kaczorek79 Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 @maro_t Jak głęboka jest ta dziura? Wyjąłeś wbity przedmiot, żeby można to było sprawdzić, czy sam wypadł? Odliczając wysokość bieżnika, do konstrukcji stalowej zostaje ok 2 mm gumy. Jeżeli zostały przecięte druty, a powietrze nie schodzi, to wulkanizator powinien wkleić w tym miejscu od wewnątrz wkład naprawczy z włóknem. Ja stosuję takie https://sklep.tiptopol.pl/naprawa-opon/material-wulkanizacyjne/wklady-do-opon-radialnych/radialny-wklad-naprawczy-110-tl-75-x-55-mm-rema-tip-top.html Później możesz spokojnie jeździć. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2019 3 godziny temu, kaczorek79 napisał: @maro_t Jak głęboka jest ta dziura? Wyjąłeś wbity przedmiot, żeby można to było sprawdzić, czy sam wypadł? Odliczając wysokość bieżnika, do konstrukcji stalowej zostaje ok 2 mm gumy. Jeżeli zostały przecięte druty, a powietrze nie schodzi, to wulkanizator powinien wkleić w tym miejscu od wewnątrz wkład naprawczy z włóknem. Ja stosuję takie https://sklep.tiptopol.pl/naprawa-opon/material-wulkanizacyjne/wklady-do-opon-radialnych/radialny-wklad-naprawczy-110-tl-75-x-55-mm-rema-tip-top.html Później możesz spokojnie jeździć. dzięki. To był kamyk. Taki bardzo ostry. Mam wrażenie że na spodzie dziury widać kawałki metalowych drutów. Dobra, jutro gdzieś z tym podjadę dla spokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 Dnia 14.11.2018 o 17:51, ztj napisał: To był tylko pierwszy z brzegu przykład, bez sprawdzania dostępności rozmiaru. Praktycznie każda opona Michelina z serii Pilot Sport będzie lepszym wyborem do tego typu auta niż Toyo. R888 to opona na wodzie niebezpieczna, na suchym trzymająca dobrze, ale bez szału. Poza tym bardzo głośna, ciężka, mało trwała i stosunkowo droga. Jej największą zaletą jest na dzień dzisiejszy chyba jedynie ładny, sportowy wygląd. No dobra, zamawiam właśnie letnie 225/40R18 i stanąłem przed wyborem, albo Michelin Pilot Sport 4, albo Pilot Sport Cup 2. Generalnie problem jaki w Astra 1.5t mam wszyscy widzą, tracę trakcję na pierwszych dwóch biegach, na odrobinę słabszej nawierzchni również na trójce, a na mokrej zdarza się że i na czwórce. Ktoś ma ochotę coś podpowiedzieć? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz___F Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 15 minut temu, ⠀ napisał: albo Michelin Pilot Sport 4, albo Pilot Sport Cup 2 Myślę że Cup 2 średnio się nadają do jazdy na codzień. To są idealne opony ale jak jest temperatura powyżej 15-20 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 17 minut temu, ⠀ napisał: No dobra, zamawiam właśnie letnie 225/40R18 i stanąłem przed wyborem, albo Michelin Pilot Sport 4, albo Pilot Sport Cup 2. Generalnie problem jaki w Astra 1.5t mam wszyscy widzą, tracę trakcję na pierwszych dwóch biegach, na odrobinę słabszej nawierzchni również na trójce, a na mokrej zdarza się że i na czwórce. Ktoś ma ochotę coś podpowiedzieć? Ja mam w cuprze conti i jest calkiem fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 Dnia 11.01.2020 o 11:26, Łukasz___F napisał: Myślę że Cup 2 średnio się nadają do jazdy na codzień. To są idealne opony ale jak jest temperatura powyżej 15-20 stopni. No właśnie, istnieje jednak większa szansa na wywinięcie orła na mokrym. Dnia 11.01.2020 o 11:27, Vadero napisał: Ja mam w cuprze conti i jest calkiem fajnie. ContiSportContact 5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz___F Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 2 minuty temu, ⠀ napisał: No właśnie, istnieje jednak większa szansa na wywinięcie orła na mokrym. Nie tylko na mokrym, jak tych opon nie rozgrzejesz to na suchym też nie mają przyczepności. Tylko ja pisze o rozmiarze powyzej 300 więc nie wiem czy w "standardowych" rozmiarach jest identycznie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 5 minut temu, ⠀ napisał: ContiSportContact 5? 