Skocz do zawartości

Astra sedan 1.4T vs. Rapid 1.0tsi 110KM - ostateczne starcie


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Wiek konstrukcji? chyba raczej klasa, wielkość auta, rozstaw osi.

Jakoś średnio się czułem jadąc roczną Corsą E powyżej 160, a to np. ta sama klasa co fiesta. Jakieś zakręty, szybsze manewry, czy boczne podmuchy, będą mniej absorbujące w starszym focusie lub tym bardziej mondeo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomy napisał:

Wiek konstrukcji? chyba raczej klasa, wielkość auta, rozstaw osi.

Jakoś średnio się czułem jadąc roczną Corsą E powyżej 160, a to np. ta sama klasa co fiesta. Jakieś zakręty, szybsze manewry, czy boczne podmuchy, będą mniej absorbujące w starszym focusie lub tym bardziej mondeo.

 

Mozemy sie po obwodnicy w Warszawie przejechac ba mozesz nawet prowadzic i zobaczysz roznice pomiecy Corsa a Fiesta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2018 o 22:29, Jaruga napisał:

Najlepsze efekty są na zatłoczonych drogach krajowych gdzie nie ma sensu wyprzedzać bo jedzie jeden wielki sznur aut z prędkością 70-100km/h -  miałem wtedy na takich odcinkach spalanie rzędu 4,5 litra  8]

A jakie w ogóle masz wrażenia z jazdy i krótkiego użytkowania ?

Jak z wyciszeniem szczególnie przy prędkościach autostradowych ?

Słyszałem że jest dosyć twarde a dźwięk silnika bywa uciążliwy - prawda to ? :)

 

Pytam bo zainteresowałeś mnie tym autem  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Mozemy sie po obwodnicy w Warszawie przejechac ba mozesz nawet prowadzic i zobaczysz roznice pomiecy Corsa a Fiesta.

Tylko Ty masz ST-Line z dużymi felgami, porównywać to choćby do 1.2 na balonach. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kuzaczek napisał:

A jakie w ogóle masz wrażenia z jazdy i krótkiego użytkowania ?

Jak z wyciszeniem szczególnie przy prędkościach autostradowych ?

Słyszałem że jest dosyć twarde a dźwięk silnika bywa uciążliwy - prawda to ? :)

 

Pytam bo zainteresowałeś mnie tym autem  :)

Utrzymując stałą prędkość na autostradzie silnik jest cicho (jechałem max 150) natomiast słychać wiatr. Podejrzewam że z powodu dość dużych lusterek i ogólnie wietrznej pogody. Ale generalnie jest ok - nie wiem jak przy wyższych prędkościach ale to nie jest auto to latania 200km/h. Auto reaguje na podmuchy bocznego wiatru przy dużych prędkościach, ale to po prostu niewielkie i lekkie auto więc nie ma cudów. 

Dźwięk silnika nawet mi się podoba ;) Takie burczenie w stylu boxera przy przyspiesaniu ;) 

Po mieście jeździ się bardzo fajnie - to po prostu miejskie auto z dodatkową funkcją latania w wakacyjno-weekendowe trasy (sporo miejsca w środku i bagażniku, długie przełożenia i niezła dynamika). Trzeba się tylko przyzwyczaić do dłuuugich przełożeń. Sama skrzynia pracuje wzorowo. 

O ekeonomice już pisałem

Większy test opublikuję gdzieś za miesiąc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Jaruga napisał:

Utrzymując stałą prędkość na autostradzie silnik jest cicho (jechałem max 150) natomiast słychać wiatr. Podejrzewam że z powodu dość dużych lusterek i ogólnie wietrznej pogody. Ale generalnie jest ok - nie wiem jak przy wyższych prędkościach ale to nie jest auto to latania 200km/h. Auto reaguje na podmuchy bocznego wiatru przy dużych prędkościach, ale to po prostu niewielkie i lekkie auto więc nie ma cudów. 

