Skocz do zawartości
duxxx

chce kupić bravo, kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Panowie czy bravo z zdjęcia nie ma przodu bardziej zglebionego niż normalnie ma bravo?  Jak z trwałością turbo w t-jetach? ile średnio sprzęgło wytrzymuje? Lepsza wersja z xenonami czy bez? Na co zwrócić uwage przy zakupie. Dzieki za odpowiedz.

sd.jpg

Edytowane przez duxxx

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przód jakby niżej siedział. Z turbinami raczej nie ma problemu, mnie w tym tygodniu stuknie 200 000 i z turbiną nie miałem problemów. Zresztą w ogóle z silnikiem. Sprzęgło już dosyć ciężko chodzi, ale ma prawia 200 tyś przejechane.

Największą bolączką tych aut jest... automatyczna klima (urywające się dzwignie siłowników). Wtedy trzeba rozbierać całą deskę, żeby siłowniki wymienić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może ma pękniętą sprężynę (lub dwie) z przodu, dość popularna przypadłość w Bravo. Sprzęgło wytrzyma od 60 do 300 tys. km, w zależności od stylu jazdy 😉Z turbo podobnie, ale ogólnie raczej bezproblemowo (niby pękają korpusy i kolektory ale mimo tego jeżdżą dalej bez objawów). Warto kupić wersję z ksenonami, i to bardzo! Bravo ma kiepskie światła soczewkowe pod żarówkę H1.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Zobacz również lamelki w chłodnicy płynu i klimatyzacji bo czasami mogą się wysypać. Również skrzynia biegów w wersji 6-biegowej ma problemy z łożyskami. Reszta tak jak poprzednicy oceniają, wszystko zależy od stylu jazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2018 o 13:40, Pieter2 napisał:

Faktycznie przód jakby niżej siedział. Z turbinami raczej nie ma problemu, mnie w tym tygodniu stuknie 200 000 i z turbiną nie miałem problemów. Zresztą w ogóle z silnikiem. Sprzęgło już dosyć ciężko chodzi, ale ma prawia 200 tyś przejechane.

Największą bolączką tych aut jest... automatyczna klima (urywające się dzwignie siłowników). Wtedy trzeba rozbierać całą deskę, żeby siłowniki wymienić.

Mi padlo po 180 tys. Gwizdalo i wlasciwie zadnych innych objawow. Mozna by tak jezdzic ale kupilem nowe. Bo nie szlo go regenerowac -peknieta obudowa jak sie okazalo. Koszt nowego 1800

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie słyszałem że pękają skrzynie biegów oplowskie. Po czym rozpoznać skrzynie oplowskie. W których wersjach były montowane? 

 

 

Macie problemy z korozją? Oglądałem. Dwa Brava i każdy miał korozję a wręcz pruchno na prograch a niby auta w ASO serwisowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, duxxx napisał:

Panowie słyszałem że pękają skrzynie biegów oplowskie. Po czym rozpoznać skrzynie oplowskie. W których wersjach były montowane? 

 

 

Macie problemy z korozją? Oglądałem. Dwa Brava i każdy miał korozję a wręcz pruchno na prograch a niby auta w ASO serwisowane.

Nigdy nie słyszałem o pękających skrzyniach biegów. W oplowskiej czasami padały łożyska. Co do korozji... zardzewiałego bravo też nie widziałem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Był tu opisywany jeden przypadek zgniłych progów ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Do 2010r tjet miał montowane skrzynie M32 Opla, bodajże od połowy 2010r zaczeli montować skrzynie F40 z Fiata. Obie skrzynie można rozróżnić po prowadzeniu lewarka biegu wstecznego. Pewnie jak ktoś dojeździł łożyska w M32 to i pewnie korpus skrzyni pękał od naprężęń. Z 1,5r wstecz oglądałem chyba z 10szt Bravo 2, na 2-3 egz. znalazłem korozję na rantach przedniej maski. Z progami jeden user miał problem, i pewnie jest to nie odosobniony przypadek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, steyr napisał:

Do 2010r tjet miał montowane skrzynie M32 Opla, bodajże od połowy 2010r zaczeli montować skrzynie F40 z Fiata. Obie skrzynie można rozróżnić po prowadzeniu lewarka biegu wstecznego. Pewnie jak ktoś dojeździł łożyska w M32 to i pewnie korpus skrzyni pękał od naprężęń. Z 1,5r wstecz oglądałem chyba z 10szt Bravo 2, na 2-3 egz. znalazłem korozję na rantach przedniej maski. Z progami jeden user miał problem, i pewnie jest to nie odosobniony przypadek.

 

To nie jest skrzynia Opla, ale byla w Oplu powszechnie stosowana ;)

Producentem tych skrzyn jest bodajze Getrag z Niemiec.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a jak z tylna belka w Bravo, taki sam gównolit jak w stilo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, duxxx napisał:

Panowie słyszałem że pękają skrzynie biegów oplowskie. Po czym rozpoznać skrzynie oplowskie. W których wersjach były montowane? 

 

 

Macie problemy z korozją? Oglądałem. Dwa Brava i każdy miał korozję a wręcz pruchno na prograch a niby auta w ASO serwisowane.

m32 wsteczny  podciagany do gory jak jedynka...

