Skocz do zawartości

Klocki ATE, który od strony tłoczka ?


klo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę wymienić w swoim Golfie klocki hamulcowe na przedniej osi. Generalnie nie ma z tym problemu, ale zastanawiam się który klocek powinien iść od wewnętrznej strony gdzie dociska go tłoczek, a który od zewnętrznej strony zacisku ? Po co to łukowate nacięcie na jednym z klocków ? 

Klocki ATE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunkowość klocków hamulcowych:

Mało kto wie, że klocki hamulcowe trzeba odpowiednio założyć (prawa i lewa strona).

Na zdjęciu poniżej są dwa klocki hamulcowe firmy FERODO (te z czujnikami czyli od wewnętrznej strony tarczy) i na czerwono zaznaczone są oznaczenia kierunkowości:

e82bbee8534fef54m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje klocki nie mają oznaczenia "lewy, prawy" ale wydaje mi się że to nacięcie jest dokładnie w miejscu gdzie klocek współpracuję z tłoczkiem, więc tylko z tej strony może coś znaczyć. Od zewnętrznej strony nie ma chyba żadnego znaczenia :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Dobrze @Cinek tłumaczy. Klocek z nacięciem idzie od strony tłoczka, nacięcie ma być na początku patrząc na kierunek obrotu tarczy hamulcowej.

Czyli to nacięcie ma być od strony tłoczka, od góry czy na dole ? Może być z dwóch stron auta na dole, albo z dwóch stron na górze :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, klo napisał:

Czyli to nacięcie ma być od strony tłoczka, od góry czy na dole ? Może być z dwóch stron auta na dole, albo z dwóch stron na górze :bzik:

Czyli te klocki z wycięciami mają takie same nacięcia czyli są identyczne czy jeden jest ''prawy'' a drugi ''lewy''?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, klo napisał:

Czyli to nacięcie ma być od strony tłoczka, od góry czy na dole ? Może być z dwóch stron auta na dole, albo z dwóch stron na górze :bzik:

Wydaje mi się, że powinieneś pojechać do mechanika na wymianę tych klocków. Nie robisz tego na co dzień, więc pamiętaj, jeden błąd może słono kosztować. 

Jeśli zacisk hamulcowy jest za osią, to nacięcie ma być od dołu tłoczka, jeśli zacisk jest z przodu, to nacięcie od góry tłoczka. Wszystko zależy od tego, po której stronie jest mocowany zacisk, więc reguły nie ma. Zawsze przecież można zaufać poprzedniemu monterowi i zobaczyć, jak są założone obecne klocki. To nacięcie ma zmienić kąt natarcia klocka na tarczę i jedyny kierunek, na który trzeba patrzeć, to kierunek obrotu tarczy hamulcowej.

14 minut temu, volf6 napisał:

Czyli te klocki z wycięciami mają takie same nacięcia czyli są identyczne czy jeden jest ''prawy'' a drugi ''lewy''?

 

Nacięcia nie są takie same, to są klocki kierunkowe, czyli jest prawy i lewy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kaczorek79 napisał:

To nacięcie ma zmienić kąt natarcia klocka na tarczę i jedyny kierunek, na który trzeba patrzeć, to kierunek obrotu tarczy hamulcowej.

A dlaczego ten kierunkowy klocek jest tylko po jednej strony tarczy (od strony tłoczka)? Z drugiej strony kąt natarcia jest nieistotny w zacisku pływającym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, klo napisał:

Zaciski w Golfie mam z przodu auta, od strony przedniego zderzaka. Czyli nacięcie powinno być u góry ?

 

 

Tak.

 

36 minut temu, volf6 napisał:

A dlaczego ten kierunkowy klocek jest tylko po jednej strony tarczy (od strony tłoczka)? Z drugiej strony kąt natarcia jest nieistotny w zacisku pływającym?

W pierwszej fazie jest dociskany klocek wewnętrzny, tu producent układu hamulcowego chciał chyba zapobiec popiskiwaniu hamulca przy delikatnym hamowaniu. Przy układach hamulcowych ATE często wewnętrzny klocek nie jest usztywniony w zacisku, tylko w samym jarzmie, a klocek zewnętrzny i w jarzmie i w zacisku. W przypadku klocków z tego wątku (Golf VII) układ hamulcowy jest chyba zaprojektowany przez TRW sądząc po kształcie klocków, a tu z kolei jest często dołożona gumowa tulejka w jednej prowadnicy zacisku, żeby zacisk przesuwał się nierówno w prowadnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe 

Zasada prosta jak budowa cepa.... 

 

Te klocki które pokazałeś na foto to są na prawe koło. Wcięcie oznacza na którą stronę zakładasz klocek... Płaskim od strony tłoczka a wciętym od zewnętrznej w jarzmo.

Na lewej od kierowcy wcięciem po lewej stronie klocka strona zewnętrzna ,zaś pełna blaszka strona od tłoczka...

 

 

Klocki są produkowane jak opony kierunkowe(zasada) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mike_wwl napisał:

 

To w końcu jak jest? 

Tak jak napisałem. Wcięcie na blaszce sygnalizuje na która stronę jest zakładane.klocki. czoło tłoczka z zacisku zawsze przylega do pełnej powierzchni (pełna blaszka anty wibracyjna /strona wewnętrzna zacisku) zaś ta wcięta idzie na drugą stronę zacisku(strona zewnętrzna)

TO TAKIE PROSTE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Tak jak napisałem. Wcięcie na blaszce sygnalizuje na która stronę jest zakładane.klocki. czoło tłoczka z zacisku zawsze przylega do pełnej powierzchni (pełna blaszka anty wibracyjna /strona wewnętrzna zacisku) zaś ta wcięta idzie na drugą stronę zacisku(strona zewnętrzna)

TO TAKIE PROSTE

Chłopie, skończ pisać te bzdury, bo ludzi w błąd wprowadzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał kolega kaczorek79 i goofer007. Klocek z wycięciem od strony tłoczka, w moim przypadku wycięcie od góry, tak też miałem założone fabryczne klocki. Kolega Hardtechno zanim coś napiszę proponuję się upewnić, bo Twoje rady mogą kogoś wprowadzić w delikatnie mówiąc tarapaty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.