5P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 no tak napęd na przód.... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 Vredestainy któreś kleją mi się jak głupie niezależnie od tego czy suche czy mokre (ale docisk mają dobry bo Insignia A to ciężka krowa) a i nie ścierają się za szybko z tego co widze-sprawdze jak młodego będę wiózł na basen które to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 Dnia 11.01.2020 o 11:35, Vadero napisał: 5P No spoko, ale z tego co widzę nie ma 5P w tym rozmiarze. tapatalked Dnia 11.01.2020 o 11:48, Marcin79 napisał: no tak napęd na przód.... Widziałeś kiedyś Astrę z napędem na tył? tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 9 minut temu, ⠀ napisał: No spoko, ale z tego co widzę nie ma 5P w tym rozmiarze. tapatalked To masz 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 13 minut temu, ⠀ napisał: Widziałeś kiedyś Astrę z napędem na tył? tapatalked ale to nie moja wina ze projektanci dali napęd tam gdzie nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 8 godzin temu, Marcin79 napisał: no tak napęd na przód.... 220 KM Laguna dawała radę. Mimo braku jakiegoś wyrafinowanego zawieszenia. Focus RS miał jeszcze więcej. I też jakoś dawał radę. Tam jest duży silnik i podwozie przystosowane do połowy mniej. Więc działa jak działa. Natomiast pieniądze za jakie to sprzedawali powodowało że i tak to była okazja jakich mało. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 9 godzin temu, ⠀ napisał: No dobra, zamawiam właśnie letnie 225/40R18 i stanąłem przed wyborem, albo Michelin Pilot Sport 4, albo Pilot Sport Cup 2. Generalnie problem jaki w Astra 1.5t mam wszyscy widzą, tracę trakcję na pierwszych dwóch biegach, na odrobinę słabszej nawierzchni również na trójce, a na mokrej zdarza się że i na czwórce. Ktoś ma ochotę coś podpowiedzieć? Nokiany zLine? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 11 godzin temu, ⠀ napisał: Ktoś ma ochotę coś podpowiedzieć? Jest szansa na szersze "gumy"? przykładowo 245. Takie zabiegi niwelują nieco wymienione przez Ciebie objawy z trakcją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 Jest szansa na szersze "gumy"? przykładowo 245. Takie zabiegi niwelują nieco wymienione przez Ciebie objawy z trakcjąMam homologację na 225tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 Dnia 11.01.2020 o 11:08, ⠀ napisał: No dobra, zamawiam właśnie letnie 225/40R18 i stanąłem przed wyborem, albo Michelin Pilot Sport 4, albo Pilot Sport Cup 2. Generalnie problem jaki w Astra 1.5t mam wszyscy widzą, tracę trakcję na pierwszych dwóch biegach, na odrobinę słabszej nawierzchni również na trójce, a na mokrej zdarza się że i na czwórce. Ktoś ma ochotę coś podpowiedzieć? W BMW mam Continental Premium Contact 6 daja rade przy gorszej przyczepnosci asr nie interweniuje tak jak na zimowkach. W Fiescie po chipie mam sport contact i niestety na mokrym nie ma trakcji ale nawet jak ESP wylacze to miela ale ida bez sciagania i myszkowania po drodze. Takze szedlbym w strone Continental. Dnia 11.01.2020 o 23:04, jacob24 napisał: Jest szansa na szersze "gumy"? przykładowo 245. Takie zabiegi niwelują nieco wymienione przez Ciebie objawy z trakcją Na mokrym