Skocz do zawartości

Czy Mazdy są ocynkowane ?


Raku

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, Cinek napisał:

Obejrzałęm filmik i jestem w szoku. To już Passaty nie są najchętniej kradzione. 8]

W Warszawie jakoś złodzieje mają inne preferencje niż w reszcie kraju i nie chcą pastuchów ;)

Od kilku lat w Warszawie i okolicach Mazdy 6, Cx-5 to czołówka kradzionych (obiło mi się o uszy, że w którymś roku w Warszawie ukradli więcej Mazd 6 niż w tymże roku sprzedali warszawscy dealerzy). Wcześniej modne były Hondy Accord i Civic. Prawdopodobnie jakaś grupa ma bardzo dobrze rozpracowane zabezpieczenia tych marek i wsiadają jak do swoich, nie zwracając niczyjej uwagi. Kiedyś krążył po internecie fragment nagrania z CCTV, na którym była udokumentowana kradzież - od podejścia do samochodu do odjazdu minęło kilkanaście sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

W Warszawie jakoś złodzieje mają inne preferencje niż w reszcie kraju i nie chcą pastuchów ;)

Od kilku lat w Warszawie i okolicach Mazdy 6, Cx-5 to czołówka kradzionych (obiło mi się o uszy, że w którymś roku w Warszawie ukradli więcej Mazd 6 niż w tymże roku sprzedali warszawscy dealerzy). Wcześniej modne były Hondy Accord i Civic. Prawdopodobnie jakaś grupa ma bardzo dobrze rozpracowane zabezpieczenia tych marek i wsiadają jak do swoich, nie zwracając niczyjej uwagi. Kiedyś krążył po internecie fragment nagrania z CCTV, na którym była udokumentowana kradzież - od podejścia do samochodu do odjazdu minęło kilkanaście sekund.

Co ciekawe nawet jak dodatkowe zabezpieczenia montuja gdzies za zegarami to je wyjmuja i odjezdzaja. A kradna z prostego powodu duzo rozbitkow (jak to tu niektorzy na ak mowia perlki) z USA plyna i potrzebne sa czesci. Dodatkowo czesci do Mazdy sa bardzo drogie wiec... jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

Kiedyś krążył po internecie fragment nagrania z CCTV, na którym była udokumentowana kradzież - od podejścia do samochodu do odjazdu minęło kilkanaście sekund.

Masz na myśli ten materiał? https://www.youtube.com/watch?v=UjV_e4SPdIs

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Manx napisał:

W Warszawie jakoś złodzieje mają inne preferencje niż w reszcie kraju i nie chcą pastuchów ;)

Od kilku lat w Warszawie i okolicach Mazdy 6, Cx-5 to czołówka kradzionych (obiło mi się o uszy, że w którymś roku w Warszawie ukradli więcej Mazd 6 niż w tymże roku sprzedali warszawscy dealerzy). Wcześniej modne były Hondy Accord i Civic. Prawdopodobnie jakaś grupa ma bardzo dobrze rozpracowane zabezpieczenia tych marek i wsiadają jak do swoich, nie zwracając niczyjej uwagi. Kiedyś krążył po internecie fragment nagrania z CCTV, na którym była udokumentowana kradzież - od podejścia do samochodu do odjazdu minęło kilkanaście sekund.

I dlatego ceny AC sa bardzo wysokie. Pakiet dealerski za Mazde 3 4 kzl 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Raku napisał:

Jak się okazuje, chyba nie do końca

Pewnie elementy konstrukcyjne, nadkola itp. są jednak cynkowanie ale tego nie sprawdził? Tak jak w Dai. Akurat elementy poszycia nie muszą być. Jakoś w Dai nie rdzewieją.

Inna sprawa, że japońska stal jest słaba i koroduje pod ocynkiem. Sam szlifowałem kiedyś burchla w podłużnicy, gdzie najpierw był błyszczący ocynk. Po przebiciu się przez jego całkiem grubą warstwę wpadało się w rudą zgniliznę by znów przebijać się przez warstwę ocynku z drugiej strony.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wladmar napisał:

W Krakowie zdecydowanie taniej - ok 2 kzl za auto 90-100 kzl. Nie dotyczy Mazdy - tam chca 4.

No to faktycznie potężna różnica 8].

