Jump to content
analyzer64

Całoroczne w rozmiarze 195/60/15

Recommended Posts

Mało popularny rozmiar, bo cenowo wychodzi jak 205/55/16, ale nie mam takich felg. Raczej nic nowego nie wymyślono, ale mam dylemat co kupić o dobrym stosunku cena/jakość, nie wiem czy za rok będę sprzedawał auto, za 2 lata na pewno. Samochód jeździ w 90% po mieście (Warszawa). Kupować Michelin, czy Goodyear to trochę przesada. O Nexen czytałem, że są problemy z wyważeniem. Jest Hankook, Falken, może coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do żony Corsy miałem dylemat co kupić w rozmiarze 185/60/14. Wahalem się między Dębica Navigator 2 a Nexen N'Blue All Season. Przekonały mnie niezbyt przychylne opinie o Dębicach w kwestii hałasu oraz bardzo pozytywna własna opinia po użytkowaniu Nexen N'Priz. Jutro dostawa, więc jak już zamontuje to będę mógł coś napisać. Komplet kosztował 616 zł. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navigatory 2 to produkt sprzed 10 lat. To tak naprawdę zimówka. Ja bym dał sobie spokój akurat z tym modelem (bo nowe letnie i zimowe są całkiem dobre)

 

Z tańszych Nexeny powinny być OK: https://allegro.pl/4x-195-60r15-88-h-nexen-nblue-4-season-i7042711963.html

 

Trochę drożej Falken: https://allegro.pl/4x-195-60r15-88-h-falken-euro-all-season-as200-i7537556583.html

lub Apollo: https://allegro.pl/4x-195-60r15-88-h-apollo-alnac-4g-all-season-i7004688148.html :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.10.2018 o 11:05, iwik napisał:

Navigatory 2 to produkt sprzed 10 lat. To tak naprawdę zimówka. Ja bym dał sobie spokój akurat z tym modelem (bo nowe letnie i zimowe są całkiem dobre)

 

Z tańszych Nexeny powinny być OK: https://allegro.pl/4x-195-60r15-88-h-nexen-nblue-4-season-i7042711963.html

 

Trochę drożej Falken: https://allegro.pl/4x-195-60r15-88-h-falken-euro-all-season-as200-i7537556583.html

lub Apollo: https://allegro.pl/4x-195-60r15-88-h-apollo-alnac-4g-all-season-i7004688148.html :ok:

 

A to są siakieś markowe opony? Bo ja za swoje Klebery w czerwcu dałem 800 zł komplet. z 2018 r

Share this post


Link to post
Share on other sites
  A to są siakieś markowe opony? Bo ja za swoje Klebery w czerwcu dałem 800 zł komplet. z 2018 r

 

Caloroczne Apollo to produkt Vredestein. Większość opon teraz jest z nowej fabryki na Węgrzech. Wcześniej Holandia. Brat ma te opony z 2017 w rozmiarze 205/55/16 wlasnie z Holandii. W tym roku dokupił 1szt i już Węgry. 

 

Nexen to Korea, choć mogą z innych azjatyckich fabryk być niektóre rozmiary.

 

Falken Japonia. Pewnie tłuką gdzieś w EU na nasz rynek.

 

Kleber w czerwcu może kosztował 800zl. Teraz juz jest drożej. Mialem kupić 16tki Klebera ale cena podskoczyła jakieś 150zl na komplecie, wiec dorzuciłem pare zł i wziąłem Pirelli.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.10.2018 o 14:07, iwik napisał:

Caloroczne Apollo to produkt Vredestein. Większość opon teraz jest z nowej fabryki na Węgrzech. Wcześniej Holandia. Brat ma te opony z 2017 w rozmiarze 205/55/16 wlasnie z Holandii. W tym roku dokupił 1szt i już Węgry. 

 

Nexen to Korea, choć mogą z innych azjatyckich fabryk być niektóre rozmiary.

 

 

Pomieszałeś z tym Apollo, jest odwrotnie - Apollo Tyres to indyjska firma, która produkuje opony Apollo i jest właścicielem marki Vredestein. Na EU opony idą z Holandii i z Węgier. Na inne rynki produkcja w Indiach.

https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Tyres

 

 

Koreański Nexen produkuje min. w Chinach ... o ile nie jest to główna/jedyna fabryka (np. 4 season są chińskie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Azbest napisał:

Pomieszałeś z tym Apollo, jest odwrotnie - Apollo Tyres to indyjska firma, która produkuje opony Apollo i jest właścicielem marki Vredestein. Na EU opony idą z Holandii i z Węgier. Na inne rynki produkcja w Indiach.

 

Znaczy co pomieszałem? Napisałem, że całoroczne pod marką Apollo to produkt Vredesteina, bo tak jest (ten sam bieżnik występował pod marką Vredestein, produkcja w EU fabrykach - rocznik 2017 z NL, w 2018 już z HU)

Z tymi rynkami to nie tak prosto, bo np niektóre letnie Apollo na rynek EU są też z Indii - zależy od modelu i rozmiaru (moim rodzicom rok temu kupowałem letnie Alnac 4G 195/60/15 i są z Indii)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎.‎10‎.‎26 o 14:07, iwik napisał:

Falken Japonia. Pewnie tłuką gdzieś w EU na nasz rynek.