Dźwięk silnika nawet mi się podoba ;) Takie burczenie w stylu boxera przy przyspiesaniu ;) 

Po mieście jeździ się bardzo fajnie - to po prostu miejskie auto z dodatkową funkcją latania w trasę (sporo miejsca w środku i bagażniku, długie przełożenia i niezła dynamika). Trzeba się tylko przyzwyczaić do dłuuugich przełożeń. Sama skrzynia pracuje wzorowo. 

O ekeonomice już pisałem

Większy test opublikuję gdzieś za miesiąc. 

Dzięki za opis.

Byłem w salonie, macałem :) i nawet fajnie i ergonomicznie to wygląda. A miejsca faktycznie jest spora. 

No cóż, trzeba się będzie umówić na jazdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wujekcybul napisał:

Mozemy sie po obwodnicy w Warszawie przejechac ba mozesz nawet prowadzic i zobaczysz roznice pomiecy Corsa a Fiesta.

Możliwe co nie zmienia faktu, że nie wszystkie nie wiekowe dobrze się prowadzą. Nie licząc usportowionych małych pudełek to jednak kompaktem, tym bardziej D klasa jazda z dużą prędkością jest mniej absorbująca, cichsza, bardziej komfortowa.

Ja na ten przykład wolę własnym 6 letnim Golfem kombi niż żony młodszą służbową Corsą :phi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujekcybul napisał:

Mozemy sie po obwodnicy w Warszawie przejechac ba mozesz nawet prowadzic i zobaczysz roznice pomiecy Corsa a Fiesta.

Jakie masz koła? Kurcze dla mnie 

Fiesta jest zbyt nerwowa, szczególnie mam wrażenie, że przy gazie do oporu zawieszenie nie wyrabia. A przecież to seria 😮

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bartekm napisał:

Jakie masz koła? Kurcze dla mnie 

Fiesta jest zbyt nerwowa, szczególnie mam wrażenie, że przy gazie do oporu zawieszenie nie wyrabia. A przecież to seria 😮

Nie wiem co ma nie wyrabiac IMO lepiej od ceeda jedzie i od ibizy z tym, ze ja mam jakies tam sportowe nastawy 195/45R16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, tomy napisał:

Możliwe co nie zmienia faktu, że nie wszystkie nie wiekowe dobrze się prowadzą. Nie licząc usportowionych małych pudełek to jednak kompaktem, tym bardziej D klasa jazda z dużą prędkością jest mniej absorbująca, cichsza, bardziej komfortowa.

Ja na ten przykład wolę własnym 6 letnim Golfem kombi niż żony młodszą służbową Corsą :phi:

 

Kyrie elejson :facepalm: U mnie sluzbowe nowe BMW 5 kupuja za ponad 200k ja swoja kupiem za 50k. I tym i tym mozna jechac 200km/h wiadomo, ze w BMW bedzie o niebo lepiej. Tylko, ze w takiej BMW 5 uzywanej za 50k to juz tak kolorowo nie bedzie. Tym bardziej w uzywanym kompakcie z premiera w 2003 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Kyrie elejson :facepalm: U mnie sluzbowe nowe BMW 5 kupuja za ponad 200k ja swoja kupiem za 50k. I tym i tym mozna jechac 200km/h wiadomo, ze w BMW bedzie o niebo lepiej. Tylko, ze w takiej BMW 5 uzywanej za 50k to juz tak kolorowo nie bedzie. Tym bardziej w uzywanym kompakcie z premiera w 2003 roku.

Jeśli już to Kyrie eleison...

No i dobrze że można, teściu jakiś czas temu maluchem 120 jeździł i też się dało :O

Twój wybór jeśli widzisz tylko takie skrajności. Moja odczucia są inne.

Kolorowo też nie będzie w razie dzwona miejskim i np. takim kilkuletnim bmw przy dużej prędkości :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, tomy napisał:

Jeśli już to Kyrie eleison...

