Skocz do zawartości

2k w duzym rodzinnym SUV - MY16 Nissan Pathfinder 3.5l V6 ST FWD


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Rodzinne SUV ...

 

Z roku na rok udzial SUV rosnie. Obecnie to najwiekszy segment rynku. Wielu zaprzestaje produkcji aut osobowych.

 

W mojej czesci swiata - Nissan nie ma ani jednego auta osobowego... powod ....bo nikt ich nie kupuje. Altima umarla w poprzedniej generacji, generacja 2018 jeszcze nie ma RHD....

 

Juke/Qua-qua cos tam aka Dualis/Xtrial/Pathfinder ... no wlasnie - 'can we find the Path, Nissan'?

 

 

83btXYG.jpg

 

Toyota ma oczywiscie % najwiekszy udzial w rynku SUV. Land Cruiser Prado/Kluger/Land Cruiser - wsyzstkie auta z najpopularniejszej Top 20 w ciagu roku. Rodzina musi sie wiesc wygodnie - znaczy zazwyczaj dupcia sztuk jedna z mlodym - chyba najpopularniejszym autem przy szkole bedzie Land Cruiser i Kluger ...

 

Pathfinder  - konkurnecja - czyli tanie taczki. Auto wieksze niz EU BMW X5, a cena jest 1/2

 

Bez problemu da sie tym wyjechac na ulice ze wszystkim (tablice, ubezpieczenie, podatki, bak paliwa etc), za 105k PLN = czyli $39,990. Jesli nam sie tyleczek do dealera chce ruszyc to za min 10% .... do negocjacji oczywiscie. Stoja na placu i prosza sie o nowego wlasiciela.

 

RaW5n5F.jpg

 

3q3hk8p.jpg

 

AFAIK Pathfinder obecnej generacji nie jest oferowany w EU,  glowne rynki USDM/CDM i Pacific.

 

Powod? downsizing  :-) go dorwal, z 4.0l V6 na 3.5l V6, co by spowodowalo zgon EU urzednika od krzywosci banana... przeciez takie pokemnosci - gloszono na AK mialy totalnie umrzec juz 10 lat temu ... Wiec Nissan postanowil, ze nie chce EU straszyc, z jakas tak nie zreczna pojemnoscia, i jeszcze zgroza - 6 cylindrami bez jakiegos wrednego EU wynalazku jak start/stop ...

 

Z 3.5l silnik ma 190kW,  lub jak kto woli na EU pieniadze 260KM.

 

Ale moze to i lepiej ...

 

wNrh7gU.jpg

 

 

 

Auto mialo Facelift w MY17 - mnie sie trafil najstarszy rental w ostatnia podroz, aukcja go czeka jak oddalem - dobil do 50k km ...

 

Facelift wyszedl Pathfinder na dobre w MY17 ...

 

large-image.jpg

 

Ale nawet MY16 nie jest IMVHO taki zly, auto wyglada jak rozdmuchana trumna...

 

uM08dnh.jpg

 

iBbThsY.jpg

 

29qz99i.jpg

 

Wyglad IMVHO nie ma znaczenia .... powod?

 

Pathfinder jest cholernie, a to cholernie wygodny w srodku!

 

Nissan dalej uzywa velour w wersji bieda, az milo na tym usuisc, dotknac, reka sama idzie na podlokietnik - i nie chce sie oderwac, tak jej milo...

 

a0LE4QD.jpg

 

qiDKNus.jpg

 

69KnHJZ.jpg

 

Siedzenia regulowane w kazdym poziomie, ale wlasnie w MY16 widac juz wiek, czesc jest elektryczna, ale np podparcie kregoslupa ... coz reczne ..

 

Tego wlasnie brakuje w EU autach, szerokosci i wielkosci wnetrza. Auto jest tansze niz Skoda Kodiaq wersja bieda (1.8l 4 cyl 132kW/180KM), auto waskie jak cholera, a oba auta jak Pathfinder i Kodiaq maja to samo zadanie:

 

'przewiesc wygodnie 7 osob'

 

Rodzina nie lubi sie meczyc...

 

hJsxgpF.jpg

 

Tu mam ustawione siedzenie na 6'1 f czy jak ktos woli na 184cm ... mam spokojnie jakies 25-30 cm na nogi do siedzenia...