W takiej sytuacji to byłby kolejny powód bym Mazdy nie kupił (inne to koszt serwisu i ryzyko kradzieży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał:

No to kurde ciekawe, bo za Seata (chyba ta sama grupa PDG co Suzuki?) w Allianz krzykneli mi 3800:totalszok:

Sporo... Pewnie zalezy od ilosci kradziezy, wypadkowosci i tak dalej. W Mitsubishi ceny podobne - za auto warte 85 kzl chca ok. 2.000 (i tez Allianz). 

 

Aaa - piszesz o pierwszym roku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał:

Sporo... Pewnie zalezy od ilosci kradziezy, wypadkowosci i tak dalej. W Mitsubishi ceny podobne - za auto warte 85 kzl chca ok. 2.000 (i tez Allianz). 

 

Aaa - piszesz o pierwszym roku? 

Seaty raczej w czolowce kradziezy nie sa, Ateci to juz chyba w ogole ;)

Teraz konczy mi sie 1 rok i szukam kontynuacji.

 

Ty piszczesz o fabrycznie nowych, czy tez kontynuacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sdss napisał:

Akurat wspomniany garaż może się przyczynić do korozji czy to ocynk czy nie.

Jeśli jest nieogrzewany to nie przyczynia się, bo niby jak...

 

Co do ocynku to Japończycy już 20 czy 30 lat temu zamiast ocynku stosowali specjalne blachy z antykorozyjną powłoką-pewnie taka blacha jest tańsza od ocynkowanej. Jak widać mazda stosuje to do dzisiaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Manx napisał:

W Warszawie pakiet dealerski na nowy samochód o wartości ok 100 000 zł kosztuje 3,5-4k/rok. Raczej nic nadzwyczajnego.

Hyundai w Warszawie w pierwszym roku 2540, w drugim 2604 :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego ocynku, jakby był to z całą pewnością by się tym pochwalili. Tym bardziej że dość skrupulatnie te swoje technologie mają opisane.

 

http://www.mazda.com/en/innovation/mazda-stories/engineers/basecoat/

http://www.mazda.com/en/innovation/technology/env/other/paint_tech/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, bergerac napisał:

Proszę Cię, ja za Puga 2008 zapłaciłem prawie 3 koła.

Rozboj w bialy dzien IMO. W Seacie 1800zl a tak na prawde gratis bo to jedyny koszt serwisu. Oddaje sie 1800zl wiecej w ratach. Teraz widze, ze juz tej promocji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Rozboj w bialy dzien IMO. W Seacie 1800zl a tak na prawde gratis bo to jedyny koszt serwisu. Oddaje sie 1800zl wiecej w ratach. Teraz widze, ze juz tej promocji nie ma.

tzn pierwszy rok dostałem w promo za 900 zł. To cena za kontynuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A Zona nie miala jakies szkody na koncie?

Cos kojarze, ze chyba sprzedawales 307 po kolizji ;)

nawet dwie, bo za jednym razem skasowała dwa auta - nowego Jaguara i nową Mazdę 3 :hehe:  Ale ubezpieczenie nowego Puga wziąłem na siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał:

nawet dwie, bo za jednym razem skasowała dwa auta - nowego Jaguara i nową Mazdę 3 :hehe:  Ale ubezpieczenie nowego Puga wziąłem na siebie.

 

To faktycznie drogo Ci wyszlo :ok:

Brales w u dealera w ASO czy szukales innych opcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manx napisał:

W Warszawie jakoś złodzieje mają inne preferencje niż w reszcie kraju i nie chcą pastuchów ;)

Od kilku lat w Warszawie i okolicach Mazdy 6, Cx-5 to czołówka kradzionych (obiło mi się o uszy, że w którymś roku w Warszawie ukradli więcej Mazd 6 niż w tymże roku sprzedali warszawscy dealerzy). Wcześniej modne były Hondy Accord i Civic. Prawdopodobnie jakaś grupa ma bardzo dobrze rozpracowane zabezpieczenia tych marek i wsiadają jak do swoich, nie zwracając niczyjej uwagi. Kiedyś krążył po internecie fragment nagrania z CCTV, na którym była udokumentowana kradzież - od podejścia do samochodu do odjazdu minęło kilkanaście sekund.