 

w polsce nie wiem jak regeneruja te skrzyne ale ciapaty w UK wytaczal w obudowie m iejsce pod lozyska kryte i mowil ze gwarancja 200.000 km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To w których wersjach były te słabe skrzynie montowane? Lub po czym poznać tą skrzynie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Po prowadzeniu lewarka tak jak Ci piszą, w M32 wsteczny podciągany i jest koło 1. W F40 wsteczny podciągany ale jest koło 6 biegu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, mazi napisał:

a jak z tylna belka w Bravo, taki sam gównolit jak w stilo?

tzn? co z tą belką było nie tak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, steyr napisał:

tzn? co z tą belką było nie tak?

tuleje rozsypywały się przy niskich przebiegach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, steyr napisał:

W F40 wsteczny podciągany ale jest koło 6 biegu.

Bzdura, w F40 wsteczny również jest koło 1-szego biegu.

 

P.S.

C 530 - fiatowska skrzynia 6-cio biegowa, wsteczny jest obok 6 biegu, na obudowie skrzyni jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju
C 544 - oplowska konstrukcja (kod w Oplu to M32), 6-cio biegowa, wsteczny obok 1 biegu
C 542 - również oplowska konstrukcja (kod w Oplu to F40), wsteczny obok 1 biegu

 

Z tego co wiem F40 było montowane tylko w 2.0 Multijet i 2.4 Multijet.

Edytowane przez Woockush

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Woockush napisał:

Z tego co wiem F40 było montowane tylko w 2.0 Multijet i 2.4 Multijet.

Zgadza się, w nowszych Tjetach były fiatowskie C635 w których wsteczny jest także koło jedynki. Oplowskie F40 w przypadku Bravo to tylko 2.0 MJ.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć 3 tyś w zapasie jak coś wyjdzie po zakupie ;).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na F40 jeżdżę od 7 lat w Opel Signum 1.9 cdti 150KM. Auto z 2006 roku, nalatane 330 tyś - żadnych problemów.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Na F40 jeżdżę od 7 lat w Opel Signum 1.9 cdti 150KM. Auto z 2006 roku, nalatane 330 tyś - żadnych problemów.
 
Bo to m32 jest problem przecież...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, bielaPL napisał:

Bo to m32 jest problem przecież...

Mam 200 tyś zrobione na M 32

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mam 200 tyś zrobione na M 32
No I? Cześć się sypie a część działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bielaPL napisał:
2 godziny temu, Pieter2 napisał:
Mam 200 tyś zrobione na M 32

No I? Cześć się sypie a część działa.

A to, że nie można demonizować tej skrzyni. Niektórym padły, ale nie można skreślać auta z tą skrzynią. Pewnie dużo zależy od eksploatacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Pieter2 napisał:

A to, że nie można demonizować tej skrzyni. Niektórym padły, ale nie można skreślać auta z tą skrzynią. Pewnie dużo zależy od eksploatacji.

Jakbym wiedział kupując bravo że część skrzyń może padać to nie wiem czy bym się zdecydował na te auto. Obecnie mam już 10 lat i 132kkm i jeszcze nie padła. Ja tego nie dotykam, nawet oleju nie zmieniam, tak jak powiedziała fabryka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ponoć cały problem rozchodzi się o jakość oraz ilość tego oleju. Gdzieś przeczytałem, że w Oplach temat jest bardziej popularny, bo skrzynie w tych autach zalewane były niewystarczającą ilością średniej jakości oleju GM. Auta z grupy FIAT zalewane były olejem Tutela. Być może również ilość oleju wymagana w instrukcji obsługi dla tych aut też była inna (większa). 

Edytowane przez bochumil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.11.2018 o 21:12, bielaPL napisał:
Dnia 1.11.2018 o 20:52, Pieter2 napisał:
Mam 200 tyś zrobione na M 32

No I? Cześć się sypie a część działa.

No bo to takie gadanie, jak komuś sie popsuło to już myślą wszyscy, że już wszystkie są do bani. A tak naprawdę jak się dba tak się ma ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, adi_wawa napisał:

No bo to takie gadanie, jak komuś sie popsuło to już myślą wszyscy, że już wszystkie są do bani. A tak naprawdę jak się dba tak się ma ;)

Bo internet lubi też powielać stereotypy. Paru osobom coś się popsuło, poszła fama i już każdy się tego boi 😄

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, pieczarz napisał:

Bo internet lubi też powielać stereotypy. Paru osobom coś się popsuło, poszła fama i już każdy się tego boi 😄

W tym przypadku to nie żadne stereotypy tylko wada konstrukcyjna tych skrzyń, która u jednych się ujawni, a u innych nie. 

 

Cytuj

Przekładnię trapi jeden istotny problem konstrukcyjny, a leży on w łożyskowaniu. Ruchome elementy bardzo szybko się zużywają, co prowadzi do powstawania luzu w okolicach wałka atakującego. Jego powiększenie następuje nawet podczas typowych odruchów w eksploatacji, jak dodanie/ujęcie gazu lub sporadyczna gwałtowna zmiana biegu. Wraz ze zwiększeniem luzu istnieje większe ryzyko zniszczenia łożysk, a w konsekwencji wyłamania fragmentu obudowy w tylnej części skrzyni.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/awaryjna-skrzynia-m32-w-oplach-i-fiatach-poradnik/

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, adi_wawa napisał:

No bo to takie gadanie, jak komuś sie popsuło to już myślą wszyscy, że już wszystkie są do bani. A tak naprawdę jak się dba tak się ma ;)

To wygląda na to że dziesiątki klubowiczów z forum Bravo nie dba w ogóle o samochody :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.