No i dobrze że można, teściu jakiś czas temu maluchem 120 jeździł i też się dało :O

Twój wybór jeśli widzisz tylko takie skrajności. Moja odczucia są inne.

Kolorowo też nie będzie w razie dzwona miejskim i np. takim kilkuletnim bmw przy dużej prędkości :ok:

Ta zwlaszcza jak decha klejona :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

Nie wiem co ma nie wyrabiac IMO lepiej od ceeda jedzie i od ibizy z tym, ze ja mam jakies tam sportowe nastawy 195/45R16.

No w naszej jest 195/50 r15 i jak wciskam gaz o oporu to ewidentnie wykręca całe auto. Szzerze mówiąc ze stabilnością prowadzenia jest dla mnie gorzej niż w Pulsarze, który sprawia wrażenie dużo stabilniejszego. Trakcji na tych oponach przy 140KM i ponad 200Nm sobie nie wyobrażam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, bartekm napisał:

No w naszej jest 195/50 r15 i jak wciskam gaz o oporu to ewidentnie wykręca całe auto. Szzerze mówiąc ze stabilnością prowadzenia jest dla mnie gorzej niż w Pulsarze, który sprawia wrażenie dużo stabilniejszego. Trakcji na tych oponach przy 140KM i ponad 200Nm sobie nie wyobrażam.

Dlatego mowie, ze zapraszam na przejazdzke zanim snieg spadnie bo nie jezdze na zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 18.10.2018 o 12:28, Jaruga napisał:

 

Jak chcesz rapida zamówić do produkcji to się śpiesz bo z tego co handlowiec mi mówił to wkrótce przestaną przyjmować zlecenia produkcyjne. 

W przyszłym roku rusza produkcja następcy (Skoda Scala) który ponoć ma być pełnoprawnym kompaktem razem z Golfem i Leonem. Więc będzie +15kpln do ceny rapida. 

No dobra namówiłeś mnie :)

Rapid 1,0 TSI 110 zamówiony !!!

 

Testowałem sporo autek: nowy Ceed (bardzo fajny, szczególnie z silnikiem z turbo, ale to już około 75 tys), Auris II (ciasny i jakaś taki dziwny w środku i drogi), Astrę.

Na placu pozostała Astra (1,4 turbo) i Rapid. No i Rapid wygrał przestronnością (szczególnie bagażnik), spalaniem i ceną.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, kuzaczek napisał:

No dobra namówiłeś mnie :)

Rapid 1,0 TSI 110 zamówiony !!!

 

Testowałem sporo autek: nowy Ceed (bardzo fajny, szczególnie z silnikiem z turbo, ale to już około 75 tys), Auris II (ciasny i jakaś taki dziwny w środku i drogi), Astrę.

Na placu pozostała Astra (1,4 turbo) i Rapid. No i Rapid wygrał przestronnością (szczególnie bagażnik), spalaniem i ceną.

 

Pozdrawiam

Zamówiłeś do produkcji czy z placu u dealera?

Jaka wersja i za ile?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Jaruga napisał:

Zamówiłeś do produkcji czy z placu u dealera?

Jaka wersja i za ile?

 

Nie z placu ale już skonfigurowany i skierowany do produkcji (bez możliwości zmian w zamówieniu).

Spacebak, Ambition, 110 KM, pakiet zimowy (grzane siedzenia i dysze spryskiwaczy), przyciemniane szyby, alufelgi 15 (takie małe chciałem bo mniej trzęsie :) ) + opony zimowe = 58,5 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kuzaczek napisał:

Nie z placu ale już skonfigurowany i skierowany do produkcji (bez możliwości zmian w zamówieniu).

Spacebak, Ambition, 110 KM, pakiet zimowy (grzane siedzenia i dysze spryskiwaczy), przyciemniane szyby, alufelgi 15 (takie małe chciałem bo mniej trzęsie :) ) + opony zimowe = 58,5 tyś

 

Dokup jeszcze 2 lata gwarancji i przeglądy i będziesz mieć święty spokój. 