tez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 3 godziny temu, wujekcybul napisał: W BMW mam Continental Premium Contact 6 daja rade przy gorszej przyczepnosci asr nie interweniuje tak jak na zimowkach. Ktoś tutaj dawno temu wrzucał zdjęcia ułożenia silnika BMW 1 w odniesieniu do osi i zawieszenia, co dowodziło z czego wynika niemal idealne rozłożenie masy AFAIR 50:50. To oczywiście przekłada się własciwości jezdne i prowadzenie. IMO Opel jest po drugiej strony, bo te "obecne" auta nigdy dobrze nie jeździły a ich konstruktorzy mieli zupełnie inne wytyczne BTW. W Subaru miałem 250KM, opony 215/55 i praktycznie nie dało się stracić trakcji na suchym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 23 minuty temu, sherif napisał: Ktoś tutaj dawno temu wrzucał zdjęcia ułożenia silnika BMW 1 w odniesieniu do osi i zawieszenia, co dowodziło z czego wynika niemal idealne rozłożenie masy AFAIR 50:50. To oczywiście przekłada się własciwości jezdne i prowadzenie. IMO Opel jest po drugiej strony, bo te "obecne" auta nigdy dobrze nie jeździły a ich konstruktorzy mieli zupełnie inne wytyczne BTW. W Subaru miałem 250KM, opony 215/55 i praktycznie nie dało się stracić trakcji na suchym. Na suchym to ok ale jak bylo na mokrym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 1 godzinę temu, wujekcybul napisał: Na suchym to ok ale jak bylo na mokrym? Podobnie. Dopiero śnieg czy piach powodował ingerencję ESP, ale to inny temat, inne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 @sherif Praktycznie w każdym BMW silnik jest za osią. W e46 miałem pierwszy cylinder na wysokości osi, pozostałe 5 cylindrów za osią. Na wadze wyszło, że tylna oś ma 20 kg więcej od przedniej. W 1er mam cały silnik R4 za osią, w bagażniku akumulator, ale na wadze jeszcze nie byłem. Pomimo ponad 200 KM kompletnie żadnych problemów przy ostrym ruszaniu, ani na letnich Bridgestone 225, ani na zimowych Michelin 205. Odnośnie Subaru, przewiózł mnie kumpel Imprezą wrx 280 KM, na łysych oponach 215, przy temperaturze ok 12 stopni i mokrej jezdni. To auto było przyklejone, a ja nie nadążałem z łapaniem się uchwytów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 Dnia 12.01.2020 o 13:37, sherif napisał: BTW. W Subaru miałem 250KM, opony 215/55 i praktycznie nie dało się stracić trakcji na suchym. Tak. Ale za cenę tego Opla to sobie mogłeś co najwyżej kupić Imprezę o porażającej mocy 107 KM (teraz chyba 115) i bieda wersje. I pewnie jeszcze demo Dnia 12.01.2020 o 14:01, wujekcybul napisał: Na suchym to ok ale jak bylo na mokrym? Na mokrym jest tak samo. I jest to mocno zdradliwe bo jak trzeba zahamować to robi się problem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 Mam homologację na 225tapatalkedTe crossclimate+ nie dają rady? Wcześniej byłeś z nich zadowolony.Wysłane z mojego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 Te crossclimate+ nie dają rady? Wcześniej byłeś z nich zadowolony.Wysłane z mojego moto Generalnie jestem z nich zadowolony. Ale mam dość specyficzny dla tego konkretnego samochodu problem, lekki przód i ośka bez szpery.tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2020 Godzinę temu, ⠀ napisał: Generalnie jestem z nich zadowolony. Ale mam dość specyficzny dla tego konkretnego samochodu problem, lekki przód i ośka bez szpery. tapatalked oponami tego chyba nie rozwiążesz, może mały upgrade skrzyni? https://inter-rally.pl/product-pol-50538-Szpera-helikalna-torsen-Opel-Astra-Corsa-M32-6spdOPC-VXR.html torsen w codziennym użytkowaniu akurat sprawdza się