Skocz do zawartości

Astra sedan 1.4T vs. Rapid 1.0tsi 110KM - ostateczne starcie


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Jaruga napisał:

 

Też tak uważam. Pomimo że w skodzie mam interwał 30kkm lub 2 lata to po roku lub 15kkm sumienie mnie zagryzie :hehe: Więc wymienię ten olej dla własnego dobrego samopoczucia ;)

1.2 to nie, bo z tego 140KM się nie da wycisnąć fabrycznie (no chyba, że jakiś VW, ale to wtedy byle nie pasuje ;] ). Co innego z 1.0 i 3. cylindrów, tam ponad 140 bywa ;] reasumując 1.2 to jakaś niewydarzona pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.10.2018 o 15:32, Polarny napisał:

Chciałbym nieśmiało zwrócić uwagę, że skody, a zwłaszcza rapidy, to najszybsze auta na autostradzie.

Ale kończą się przy 200..😁

Ale zaskakująco dobre odejście potrafią mieć tak do 180 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wujekcybul napisał:


Zdycha przy 140 później to już od wiatru zależy.

To, że kupujesz najsłabsze wersje silnikowe i przed jazdą autostradą nie zdążysz ich schipować nie oznacza, że jest to przypadłość ogólna - zarówno w kwestii wersji jak i samego chipowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2018 o 08:02, kuzaczek napisał:

No dobra namówiłeś mnie :)

Rapid 1,0 TSI 110 zamówiony !!!

 

Testowałem sporo autek: nowy Ceed (bardzo fajny, szczególnie z silnikiem z turbo, ale to już około 75 tys), Auris II (ciasny i jakaś taki dziwny w środku i drogi), Astrę.

Na placu pozostała Astra (1,4 turbo) i Rapid. No i Rapid wygrał przestronnością (szczególnie bagażnik), spalaniem i ceną.

 

Pozdrawiam

Dosyć dziwne porównanie jeżeli kryterium jest cena, trzy pełnoprawne kompakty i napompowana klasa B w postaci Rapida. Całą trójkę porównuj do Octavii, wtedy porównaj cenę, wyciszenie, jakość wykończenia, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jestem świeżo po podobnym dylemacie. Szukałem czegoś do miasta co dałoby mi kilka lat świętego spokoju, ale trasa jakaś również będzie grana.

 

Mocno rozważałem różne opcje: Fabię, nowe Polo, jakąś tanią Octavię, Leona, właśnie Rapida, Golfa. Generalnie wszystko z TSI, bo wolnossaki typu 1.6 105 z Focusa, czy 1.4 100 z koreańców odpadały przez spalanie.

 

Stanęło na Golfie 1.0 TSI 85KM. Trendline + pakiety Business i "czujnik deszczu" + multi kiera + gwara 4/80 i przeglądy 4/60 za 62kPLN. Do tego najlepsze finansowanie.

 

Na razie po 700km uważam zakup za udany :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Również jestem świeżo po podobnym dylemacie. Szukałem czegoś do miasta co dałoby mi kilka lat świętego spokoju, ale trasa jakaś również będzie grana.

Mocno rozważałem różne opcje: Fabię, nowe Polo, jakąś tanią Octavię, Leona, właśnie Rapida, Golfa. Generalnie wszystko z TSI, bo wolnossaki typu 1.6 105 z Focusa, czy 1.4 100 z koreańców odpadały przez spalanie.

Stanęło na Golfie 1.0 TSI 85KM. Trendline + pakiety Business i "czujnik deszczu" + multi kiera + gwara 4/80 i przeglądy 4/60 za 62kPLN. Do tego najlepsze finansowanie.

Na razie po 700km uważam zakup za udany :)

Dawaj foty :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, spad napisał:

Dosyć dziwne porównanie jeżeli kryterium jest cena, trzy pełnoprawne kompakty i napompowana klasa B w postaci Rapida. Całą trójkę porównuj do Octavii, wtedy porównaj cenę, wyciszenie, jakość wykończenia, etc.

