Skocz do zawartości

Nowa Scania- jeździł ktoś?


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak dla rozruszania kącika zapytam czy ma ktoś jakieś doświadczenia z jazdy nowym modelem Scanii? Mi się przytrafiły ze dwa tygodnie temu 3 dni pracy w innym miejscu i za każdym razem dostawałem takową. Wszystkie poniżej 10tyś km, więc prawie nówki. Na plus w końcu nowoczesny wygląd kabiny, która w teraz już tak nie hałasuje wiatrem. Zamykanie drzwi też ogromny postęp. Deskę uważam za ładną i bardzo funkcjonalną, zegary są bajeczne. Tempomat w końcu doczekał się skoków co 5km/h, jest też wyraźnie nowocześniejsze oświetlenie wnętrza. Niestety są i wady. Największa to prowadzenie, czasami ciężko jest utrzymać się na pasie, kolega mówi, że to przez zbyt mocne wspomaganie. Fotel był prawie ten sam co stary, więc trzeba się przyzwyczajać do niewygody. Łóżko miało jakieś stelaże czy co, dla mnie jest teraz jeszcze gorsze. Zbiorniki, nadkola i pewne elementy na zewnątrz wciąż są jak w starej i smutno się robi, gdy to widzimy ale tu dla zagorzałych miłośników marki nie powinno być problemu. O awaryjności trudno coś napisać ale w ostatnim egzemplarzu nie działało radio i spryskiwacz sikał już tylko u kierowcy. Podobno radyjka lubią się zawieszać i już jest to znany problem ;] Moim zdaniem zmiany poszły w dobrym kierunku i model może się podobać, jednak zdecydowanie zbyt późno. A jak Wasze opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piter19731 napisał:

a po co to ? tempomatem się nie przyspiesza . zbędny gadżet.

Jak wyjeżdżam na drogę, na której będę jechał na odcięciu to ustawiam maksymalną na CC i za jakiś czas taka prędkość "się sama osiągnie" i będzie trwać. Miałbym cisnąć pedał gazu do podłogi, czasem nawet dość długo, aby dopiero potem ustawić sobie zadaną prędkość. Po co?

W starej Scanii obserowałem jak kilometry przeskakiwały kilkadziesiąt razy zanim mogłem zwolnić guzik, w nowej trwa to zdecydowanie krócej.

Nawet w moim samochodzie mam tempomat regulowany co 1km/h ale przytrzymanie guzika powoduje skoki co 5km/h, więc chyba ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Igorek napisał:

Po co?

bo tak przebiega prawidłowa  technika rozpędzania . wszelkie szkoły techniki jazdy stanowczo odradzają przyspieszanie tempomatem. odradzają też jazde pod górkę na tempomacie ale z jednym wyjątkiem - tempomat z "geologiem" czyli tempomat czytający mape i ukształtowanie terenu ( scania w tym wiedzie prym ). za dużo elektronicznych gadżetów w samochodach , powodują one "ogłupienie " kierowców i pozorną wygodę .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Igorek napisał:

Nawet w moim samochodzie mam tempomat regulowany co 1km/h ale przytrzymanie guzika powoduje skoki co 5km/h, więc chyba ma to sens.

w moim samochodzie nie ma tempomatu i tez ma to sens :piwko:.   tempomat akurat by się przydał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter19731 napisał:

bo tak przebiega prawidłowa  technika rozpędzania . wszelkie szkoły techniki jazdy stanowczo odradzają przyspieszanie tempomatem.

 

Z ciekawosci, to niby w czym by to mialo przeszkadzac? :hehe:

Ja notorycznie przyspieszam tempomatem bo tam mi wygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z ciekawosci, to niby w czym by to mialo przeszkadzac? :hehe:

Ja notorycznie przyspieszam tempomatem bo tam mi wygodnie...

 

Tak samo jeździsz osobówką na tempomacie pod górkę, w ciężarówce jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Pod górę zamiast lekko zwolnić i spalić sporo mniej, to komputer daje "gaz" w podłogę. Nowsze auta mają już inne tempomaty. Zależy od terenu, ale w ciężarówce może być to kilka litrów różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

Tak samo jeździsz osobówką na tempomacie pod górkę, w ciężarówce jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Pod górę zamiast lekko zwolnić i spalić sporo mniej, to komputer daje "gaz" w podłogę. Nowsze auta mają już inne tempomaty. Zależy od terenu, ale w ciężarówce może być to kilka litrów różnicy.

 

OK, myslalem, ze moze jest jeszcze jakies inne uzasadnienie niz tylko kwestia oszczednosci ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Maciej__ napisał:

 

OK, myslalem, ze moze jest jeszcze jakies inne uzasadnienie niz tylko kwestia oszczednosci ;)

 

Z moich obserwacji, też w oplu:

- przyśpieszanie butem, szczególnie w podłodze, jest sprawniejsze niż gałka od tempomatu

- jak lecę pod wzniesienie na tempomacie np 5 bieg 90 km/h obroty około 2200 albo 4 bieg prędkość lekko powyżej 80km/h obroty około 2700-2800

to spalanie chwilowe w tym drugim przypadku potrafi być mniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, piter19731 napisał:

bo tak przebiega prawidłowa  technika rozpędzania . wszelkie szkoły techniki jazdy stanowczo odradzają przyspieszanie tempomatem. odradzają też jazde pod górkę na tempomacie ale z jednym wyjątkiem - tempomat z "geologiem" czyli tempomat czytający mape i ukształtowanie terenu ( scania w tym wiedzie prym ). za dużo elektronicznych gadżetów w samochodach , powodują one "ogłupienie " kierowców i pozorną wygodę .  

Cóż, niemiałbym sumienia spowalniać płynnego ruchu innych ciężarówek tylko po to by zanotować minimalnie mniejsze spalanie w sytuacji, gdzie żaden pracodawca nie wymaga jak najniższego spalania. Ogółem to w UK standardem jest jakiś poziom zużycia paliwa liczony w mpg i jeszcze nie słyszałem o sytuacji, żeby pracownik miał zwróconą uwagę za wykroczenie poza target. Kolejna ciekawostka- uważam się za jednego z najbardziej ekonomicznych kierowców w firmie- średnio 3x w miesiącu zajmuję pierwsze miejsce wg zamontowanej w ciągnikach telematyki. A żeby było jezcze ciekawiej to powiem Ci, że od dawna używam w "swojej" Scanii wyłącznie AP na skrzyni zamiast A. Kiedyś nawet robiłem porównanie i trudniej jest osiągnąć dobry wynik jeżdżąc na A.

Nie wiem o jakich wszelkich szkołach techniki jazdy piszesz, czy chodzi o eko-jazdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja troszkę z innej beczki - poproszę skaniowców jeśli jest tak możliwość o zestaw fotek ale po podniesieniu kabiny.

Z racji zainteresowań chciałbym zobaczyć jak to wygląda "pod maską" im więcej tym lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.