Skocz do zawartości

wątek zakupowo-porównawczy


subArek

Rekomendowane odpowiedzi

Zaistniała pilna potrzeba kupna auta w typie wybranym przez żonę czyli compact w kombi. Kwota do wydania to ok. 40 tys brutto czyli roczniki na dzisiaj 2014/2015. Wymagania: jak najniższy przebieg i jak największa bezproblemowość, faktura VAT.

 

Na placu boju są generalnie poleasingówki  i to w znacznej większości diesle czyli:

- Astra: generalnie i w większości dostępny silnik 1.7 (chociaż czasami widzę ) 1.6 cdti (nie wiem czy tą błąd czy co innego) – tu mam jedną wątpliwość polegającą na pytaniu czy w tych autach są te sławne skrzynie M32 - widzę jakieś rozpiski czyli też zabawa z kodami silników ?

- Focus: generalnie 1.6 w wersji 95 i 115 koni (jak doczytałem to różnica tylko w oprogramowaniu) oraz pojawiający się w roczniku 2015 1.5 tdci (jak czytałem występują niestety problemy).

- I30/CEED – 1.4 i 1.6 z mocami 90 i 110 km. O tych 90 kiedyś, gdzieś czytałem i  że lepiej to 1.6.

- Golf/Octavia – 1.6 z mocą 105 kuni i na pompo wtryskach jak rozumiem, trzeba nadal się bawić z kodami silników ?

 

Żonie poza tymi autami powszechnymi w ofercie podoba się doblo/combo – tu 90 konny multijet fiatowski chyba ? Tipo już się pojawiają roczne na rynku ale jest ich promil i są trochę droższe.

 

Ja namawiam na większe np. mondeo (to 140 konne tdci) czy insignię ale to żona tym będzie jeździć i chyba nie chce takiej "krowy". ;]

 

Auris, francuskie jakoś machinalnie pomijamy bo jakoś to do mnie nie przemawia

 

Coś jeszcze albo któreś z tych rozwiązań ma ewidentne wady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, subArek napisał:

Zaistniała pilna potrzeba kupna auta w typie wybranym przez żonę czyli compact w kombi. Kwota do wydania to ok. 40 tys brutto czyli roczniki na dzisiaj 2014/2015. Wymagania: jak najniższy przebieg i jak największa bezproblemowość, faktura VAT.

Na placu boju są generalnie poleasingówki  i to w znacznej większości diesle czyli:

- Astra: generalnie i w większości dostępny silnik 1.7 (chociaż czasami widzę ) 1.6 cdti (nie wiem czy tą błąd czy co innego)

 

1.7 to silnik Isuzu, a 1.6 Opla...

IMHO ten drugi sporo nowoczesniejszy i ma wyzsza kulture pracy. Oba laczone z M32, ale ona w tych rocznikach powinna juz byc poprawiona (.

W Focusie diesel, to francuskie 1.6 hdi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... koniecznie chcesz diesla? Bo te samochody raczej będą miały spore przebiegi - raczej mało osób/leasingów kupuje/dopłaca do diesla żeby stał pod blokiem. 

 

Jeśli chodzi o Astrę - jeśli to generacja J ... to odpuść - to nie są fajne samochody. Jeśli generacja K, zwłaszcza z 1.4T, to jak najbardziej .. ale myśle że przekroczysz budżet.

Focus generacyjnie też nie jest młody, ale te diesle 1.6 są ok. Sam się nad takim zastanawiałem (finalnie dołożyłem i kupiłem jednak mondeo), ale szwagier takiego użytkuje i to bardzo przyjemny samochód. Uwaga, bo jest ciasno z tyłu. Tylko te diesle to w 90% sa poleasingówki. A tam będziesz miał przebiegi 130-200kkm. Jak był delikatnie użytkowany to jeszcze pojeździsz .. jak był piłowany, to zaraz dwumasa do wymiany. Ogólnie jest to bardzo poprawny samochód - raczej bez większych wad ... chociaż ja za wadę uznaję diesla w kompakcie :)

 

Golfem 1.6 diesel kombi też jeździłem - chyba najlepiej mi się nim jechało ... i jest najbardziej praktyczny (dużo miejsca z tyłu, bardzo mądrze zrobiony bagażnik) - niestety był sporo droższy i zazwyczaj bardziej wyeksploatowany - wiec w tamtym czasie wygrywały focusy, w których mogłeś sobie przebierać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Azbest napisał:

... koniecznie chcesz diesla? Bo te samochody raczej będą miały spore przebiegi - raczej mało osób/leasingów kupuje/dopłaca do diesla żeby stał pod blokiem. 

