Skocz do zawartości

Kupujemy cr-v II


leatz

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, leatz napisał:

Na co zwrocic uwage przy ogledzinach, jakies typowe usterki.

Zrobiłem taką przez 6 lat 315tys. km. od nowości. Jedynymi usterkami były pocieknięty amortyzator z przodu przy 240tys. i krzyżak na wale przy 300tys. ale u mnie 4x4 mocno było wykorzystywane i jest ono wbrew pozorom bardzo skuteczne. W prawdziwym terenie spisywało się nie gorzej niż w Navarach i Hi-Lux-ach bez blokad.

Krzyżaki są niewymienne, zintegrowane z wałem. Trzeba wymieniać cały wał albo wyciąć i wspawać jakieś wymienne.

Sprzęgło w tylnym dyfrze wyje jeśli olej nie był zmieniany. Trzeba ruszyć ostro na asfalcie żeby koła zabuksowały. Jeśli nie wyje to jest OK. Przy czym nawet jeśli olej jest stary i sprzęgło wyje to po wymianie jest OK, więc nie jest to powód do zmartwienia a jedynie zbicia ceny.

Ogólnie auto pancerne. Nie do zajeżdżenia. Na kilkadziesiąt szt. w dziale, w którym pracowałem słyszałem jeszcze tylko o jednej padniętej sprężarce klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś uważa, że sprawność poniżej Haldexa I jest "bardzo skuteczna", to ok... Wg mnie Dual-Pump to najgorszy awd z możliwych, tylna oś dołączana z dużym opóźnieniem i lichym momentem. 

Auto jak najbardziej pancerne, natomiast moja wersja (2.0 benzyna) paliła jak smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, vavoom napisał:

Jeśli ktoś uważa, że sprawność poniżej Haldexa I jest "bardzo skuteczna", to ok... Wg mnie Dual-Pump to najgorszy awd z możliwych, tylna oś dołączana z dużym opóźnieniem i lichym momentem. 

Auto jak najbardziej pancerne, natomiast moja wersja (2.0 benzyna) paliła jak smok.

Mam porównanie w terenie. Prawdziwym terenie do dwóch wyżej wymienionych. Trochę wcześniej tylko zawisała na podwoziu bo prześwit mniejszy. 

Ja prawie zawsze dawałem w palnik na maksa. Każde ruszania spod świateł do odcinki. Często korzystałem z V-tec-a. 50/50% trasa/miasto średnia miesięczna oscylowała wokół 10,5l/100km benzyna oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy teren? CR-V? Chyba inaczej rozumiemy to pojęcie :)

Dual-Pump z definicji jest zmulony, jego możliwości kończą się na polnej drodze, tym bardziej, że nie potrafi stale ciągnąć czterema kołami. Przy ruszaniu spod świateł nie napędza tylnych kół (chyba, że dłużej zabuksujesz, to na chwilę tył dostanie kilka Nm). Trochę lepiej jest w CR-V III, gdzie do dual-pumpa dodano dodatkowe tarcze pilotujące, ale to nadal system tylko reagujący na poślizg przednich kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.10.2018 o 10:25, leatz napisał:

 

Na co zwrocic uwage przy ogledzinach, jakies typowe usterki.

Jeszcze nigdy nie kupowałem samochodu 4x4. Jak mozna sprawdzić czy jest sprawny

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Witaj, szukać od 2005, z esp, pojazd fajny, rodzinny, pojemny, sprytny.

Mam drugi rok, podoba mi się charakterystyka tego pojazdu.

Podnioslem zawias o 5cm, daje radę w lekkim terenie.

Lpg znosi pięknie, w podłogę wchodzi butla 30cm wysoka, na pusto 75l lpg.

Spalanie mam do 12l lpg na 100km, ale mam ciężką nogę. 

W razie pytań zapraszam na priv.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, vavoom napisał:

Prawdziwy teren? CR-V? Chyba inaczej rozumiemy to pojęcie

Mieliśmy regularne imprezy szkolące z jazdy w terenie. Były wymienione wyżej auta. Drzwi czasem nie dało się otworzyć.

Tak rozumiem teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.10.2018 o 08:52, vavoom napisał:

Prawdziwy teren? CR-V? Chyba inaczej rozumiemy to pojęcie :)

Dual-Pump z definicji jest zmulony, jego możliwości kończą się na polnej drodze, tym bardziej, że nie potrafi stale ciągnąć czterema kołami. Przy ruszaniu spod świateł nie napędza tylnych kół (chyba, że dłużej zabuksujesz, to na chwilę tył dostanie kilka Nm). Trochę lepiej jest w CR-V III, gdzie do dual-pumpa dodano dodatkowe tarcze pilotujące, ale to nadal system tylko reagujący na poślizg przednich kół.