 

QmVuvnc.jpg

 

Bagaznik w Pathfinder to osobna historia, z 5 siedzeniami, zlozone 2 spokojnie mozna 3-4 trumny wlozyc ...

 

NvgTFNu.jpg

 

2XRaTyU.jpg

 

Siedzenia z tylu - to dzis logiczne w wiekszosci SUV sie skladaja, wysuwaja, przesuwaja, mozna z nich prawie lozko zrobic. generalnie wygodne na 5 osob, na 7 bedzie O.K.

 

Gwj6sJh.jpg

 

Ozi test Oakley - pewnie Nissan jakiegos idiote z VeeDud zatrudnil -pewnie ten sam co mi Golf projektowal, albo 'Der Pasnik' ale standardowe, rekomnedowane okulary przez Rade z walki z rakiem sie nie mieszcza ....

 

0fRYxzH.jpg

 

Co jest troche zadziwiajace, bo sunvisors sa jedne z najwiekszych jakie widzialem w - oczywiscie wysuwane na boki .

 

sWw5svC.jpg

 

Deska jest ogromna, fajna 'I like' . Kierownica - nie wiem, Nissan mnie nigdy nie 'podniecal' z kierownica, jest po prawna, pewne sterowanie rzeczy, jest IMVHO nie logiczne. Czyli np - 99% aut bedzie mialo np funkcje przerzucania stacji radia z boku, z glosnoscia po srodku (gora dol), Nissan - nah, my jestesmy inni, nabieramy zle nawyki od Renault - i jest dokladnie odwrotnie ... czyli glowny przycisk - zmieniamy stacje! , a glosnosc wywalone na bok i np nalezy sobie wcikac przycisk 'a' zeby bylo glosniej, a potem w prawo 'przycisk b' i zeby bylo ciszej - logika Nissan!

 

S9hPTdh.jpg

 

1d6BBRr.jpg

 

 

Najslabsza strona Pathfinder? Inforteinment system pokazuje swoj wiek ... zarowno w wielkosci i kolorach LCD, jak i logika sterowania wszystkiego ...

 

cyNGohp.jpg

 

6Q9SuxE.jpg

 

EgbWBlk.jpg

 

 

tQVIF4r.jpg

 

Jest to po prostu jak na 2018 'ciezkie w obsludze' ....

 

Silnik - z ktorego Nissan jest znany to 3.5l V6 slynny ze swojej niezniszczalnosci. Genracje Maxima, jak i Altima a teraz Pathfinder .... jesli cos zostanie z Nissan to wlasnie ten silnik...

 

Niestety auto ma jedna ogromna wade, Glupi Nissan polaczyc 3.5l V6 z  CVT i "Houston we have a f... up - I mean a problem'...


BlFdJbn.jpg

 

Otoz Jatco CVT8HT jest slynne i znane - jesli odrobi sie lekcje - ze nie potrafi sobie w tej generacji Pathfinder poradzic z iloscia kg, KM a szczegolnie Nm.... i mowiac prosto rozlatuje sie. Ocenia sie ze z pierwszego roku produkcji 2014 -az 30% aut mialo ta wade - to sie nazywa udana inzynieria :-) !!!!

 

Lancuch w CVT sie slizga i wyciera trybiki. Nagle nastepuje znane z VeeDud DSG problemy, czyli szarpanie, a potem nagle 'boom' i granat w CVT explodowal ...

 

Ale qudos dla Nissan, nie robia VeeDud i udawaja teraz, ze nie ma problemow. Kazdy lokalny dealer u mnie na wsi ma skrzynie do Pathfinder. Znam faceta z egzemplarzem wlasnie z 2014, gdzie jest na 3 skrzyni, auto wlasnie dobija do 90k km, a wiec mozna powiedziec, ze regularnie Nissan daje mu extra usluge co 30 k km :-) - nowe CVT...

 

Nissan probowal najpierw SW upgrade, potem czesciowo konstukcja CVT zostala zmieniona w MY17, nie uchornilo to jednak Nissan przezd pozwem zbiorowym o wadliwe skrzynie.

 

Jak narazie od MY17 wydaje sie, ze problem zostal rozwiazany, przynajmnije w pewnym stopniu - wyglada, ze CVT teraz wytrzymuje wiecej niz 30 k km :-) i (jak narazie ?????) nie slyszy sie o problemach z Pathfinder CVT od MY17.

