Skocz do zawartości

Golf 8 w pełni .... co za brzydal...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Prędzej zwariuje od tego S&S niż tyle w korku przejadę bez wyłączenia go.

Muszę chyba poszukać kogoś kto mi to badziewie wyłączy, bo mam dosyć naciskaniab guzika za każdym razem.

Ja też nie przepadam, ale faktem jest, że to działa. U mnie na szczęście można wyłączyć normalnie (no, prawie normalnie) z poziomu ustawień klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wladmar napisał:

Ja też nie przepadam, ale faktem jest, że to działa. U mnie na szczęście można wyłączyć normalnie (no, prawie normalnie) z poziomu ustawień klimatyzacji. 

1.4 nie masz przycisku? Co to za auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sdss napisał:

1.4 nie masz przycisku? Co to za auto?

Mam przycisk. Ale w ustawieniach klimatyzacji masz trzy opcje - normal, eko i komfort. Jak ustawisz na komfort, S&S nie wyłącza silnika, de facto więc przestaje działać i nie trzeba się bawić przyciskiem. Taki przyjemny bonus od producenca w Suzuki, napisali w instrukcji dużymi literami, żeby nie używać tego trybu, jeżeli chcemy oszczędzać paliwo, bo w tym trybie nie działa S&S :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wladmar napisał:

U mnie jest taka opcja, o czym lojalnie uprzedza w instrukcji producent - po ustawieniu klimatyzacji na "komfort" zamiast "standard" Stop&Start nie działa :oki: Kilka kliknięć w ustawieniach i voila. 

Inna sprawa, że ten system w ruchu miejskim oszczędza 2-3 litry na 100 km, ale to już jak się komu podoba. 

2-3l chyba na 1000km. :hehe: ale spoko, rozumiem, że teza musi być kontrowersyjna :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Prędzej zwariuje od tego S&S niż tyle w korku przejadę bez wyłączenia go.

Muszę chyba poszukać kogoś kto mi to badziewie wyłączy, bo mam dosyć naciskaniab guzika za każdym razem.

przyzwyczaj się i nie biadol. Na początku też z tym walczyłem, ale w końcu się przyzwyczaiłem i teraz nie zauważam. U żony w Pugu, przy automacie to nawet mi się to podoba :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bergerac napisał:

przyzwyczaj się i nie biadol. Na początku też z tym walczyłem, ale w końcu się przyzwyczaiłem i teraz nie zauważam. U żony w Pugu, przy automacie to nawet mi się to podoba :ok: 

Nie wiem jak to u Ciebie w Insignii B działa, u mnie odpalanie nie jest "aksamitne".

Słyszałem, że benzyniaki na bezpośrednim wtrysku odpalają prawie niezauważalnie, u mnie pośredni jest.

Narazie to się przyzwyczaiłem guzik Eco naciskać po każdym odpaleniu auta, jednak czasem zapominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.10.2018 o 10:05, OZI napisał:



Przynajmniej tym razem Corolla poszła i zabiła wszystkich... i to zadziałało ... na 3 kontynentach. Ludzie chcą jakiegoś odświeżenia, a nie wiecznie patrzeć na to samo..

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Taa zabiła, ale jednak mentalności nie zmienisz - te felgi mogliby wsadzać z powodzeniem do E12 i by pasowały ;]

 

Dnia 18.10.2018 o 12:03, OZI napisał:


EU - zgaduje 1.2l T z CH-R plus co ważniejsze Hybrid.

Nie sadze, żeby 2.0l dali na EU w wersji bieda - emoji33.png - raz ze ‘zabojcza pojemnosc’,

Dwa ze jak EU emoji1099.pngemoji1099.pngemoji1099.png urzedas zawału dostanie 🧠emoji849.png....

A powazniej, szkoda bo właśnie - stylistyka - kontrowersyjna, i nowy silnik czynią to auto ‚fajnym’ codziennym tylkowozem....

Co ciekawe duży % sprzedaży jest Hybrid / silnik z Prius ....





Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

Tu sie zdziwisz - od czasów afery spalinowej i odkąd zaczęto sprawdzać spalanie i ekologiczność na ulicy a nie w laboratorium, to się skończył downsizing ;) Teraz nawet Yaris ma 1.5l - swoją drogą świetnie jeżdżący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Vadero napisał:

 

Tu sie zdziwisz - od czasów afery spalinowej i odkąd zaczęto sprawdzać spalanie i ekologiczność na ulicy a nie w laboratorium, to się skończył downsizing ;) Teraz nawet Yaris ma 1.5l - swoją drogą świetnie jeżdżący.

Tia, szczególnie te nowe wynalazki od Fiat 1.0.I 1.3, albo Reno/Nissan/Mercedes 1,3 zakończyły erę micro silników 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyzwyczaj się i nie biadol. Na początku też z tym walczyłem, ale w końcu się przyzwyczaiłem i teraz nie zauważam. U żony w Pugu, przy automacie to nawet mi się to podoba :ok: 


A to jest interesujace. Czy ja dobrze czytam ze w manual stop&start w EU jest?

Jeszcze nigdy takiej kombinacji nie widziałem ...


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, OZI napisał:

 


A to jest interesujace. Czy ja dobrze czytam ze w manual stop&start w EU jest? emoji33.png

Jeszcze nigdy takiej kombinacji nie widziałem ...


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

he ? Może zacznijmy od tego czy widziałeś kiedyś skrzynię manual ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OZI napisał:

 


A to jest interesujace. Czy ja dobrze czytam ze w manual stop&start w EU jest? emoji33.png

Jeszcze nigdy takiej kombinacji nie widziałem ...


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

Jest w każdym aucie. Ja nie widziałem nowego bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Nie wiem jak to u Ciebie w Insignii B działa, u mnie odpalanie nie jest "aksamitne".

Słyszałem, że benzyniaki na bezpośrednim wtrysku odpalają prawie niezauważalnie, u mnie pośredni jest.

Narazie to się przyzwyczaiłem guzik Eco naciskać po każdym odpaleniu auta, jednak czasem zapominam.

działa tak samo jak w pierwszej Insigni. Wiadomo jak diesel odpala, nie jest to porównywalne do benzyny. U żony w Pugu odpala rzeczywiście niemal niezauważalnie. Ona ma automat, więc pomiedzy puszczeniem hamulca i wciśnięciem gazu auto już pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Taa zabiła, ale jednak mentalności nie zmienisz - te felgi mogliby wsadzać z powodzeniem do E12 i by pasowały ;]


Bagażnik by mogli wsadzić a to by im sprzedaży pomogło. Jak znajdę czas to wrzucę PICT - tam się ledwo jedno pudełko mieści.


Corolla tym razem oficjalnie mówi, Że jest autem na kierowcę .... i co ciekawe dużo ludzi przez ten bagażnik idzie do konkurencji - pewnie z 10% / a to się rozkłada na 400 sztuk sprzedaży miesięcznie/ - a najlepsze jest to, na pokładzie na 9 na 10 Corolla jest JEDNA osoba

Zadziwiająco dużo ludzi idzie po Hybrid tym razem, stad 15-20 dni czekania. Różnica jest $1.5k czyli jakieś 3.5k PLN za Hybrid ... Czy jak kto woli 1,600l benzyny - co teoretycznie daje Corolla 22-27k km, a przy różnicy pokrywa życie auta... psychologia

f4fd2fb52a13fc44e0cce38436bb17a8.png



Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
he ? Może zacznijmy od tego czy widziałeś kiedyś skrzynię manual ?



Widzę dość często w swojej Mazda BT-50 i Land Cruiser Troophy z Avis , w aucie osobowym/SUV - de facto od lat nie ma nic na rynku ‚oprócz na zamowienie’

3260646340b98d78415004d09f678902.jpg


Wiec całkowicie poważne pytanie, czy stop start w manualu w EU jest?

Jakoś nie wyobrażam sobie obsługi tego. Czyli co - podjeżdżasz np do świateł - stop.

Kiedy następuje start? I co powoduje jego włączenie - bieg czy np wciśnięcie sprzęgła?




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OZI napisał:

 

 


Widzę dość często w swojej Mazda BT-50 i Land Cruiser Troophy z Avis emoji6.png, w aucie osobowym/SUV - de facto od lat nie ma nic na rynku ‚oprócz na zamowienie’

3260646340b98d78415004d09f678902.jpg


Wiec całkowicie poważne pytanie, czy stop start w manualu w EU jest?