Owszem, kryterium była cena ale przede wszystkim stosunek cena/to co auto oferuje.   Porównywałem dostępne auta w kwocie 60 -75 tys i doszedłem do wniosku że Rapid spełnia moje oczekiwania. Jest bardziej przestronny od porównywanych kompaktów (szczególnie tył + bagażnik), ma dynamiczny silnik i małe spalanie - doskonale spełnia moje oczekiwania jako rodzinne autko do jazdy po mieści + wypady na wakacje. No i 15 tyś zostaje w kieszeni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kuzaczek napisał:

Owszem, kryterium była cena ale przede wszystkim stosunek cena/to co auto oferuje.   Porównywałem dostępne auta w kwocie 60 -75 tys i doszedłem do wniosku że Rapid spełnia moje oczekiwania. Jest bardziej przestronny od porównywanych kompaktów (szczególnie tył + bagażnik), ma dynamiczny silnik i małe spalanie - doskonale spełnia moje oczekiwania jako rodzinne autko do jazdy po mieści + wypady na wakacje. No i 15 tyś zostaje w kieszeni :)

Moje założenia były identyczne. 

Do tego dodam że miałem duży wewnętrzny opór przed wydaniem więcej niż 60k na auto jako osoba prywatna która robi 15kkm rocznie.

Częściowo wynikało to z tego że auta które posiadałem były niewiele warte i całą kwotę praktycznie musiałem wyciągnąć z kieszeni.

Mam zamiar zmieniać teraz auta częściej - jak mają jeszcze jakąś wartość, czyli po max 5-6 latach. Wtedy bedzie mi łatwiej przełknąć droższe i lepsze auto bo duża część będzie sfinansowana starym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2018 o 13:07, wujekcybul napisał:

Normalnie przeglad co dwa lata czyli wychodza 2 przeglady co pi razy drzwi daje 1,5k oszczednosci. Jak przy okazji wymienia plyn hamulcowy to 1,7k. IMO to jest sluszna koncepcja. Za drugi przeglad w Fiescie ponad 1k zaplacilem :facepalm: 

 

w rapidzie 1.6 tdi drugi przegląd przy 60 tys ponad 900 zł. Za kilka dni trzeci już płatny, zobaczymy ile ;] ( a no i moje lecą co 30 tys)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2018 o 21:21, Maciej__ napisał:

 

 

Ja mam srednie spalanie w Astrze z 30kkm na poziomie 7/100, wiec Rapid musialby palic 5 ;]

9,6 l LPG średnia z 48 kkm. W mieście 10+, na autatradzie 9+ (ca. 130 wg GPSa, czyli 138 na tempomacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Mars_wrc napisał:

U nas w Astrze 1.4T średnie spalanie od wyjechania z salonu (50kkm) to 9.9 noPb, liczone z komputera. Ale auto 90% przebiegu zrobiło w mieście, do tego buda kombi i automat.

czyli pali tyle co sedan w manualu w LPG ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wujekcybul napisał:


Z gorki i z wiatrem.

Jedzie tak jak na filmie. Dzisiaj leciałem ponad 200. Do 180 rozpędza się całkiem sprawnie tym bardziej że z racji długich przełożeń taką prędkość osiąga się na 4tym biegu.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary rapid w srodku jak i zewnetrznie nie ciekawy ale ten nowy co mial niedawno premierę to już fajny jest,  nie tylko bo tani i mało pali jak do teraz.

Jestem mile zaskoczony. :)

Skoda scana= nastepca rapida.

1skoda-scala-official-reveal-stage-.jpg

f251e200-181129-scala-interior-1-copy.jpg

skoda-scala-tel-aviv-premiere.jpg

skoda-scala-stefani-oliver-design-tel-aviv-premiere-1038x692.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Jaruga napisał:

Jedzie tak jak na filmie. Dzisiaj leciałem ponad 200. Do 180 rozpędza się całkiem sprawnie tym bardziej że z racji długich przełożeń taką prędkość osiąga się na 4tym biegu.... 