 

Jazda

 

Jednak CVT to najwieksza porazka tego auta ... to jest doslownie jak Mrs Jekyll i Mr Hyde ... Swietne na trasie, po prostu tak wygodnej jazdy dawno nie mialem. 900km i w 8 i 1/2h wliczajac 10 min na tankowanie, cruise control non stop chodzil przez ok 4h, CVT sie nie wysila, cihutko sie toczy ..

 

SQKcz0Q.jpg

 

Mrs Hyde.

 

Ale gdy zaczniemy poruszac sie po miescie, jazda Metro. Pathfinder CVT staje sie ogromnym gufffffnem.

 

CVT - zmiana biegow z powiedzmy 60k/h do 80km/h - pila, halas, szukamy biegu przez 3-4 sec ...fudge!

 

To jest okropne! Nagle czar auta pryska, bez przesady to jest NAJ, NAJ, NAj gorsze CVT jakie kiedykolwiek ujezdzalem... Ditto z ruszaniem z pod swiatel. Piluje. bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (zzzzzzzzzzzzzzzzz) (...)z

i znow szuka pseudo biegu przez 3-4sec,

 

9bUbQJi.jpg

 

Spalanie

Na 2,190km i 60 metrow, srednie spalanie wyszlo 10.9l benzyny 91RON.

Proporcje: 1,700 km jazdy z cruise comtrol, v od 100-110 do 124km/h GPS

500km bez 10 to bedzie typowo jazda miejska....

 

ZpSpIRc.jpg

 

Czyli to chyba dobrze, ze Pathfinder w EU nie ma ...

 

 

Nie wazne jak dobre auto jest na trasie, jak duze, jak wygodne, jego czar prsyka ... po miescie nie da sie tym wygodnie i cicho jezdzic. Tak wiem, ze rental, ze kazdy go mial w d..., ze 50k km w rental to tak jak 150 k  prywatnie, ale wlasnie to jest dobre, bo pokazuje jak naprawde auto sie zachowuje, jak jest trwale, jakie sa jego wady etc ...

 

Szkoda, bo auto spelnia wszelkie atuty auta rodzinnego:

-dobra cena w zakupie,

- 5 lat gwarancji od zderzka do zderzeka -(potwierdzone bezporblemowym wymiana CVT :-) ),

- tani service,

- wygodne dla dzieciakow i nawet - co zle - dla tesciowej na miejscu numer 6 lub 7 ....

- mieszczce mase trumien do bagaznika, rowerow, innych rzeczy etc...

 

i nagle ....

 

 

...tak zawiedzione i okradzione z tego wszystkiego przez CVT ...

 

Nic dziwnego, ze Toyota ze swoim 6s i 8s automatic zabija w sprzedazy Nissan w tym segmencie ... 8 do 1..

 

Czyli Nissan sie zgubil... a szkoda...

 

 

AQLMVSu.jpg

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz wielkosci nie widze plusow tego auta. Srodek paskudny, na zewnatrz paskudny. CVT ale to juz wiadomo, ze Nissan ma te skrzynie kiepskie. Mialem pare rental w USA Nissana i nie da sie tym normalnie jezdzic. 

 

Dla Odmiany Nissan EU ma bardzo ladne modele.

 

nissan-qashqai-crossover-3688-35807_head

maxresdefault.jpg

Nowy-Nissan-X-Trail11.jpg

17tdieulhd-xtrailhelios008.jpg.ximg.s_12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz wielkosci nie widze plusow tego auta. Srodek paskudny, na zewnatrz paskudny. CVT ale to juz wiadomo, ze Nissan ma te skrzynie kiepskie. Mialem pare rental w USA Nissana i nie da sie tym normalnie jezdzic. 

 

Dla Odmiany Nissan EU ma bardzo ladne modele.

 

[...]

 

Qua - qua I X-Trial. To jest globalne

 

X-Trail .... kupiłem dla kolegi dwa miesiace temu - z tego post o wyborze SUV, ale znów to samo.

 

2.5l 4 cyl silnik w X-Trial jest niezawodny, znany z tego, od lat niezmieniany. CVT - jest IMVHO o wiele lepsze niż w Pathfinder, ale tez częściowo ma te same objawy co Pathfinder.

 

Miałem pare Mitsubishi ostatnio, i jedno znów mnie uderzyło, ze zarówno Subaru jak i Mitsubishi potrafią zrobić generacyjny skok w CVT a ... Nissan dalej nie... wielu twierdzi ze Renault Nissan na dobrze nie wychodzi...