znakomicie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 12 godzin temu, SorenLorenson napisał: oponami tego chyba nie rozwiążesz Mówisz że nie zmniejszę problemu braku trakcji klejącymi oponami? PS. M32 jest chyba pięćdziesiąt różnych rodzajów, nie będę się z tego dotoryzował, zresztą to tatusiowóz na gwarancji, no i wyrosłem już z centomaniackich tuningów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 @⠀ Niby tak, ale taki brak trakcji jest frustrujący. W mojej Mito w trybie Dynamic na 3 biegu bez problemu gubi przednia oś przyczepność. Opony zimowe oraz letnie z klasy budżetowej wiec planuje zmianę na coś premium i wtedy zobaczę. Powinno być lepiej bo już raz przerabiałem wymianę Kormoranów na GY Eagle3 - miazga jednym słowem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 @stig Mito gubi przyczepność bo Twoje auto waży niewiele ponad tonę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 @lucash Mimo wszystko w aucie o 500kg cięższym wymiana opon załatwiła temat choć trakcję auto gubiło do 2 biegu. Piszę tutaj w obu przypadkach nie o pałowaniu tylko o dynamiczniejszym rozpędzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 3 godziny temu, stig napisał: @⠀ Niby tak, ale taki brak trakcji jest frustrujący. W mojej Mito w trybie Dynamic na 3 biegu bez problemu gubi przednia oś przyczepność. Opony zimowe oraz letnie z klasy budżetowej wiec planuje zmianę na coś premium i wtedy zobaczę. Powinno być lepiej bo już raz przerabiałem wymianę Kormoranów na GY Eagle3 - miazga jednym słowem. Na 3cim biegu gubi? To musi być pomodzone niezle U mnie na 3cim w pierdziawce już leci bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 17 godzin temu, SorenLorenson napisał: oponami tego chyba nie rozwiążesz, może mały upgrade skrzyni? rozwiązać nie rozwiąże, ale myślę że dobrymi oponami można trochę zmniejszyć ten problem. A jest to najprostszy i najtańszy (różnica między "zwykłymi" przyzwoitymi oponami, a bardzo dobrymi to będzie kilkaset pln na komplecie) sposób na zmniejszenie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 1 godzinę temu, wujekcybul napisał: Na 3cim biegu gubi? To musi być pomodzone niezle U mnie na 3cim w pierdziawce już leci bez problemu. Seria 155KM i 240Nm. Stawiam na opony bo i tak jest to w planach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 5 godzin temu, maro_t napisał: myślę że dobrymi oponami można trochę zmniejszyć ten problem z tym, że format ma już dobre opony i chyba ciężko będzie znaleźć zdecydowanie lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 17 minut temu, SorenLorenson napisał: z tym, że format ma już dobre opony i chyba ciężko będzie znaleźć zdecydowanie lepsze Musi delikatniej operować pedałem gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 4 minuty temu, rwIcIk napisał: Musi delikatniej operować pedałem gazu Może wystarczy esp włączyć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2020 (edytowane) 12 godzin temu, MarcG napisał: Może wystarczy esp włączyć w moim 105 konnym kombi rozkład masy jest taki, że przy podjeździe pod górkę też potrafię zerwać przyczepność na 2gim biegu nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Na śniegu też zdecydowanie mniej trakcji niż w kompaktach. Po prostu tanie kombi tak mają Edytowane 14 Stycznia 2020 przez SorenLorenson 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 https://www.oponeo.pl/model-opony/vredestein-ultrac-vorti?gclid=CjwKCAiA6vXwBRBKEiwAYE7iSxvP-3oTotp8pppPnhskxHl8888HCubWYSLVNugUg9gLBW2eioUcRxoCeaAQAvD_BwETe mnie miło zaskoczyly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2020 