Ja ze swojej strony żałuję tylko że nie zamówiłem Smartlink (Android Auto + Mirror Link) bo byłem przekonany że jest to w standardzie w tym radiu skoro jest przycisk fizyczny na radiu ;)

Dokupienie tego w ASO teraz kosztuje coś koło 900PLN co uważam za nieopłacalne. Tym bardziej że bluetooth działa bardzo dobrze i przykładowo Spotify uruchamia się samo po wejściu do auta na smartfonie i obsługa jest z kierownicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Jaruga napisał:

 

Dokup jeszcze 2 lata gwarancji i przeglądy i będziesz mieć święty spokój. 

Ja ze swojej strony żałuję tylko że nie zamówiłem Smartlink (Android Auto + Mirror Link) bo byłem przekonany że jest to w standardzie w tym radiu skoro jest przycisk fizyczny na radiu ;)

Dokupienie tego w ASO teraz kosztuje coś koło 900PLN co uważam za nieopłacalne. Tym bardziej że bluetooth działa bardzo dobrze i przykładowo Spotify uruchamia się samo po wejściu do auta na smartfonie i obsługa jest z kierownicy. 

W pakiecie mam pakiet przeglądów do 4 lat lub 60 tys km. Jak to wygląda w praktyce, zobaczymy.

 

Gwarancję będę chciał przedłużyć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kuzaczek napisał:

W pakiecie mam pakiet przeglądów do 4 lat lub 60 tys km. Jak to wygląda w praktyce, zobaczymy.

 

Gwarancję będę chciał przedłużyć.

 

 

Normalnie przeglad co dwa lata czyli wychodza 2 przeglady co pi razy drzwi daje 1,5k oszczednosci. Jak przy okazji wymienia plyn hamulcowy to 1,7k. IMO to jest sluszna koncepcja. Za drugi przeglad w Fiescie ponad 1k zaplacilem :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kuzaczek napisał:

Nie z placu ale już skonfigurowany i skierowany do produkcji (bez możliwości zmian w zamówieniu).

Spacebak, Ambition, 110 KM, pakiet zimowy (grzane siedzenia i dysze spryskiwaczy), przyciemniane szyby, alufelgi 15 (takie małe chciałem bo mniej trzęsie :) ) + opony zimowe = 58,5 tyś

Gratulacje . A widziałeś bagaznik w liftbacku?  Jezeli w Spacebacku mówisz ze duzy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujekcybul napisał:

Normalnie przeglad co dwa lata czyli wychodza 2 przeglady co pi razy drzwi daje 1,5k oszczednosci. Jak przy okazji wymienia plyn hamulcowy to 1,7k. IMO to jest sluszna koncepcja. Za drugi przeglad w Fiescie ponad 1k zaplacilem :facepalm: 

200 zeta za płyn z wymianą 😮 rozumiem, że w Fordzie jest drogo, ale tu ktoś chyba przesadza ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartekm napisał:

200 zeta za płyn z wymianą 😮 rozumiem, że w Fordzie jest drogo, ale tu ktoś chyba przesadza ;]

Ceny maja z kosmosu ale mam 5 lat gwarancji a w przyszlym roku idzie do dziada. Jakbym chcial trzymac dluzej to w zyciu bym do nich nie jezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Ceny maja z kosmosu ale mam 5 lat gwarancji a w przyszlym roku idzie do dziada. Jakbym chcial trzymac dluzej to w zyciu bym do nich nie jezdzil.