 

Co do piękności (lub jej braku) to nowa Altima wydaje się być ok.

 

7cbe66cbbbc9ac1cbfd8dbec1fb17e86.jpg&key=3d52350acf4fa4b07585dfe34b9e63902fdf70ef8d3337cee54eb6613cc40c1f

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grogi napisał:

Żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie, odczep się od EU. Nikt Cię do życia w kołchozie nie zmusza...

Są w EU absurdy i nie ma co się dziwić, że OZI nabija się nieco z EU. Trochę dystansu :ok:

EU jest dobra, ale nie jest idealna. Są rzeczy, z których świat się śmieje, parę wad które dostrzegasz dopiero z zewnątrz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie, odczep się od EU. Nikt Cię do życia w kołchozie nie zmusza...


Widać, ze sex nie było.... (albo z F albo z M - je wnikam co lubisz ), albo się lewa noga wstało.... albo banan ci się za bardzo wykrzywił ...ty mój patrioto!

Zaprzeczenie inzynieriii ty moje! Idioci od regulacji są wszedzie, ale jak Dieselgate pokazuje zaprzeczenia fizyki jakiś działać nie chcą... 🤪, auta na kompletny brak paliwa tez...

Wiem, wiem twoja EU ureguluje i cały świat się dostosuje Mein Grogi Fuhrer!

Aaaa, chyba jak pokazują absurdy ostatnich lat.... nope!

Trochę więcej humoru kolego ....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w EU absurdy i nie ma co się dziwić, że OZI nabija się nieco z EU. Trochę dystansu :ok:
EU nie jest dobra, ale nie jest idealna. Są rzeczy, z których świat się śmieje, parę wad które dostrzegasz dopiero z zewnątrz.
 


Ależ ja nie chce urazić nikogo... jeszcze mnie jakiś od krzywość banana zdereguluje...

Ja tylko chciałem pokazać, (jak widać niektórzy dziś nie maja totalnie humoru), ze pewne EU rozwiązania, które jakiś nieznany urzedas - potrafił zabić z jakiegoś biurka... - dalej istnieją naświecie i maja się dobrze.

Ja również chciałem pokazać, ze może to i dobrze w tym wypadku, ze urzedas od krzywośći banana zabił Pathfinder w EU-SSR bo jak widać niektóre nowe rozwiązania (dużej pojemności silnik bez turbo z CVT) dalej maja masę problemów - vide CVT. Waga tez ma wpływ ...

Jako potencjalny klient byłbym zdeka - zły jakby mi się to sypało co 30k km...

Wiem, wiem, W EU urzedas przyjdzie - powie ‚CVT masz działać bo tak postanowiłem! ’ i po problemie...

Niestety biedni ludzie w Trump-nation czy na takiej totalnie nie istotnej wyspie skazańców 🇦🇺 musza do jakiegoś sędziego iść żeby jakoś $$ od Nissan wyrwać, a proszę w EU już urzędasy projektują perpetum mobile! WPLT pokazuje, jakto uczciwie i dobrze w EU działa... 🤡🤡🤡🤡

Można tylko sobie wyobrazić jakim totalnym guana byłby Pathfinder gdyby jeszcze miał stop/start...


5e84faa5c26950784d60c10e3413dcd2.jpg

Z przerażeniem uciekam do norki ... i pójdę się się poskarżyć do Nigel Farage kiedy następnym razem im nie na wsi będzie..


1dcf96a34a40400b38d2c5e96356538e.jpg






Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krawiec napisał:

A co ten przydupas wujka Władka u Ciebie na wsi robił? Próbuje was wyprowadzić z EU czy co?

 

Krawiec

Może musiał uciekać w zorganizowanym pośpiechu, bo nie jeden w UK jest na niego wściekły z wynik referendum :hehe: Może teraz chce wyprowadzić Australię z Commonwealth :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krawiec napisał:

A co ten przydupas wujka Władka u Ciebie na wsi robił? Próbuje was wyprowadzić z EU czy co?

To co zawsze. Szerzy fałszywy obraz tej instytucji - a pelikany łykają.

11 godzin temu, OZI napisał:

Ależ ja nie chce urazić nikogo... jeszcze mnie jakiś od krzywość banana emoji529.pngemoji529.pngzdereguluje...