Kolega się chwalił, że do podobnej Astry kupił Yokohama. Dopytałem o model - Advan Sport. Twierdzi, że przyczepność super i jest duży progres w stosunku do poprzednich gum - miał chyba Conti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2020 Kolega się chwalił, że do podobnej Astry kupił Yokohama. Dopytałem o model - Advan Sport. Twierdzi, że przyczepność super i jest duży progres w stosunku do poprzednich gum - miał chyba Conti.Pierwszy montaż to zazwyczaj Turanza T001. Okropna opona.tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 no to hop i odgrzewamy kotleta :). Minęło 2 lata i akurat równe 50 tys. km od zakupu. No i jest pierwszy fackup. Na przeglądzie zauważyli wyciek oleju, ale nie potrafią dobrze ustalić z czego. Umyli, mam jeździć 2 tyg. i jechać na diagnozę. A potem pewnie umawiać się na naprawę i będę znał mechaników w ASO jak w tym dowcipie o Alfie Romeo, tylko że ja mam Opla. Dobrze że gwarancja na 5 lat wykupiona. 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post maro_t Napisano 25 Września 2023 Autor Popularny post Udostępnij Napisano 25 Września 2023 no to jeszcze raz hop, odświeżamy wątek sprzed pięciu lat. Właśnie minęło 5 lat od zakupu Astry i należy się małe podsumowanie. Przebieg na dziś: 105 tys km. Może i mechaników dobrze nie poznałem, ale nie obyło się bez problemów. Jakbym ten samochód podsumował jednym słowem po tym czasie? Przeciętny. To dobre słowo. Najlepsza w nim okazała się gwarancja na 5 lat . Po dwóch latach był jakiś wyciek, naprawili, od tego czasu jeszcze była naprawa gwarancyjna zaworu evap, odmy (wymieniona razem z pokrywą zaworów) no i w maju tego roku wymiana wysprzęglika, pompy sprzęgła, pompy ABS, jakiegoś całego zestawu, który standardowo wymieniają jak sprzęgło wpada w podłogę. Koszt według ich wyceny tej ostatniej naprawy to około 10 tys zł: części i robocizna. Także bardzo opłacało się przedłużyć gwarancję do 5 lat za 2 tys. pln. Udało mi się naprawić wszystkie typowe usterki w tym modelu o których czytałem na forach i teraz mam nadzieję na bezproblemową eksploatację, bo na razie samochód zostaje. Nie będzie już robił takich przebiegów jak wcześniej, to może jakoś jeszcze posłuży. A poza tym jeździ jak jeździł, wnętrze znosi przebieg i czas bardzo dobrze, poza elementami piano black, w okolicach lewakra i pokręteł które już składają się głównie z rysek. Jest to samochód tak jak napisałem pod wieloma wzlędami po prostu przeciętny. Przeciętnie wykonany, o przeciętnej jakości (nie jest tak awayjny jak Fiat, ale do bezawarnyjności mu dużo brakuje), ma kilka rzeczy ponadprzeciętnych jak fajny silnik i mega wygodne fotele, które uwielbiam i często nawet w autach kilka razy droższych którymi gdzieś tam mam okazję się przejechać, nie siedzi mi się tak dobrze. Ale poza tym kompakt jak kompakt, zawieszenie jest ok, prowadzenie jest ok, jakość plastików, spasowania i montażu jest poniżej ok. Natomiast pod względem kosztów wypada świetnie. Zapłaciłem za niego w 2018 roku 85 tyś zł. Nawet wtedy to była dobra cena jak za takie auto. Pamiętam że podobnie wyposażonego Leona kombi 190KM wycenili mi wtedy na 99 tys. Ale biorąc pod uwagę gwarancję i fakt, że nie płaciłem na razie za żadną naprawę to eksploatacja jest bardzo tania. Raz że ASO Opla ma przyzwoite ceny jak na ASO, a dwa że z takich czynności serwisowych poza wymianami oleju, filtrów, płynów i dwa razy świec to chyba nic nie było robione. Pamiętam że we Fiacie Bravo trzeba było robić rozrząd na pasku, świece co 30 tys, tutaj rozrząd jest na łańcuchu, a