Nie mam czasu szukać po prostu i wybieram z masy. Jestem w stanie dołożyć jak coś się trafi ale tego jest promil co bardzo ogranicza wybór i skazuje na kompromis. A że jakoś też specjalnie wymagający w tym względzie nie jesteśmy to nie boleję nad tym też jakoś specjalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, subArek napisał:

Nie mam czasu szukać po prostu i wybieram z masy. Jestem w stanie dołożyć jak coś się trafi ale tego jest promil co bardzo ogranicza wybór i skazuje na kompromis. A że jakoś też specjalnie wymagający w tym względzie nie jesteśmy to nie boleję nad tym też jakoś specjalnie.

Takie samochody jak wymieniłeś to znajdziesz na placach poleasingowych. Podjedź - będziesz miał wszystkie te modele pod ręka i sobie pooglądasz. 

Moim zdaniem, bo robiłem to pół roku temu dla siebie i dla szwagra ... wynik subiektywny jest taki:

 

- Astra J - odpuść - słaby, ciężki kompakt. (chyba że trafisz Astrę K - to jak najbardziej, ale nie będę opisywał, bo trzeba dołożyć pewnie 10kPLN)

- Focus jest takim rozsądnym wyborem - za niewielką cenę dostajesz przeciętny, ale bezproblemowy samochód. Nie jest tak przestronny, ale będziesz mógł wybierać spośród kilkunastu lub kilkudziesięciu modeli na placu. Focus z Astrą będą też najtańsze. Silnik i cały osprzęt bez wad, z przewidywalnymi okresami eksploatacyjnymi - to jest 1.6HDi. Dobrze się prowadzi i jest relatywnie cichy, wygodny, częsci relatywnie tanie .. w większości leasingówek będziesz miał podgrzewaną przednią szybę. Jak będziesz kupował, to od razu sprawdź klimę i negocjuj wymianę parownika :) Przeciętna jakość wykończenia .. zwłaszcza kiedy porównasz do:

- Golf - najlepszy jakościowo wybór - wnętrze, a zwłaszcza wykończenie przestrzeni bagażowej. Sporo miejsca, nieźle się prowadzi. Jeśli chodzi o silnik, to lepiej mi się jechało Focusem - pracował bardziej miękko, przyjemnie. Oba są słabe (choć wystarczające), więc ciężko rozpisywać się o osiągach. Samochód lepiej wykonany i bardziej praktyczny od Focusa .. ale to kosztuje. Ciężko znaleźć zadbany egzemplarz i szybciej znikają one z rynku. Moim zdaniem sporo wyższa cena od Focusa sprawia .. że trzeba się zastanowić, czy ten Focus nie wystarczy. Golf będzie za to łatwiej sprzedawalny i droższy w przyszłości.

O koreańczykach wiem niewiele bo było ich niewiele i drogo ... ale warto się nimi przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu nie nastawiac sie na model a na konkretny egzemplarz. Podjechac na plac leasingowy i jak bedzie stala fajna astra i dobrze wyposazona to przeciez nie bedziesz szukal w calym kraju focusa. W kompaktach bedziesz mial do wyboru do koloru. Wziac taki z najlepszym wyposazeniem i w najlepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Bez sensu nie nastawiac sie na model a na konkretny egzemplarz. Podjechac na plac leasingowy i jak bedzie stala fajna astra i dobrze wyposazona to przeciez nie bedziesz szukal w calym kraju focusa. W kompaktach bedziesz mial do wyboru do koloru. Wziac taki z najlepszym wyposazeniem i w najlepszym stanie.

Można się nastawić na model, bo czy to astra cy focus czy octavia .. znajdziesz tego na placu po kilkadziesiąt sztuk każdego z modeli. Pojeździć i wybrać coś dla siebie. 