Ja tylko chciałem pokazać, (jak widać niektórzy dziś nie maja totalnie humoru), ze pewne EU rozwiązania, które jakiś nieznany urzedas - potrafił zabić z jakiegoś biurka... - dalej istnieją naświecie i maja się dobrze.

No widzisz jak kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz.

 

Raz, że to nie jest tak, że to wąsacz zza biurka wyciąga z powietrza palec i rzecze. Są poprzedzone długimi przygotowaniami i analizami (i odrobinę tej biurkokracji możnaby chyba ograniczyć). Te przysłowiowe śmieśne zapisy - marchewka sklasyfikowana jako owoc czy krzywość banana - istnieją. Ale dotyczą jakiejś konkretnej regulacji - np. ustalenia cła na konkretny rodzaj produktów roślinnych. W czasie Brexitu Farage cytował, ile to regulacji w EU jest na temat poduszek - napewno nigdy nie sprawdziłeś, czego faktycznie dotyczą...

 

A dwa - na Antypodach też jest downsizing... A skąd on się wziął? Technologie, których opracowane wymusiła EU, okazały się na tyle dobre, że można je wdrożyć także w Ozi. I o to chodzi - gdyby nie było przymusu regulatora, to innowacja byłaby dużo wolniejsza. EU ma na tyle społecznej odpowiedzialności, żeby np. wziąć na siebie koszt opracowania technologii redukcji emisji CO2 w bardzo szerokim zakresie. A w tym czasie Kangury przebąkują o wycofaniu się z Protokołu Kyoto. Bravo... 

 

Cytuj

Wiem, wiem, W EU emoji1099.pngemoji1099.png urzedas przyjdzie - powie ‚CVT masz działać bo tak postanowiłem! emoji529.png’ i po problemie...

Bzdyry piszesz i tyle. 

Cytuj

Niestety biedni ludzie w Trump-nation emoji631.pngemoji631.pngemoji631.png czy na takiej totalnie nie istotnej wyspie skazańców 🇦emoji1255.pngemoji1255.png🇺 musza do jakiegoś sędziego iść żeby jakoś emoji385.pngemoji385.pngemoji383.png $$ od Nissan wyrwać, a proszę w EU już urzędasy projektują perpetum mobile! WPLT pokazuje, jakto uczciwie i dobrze w EU działa... 🤡🤡🤡🤡

Ochronę konsumenta masz lepszą - bez dwóch zdań. Pająki też...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, OZI napisał:

Powod? downsizing  🙂 go dorwal, z 4.0l V6 na 3.5l V6, co by spowodowalo zgon EU urzednika od krzywosci banana... przeciez takie pokemnosci - gloszono na AK mialy totalnie umrzec juz 10 lat temu ... Wiec Nissan postanowil, ze nie chce EU straszyc, z jakas tak nie zreczna pojemnoscia, i jeszcze zgroza - 6 cylindrami bez jakiegos wrednego EU wynalazku jak start/stop ...

 

Z 3.5l silnik ma 190kW,  lub jak kto woli na EU pieniadze 260KM.

 

Ale moze to i lepiej ...

 

To nie do końca tak. W EU nikt się nie boi sześciu cylindrów (BMW 760 możesz kupić nawet z dwunastoma) a urzędas w Brukseli nie jest głupi. My tu mamy po prostu mało miejsca, bardzo silnie zurbanizowane obszary, mało zieleni i dużo emisji różnego syfu do atmosfery, nie tylko ze spalin samochodowych ale też z przemysłu. 

U Ciebie czy w US można się tym nie przejmować bo nie jest tak gęsto, ale u nas ci EU urzędnicy są potrzebni, bo jakby nie wymusili zmniejszenia emisji to byśmy się albo podusili albo poumierali na raka. Dlatego ja akurat nie mam nic przeciwko urzędnikom z EU. A producenci aut jeśli będą chcieli to im nikt nie zabroni skonstruowania silników spełniających Euro6 lub 7. Lub zaoferowania takiej gamy samochodów, których łączna emisja nie przekroczy jakiegoś tam sensownego progu (bo to bardziej tak działa - stąd mamy np. w ofercie Mondeo 1.0).