świece co 60 tys. Chyba jedyne rzeczy przez te 5 lat poza tymi standardowymi to raz wymieniłem wycieraczki i raz gumową nakładkę na pedał sprzęgła, bo ja mam jakąś taką stopę że w każdym aucie te pedały szybko ścieram. ASO Opla oceniam dobrze. Ceny jak na ASO OK, co było zepsute to umieli naprawić, nie czułem żeby mnie nigdy na coś naciągnęli. Teraz tydzień temu zdecydowałem się jeszcze pojechać na normalny przegląd żeby go przetrzepać przed końcem gwarancji. Tym razem było sporo rzeczy bo doszła wymiana świec i serwis klimy (pierwszy raz w tym aucie) i zapłaciłem 1800zł. Nowych usterek nie znaleźli i oby tak dalej. 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 8 minut temu, maro_t napisał(a): no to jeszcze raz hop, odświeżamy wątek sprzed pięciu lat. Właśnie minęło 5 lat od zakupu Astry i należy się małe podsumowanie. Przebieg na dziś: 105 tys km. Ople to byly dobre auta za czasow GM, w kategorii value for money w zasadzie bez konkurencji Tak dla porownania, moja byla Astra J 1,4T 140KM, obecnie jezdzi nia ojciec. Po 6,5 roku przebieg ok 90kkm. Do tej pory, pomijajac olej i filtry, wymienione zarowki do swiatel dziennych, tarcze + klocki z tylu przy 80kkm i raz komplet swiec. Na przedluzonej gwarancji dali nowa cewke, ale szczerze mowiac nie bylo zadnych objawow i zrobili na przegladzie przy okazji wymiany swiec po 60kkm. Ja nic nie zglaszalem, zadnych bledow ani szarpania nie bylo. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 2 godziny temu, maro_t napisał(a): Nowych usterek nie znaleźli i oby tak dalej. Mam Astrę K w tym samym wieku z automatem i ze słabszym silnikiem 1.4 150 KM. Poza eksploatacją żadnych dodatkowych wydatków nie było. przebieg nieco mniejszy od Twojego. Samochód bezproblemowy. 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Ople to byly dobre auta za czasow GM, w kategorii value for money w zasadzie bez konkurencji Trudno się nie zgodzić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 3 godziny temu, maro_t napisał(a): Przebieg na dziś: 105 tys km pamiętam jak po 100tys km fiat zaczął mieć już nietypowe usterki... -półoś -klimatronik -linki skrzyni biegów to było na początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 25 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2023 1 minutę temu, bielaPL napisał(a): pamiętam jak po 100tys km fiat zaczął mieć już nietypowe usterki... -półoś -klimatronik -linki skrzyni biegów to było na początek ja pamiętam że skrzynię biegów naprawiałem przy 90 tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 3 minuty temu, maro_t napisał(a): ja pamiętam że skrzynię biegów naprawiałem przy 90 tys. km a gruchnęło czy profilaktycznie bo już było słychać? Ja robiłem w stylu "jeździć obserwować" i tak śmigała do 173kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 12 minut temu, maro_t napisał(a): ja pamiętam że skrzynię biegów naprawiałem przy 90 tys. km Ja chyba przy 17 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 20 minut temu, Rado_ napisał(a): Ja chyba przy 17 Ty jesteś pechowy. Tobie się nawet THP popsuł a mój sąsiad twierdzi że się nie psuje. I kupił drugiego Mini z tym wynalazkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 17 minut temu, marcindzieg napisał(a): Ty jesteś pechowy. Tobie się nawet THP popsuł a mój sąsiad twierdzi że się nie psuje. I kupił drugiego Mini z tym wynalazkiem U mnie zawsze wszystkie wady się objawią. To chyba jest potwierdzenie, że jazda na krótkich odcinkach, głównie po mieście jest zabójcza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.