Kysior Napisano 21 Października 2018 Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Jak przeprowadzić renowację, lub zabezpieczyć chociaż alusy przed dalszą degradacją? Z zewnątrz są całkiem ok, ale od tyłu (a powoli przechodzi już z tyłu na boki) jest znacznie gorzej. Jaki może być koszt naprawy? Jak widać na zdjęciach, felgi są dwukolorowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Wszystko zależy od tego u kogo będziesz robił. Profesjonalista weźmie pewnie 200zl w górę za renowacje czyli piaskowanie malowanie i toczenie frontu cnc... W jakimś garażu u Mieczysława pewnie do 200zl/sztuka Mój kolega z Hyundaia miał podobnie. Oddał do zakładu renowacji. Który wypiaskowal pomalowali proszkowo na czarny połysk cała felgę i przetoczyli front na CNC. Dawał 250zl/sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2018 1. Skoro ta część toczona jest w bdb stanie, to nie ma możliwości jej jakoś zabezpieczyć i malować sam kolor szary, czy będzie to wyglądało jak kibel? 2. To felgi z przeznaczeniem na zimę, już przed tą pewnie nie zdążę - jak to na szybko zabezpieczyć na nadchodzący sezon, ale tak, żeby nie zepsuć za bardzo i nie dołożyć zbyt dużo roboty na wiosnę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Teraz wszystko mozna zrobic jak chcesz to i 3 kolory. W Twojej okolicy to pojecia nie mam gdzie. Ja placilem jakies 900zl za 4 kola w jednym kolorze. Piaskowanie, toczenie, malowanie i na koniec lakier bezbarwny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Godzinę temu, Kysior napisał: 1. Skoro ta część toczona jest w bdb stanie, to nie ma możliwości jej jakoś zabezpieczyć i malować sam kolor szary, czy będzie to wyglądało jak kibel? 2. To felgi z przeznaczeniem na zimę, już przed tą pewnie nie zdążę - jak to na szybko zabezpieczyć na nadchodzący sezon, ale tak, żeby nie zepsuć za bardzo i nie dołożyć zbyt dużo roboty na wiosnę? Generalnie toczenie frontu będzie oscylować w granicach grubości lakieru lub ewentualnie 0.100mm . Szczerze jeżeli zależy ci na szybkim zabezpieczeniu . Samemu ogarnij temat (papier ścierny na ramiona,reszszta szczotka na wiertarkę i jazda,później podkład i jakiś grafit gotowy Motip.i klar. Szacuje że jeżeli samemu się w to byś bawił nie wyniesie cię to więcej jak 100zl z 4 ppakiem i jedna sobota. Tylko czy ci się chce i masz czas.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2018 13 minut temu, HARDTECHNO napisał: Generalnie toczenie frontu będzie oscylować w granicach grubości lakieru lub ewentualnie 0.100mm . Szczerze jeżeli zależy ci na szybkim zabezpieczeniu . Samemu ogarnij temat (papier ścierny na ramiona,reszszta szczotka na wiertarkę i jazda,później podkład i jakiś grafit gotowy Motip.i klar. Szacuje że jeżeli samemu się w to byś bawił nie wyniesie cię to więcej jak 100zl z 4 ppakiem i jedna sobota. Tylko czy ci się chce i masz czas.. No właśnie sam nie wiem, czy mi się chce, wiem, że czasu nie mam Wolałbym go poświęcić na co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 14 minut temu, Kysior napisał: No właśnie sam nie wiem, czy mi się chce, wiem, że czasu nie mam Wolałbym go poświęcić na co innego. To oddaj do renowacji, w szczególności, że masz drugi komplet kół. W zeszłym roku za 15" zapłaciłem w dobrym, polecanym warsztacie AFAIR niecałe 600zł (piaskowanie, podkład, lakier proszkowy+bezbarwny). Jak zapewniali lakier będzie się lepiej trzymał niż fabryczny Fiata. Felgi po roku użytkowania wyglądają jak nowe, a były w strasznym stanie po 10 latach (jeden komplet felg). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2018 8 minut temu, sherif napisał: To oddaj do renowacji, w szczególności, że masz drugi komplet kół. W zeszłym roku za 15" zapłaciłem w dobrym, polecanym warsztacie AFAIR niecałe 600zł (piaskowanie, podkład, lakier proszkowy+bezbarwny). Jak zapewniali lakier będzie się lepiej trzymał niż fabryczny Fiata. Felgi po roku użytkowania wyglądają jak nowe, a były w strasznym stanie po 10 latach (jeden komplet felg). Tak chyba zrobię. Ale po zimie - a jak zabezpieczyć te jakoś na zimę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 31 minut temu, Kysior napisał: Tak chyba zrobię. Ale po zimie - a jak zabezpieczyć te jakoś na zimę? Umyć dokładnie. Po regeneracji będzie nowa warstwa lakieru, dopóki jej mechanicznie nie uszkodzisz to nic się nie będzie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Ale ja regeneracji w tym roku nie ogarnę, a nie chcę, żeby przez użytkowanie w zimie się dodatkowo utleniły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Trzeba by pokryć jakimś preparatem, tylko tę utlenioną warstwę trzeba by usunąć, bo tak to nic nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Jak Ci nie zależy na bi/tri-kolorze to możesz zrobić komplet piaskowanie + 3 warstwy lakieru za ok 120zl/szt. (16"). Ja robiłem miesiąc temu i w małym ale solidnym przydomowym zakładzie trwa to ok. tygodnia (najpierw zbierają xx kompletów felg, potem prostują jak potrzeba, potem xx kompletów piaskują, aż w końcu uruchamiają lakiernie/piec). Nie ma się co babrać samemu, po zimie i tak to pewno zejdzie, lepiej dać do piasku i będzie na lata. Popytaj jak u Ciebie z ofertą i wolnymi terminami i działaj. Myślę że da rade przed zimą to jeszcze ogarnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Zwykly twardy wosk wystarczy jako zabezpieczenie na zime. Chociazby collinite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 4 godziny temu, Kysior napisał: Ale ja regeneracji w tym roku nie ogarnę, a nie chcę, żeby przez użytkowanie w zimie się dodatkowo utleniły. Ja bym to olał, jeżeli będziesz to robił za rok. Żeby to dobrze zrobić to i tak to musisz wyczyścić a samo zasmarowanie przez zimę niewiele da na felgach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.