Zalezy co rozumiesz przez calkiem sprawnie vs niedoladowana benzyna to tak ale tak jak mowie zdycha powyzej 120/130 co w zupelnosci wystarczy i jest calkowicie zrozumiale. Tam 6ty bieg to tylko zeby paliwo oszczedzac IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujekcybul napisał:

Zalezy co rozumiesz przez calkiem sprawnie vs niedoladowana benzyna to tak ale tak jak mowie zdycha powyzej 120/130 co w zupelnosci wystarczy i jest calkowicie zrozumiale. Tam 6ty bieg to tylko zeby paliwo oszczedzac IMO.

Wszystko kwestia porównań.  ;]

Np służbowe Żony A3 110 KM, puste przyspiesza sprawniej (250 Nm vs 200 Astry J), ale zdycha przy 140, a Astra przy 170 (gps). No ale wszakże 110-konny Rapid przyspiesza sprawnie pod 200 (licznikowe?). OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wawo napisał:

Wszystko kwestia porównań.  ;]

Np służbowe Żony A3 110 KM, puste przyspiesza sprawniej (250 Nm vs 200 Astry J), ale zdycha przy 140, a Astra przy 170 (gps). No ale wszakże 110-konny Rapid przyspiesza sprawnie pod 200 (licznikowe?). OK. 

Zauważ że rapid realnie jest 300kg lżejszy ost astry J sedan z LPG. To jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

Zauważ że rapid realnie jest 300kg lżejszy ost astry J sedan z LPG. To jest przepaść.

Tak, jednak sprawe zakupu załatwia umowa przedwstępna czy jakoś tak. A3 jest 300 kg lżejsze od Astry J. ;] 

Wszystko kwestia porównań. Lanosem 100 KM DOHC spokojnie się wyprzedza TiRa (max 2), Astrą 400 kg cięższą dowolny rząd TIRÓW (o ile jest miejsce) ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, wawo napisał:

Tak, jednak sprawe zakupu załatwia umowa przedwstępna czy jakoś tak. A3 jest 300 kg lżejsze od Astry J. ;] 

Wszystko kwestia porównań. Lanosem 100 KM DOHC spokojnie się wyprzedza TiRa (max 2), Astrą 400 kg cięższą dowolny rząd TIRÓW (o ile jest miejsce) ;]

Rapid i astra były moimi faworytami i jeździłem obydwoma przed zakupem.

Rapida kupiłem trochę przypadkiem bo dealer sprzedał komuś zarezerwowaną przeze mnie astrę :facepalm:

Astra J stabilniej prowadzi się przy dużych prędkościach. Jest też ciszej przy stałej prędkości bo przy przyspieszaniu nieprzyjemnie hałasuje (gorzej niż R3 w rapidzie).

Natomiast dupohamownia jednoznacznie lepiej reaguje w rapidzie. 

Tutaj masz porównanie astra hatchback 1.4T vs. fabia 1.0TSI

http://www.zeperfs.com/en/duel3085-7509.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, wawo napisał:

Wszystko kwestia porównań.  ;]

Np służbowe Żony A3 110 KM, puste przyspiesza sprawniej (250 Nm vs 200 Astry J), ale zdycha przy 140, a Astra przy 170 (gps). No ale wszakże 110-konny Rapid przyspiesza sprawnie pod 200 (licznikowe?). OK. 

Co ma moment obrotowy do przyśpieszania?! Fajne jest to szalenie precyzyjne określenie "zdycha"... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Jaruga napisał:

Zauważ że rapid realnie jest 300kg lżejszy ost astry J sedan z LPG. To jest przepaść.

Masa ma znaczenie - ale przy takich dużych prędkościach (a tak należy rozpatrywać wszystko > 100 km/h) dużo większe znaczenie ma opór aerodynamiczny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.