Skocz do zawartości

Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów. Skrzynia F23. Co mogło się stać?


Joki

Rekomendowane odpowiedzi

Upalałem dziś trochę Speed-ym na torze ale nie jakoś mocno. Nawet biegów nie zmieniałem. Albo cały czas na dwójce i odcince albo cały czas na trójce koło 4-5krpm.

No i po godzinie zauważyłem, że lewarek zmiany biegów bardzo ciężko chodzi. Najgorzej na boki, lewo/prawo. Trudno teraz w ogóle trafić w bieg jeśli to np. trójka.

Obejrzałem na ile się da i mokra jest osłoną przegubu pod wybierakiem. Widać też jakby lekko rozbryzgany olej po komorze. Jakby od przegubu wewnętrznego?

Ubytek oleju może dawać taki efekt, że wybierak ciężko chodzi?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano w chłodnym garażu w ogóle ciężko było go ruszyć z miejsca. Po rozgrzaniu zespołu napędowego zaczął chodzić na tyle lżej, że dało się w miarę normalnie jechać.

Moim zdaniem to nie poduszka bo to nie powinno zależeć wtedy od temperatury.

Raczej też nie linka bo musiałyby paść obie na raz w tym samym momencie. Ciężko chodzi w obu płaszczyznach. Nieprawdopodobne. Tym bardziej, że nie były w ogóle zmieniane biegi kiedy to się stało.

To musi być coś z wybierakiem albo samą skrzynią.

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Joki napisał:

Dziś rano w chłodnym garażu w ogóle ciężko było go ruszyć z miejsca. Po rozgrzaniu zespołu napędowego zaczął chodzić na tyle lżej, że dało się w miarę normalnie jechać.

Moim zdaniem to nie poduszka bo to nie powinno zależeć wtedy od temperatury.

Raczej też nie linka bo musiałyby paść obie na raz w tym samym momencie. Ciężko chodzi w obu płaszczyznach. Nieprawdopodobne. Tym bardziej, że nie były w ogóle zmieniane biegi kiedy to się stało.

To musi być coś z wybierakiem albo samą skrzynią.

:hmm:

Sprawdź poziom oleju w skrzyni:

https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-f23.html

Jak doczytałem siedzi tam F23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dziś linki od wybieraka i dalej to samo. Wybierak chodzi leciutko. Dla pewności odłączyłem też przy dźwigni. Dźwignia pracuje lekko a same linki, bez niej i bez wybieraka nadal bardzo ciężko.
Zdjąłem osłony od spodu. Linki nie są nigdzie załamane ani uszkodzone. Jedyne podejrzenie pada na temperaturę od kolektora.
Największe zagięcie linek wypada kilka cm. od rury wychodzącej z kolektora. Po 15 minutach na odcince, musiała być rozgrzana do czerwoności. Niby są tam na linkach osłony termiczne ale może linki się jednak przypiekły? Albo smar w środku wysechł bo teraz po rozgrzaniu, linki pracują lżej niż na zimno?
Będę próbował wpuścić w pancerz trochę syntetycznego oleju.

Mechanicznie z zewnątrz na pewno są nieuszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.