Chociaż ja i tak uważam że lepsza nawet Astra J z 1.4T niż jakikolwiek kompakt z dieslem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zgoda, ale na jednego P308 przypada pewnie 10 czy 20 Astr lub Focusow ;)

Po zadanych parametrach wychodzą 3 szt. na otomoto. Jeden z Francji, drugi w Mysłowicach w komisie (a tam raczej niczego nie kupię) i 3 u dealera w cenie golfa czy octavii, które imho będą dużo mniej tracić na wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, subArek napisał:

- Golf/Octavia – 1.6 z mocą 105 kuni i na pompo wtryskach jak rozumiem, trzeba nadal się bawić z kodami silników ?

 

 

1,6 to CR.Ostatni PD to 2,0-ale to jeszcze w poprzednim dziesięcioleciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, subArek napisał:

Zaistniała pilna potrzeba kupna auta w typie wybranym przez żonę czyli compact w kombi. Kwota do wydania to ok. 40 tys brutto czyli roczniki na dzisiaj 2014/2015. Wymagania: jak najniższy przebieg i jak największa bezproblemowość, faktura VAT.

 

Na placu boju są generalnie poleasingówki  i to w znacznej większości diesle czyli:

- Astra: generalnie i w większości dostępny silnik 1.7 (chociaż czasami widzę ) 1.6 cdti (nie wiem czy tą błąd czy co innego) – tu mam jedną wątpliwość polegającą na pytaniu czy w tych autach są te sławne skrzynie M32 - widzę jakieś rozpiski czyli też zabawa z kodami silników ?

- Focus: generalnie 1.6 w wersji 95 i 115 koni (jak doczytałem to różnica tylko w oprogramowaniu) oraz pojawiający się w roczniku 2015 1.5 tdci (jak czytałem występują niestety problemy).

- I30/CEED – 1.4 i 1.6 z mocami 90 i 110 km. O tych 90 kiedyś, gdzieś czytałem i  że lepiej to 1.6.

- Golf/Octavia – 1.6 z mocą 105 kuni i na pompo wtryskach jak rozumiem, trzeba nadal się bawić z kodami silników ?

 

Żonie poza tymi autami powszechnymi w ofercie podoba się doblo/combo – tu 90 konny multijet fiatowski chyba ? Tipo już się pojawiają roczne na rynku ale jest ich promil i są trochę droższe.

 

Ja namawiam na większe np. mondeo (to 140 konne tdci) czy insignię ale to żona tym będzie jeździć i chyba nie chce takiej "krowy". ;]

 

Auris, francuskie jakoś machinalnie pomijamy bo jakoś to do mnie nie przemawia

 

Coś jeszcze albo któreś z tych rozwiązań ma ewidentne wady ?

Polecam silniki 1,6 o mocach 95 i 115 KM z Forda. Generalnie ten silnik i Focus to jest dobre połączenie. Nawet słabszy silnik naprawdę daje radę. Jeździłem takim trochę i uważam, że to dobre auto. Focus się bardzo dobrze prowadzi, a silnik to sprawdzona i dobra jednostka. Mogło by być tylko trochę więcej miejsca na tylnej kanapie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, volkov napisał:

Polecam silniki 1,6 o mocach 95 i 115 KM z Forda. Generalnie ten silnik i Focus to jest dobre połączenie. Nawet słabszy silnik naprawdę daje radę. Jeździłem takim trochę i uważam, że to dobre auto. Focus się bardzo dobrze prowadzi, a silnik to sprawdzona i dobra jednostka. Mogło by być tylko trochę więcej miejsca na tylnej kanapie. 

We wszystkich rocznikach występował ten 1.6 115KM czy tylko po lub przed jakimś liftem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Majkiel napisał:

We wszystkich rocznikach występował ten 1.6 115KM czy tylko po lub przed jakimś liftem ?

 Ja piszę o silniku 1,6 TDCi montowanym w Focusie MK3 od bodajże 2011 rpku. Ale to musiał byś sprawdzić. 

Śmiga to bardzo fajnie. Jak się podniesie moc programem, to dobrze to znosi. Ja nie miałem większych problemów. Oczywiście lepsze będą diesle 2,0 o mocach chyba 140 i 160 albo 163 KM (już nie pamiętam ale ten przedział). W tym silniku jest zmienionu i poprawiony filtr DPF. Jest suchy. We wcześniejszym modelu MK2 była wersja mokra i potrafiły być problemy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.10.2018 o 11:20, volkov napisał:

 Ja piszę o silniku 1,6 TDCi montowanym w Focusie MK3 od bodajże 2011 rpku. Ale to musiał byś sprawdzić. 