Też mam przedlużoną do 5 lat, ale drugi przegląd dopiero w kwietniu to może uzbieram ;] za pierwszy dałem koło 600 zł, a myślalem, że w Suzuki jest drogo :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bartekm napisał:

Też mam przedlużoną do 5 lat, ale drugi przegląd dopiero w kwietniu to może uzbieram ;] za pierwszy dałem koło 600 zł, a myślalem, że w Suzuki jest drogo :hehe:

Suzuki 600/670zl a tu zaplacilem prawie 1200zl a filtr powietrza sam zmienilem w garazu bo przeciez nie wchodzi w zakres. Pierwszy przeglad mialem gratis od dilera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Suzuki 600/670zl a tu zaplacilem prawie 1200zl a filtr powietrza sam zmienilem w garazu bo przeciez nie wchodzi w zakres. Pierwszy przeglad mialem gratis od dilera.

Ja w Suzuki regularnie płaciłem 1k, fakt że z serwisem klimatyzacji, ale za to z moim olejem. Jak za olej zaplaciłem kiedyś prawie 200, to powiedziałem nigdy więcej i pzrywoziłem swój ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bartekm napisał:

Ja w Suzuki regularnie płaciłem 1k, fakt że z serwisem klimatyzacji, ale za to z moim olejem. Jak za olej zaplaciłem kiedyś prawie 200, to powiedziałem nigdy więcej i pzrywoziłem swój ;]

Dlatego grupa VAG z ich darmowymi przegladami i materialami bije wszystko i wszystkich oprocz marek premium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Dlatego grupa VAG z ich darmowymi przegladami i materialami bije wszystko i wszystkich oprocz marek premium. 

 

Mnie to też przekonało do VAG, ale dosłownie 1-2 tygodnie po kupnie, słyszałem w radio reklamę Opla.

Zaczęli wtedy dawać też takie pakiety przeglądów za free.

Nie wiem czy nadal dają.

 

Astra miała wyposażenie i silnik pod każdym względem lepsze w tej samej cenie. Brałbym Astrę jakby te przeglądy były wcześniej ;)  (porównuję do Golfa, nie Rapida)

 

Nie wiem czy byłbym zadowolony i pewnie się już nie dowiem ;)

 

VAG zrobił dobry manewr z tymi pakietami przeglądowymi. Kupujesz nowe auto, to chcesz mieć święty spokój, a nie kombinować jeszcze z zakupem własnych maneli na przeglądy.

Fakt jest też taki, że przeglądzik co 2 lata lub 30tyś km. Jak to pierwszy raz zobaczyłem na kompie w aucie, to mało się nie posrałem ze szczęścia. Przyznam, że przed zakupem o tym nie wiedziałem ;]

Poprzednie auto miało wymiany oleju co 7500km, także chyba łatwo zrozumieć mój entuzjazm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kravitz napisał:

Fakt jest też taki, że przeglądzik co 2 lata lub 30tyś km. Jak to pierwszy raz zobaczyłem na kompie w aucie, to mało się nie posrałem ze szczęścia. Przyznam, że przed zakupem o tym nie wiedziałem ;]

o ile uważam, że 30 kkm jest spoko na zmianę oliwy, o tyle interwał 2 letni już mnie tak nie przekonuje :hmm: Ja uważam, że wymiana powinna być jednak co roku, głównie z uwagi na filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kravitz napisał:

Fakt jest też taki, że przeglądzik co 2 lata lub 30tyś km. Jak to pierwszy raz zobaczyłem na kompie w aucie, to mało się nie posrałem ze szczęścia. Przyznam, że przed zakupem o tym nie wiedziałem ;]

A myślałem że to forum miłośników motoryzacji... Niektórzy widzę nadal nie rozumieją że takie interwały to tylko i wyłącznie chwyt marketingowy. Niech zrobią wymianę co 50 tys. / 4 lata to ludzie będą dopiero posrani ze szczęścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bergerac napisał:

o ile uważam, że 30 kkm jest spoko na zmianę oliwy, o tyle interwał 2 letni już mnie tak nie przekonuje :hmm: Ja uważam, że wymiana powinna być jednak co roku, głównie z uwagi na filtry.