My po prostu chcemy być zdrowi, a u nas nie da się tego inaczej osiągnąć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcindzieg napisał:

I w związku z tym wcześniej tylko rakotwórczy diesel a teraz najlepsze są hybrydy?  ;]

 

My tu mamy problem z emisją CO2. Akurat diesel się do jej ograniczenia idealnie nadawał. Hybrydy się za bardzo nie nadają, ale po dieselgate trochę to stanęło na głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

My tu mamy problem z emisją CO2. Akurat diesel się do jej ograniczenia idealnie nadawał. Hybrydy się za bardzo nie nadają, ale po dieselgate trochę to stanęło na głowie.

Ale emitował masę innych, szkodliwych rzeczy. Dużo gorszych od CO2. Zresztą z tym też do końca nie wiadomo jak jest. Ale mi chodzi o co innego. Diesel nie jest zły. Tylko powinien być stosowany tam, gdzie się najlepiej sprawdza - w ciężkich maszynach, na długich trasach itp. Wtedy pracuje w najlepszych warunkach. I nie bardzo ma alternatywę. A urzędasy chcą go zabić bo dowiedzieli się że truje. Jakby to byłą jakaś nowość  ;]

Ty twierdzisz że są mądrzy a ja że są zwykłymi idiotami. Zauważ że reszta świata usiłuje to jakoś wypośrodkować a u nas wszystko na jedno kopyto. To w Kalifornii wyszedł dieselgate. Mimo że podobno EU dba o ochronę środowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, OZI napisał:

Rodzinne SUV ...

 

ZpSpIRc.jpg

 

 

 

Samochód fajny podoba mi się :ok:

Główna różnica pomiędzy Australia a Europą to jednak to jesteście głównie wieśniakami, nawet jak się komuś tam wydaje, że mieszka w mieście to i tak jeździcie głównie w terenie.

Spalanie 11l/100km ze średnią 81km/h ;]. Moja honda z 3.5 silnikiem to spala średnio w mieście z 15l/100km. Moja średnia prędkość z dojeżdżania podmiejskiego pod prąd nie w korkach to ok 35km/h. Różnica ze spalania w mieście europejskim jednak jest spora pomiędzy 3.5 a np. małym 1.6 i będzie wynisiła z 50% więcej.

To co w Australii ma sen nie do końca sprawdzi się w zatłoczonej Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale emitował masę innych, szkodliwych rzeczy. Dużo gorszych od CO2.

 

Wtedy tego nie wiedziano. Fakt, była to trochę ślepa uliczka ale poradzono sobie poprzez stosowanie filtrów. Silniki benzynowe też kiedyś jeździły bez katalizatorów i na ołowiowej benzynie. Gdy jednak zorientowano się, że trują a technika na to pozwoliła to wprowadzono katalizatory zamiast rezygnować z benzyny jako paliwa.

 

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Zresztą z tym też do końca nie wiadomo jak jest. Ale mi chodzi o co innego. Diesel nie jest zły. Tylko powinien być stosowany tam, gdzie się najlepiej sprawdza - w ciężkich maszynach, na długich trasach itp. Wtedy pracuje w najlepszych warunkach. I nie bardzo ma alternatywę. A urzędasy chcą go zabić bo dowiedzieli się że truje. Jakby to byłą jakaś nowość  ;]

 

No, to jest trochę histeria podyktowana presją społeczną. A że społeczeństwo głupie... To dopiero nie jest nowość.

 

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Ty twierdzisz że są mądrzy a ja że są zwykłymi idiotami. Zauważ że reszta świata usiłuje to jakoś wypośrodkować a u nas wszystko na jedno kopyto. To w Kalifornii wyszedł dieselgate. Mimo że podobno EU dba o ochronę środowiska.

 

EU dba o emisję CO2, nie o ochronę jako taką. Bo z tym miała największy problem i to udało się ograniczyć. Teraz pora na resztę.

 

 

 

A jeszcze wracając do diesli - niby są przestarzałe, niby w odwrocie itd... Ale spróbuj kupić większe auto - oferta benzyn jest mniejsza niż diesli, jeśli w ogóle są. Za to hybrydy nagle europejscy producenci wycofali, gdy okazało się, że ich spalanie nagle zacznie być mierzone uczciwymi metodami.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ryb napisał:

A jeszcze wracając do diesli - niby są przestarzałe, niby w odwrocie itd... Ale spróbuj kupić większe auto - oferta benzyn jest mniejsza niż diesli, jeśli w ogóle są. Za to hybrydy nagle europejscy producenci wycofali, gdy okazało się, że ich spalanie nagle zacznie być mierzone uczciwymi metodami.