Śmiga to bardzo fajnie. Jak się podniesie moc programem, to dobrze to znosi. Ja nie miałem większych problemów. Oczywiście lepsze będą diesle 2,0 o mocach chyba 140 i 160 albo 163 KM (już nie pamiętam ale ten przedział). W tym silniku jest zmienionu i poprawiony filtr DPF. Jest suchy. We wcześniejszym modelu MK2 była wersja mokra i potrafiły być problemy. 

 

coś tam jest problematycznego, drogiego w wymianach, choćby eksploatacyjnych jak wymiana rozrządu, czy normalność  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2018 o 10:40, subArek napisał:

 

- I30/CEED – 1.4 i 1.6 z mocami 90 i 110 km. O tych 90 kiedyś, gdzieś czytałem i  że lepiej to 1.6.

 

Pojawił się egzemplarz i30 z 1.6gdi 135km ... Fajny i jak dotąd nr 1.

O silnikach ktoś coś słyszał niedobrego ? Albo jakich innych wadach które powodują podrożenie użytkowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, subArek napisał:

Pojawił się egzemplarz i30 z 1.6gdi 135km ... Fajny i jak dotąd nr 1.

O silnikach ktoś coś słyszał niedobrego ? Albo jakich innych wadach które powodują podrożenie użytkowania ?

 

Sporo tego jezdzi i nie slychac o zadnych wiekszych wadach... @bez chyba ma ten silnik w Tusconie.

Jesli nie przeszkadza Ci wolnossaca charakterystyka i fakt, ze tego nie zagazujesz to smialo mozna brac :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maciej__ napisał:

@bez chyba ma ten silnik w Tusconie.

tak jest w samej rzeczy ;]

12 kkm przejechałem ledwo to trudno o trwałości mówić

charakterystyka silnika jest taka, że w tym nadwoziu, praktycznie największy moment pojawia się pow. 3tys obrotów do jakiś 4,8 - tak na oko ;)

trzeba kręcić wysoko - wtedy jedzie chociaż rakieta to nigdy nie będzie ;)

pali w jeździe mieszanej 6,8 (żona) 7,5 (ja) ;] - jestem pozytywnie zaskoczony :oki:

z V autostradową 8,8

przeglądy co 30kkm lub co 2 lata ale ja przynajmniej olej wymienię wcześniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Sporo tego jezdzi i nie slychac o zadnych wiekszych wadach... @bez chyba ma ten silnik w Tusconie.

Jesli nie przeszkadza Ci wolnossaca charakterystyka i fakt, ze tego nie zagazujesz to smialo mozna brac :ok:

 

 

59 minut temu, bez napisał:

tak jest w samej rzeczy ;]

12 kkm przejechałem ledwo to trudno o trwałości mówić

charakterystyka silnika jest taka, że w tym nadwoziu, praktycznie największy moment pojawia się pow. 3tys obrotów do jakiś 4,8 - tak na oko ;)

trzeba kręcić wysoko - wtedy jedzie chociaż rakieta to nigdy nie będzie ;)

pali w jeździe mieszanej 6,8 (żona) 7,5 (ja) ;] - jestem pozytywnie zaskoczony :oki:

z V autostradową 8,8

przeglądy co 30kkm lub co 2 lata ale ja przynajmniej olej wymienię wcześniej

95 procent auto jeździ na 10 do 15 kilometrowych odcinkach ale raczej bez korków więc mi benzyna pasuje. Tuscon trochę większy i cięższy niż i30 więc ze spalaniem powinno być lepiej. 

A jak tam jest z rozrządem i jaki jest interwał wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, subArek napisał:

 

 

95 procent auto jeździ na 10 do 15 kilometrowych odcinkach ale raczej bez korków więc mi benzyna pasuje. Tuscon trochę większy i cięższy niż i30 więc ze spalaniem powinno być lepiej. 

A jak tam jest z rozrządem i jaki jest interwał wymiany?