Jakoś nie wyobrażam sobie obsługi tego. Czyli co - podjeżdżasz np do świateł - stop.

Kiedy następuje start? I co powoduje jego włączenie - bieg czy np wciśnięcie sprzęgła?




Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

Wbijasz luz silnik stop , wciskasz sprzęgło start. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sdss napisał:

Wbijasz luz silnik stop , wciskasz sprzęgło start. 

 

No nie do końca - musisz się zatrzymać, wbić luz i puścić sprzęgło. Wtedy się wyłącza i startuje wraz z wciśnięciem sprzęgła, bądź z potrzebą klimy lub innego istotnego systemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No nie do końca - musisz się zatrzymać, wbić luz i puścić sprzęgło. Wtedy się wyłącza i startuje wraz z wciśnięciem sprzęgła, bądź z potrzebą klimy lub innego istotnego systemu. 


Tks ma sens.


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Jaruga napisał:

 

No nie do końca - musisz się zatrzymać, wbić luz i puścić sprzęgło. Wtedy się wyłącza i startuje wraz z wciśnięciem sprzęgła, bądź z potrzebą klimy lub innego istotnego systemu. 

Nie w każdym aucie, np. w i30 silnik gaśnie jak auto się jeszcze toczy 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2018 o 23:11, bielaPL napisał:

Chce bezawaryjnosci to idę do toyoty. Chce tanio to skoda.

MOżna się zdziwić. W promocjach końca 17go Aurisy były tańsze niż Octavie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:

 


Tks emoji106.png ma sens.


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

Generalnie wg mnie start/stop znacznie lepiej działa a manualu niż w automacie. W manualu gaśnie kiedy ty chcesz w automacie kiedy komputer chce. I potem na skrzyżowaniu kiedy ty chcesz ruszyć auto ss gasi auto.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gilbert3 napisał:

Patrz pan, a ja myślałem całe życie, że Auris to auto dużo mniejsze niż Octavia i przez to tańsze.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Przecież to ta sama klasa - kompakt. Jedno ciut większe, drugie ciut mniejsze, ale nadal to ta sama klasa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to ta sama klasa - kompakt. Jedno ciut większe, drugie ciut mniejsze, ale nadal to ta sama klasa. 
Być może to ta sama klasa, pytanie ile te "ciut" ma centymetrów. Co prawda nigdy z miarą nie tańczę wokół auta, nie posiadałem obu aut, ale jechałem kilka razy taksówką Octavia i raz Auris i byłem przekonany, że Toyota to taki kompakt w oczach Japończyków niż Europejczyków.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wg mnie start/stop znacznie lepiej działa a manualu niż w automacie. W manualu gaśnie kiedy ty chcesz w automacie kiedy komputer chce. I potem na skrzyżowaniu kiedy ty chcesz ruszyć auto ss gasi auto.:facepalm:


No popatrz, a ja się dziś dowiedziałem ze EU stosuje to guana w manualu 🤣

Czyli rozumiem, ze teraz jak się ktoś uczy jezdzic to mu gaśnie (manual oczywiście).


c6054dbaae915c4ec85ec43ce9aad7b0.jpg


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OZI napisał:

Wiec całkowicie poważne pytanie, czy stop start w manualu w EU jest?

Jakoś nie wyobrażam sobie obsługi tego. Czyli co - podjeżdżasz np do świateł - stop.

Kiedy następuje start? I co powoduje jego włączenie - bieg czy np wciśnięcie sprzęgła?

no pewnie, że jest :) Puszczasz sprzęgło, silnik się wyłącza. Wciskasz pedał sprzęgła - silnik się włącza. Oczywiście wcześniej trzeba na luz wrzucić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gilbert3 napisał:

Być może to ta sama klasa, pytanie ile te "ciut" ma centymetrów. Co prawda nigdy z miarą nie tańczę wokół auta, nie posiadałem obu aut, ale jechałem kilka razy taksówką Octavia i raz Auris i byłem przekonany, że Toyota to taki kompakt w oczach Japończyków niż Europejczyków.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Pulsar jest duzo wiekszy od Octavii w srodku i to nadal kompakt. Octavia ma wiekszy bagaznik a u nas duzo sloikow to i dobrze sie sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, sdss napisał:

Tia, szczególnie te nowe wynalazki od Fiat 1.0.I 1.3, albo Reno/Nissan/Mercedes 1,3 zakończyły erę micro silników 😁

 

Musisz wziąć pod uwagę, że silników nie tworzy się z dnia na dzień ;) Tamte zostały wymyślone, dopracowane i wdrożone, teraz będą je produkować jakiś czas, ale na ich miejsce już pewnie takie kosiarki nie trafią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Vadero napisał:

 

Musisz wziąć pod uwagę, że silników nie tworzy się z dnia na dzień ;) Tamte zostały wymyślone, dopracowane i wdrożone, teraz będą je produkować jakiś czas, ale na ich miejsce już pewnie takie kosiarki nie trafią.

Będą elektryki. Myślisz, że koncerny nie wiedziały o WLTP albo euro 6.2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sdss napisał:

Będą elektryki. Myślisz, że koncerny nie wiedziały o WLTP albo euro 6.2?

 

Koncerny projektowały pod testy w laboratorium, które dało się "przejść", albo oszukać (diesle). Teraz jak UE wprowadziła testy na ulicach, to nagle większość samochodów, które spełniały normy, okazało się że niekoniecznie - m.in. dlatego w sierpniu wszyscy dealerzy rejestrowali samochody na placach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Vadero napisał:

 

Koncerny projektowały pod testy w laboratorium, które dało się "przejść", albo oszukać (diesle). Teraz jak UE wprowadziła testy na ulicach, to nagle większość samochodów, które spełniały normy, okazało się że niekoniecznie - m.in. dlatego w sierpniu wszyscy dealerzy rejestrowali samochody na placach

NIE wszyscy i nawet nie większość. Japończycy nadal sprzedają i nieczego nie musieli rejestrować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, gilbert3 napisał:

Patrz pan, a ja myślałem całe życie, że Auris to auto dużo mniejsze niż Octavia i przez to tańsze.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Jest też Auris kombi, może mniejszy, ale czy aż tak dużo? 

Bo hatchback do liftbacka chyba trudno porównać. Ja patrzyłem tylko na kombiki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KTB napisał:

Jest też Auris kombi, może mniejszy, ale czy aż tak dużo? 

Bo hatchback do liftbacka chyba trudno porównać. Ja patrzyłem tylko na kombiki. 

Takie gadanie z tą Octavią. Rozstaw osi ma mniejszy niż Corolla, więc pewnie też niż Auris kombii. 😮k:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

A czemuż to?

Trzymam na hamulcu, silnik wyłączony.

Puszczam hamulec i zanim dodam gazu, silnik pracuje.

 

2 godziny temu, OZI napisał:

Powod?

 

 

Bo masz trzeci pedał, którym możesz S&S wyłączyć na żądanie:

* dojeżdżasz do świateł - będziesz stał 30 sekund: zatrzymujesz się, wrzucasz na N, zwalniasz sprzęgło - silnik gaśnie.

* dojeżdżasz do ronda, gdzie kolejka samochodów podjeżdża co kilka sekund o 4 metry - i za 3 sekundy będziesz znowu ruszał: zatrzymujesz się i trzymasz sprzęgło - silnik nie gaśnie. 

 

Automat nie wie, ile będziesz stał i gasi zawsze. A to nie zawsze jest najlepsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

 

 

Automat nie wie, ile będziesz stał i gasi zawsze. A to nie zawsze jest najlepsza opcja.

Wie, jak masz traffic jam assist,  nie gasi odrazu. Głębokość wciśnięcia hamulca również ma znaczenie, w ostateczności przycisk, o ile taki masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.10.2018 o 23:48, OZI napisał:

Różnica jest $1.5k czyli jakieś 3.5k PLN za Hybrid ... Czy jak kto woli 1,600l benzyny - co teoretycznie daje Corolla 22-27k km, a przy różnicy pokrywa życie auta... psychologia

 

To pewne uproszczenie, bo zakładam, że wartość rezydualna przy odsprzedazy hybrydy bedzie wyzsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.