Zgadza się, kiedyś byla plaga Hond, dla kolegi z garażu buchnęli ładnego Accorda. Teraz Mazdy kradną 8-). Kilka miesięcy temu byłem na pogrzebie, gdzie dla rodziny mojej rodziny buchnęli  spod kościoła 3-kę, w biały dzień, jak parkowałem jeszcze stała, więc zajęło im to max 20min. W ten dzień tylko, podobno kilka skradziono takich. Oczywiście auto z keyless.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sherif napisał:

Zgadza się, kiedyś byla plaga Hond, dla kolegi z garażu buchnęli ładnego Accorda. Teraz Mazdy kradną 8-). Kilka miesięcy temu byłem na pogrzebie, gdzie dla rodziny mojej rodziny buchnęli  spod kościoła 3-kę, w biały dzień, jak parkowałem jeszcze stała, więc zajęło im to max 20min. W ten dzień tylko, podobno kilka skradziono takich. Oczywiście auto z keyless.

Kilka lat temu kolega mecenas z korpo gdzie pracowałem wyjechał z parkingu, zostawił pod budynkiem i wróćił na chwilę do biura, bo zapomniał kilku dokumentów na rozprawę sądową. Trwało to z 5 min może. Jak wrócił to śladu jego Accorda nie było. 

Hondy nadal kradną w Warszawie, ale też odświeąją repertuar Ostatnio znajomemu podprowadzili Toyotę CH-R. Jak poszedł zgłosić na komendę, to mu powiedzieli że jest trzeci w tym tygodniu z takim samym zgłoszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Manx napisał:

Jak poszedł zgłosić na komendę, to mu powiedzieli że jest trzeci w tym tygodniu z takim samym zgłoszeniem.

Złodzieje samochodowi gorąco dziękują producentom za niezabezpieczony keyless - z ich punktu widzenia to najlepszy wynalazek dziesięciolecia. Zawód złodzieja samochodowego, który niemal zaginął kilka lat temu, teraz znów odradza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, iwik napisał:

Złodzieje samochodowi gorąco dziękują producentom za niezabezpieczony keyless - z ich punktu widzenia to najlepszy wynalazek dziesięciolecia. Zawód złodzieja samochodowego, który niemal zaginął kilka lat temu, teraz znów odradza się.

Teraz Merc ma zabezpieczenie wprowadzic na przedluzanie sygnalu pewnie za 2-3 lata inni producenci wprowadza to samo i problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 4thelement napisał:

zdecyduj się...bez rdzy ale podwozie podgryzione....no ciekawe 

Temat jest o nieocynkowanych blachach i te po 8 latach były bez najmniejszego śladu rdzy. Podwozie, czyli elementy zawieszenia, jakieś metalowe osłony, śruby itp. były pokryte rdzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

A progi, podłoga i takie tam zakamarki od spodu?

Progi jak nowe, nadkola zabudowane, więc nie wiem co tam było pod spodem. Podłoga w miejscach gdzie były przykręcone śruby zawieszenia miała już wykwity rdzy, poza tym zdrowa, fabrycznie pomalowana jasną farbą, zabezpieczenia jakimś mazidlem, czy innym bitexem brak.  Najgorzej wyglądały metalowe osłony baku, wydechu i itp, ale były całe i daleko im było jaszcze do rozsypki. Elementy zawieszenia, wahacze itp. pokryte rdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maras77 napisał:

Muszą je kraść szybko, nim skorodują, mają tylko 3-4 lata.

Passata można kraść i 20 lat.

Z mojego doświadczenia wynika że paśniki powinny być kradzione gdy skończą dziesięć lat. Mało tego, taki chrześcijański złodziej powinien to traktować jako uczynek względem bliźniego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cinek napisał:

Z mojego doświadczenia wynika że paśniki powinny być kradzione gdy skończą dziesięć lat. Mało tego, taki chrześcijański złodziej powinien to traktować jako uczynek względem bliźniego!

Za bardzo nowego miałeś:(, w okolicy jest masa B5 i mało kto narzeka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Za bardzo nowego miałeś:(, w okolicy jest masa B5 i mało kto narzeka:)

Ale to prawda, zagadałem się z pewnym człowiekiem który przyjechał do nas b5. Na budziku ponad 400.000 i jeździ i jeździ.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.