 

Lancuch :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, subArek napisał:

 

 

95 procent auto jeździ na 10 do 15 kilometrowych odcinkach ale raczej bez korków więc mi benzyna pasuje. Tuscon trochę większy i cięższy niż i30 więc ze spalaniem powinno być lepiej. 

A jak tam jest z rozrządem i jaki jest interwał wymiany?

jest łańcuch ale co ile się wymienia to mnie nie interesuje zasadniczo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, subArek napisał:

coś tam jest problematycznego, drogiego w wymianach, choćby eksploatacyjnych jak wymiana rozrządu, czy normalność  ?

Kupiłem focusa polizingowego 2014 z takim silnikiem, przebieg 130tys więc nie tak znowu dużo. I dobrze że kupiłem od dilera więc z gwarancją, bo mi wymieniali silnik. Diagnoza - opuszczające się tuleje cylindrów i przez to puszczająca UPG.

U mnie skończyło się szczęśliwie - w cenie używki mam auto z nowym silnikiem - ale wg mnie ten silnik to ryzyko, zwłaszcza że na forum parę osób zgłaszało podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, DarekB napisał:

Kupiłem focusa polizingowego 2014 z takim silnikiem, przebieg 130tys więc nie tak znowu dużo. I dobrze że kupiłem od dilera więc z gwarancją, bo mi wymieniali silnik. Diagnoza - opuszczające się tuleje cylindrów i przez to puszczająca UPG.

U mnie skończyło się szczęśliwie - w cenie używki mam auto z nowym silnikiem - ale wg mnie ten silnik to ryzyko, zwłaszcza że na forum parę osób zgłaszało podobny problem.

Focus przez ciasnotę wewnątrz odpadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, subArek napisał:

Pojawił się egzemplarz i30 z 1.6gdi 135km ... Fajny i jak dotąd nr 1.

O silnikach ktoś coś słyszał niedobrego ? Albo jakich innych wadach które powodują podrożenie użytkowania ?

Panewki lubia sie przekrecic jak olej zmieniany tak jak zaleca HM. Poza tym bez wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2018 o 10:40, subArek napisał:

 

- Focus: generalnie 1.6 w wersji 95 i 115 koni (jak doczytałem to różnica tylko w oprogramowaniu) oraz pojawiający się w roczniku 2015 1.5 tdci (jak czytałem występują niestety problemy

Mieliśmy Focusy 95 i 115 z 7.2015.

5 wymian silników na 25 aut było, wszystko poniżej 200 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2018 o 10:40, subArek napisał:

Zaistniała pilna potrzeba kupna auta w typie wybranym przez żonę czyli compact w kombi. Kwota do wydania to ok. 40 tys brutto czyli roczniki na dzisiaj 2014/2015. Wymagania: jak najniższy przebieg i jak największa bezproblemowość, faktura VAT.

tak wiem  kompakt ;] 

 

Clio grandtour  +TCe 

 

lub megane grandtour ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2018 o 10:40, subArek napisał:

Zaistniała pilna potrzeba kupna auta w typie wybranym przez żonę czyli compact w kombi. Kwota do wydania to ok. 40 tys brutto czyli roczniki na dzisiaj 2014/2015. Wymagania: jak najniższy przebieg i jak największa bezproblemowość, faktura VAT.

 

 

Ja namawiam na większe np. mondeo (to 140 konne tdci) 

W maju tego roku stałem przed podobnym problemem i wybrałem Mondeo mk4 rocznik 2013 grudzień przebieg 98500km po leasingu. Kupiony w salonie Forda. Duży pakowny, wygodny. W serii wytrzymalem półtora miesiąca i zrobiłem program na 190KM  420NM  i zrobiła się całkiem przyjemna "taczka" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adamm_mk1 napisał:

W maju tego roku stałem przed podobnym problemem i wybrałem Mondeo mk4 rocznik 2013 grudzień przebieg 98500km po leasingu. Kupiony w salonie Forda. Duży pakowny, wygodny. W serii wytrzymalem półtora miesiąca i zrobiłem program na 190KM  420NM  i zrobiła się całkiem przyjemna "taczka" 😉

Żona nie chciała "krowy" bo ja optowalem właśnie za takim Mondkiem z okolic 2014. Oglądałem jeszcze w salonie Insignie i jakoś niczym mnie nie ujęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w robocie służbową Octavie 3 z 1,6 tdi 105 km. Dużo miejsca w srodku, bardzo oszczędny silnik ale demonem prędkości nie jest choć do normalnej jazdy starczy. Po chipie ponoć już jest całkiem nieźle

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

kurde, grubo.

