Skocz do zawartości

Renowacja alufelg - jak?


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Jak przeprowadzić renowację, lub zabezpieczyć chociaż alusy przed dalszą degradacją? Z zewnątrz są całkiem ok, ale od tyłu (a powoli przechodzi już z tyłu na boki) jest znacznie gorzej.  Jaki może być koszt naprawy?

 

Jak widać na zdjęciach, felgi są dwukolorowe.

 

 

IMG_20181021_204627.jpg

IMG_20181021_204606.jpg

IMG_20181021_204637.jpg

IMG_20181021_204755.jpg

IMG_20181021_204601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego u kogo będziesz robił. Profesjonalista weźmie pewnie 200zl w górę za renowacje czyli piaskowanie malowanie i toczenie frontu cnc...

W jakimś garażu u Mieczysława pewnie do 200zl/sztuka

Mój kolega z Hyundaia miał podobnie. Oddał do zakładu renowacji. Który wypiaskowal pomalowali proszkowo na czarny połysk cała felgę i przetoczyli front na CNC. Dawał 250zl/sztuka 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Skoro ta część toczona jest w bdb stanie, to nie ma możliwości jej jakoś zabezpieczyć i malować sam kolor szary, czy będzie to wyglądało jak kibel?

2. To felgi z przeznaczeniem na zimę, już przed tą pewnie nie zdążę - jak to na szybko zabezpieczyć na nadchodzący sezon, ale tak, żeby nie zepsuć za bardzo i nie dołożyć zbyt dużo roboty na wiosnę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kysior napisał:

1. Skoro ta część toczona jest w bdb stanie, to nie ma możliwości jej jakoś zabezpieczyć i malować sam kolor szary, czy będzie to wyglądało jak kibel?

2. To felgi z przeznaczeniem na zimę, już przed tą pewnie nie zdążę - jak to na szybko zabezpieczyć na nadchodzący sezon, ale tak, żeby nie zepsuć za bardzo i nie dołożyć zbyt dużo roboty na wiosnę?

Generalnie toczenie frontu będzie oscylować w granicach grubości lakieru lub ewentualnie 0.100mm .

Szczerze jeżeli zależy ci na szybkim zabezpieczeniu . Samemu ogarnij temat (papier ścierny na ramiona,reszszta szczotka na wiertarkę i jazda,później podkład i jakiś grafit gotowy Motip.i klar.

 

Szacuje że jeżeli samemu się w to byś bawił nie wyniesie cię to więcej jak 100zl z 4 ppakiem i jedna sobota. Tylko czy ci się chce i masz czas..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Generalnie toczenie frontu będzie oscylować w granicach grubości lakieru lub ewentualnie 0.100mm .

Szczerze jeżeli zależy ci na szybkim zabezpieczeniu . Samemu ogarnij temat (papier ścierny na ramiona,reszszta szczotka na wiertarkę i jazda,później podkład i jakiś grafit gotowy Motip.i klar.

 

Szacuje że jeżeli samemu się w to byś bawił nie wyniesie cię to więcej jak 100zl z 4 ppakiem i jedna sobota. Tylko czy ci się chce i masz czas..

 

No właśnie sam nie wiem, czy mi się chce, wiem, że czasu nie mam 😄 Wolałbym go poświęcić na co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kysior napisał:

 

No właśnie sam nie wiem, czy mi się chce, wiem, że czasu nie mam 😄 Wolałbym go poświęcić na co innego.

To oddaj do renowacji, w szczególności, że masz drugi komplet kół.

W zeszłym roku za 15" zapłaciłem w dobrym, polecanym warsztacie AFAIR niecałe 600zł (piaskowanie, podkład, lakier proszkowy+bezbarwny). Jak zapewniali lakier będzie się lepiej trzymał niż fabryczny Fiata. Felgi po roku użytkowania wyglądają jak nowe, a były w strasznym stanie po 10 latach (jeden komplet felg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

To oddaj do renowacji, w szczególności, że masz drugi komplet kół.

W zeszłym roku za 15" zapłaciłem w dobrym, polecanym warsztacie AFAIR niecałe 600zł (piaskowanie, podkład, lakier proszkowy+bezbarwny). Jak zapewniali lakier będzie się lepiej trzymał niż fabryczny Fiata. Felgi po roku użytkowania wyglądają jak nowe, a były w strasznym stanie po 10 latach (jeden komplet felg).

Tak chyba zrobię. Ale po zimie - a jak zabezpieczyć te jakoś na zimę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci nie zależy na bi/tri-kolorze to możesz zrobić komplet piaskowanie + 3 warstwy lakieru za ok 120zl/szt. (16").

Ja robiłem miesiąc temu i w małym ale solidnym przydomowym zakładzie trwa to ok. tygodnia (najpierw zbierają xx kompletów felg, potem prostują jak potrzeba, potem xx kompletów piaskują, aż w końcu uruchamiają lakiernie/piec).

Nie ma się co babrać samemu, po zimie i tak to pewno zejdzie, lepiej dać do piasku i będzie na lata. Popytaj jak u Ciebie z ofertą i wolnymi terminami i działaj. Myślę że da rade przed zimą to jeszcze ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kysior napisał:

Ale ja regeneracji w tym roku nie ogarnę, a nie chcę, żeby przez użytkowanie w zimie się dodatkowo utleniły.

 

Ja bym to olał, jeżeli będziesz to robił za rok. Żeby to dobrze zrobić to i tak to musisz wyczyścić a samo zasmarowanie przez zimę niewiele da na felgach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.