technix Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Panowie, pytanie jak wyżej, interesują mnie konkretnie tylko te 2 modele opon. Auto to DOBLO MAXI 2007 rok. 1.4 NoPb 77KM Auto jeździ codziennie ok. 200-300 km po KUJ-POM. Połowa to dojazdy z Bydgoszczy do: Torunia Grudziądza Chojnic Włocławka Drogi wojewódzkie i krajowe w tym A i S Druga połowa to już gorzej, tzn. bardzo niskiej jakości drogi powiatowo-gminne, praktycznie zawsze dojazd do gospodarstw rolnych, czy ludzi obrzydliwie bogatych co na wiochach pobudowali sobie posiadłości (jeżdżę z serwisem telemetrii do instalacji gazu płynnego (propan), na terenach gdzie dojeżdżają sobie autami 4x4 Obecnie mam na aucie (od czasu jego zakupu) założone oponki Dębica Frigo LT - zimowka do aut dostawczych. Poznałem już szereg zalet opon wzmacnianych (jazda po kamieniach, mega wyrwy, śmieci na gospodarkach typu szkło ect. no i najważniejsze - bieżnik na miarę terenówek co jest dla mnie NIE bez znaczenia. Wyraźnie czuję, iż auto pewni idzie po wszelkich muldach, grząskim pachu itp. Naprawdę mi one pasują bardzo - zero steru czy gdzieś nie przejadę czy nie rozwalę opony, ALE maja jeden bardzo wielki minus - są z 2004 roku, a więc są STARE a przez to ŚLISKIE jak cholera. Dziś jak podpadało to jeżdżę dosłownie jak po lodzie - ruszyć idzie dopiero z 3. biegu, ZERO hamowania, muszę trzymać takie odległości że hej od auta poprzedzającego. Jakie z tych dwóch opon wybrać - dyskusje nt. całorocznych proszę sobie darować, miałem, sprawdzone przez 80.000km jak ze mną jeździły na innym aucie. Które z tych dwóch byście wybrali? Wg indeksów na oponach lepsza na deszcz jest ta AP2. Tylko czy ona nie będzie znacznie gorsza na złych drogach, tj. zdolność radzenia sobie w terenie, odporność na duuuże ubytki w drogach (gminne). Czy miedzy tymi skalami tj. B i C są odczuwalne różnice? Aha auto wozi max 500kg ładunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Od ponad dziesięciu lat ładuję do swoich aut całoroczne i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2018 no ok, tylko z powyższych obie są caloroczne, wiec które i dlaczego??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Października 2018 Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Tańszą i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Października 2018 Udostępnij Napisano 23 Października 2018 Postawiłeś jakieś tam wymagania, a na moje oko wygląda, że ta MA LAS ma bardziej agresywny bieznik, więc z Twoimi doświadczeniami z tych 2 pewniak ja bym brał. Dziwię się natomiast Twojemu opisowi tragedii na drogach, bo od 12 lat opylam codziennie miejsca o jakich piszesz osobówkami na różnych oponach bez większego stresu. Choć fakt faktem z 1-2x na rok bywa miejsce gdzie jednak rezygnuje z dojazdu i muszę dojść pieszo (ale to głównie budowy w trakcie, czyli np w okresie roztopów, a droga rozjezdzona przez "gruchy"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 23 Października 2018 Udostępnij Napisano 23 Października 2018 15 godzin temu, technix napisał: no ok, tylko z powyższych obie są caloroczne, wiec które i dlaczego??? Weź kierunkowe AP2, na pewno będą lepsze na wodzie i śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2018 tak też rano zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.