Co do terenu to poszukaj na YT CRV off road - pomarańczowa CRV I gen. To jeden z klubowiczów crv-teamu - jego auto jeździ nie gorzej niż inne terenówki, a napewno lepiej niz każda seryjna.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fQX4v1NLfTQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.10.2018 o 15:36, Pipper napisał:

Witaj, szukać od 2005, z esp, pojazd fajny, rodzinny, pojemny, sprytny.

Mam drugi rok, podoba mi się charakterystyka tego pojazdu.

Podnioslem zawias o 5cm, daje radę w lekkim terenie.

Lpg znosi pięknie, w podłogę wchodzi butla 30cm wysoka, na pusto 75l lpg.

Spalanie mam do 12l lpg na 100km, ale mam ciężką nogę. 

W razie pytań zapraszam na priv.

Pozdrawiam 

Jeśli jednak będziesz szukał II przedliftem to (zapraszam) uwaga na wałki rozrządu które się wyrabiają można szukać zamienników lub uzywek, do tego większość K20 serii cierpi na problem z padającą sprężarką klimy. Koszt całości to od 1600 po znajomościach do 2500. Oczywiście za kompleksowo zrobioną klimę.

Nowa sprężarka / chłodnica i czyszczenia.

 

Reszta jak to w hondach - rdza ( no chyba ze włoszke trafisz).

Spalanie zależne od nogi od 10.5 na trasie przy 90 do 16 w mieście zimą jak się chcesz "pościgać" z osobówkami. Mowa o Litrch podtlenku LPGAHA co do ścigania to nie jest wyścigówka mimo minimum 150 KM. Sa jeszcze automaty 2.4 z USA.

Co do terenu to zapodawałem tu link do YT gdzie jeden z posiadaczy ciut usprawnił swoją.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fQX4v1NLfTQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2018 o 08:26, AxiT napisał:

Co do terenu to poszukaj na YT CRV off road - pomarańczowa CRV I gen

Da się. Lift i kapcie robią swoje. Buggy z tylnym napędem też świetni jeździ w terenie.

To nie zmienia faktu, iż napęd CR-V jest po prostu lichy. Taka budowa. Coś tam pomaga na piasku itp., ale w kwestii aktywnego działania - zero. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AxiT napisał:

Tak bo automatycznie zapina tył, nawet z 3 zjedzie jak ma TK.

On jest jakby zapięty na sztywno na postoju i przy małej prędkości. Wystarczy podnieść auto i pokręcić dowolnym kołem żeby się przekonać.

Z resztą z animacji, którą kiedyś widziałem wynikało, że to się nazywa Dual Pump System ponieważ dwie pompy napędzane osiami, równoważą się wzajemnie, rozpinając sprzęgło międzyosiowe. Dlatego na postoju i małej prędkości, kiedy jeszcze jest za małe ciśnienie w układzie, sprzęgło musi być spięte. Potwierdzają to moje obserwacje przez te sześć lat i ponad trzysta tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś namieszałeś. Jeżeli pompa napędzana przednimi kołami wytworzy większe ciśnienie niż ta napędzana tylnymi, otworzy się zawór i zacznie ściskać sprzęgło. W normalnych warunkach sprzęgło jest otwarte, czyli napęd na przód i wtedy to właśnie pompy równoważą się wzajemnie. Ciśnienie zamyka, a nie otwiera sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, vavoom napisał:

Coś namieszałeś. Jeżeli pompa napędzana przednimi kołami wytworzy większe ciśnienie niż ta napędzana tylnymi, otworzy się zawór i zacznie ściskać sprzęgło. W normalnych warunkach sprzęgło jest otwarte, czyli napęd na przód i wtedy to właśnie pompy równoważą się wzajemnie. Ciśnienie zamyka, a nie otwiera sprzęgło.

Animacja Hondy pokazywała chyba, że pompy rozłączają sprzęgło a różnica prędkości na osiach powoduje, że przestają się równoważyć i wtedy sprzęgło się dociska? Ale może coś źle popatrzyłem? Tylko jeśli jest odwrotnie to dlaczego zjeżdża z rolek na ścieżce i na podnośniku pokręconie którymkolwiek kołem jednej osi, porusza te z drugiej osi i nie da się go zatrzymać. Tak jakby na postoju i bardzo małej prędkości sprzęgło było spięte?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego zjeżdża z rolek - przednia koła się kręcą ("przednia" pompa wytwarza ciśnienie), tylne się nie kręcą (tylna pompa nie równoważy ciśnienia), zatem następuje docisk sprzęgła i dołączenie tylnej osi.

Sprzęgło ma swoje własne opory, więc kręcenie kołem w powietrzu będzie kręcić pozostałymi kołami. Ale to tylko w powietrzu, kiedy nie ma oporów.

 

Tu jest to ładnie rozrysowane (przy czym CR-V I i II nie mają widocznego na schemacie mechanizmu kulkowego/cam unit):

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.