sprzęt pomiarowy też pewnie kosztuje i jest pewna dostępna ilość na świecie

 

każdy kto jeźdźi samochodem chyba wie od czego zależy spalanie, najwięcej od stylu jazdy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Cinos napisał:

przecież są testy realne w Internecie

 

Taaaa, poczytaj choćby tutaj. Jednym tedeiki produkują paliwo, innym chleją ile wlezie. Jednym hybrydy palą 3 litry, innym 7. Nie porównasz pomiędzy samochodami jeśli warunki testu nie będą identyczne.

 

35 minut temu, Cinos napisał:

można wziąć auto na test i nim po prostu pojeździć, są przecież jazdy próbne.

 

Auris Hybrid na jeździe próbnej spalił mi 7,8l/100km. Mam wierzyć że zawsze tyle pali?

 

35 minut temu, Cinos napisał:

sadze ze raczej VW po prostu odpuścił testowanie modeli, które za chwile i tak będą zmienione, a nie sprzedaje ich tak dużo

a przeprowadzenie testu każdego z aut kosztuje i trwa, sprzęt pomiarowy też pewnie kosztuje i jest pewna dostępna ilość na świecie

 

Taaaa, jasne. I akurat te nowoczesne hybrydy, które są przyszłością motoryzacji postanowili wycofać?

:hehe:

 

35 minut temu, Cinos napisał:

każdy kto jeźdźi samochodem chyba wie od czego zależy spalanie, najwięcej od stylu jazdy..

 

Fajnie. Powinni takie zdanie wpisać w katalog i zgłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, el_diablo napisał:

Mitsubishi chyba zdążyło przerobić Outlandera PHEV - większy silnik i większe baterie...

 

Tak, ale ZTCW to nie miało nic wspólnego z WLTP. Odkąd pojawiła się hybrydowa RAV4, która ma silnik 2.5 i jest mocniejsza Outlander ze swoim 2.0 trochę odstawał. Teraz z nowym silnikiem (2.4) nie zostaje w tyle. Poza tym zmienili też kilka innych rzeczy przy okazji liftingu na 2019-ty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

Znam bardzo niewielu, którzy ignorują spalanie przy wyborze auta.

nawet Ci którzy nie powinni zupełnie zwracać na to uwagi.....  znam czlowieka który kupując nowe BMW X6  (diesla) za prawie 400 kzł dopytywał sie czy w mieście da radę zejśc poniżej 7-8 litrów na 100 km;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał:

 

Tak, ale ZTCW to nie miało nic wspólnego z WLTP. Odkąd pojawiła się hybrydowa RAV4, która ma silnik 2.5 i jest mocniejsza Outlander ze swoim 2.0 trochę odstawał. Teraz z nowym silnikiem (2.4) nie zostaje w tyle. Poza tym zmienili też kilka innych rzeczy przy okazji liftingu na 2019-ty.

 

Ja nie wiem po co jedni i drudzy pchają do tych aut tak wielkie silniki.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cinos napisał:

pamiętam :)

ale to chyba sie rozumie ze Polo GTI które ma chyba 200 koni będzie trochę palić...

Znaczy ile? Bo to w sumie lekkie jest wiec przy normalnej jeździe nie powinno palić więcej niż 10l. Jak będzie pałował to wiadomo że spali ile wleje...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, krawiec napisał:

Znaczy ile? Bo to w sumie lekkie jest wiec przy normalnej jeździe nie powinno palić więcej niż 10l. Jak będzie pałował to wiadomo że spali ile wleje...

 

Krawiec

Tomasz wykręcił 7 z DSG ;] ale pewnie start/stop był włączony

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, krawiec napisał:

Znaczy ile? Bo to w sumie lekkie jest wiec przy normalnej jeździe nie powinno palić więcej niż 10l. Jak będzie pałował to wiadomo że spali ile wleje...

 

Krawiec

Oj tyle to fiesta w miescie potrafi spalic. Obstawiam 12-14.  Mieszaja to lekko 8-9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wujekcybul napisał:

Oj tyle to fiesta w miescie potrafi spalic. Obstawiam 12-14.  Mieszaja to lekko 8-9.

No bez jaj... FXT mi tyle nie pali a to kloc jest z 240KM

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, krawiec napisał:

No bez jaj... FXT mi tyle nie pali a to kloc jest z 240KM

 

Krawiec

U mnie w korkach jest 9-9,7. Jak nie ma krokow to powyzej 7l w miescie. A to tylko 145KM i lekkie auto. Ten 1.0 TSI VW pali podobnie to ile ma palic 2.0 o 2x wiekszej mocy? Na dodatek kuszacej zeby palowac. Pewnie przy wyzszych predkosciach na autostradzie spalanie bedzie mniejsze niz moich pierdziawkach ale w miescie IMO nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem dwa razy zastępczaka 1.2 TSI zdaje sie 105KM. Raz z budzie Bory czy tam Jetty, a drugi raz w Leonie. Jetta z manualem mi spaliła 11,5. Leon z DSG troche mniej bo jednak gdy tylko nie cisnalem to zbijał biegi. A ten silnik trzeba cisnąć, zeby jechał. Wiec mysle, ze GTI w miescie wynik dwucyfrowy robi na luzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.