Zdaje się, że w Turcji uruchomili niedawno fabrykę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, iwik napisał:

 

Znaczy co pomieszałem? Napisałem, że całoroczne pod marką Apollo to produkt Vredesteina, bo tak jest (ten sam bieżnik występował pod marką Vredestein, produkcja w EU fabrykach - rocznik 2017 z NL, w 2018 już z HU)

Z tymi rynkami to nie tak prosto, bo np niektóre letnie Apollo na rynek EU są też z Indii - zależy od modelu i rozmiaru (moim rodzicom rok temu kupowałem letnie Alnac 4G 195/60/15 i są z Indii)

 

Vred. to produkt/marka firmy Apollo Tyres

(Apollo to nie jest produkt firmy Vred. jak piszesz) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Azbest napisał:

 

Vred. to produkt/marka firmy Apollo Tyres

(Apollo to nie jest produkt firmy Vred. jak piszesz) 

Nadal się nie rozumiemy. Doskonale wiem, że Apollo jest włascicielem Vredesteina (marki i fabryk) i nigdzie nie napisałem, że jest odwrotnie.

Ja mówię, że produkt pt. Apollo Alnac All Season był stworzony przez Vredesteina w Holandii i wcześniej tam produkowany (obecnie Węgry) również pod marką Vredestein, a nie opracowany przez hinduskie centrum badawcze Apollo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi jeszcze co w przypadku opon premium, widzę że taki Michelin ma te opony tylko o indeksie nośności 92, prędkość do 240, i są wzmacniane. Co w przypadku, gdy producent auta przewiduje 88H?

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, analyzer64 napisał:

Powiedzcie mi jeszcze co w przypadku opon premium, widzę że taki Michelin ma te opony tylko o indeksie nośności 92, prędkość do 240, i są wzmacniane. Co w przypadku, gdy producent auta przewiduje 88H?

Opony z większym indeksem obciążenia możesz założyć (92 > 88), podobnie z lepszym indeksem prędkości (V > H).

Opony wzmacniane są zwykle cięższe i twardsze (masa nieresorowana + gorszy komfort), więc "rozchodzi się o to, żeby te plusy nie przysłoniły nam minusów" ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie i tak mam niskie i twarde, zastanawiam się czy to właśnie nie wyjdzie na minus :hmm:

Nie chciałbym zapłacić 1200-1300zł i potem żałować tego zakupu :hmm: 

 

Każda opona Crossclimate od Michelina ma właśnie parametr XL.

 

Wysłałem zapytanie do Michelin ile waży opona w tym rozmiarze, bo nie mogę znaleźć. 205/55/16 waży około 7,1kg.

 

EDIT

 

Cytuj

Szanowny Panie Mariuszu,

 

 

Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta MICHELIN i za Pana zainteresowanie naszymi produktami.

 

Jedna opona MICHELIN CrossClimate+ w rozmiarze 195/60 R15 waży około 7.8kg. Oznaczenie XL odpowiada opisowi Extra Load, które oznacza, że taka opona może udźwignąć większy ciężar niż opona w tym samym rozmiarze ale o niższym indeksie nośności. Wyższy indeks nośności/opona oznaczona XL nie wpływa na prowadzenie samochodu. 

 

Większa opona a masa mniejsza :hmm: 

Edited by analyzer64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakupiłem jednak Goodyear Vector All Seasons G2, montaż pewnie w środę :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.10.2018 o 12:42, iwik napisał:

Znaczy co pomieszałem? Napisałem, że całoroczne pod marką Apollo to produkt Vredesteina, bo tak jest (ten sam bieżnik występował pod marką Vredestein, produkcja w EU fabrykach - rocznik 2017 z NL, w 2018 już z HU)

 

Poproszę o przykłady, ponieważ bieżniki Vredestein i Apollo jednak się różnią, a użytkuję opony Apollo  w różnych odsłonach ;]

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od listopada jeżdżę na GY All Seasons G2. Zimą opony kleiły bardzo dobrze, znacznie lepiej niż kilkuletnie Micheliny.

 

Bałem się, że będą hałasować, ale zapowiada się że nie będą. Pokonałem trasę w temperaturze około 14°C (takie temperatury były we wtorek 19 lutego) i było cicho, gdybym nie wiedział co mam, stwierdziłbym że jadę na letnich oponach.

 

Na mokrym opony również zachowują się bardzo dobrze :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎-‎11‎-‎18 o 11:36, analyzer64 napisał:

Zakupiłem jednak Goodyear Vector All Seasons G2, montaż pewnie w środę :ok: 

Ile za nie zapłaciłeś w listopadzie? Jaki DOT?

Opony wielosezonowe drożeją przed sezonem zimowym?

Edited by MARS

Share this post


Link to post
Share on other sites

1108 w Norauto, dot nie pamiętam dokładnie ale raczej miedzy 30 a 40 tygodniem 2018.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.