W czym pomoże wymiana oleju co roku dla filtra? Kiedy bardziej się zapcha? Gdy będzie wymieniany co 30tyś. km, a nie co 15tyś. km, czy gdy auto będzie stało?

Dla mnie 30tyś. nie jest "spoko" na wymianę oleju w żadnej benzynie (gdybym miał diesla też bym co 15 wymieniał), szczególnie w MultiAir. 15tyś. km to maksimum. Ile tego oleju w misce silnika osobówki benzyny 1.4 jest? W wolnossaku GP 1.4 8V 2,6l, w 1.4MultiAir 3,6l, więc każdy może sobie sam odpowiedzieć na pytanie, co ile chce olej wymieniać. Wielkości wkładów filtrujących są równie "imponujących" rozmiarów.

Teraz kup używane auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, gandw napisał:

A myślałem że to forum miłośników motoryzacji... Niektórzy widzę nadal nie rozumieją że takie interwały to tylko i wyłącznie chwyt marketingowy. Niech zrobią wymianę co 50 tys. / 4 lata to ludzie będą dopiero posrani ze szczęścia. 

 

Hmm, a to "milosc" do motoryzacji polega na wymianie oleju przed czasem? :hehe:

Skoro ktoś planuje autem zrobić te 100-150 czy 200kkm to po co ma wymieniac częściej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Skoro ktoś planuje autem zrobić te 100-150 czy 200kkm to po co ma wymieniac częściej?

 

Kup sobie MultiAir i wymieniaj co 30tyś. Chcę zobaczyć jak daleko zajedziesz bez wymiany/naprawy (są ludzie, którzy już coś z tym robią w ograniczonym zakresie) modułu MultiAir - tzn. wiem jak daleko, a raczej niedaleko, zajedziesz, ale przekonaj się sam ;l Pomijam sprawę nalewania do tego silnika szczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krowka napisał:

Kup sobie MultiAir i wymieniaj co 30tyś. Chcę zobaczyć jak daleko zajedziesz bez wymiany/naprawy (są ludzie, którzy już coś z tym robią w ograniczonym zakresie) modułu MultiAir - tzn. wiem jak daleko, a raczej niedaleko, zajedziesz, ale przekonaj się sam ;l Pomijam sprawę nalewania do tego silnika szczyn.

 

Ale ja nie chce Multiaira. Poza tym mam już jednego Fiata i poki co podziekuje za więcej :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale ja nie chce Multiaira. Poza tym mam już jednego Fiata i poki co podziekuje za więcej :hehe:

 

Mam dwa, następca GP też będzie od FIAT-a, bo żadnych problemów z nimi nie mam, w szczególności ze staruszkiem GP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, krowka napisał:

Kup sobie MultiAir i wymieniaj co 30tyś. Chcę zobaczyć jak daleko zajedziesz bez wymiany/naprawy (są ludzie, którzy już coś z tym robią w ograniczonym zakresie) modułu MultiAir - tzn. wiem jak daleko, a raczej niedaleko, zajedziesz, ale przekonaj się sam ;l Pomijam sprawę nalewania do tego silnika szczyn.

 

Już sam pomysł kupowania Fiata jest chybiony. Dalej rozważanie o częstotliwości wymiany oleju nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Hmm, a to "milosc" do motoryzacji polega na wymianie oleju przed czasem? :hehe:

Skoro ktoś planuje autem zrobić te 100-150 czy 200kkm to po co ma wymieniac częściej?

 

 

Wymieniaj, aby 10ty właściciel po przebiegu 0,5mln km też się cieszył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gandw napisał:

A myślałem że to forum miłośników motoryzacji... Niektórzy widzę nadal nie rozumieją że takie interwały to tylko i wyłącznie chwyt marketingowy. Niech zrobią wymianę co 50 tys. / 4 lata to ludzie będą dopiero posrani ze szczęścia. 

 

Tak, wiem. 