;l

Ja się zastanawiam kiedy wyjdzie jakaś afera z hybrydami. Bo że wyjdzie to jest pewne.

 

11 minut temu, Ryb napisał:

EU dba o emisję CO2, nie o ochronę jako taką. Bo z tym miała największy problem i to udało się ograniczyć. Teraz pora na resztę.

Nie wiem czy się udało czy nie. Natomiast diesel wydzielał mniej CO2 bo miał większą sprawność. A uzyskiwano ją głównie przez zubożenie mieszanki co powodowało zwiększoną produkcje paskudnych, silnie rakotwórczych tlenków azotu. Jak unormalnili mieszankę to okazało się że wcale nie jest taki oszczędny i nie wydziela tak mało CO2. I o tym też dawno wiadomo tylko urzędas powinien czytać opracowania naukowe a nie foldery reklamowe producentów. I to też nie jest duży problem jeśli jeżdżą głównie na trasach - a nie w Clio czy Polo w centrum miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Ja się zastanawiam kiedy wyjdzie jakaś afera z hybrydami. Bo że wyjdzie to jest pewne.

 

Mam wrażenie, że nagłe wycofanie hybryd z EU rynku było właśnie ucieczką przed taką aferą. Po dieselgate już się nauczyli.

:hehe:

 

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie wiem czy się udało czy nie. Natomiast diesel wydzielał mniej CO2 bo miał większą sprawność. A uzyskiwano ją głównie przez zubożenie mieszanki co powodowało zwiększoną produkcje paskudnych, silnie rakotwórczych tlenków azotu. Jak unormalnili mieszankę to okazało się że wcale nie jest taki oszczędny i nie wydziela tak mało CO2.

 

No nie do końca, sprawność wyższa jednak została. Dalej diesle palą znacząco mniej niż benzyny, mimo tych wszystkich eko-kagańców.

 

12 minut temu, marcindzieg napisał:

I o tym też dawno wiadomo tylko urzędas powinien czytać opracowania naukowe a nie foldery reklamowe producentów. I to też nie jest duży problem jeśli jeżdżą głównie na trasach - a nie w Clio czy Polo w centrum miasta.

 

Tu się zgadzam, bo nowoczesne (czyt. te z ekododatkami) diesle mogą powodować zbyt wiele problemów w miejskiej eksploatacji. Przy długotrwałej pracy natomiast nie ma lepszego rozwiązania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

No nie do końca, sprawność wyższa jednak została. Dalej diesle palą znacząco mniej niż benzyny, mimo tych wszystkich eko-kagańców.

W ciężkich autach tak. Ale w lekkich różnice są pomijalne. Uzyskanie 4.5/100 (benzyny) na trasie a 7 w mieście w Octavii 1.4 TSi nie jest specjalnym wyczynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

W ciężkich autach tak. Ale w lekkich różnice są pomijalne. Uzyskanie 4.5/100 (benzyny) na trasie a 7 w mieście w Octavii 1.4 TSi nie jest specjalnym wyczynem.

 

Zgadzam się. Natomiast w przypadku z wątku ten Pathfinder pochłaniałby u nas absurdalne ilości paliwa. W EU lepiej sprawdziłby się tam pod maską ten 2.5-litrowy diesel z Navary. Zresztą on trafiał pod maskę poprzedniego Pathfindera i auto radziło sobie bardzo przyzwoicie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Ryb napisał:

 

Zgadzam się. Natomiast w przypadku z wątku ten Pathfinder pochłaniałby u nas absurdalne ilości paliwa. W EU lepiej sprawdziłby się tam pod maską ten 2.5-litrowy diesel z Navary. Zresztą on trafiał pod maskę poprzedniego Pathfindera i auto radziło sobie bardzo przyzwoicie.

 

 

czy ja wiem czy "potworne" miałem murano z tym samym silnikiem i tą samą skrzynią oczywiście duzo starsza wiec zapewne bardziej toporne to było jak w tym painfanderze i ten że murano miescił się 15 litrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eryko napisał:

czy ja wiem czy "potworne" miałem murano z tym samym silnikiem i tą samą skrzynią oczywiście duzo starsza wiec zapewne bardziej toporne to było jak w tym painfanderze i ten że murano miescił się 15 litrach

 

No, ten sam Murano z dieslem palił 5l mniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.