 

Co ciekawe, nie slychac o zadnych problemach z tymi silnikami w grupie PSA...

IMHO to moze miec jakis zwiazek z innym olejem stosowanym przez Forda, ktory nie wytrzymuje interwalu 30kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Co ciekawe, nie slychac o zadnych problemach z tymi silnikami w grupie PSA...

IMHO to moze miec jakis zwiazek z innym olejem stosowanym przez Forda, ktory nie wytrzymuje interwalu 30kkm.

Jakikolwiek olej nie powinien przechodzić interwału 30kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

Jakikolwiek olej nie powinien przechodzić interwału 30kkm. 

właśnie jestem w trakcie wymiany floty GM, ok. 100 aut. Wszystkie z interwałem wymiany co 30 kkm. Żadnych grubszych awarii silnika, w jednym aucie wystąpiła poważna awaria skrzyni biegów, która wymagała wymiany skrzyni na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

właśnie jestem w trakcie wymiany floty GM, ok. 100 aut. Wszystkie z interwałem wymiany co 30 kkm. Żadnych grubszych awarii silnika, w jednym aucie wystąpiła poważna awaria skrzyni biegów, która wymagała wymiany skrzyni na gwarancji.

Niby tak .. od razu się to nie rozpadnie... ale myślę że pozytywnie to nie wpływa na trwałość silnika. Ten interwał to jest typowo po to żeby się we flotach dobrze samochód wyliczał. Gdyby nie to, to pewnie miały by interwał max 20kkm.

Jeszcze w takich flotach, gdzie te samochody sporo jeżdżą w trasie, silnik jest nagrzany i pracuje optymalnie z odparowaną wodą to może się to sprawdzać. U prywatnego użyszkodnika po 30kkm to zlejesz już smołę rozcieńczoną paliwem z takiego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak .. od razu się to nie rozpadnie... ale myślę że pozytywnie to nie wpływa na trwałość silnika. Ten interwał to jest typowo po to żeby się we flotach dobrze samochód wyliczał. Gdyby nie to, to pewnie miały by interwał max 20kkm.
Jeszcze w takich flotach, gdzie te samochody sporo jeżdżą w trasie, silnik jest nagrzany i pracuje optymalnie z odparowaną wodą to może się to sprawdzać. U prywatnego użyszkodnika po 30kkm to zlejesz już smołę rozcieńczoną paliwem z takiego diesla.
W benzynach bywa tak samo 30 tkm lub 2 lata

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.10.2018 o 00:59, Azbest napisał:

Niby tak .. od razu się to nie rozpadnie... ale myślę że pozytywnie to nie wpływa na trwałość silnika. Ten interwał to jest typowo po to żeby się we flotach dobrze samochód wyliczał. Gdyby nie to, to pewnie miały by interwał max 20kkm.

Jeszcze w takich flotach, gdzie te samochody sporo jeżdżą w trasie, silnik jest nagrzany i pracuje optymalnie z odparowaną wodą to może się to sprawdzać. U prywatnego użyszkodnika po 30kkm to zlejesz już smołę rozcieńczoną paliwem z takiego diesla.

Wczoraj sprawdzałem tego Hyundaia w ASO i w rozmowie z mechanikiem zasugerował, że jak auto jeździ wokół komina to nie ma sensu interwał wymiany oleju co 30tys (benzyna, bez turbo) tylko on by co 15 lub rok wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, subArek napisał:

Wczoraj sprawdzałem tego Hyundaia w ASO i w rozmowie z mechanikiem zasugerował, że jak auto jeździ wokół komina to nie ma sensu interwał wymiany oleju co 30tys (benzyna, bez turbo) tylko on by co 15 lub rok wymieniał.

ja tez tak robię - mam samochód z okresami międzyprzeglądowymi na 30kkm. Faktycznie przegląd robię co 30kkm, ale po 15kkm wymieniam sam olej+filtr. Myślę że to zdrowsze w przypadku kiedy tym samochodem robię 15-20kkm na rok.

Natomiast we flotach, to 30kkm może być co pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.