Miłośnik motoryzacji, to kierowca odwiedzający warsztaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał:

 

Już sam pomysł kupowania Fiata jest chybiony. Dalej rozważanie o częstotliwości wymiany oleju nie ma sensu.

Za to niemieckiej super myśli technicznej Golfa już tak? Dla kogo chybiony, to chybiony. Każdy kupuje co się komu podoba i nikomu nic do tego. U sąsiada mechanika FIAT-ów jak na lekarstwo, raptem eksploatacja, za to mnóstwo wieśwagenów itd. To mi wystarczy za rekomendację co kupować. Każde auto mogę sobie obejrzeć itd, więc co nieco wiem - FIAT nie ma się czego wstydzić. Tyle w temacie, a że ktoś ma kompleksy, cóż, niech ma ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to niemieckiej super myśli technicznej Golfa już tak? Dla kogo chybiony, to chybiony. Każdy kupuje co się komu podoba i nikomu nic do tego. U sąsiada mechanika FIAT-ów jak na lekarstwo, raptem eksploatacja, za to mnóstwo wieśwagenów itd. To mi wystarczy za rekomendację co kupować. Każde auto mogę sobie obejrzeć itd, więc co nieco wiem - FIAT nie ma się czego wstydzić. Tyle w temacie, a że ktoś ma kompleksy, cóż, niech ma ;]

To jest bardzo prosta odpowiedz... nowki sztuki z de z ogromnym przebiegiem dlatego są u sąsiada w warsztacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Hmm, a to "milosc" do motoryzacji polega na wymianie oleju przed czasem? :hehe:

Skoro ktoś planuje autem zrobić te 100-150 czy 200kkm to po co ma wymieniac częściej?

 

Jak ktoś jeździ po mieście to na ogół podpada pod trudne warunki eksploatacji i ma interwał dwa raz mniejszy. Ciekawe ile ludzi się do tego stosuje :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, bartekm napisał:

Jak ktoś jeździ po mieście to na ogół podpada pod trudne warunki eksploatacji i ma interwał dwa raz mniejszy. Ciekawe ile ludzi się do tego stosuje :hehe:

Ja w kazdym aucie wymieniam co 10-12 tys km . Mam spokój sumienia albo jak kto woli stac mnie . Taki nawyk mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, krowka napisał:

W czym pomoże wymiana oleju co roku dla filtra? Kiedy bardziej się zapcha? Gdy będzie wymieniany co 30tyś. km, a nie co 15tyś. km, czy gdy auto będzie stało?

Dla mnie 30tyś. nie jest "spoko" na wymianę oleju w żadnej benzynie (gdybym miał diesla też bym co 15 wymieniał), szczególnie w MultiAir. 15tyś. km to maksimum. Ile tego oleju w misce silnika osobówki benzyny 1.4 jest? W wolnossaku GP 1.4 8V 2,6l, w 1.4MultiAir 3,6l, więc każdy może sobie sam odpowiedzieć na pytanie, co ile chce olej wymieniać. Wielkości wkładów filtrujących są równie "imponujących" rozmiarów.

Teraz kup używane auto...

W mojej ocenie algorytm czas-przebieg-ilości uruchomień auta ma kluczowe znaczenie. O ile uważam, że interwał 30 kkm nie jest czymś absolutnie niezwykłym i nie mam we flocie żadnych problemów z tego tytułu, to 2 letni interwał uważam za zbyt długi i ekonomicznie nieuzasadniony. To moja opinia na bazie przerobionych już kilkuset aut we flocie i absolutnie możesz mieć własne zdanie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, demoneczek napisał:

Ja w kazdym aucie wymieniam co 10-12 tys km . Mam spokój sumienia albo jak kto woli stac mnie . Taki nawyk mam

 

Też tak uważam. Pomimo że w skodzie mam interwał 30kkm lub 2 lata to po roku lub 15kkm sumienie mnie zagryzie :hehe: Więc wymienię ten olej dla własnego dobrego samopoczucia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.