Jump to content

Stuki w kolumnie kierownicy, co to jest ?


Recommended Posts

Dzień dobry mam od niedawna problem, kupiłem matiza i było ok po tygodniu zaczęły się wydobywać dziwne styki z kierownicy, najpierw myślałem że to na wieloklinie w kierownicy ale nie, pomyślałem że maglownica ale raczej też nie bo nie mam ludów ani innych cudów, dziś zajrzałem pod spód i ukazało mi się to co jest zaznaczone na zdjęciu w tym miejscu są jakieś luzy i stąd dochodzą stuki, nie że śrub tylko ten czarny koleczek jak jest po środku czy też na boku ma luzy i stuki dochodzą właśnie stamtąd. Czy ktoś się z tym spotkał? Co to jest wg i jak to naprawić? Dziękuję i pozdrawiam. 
 

A jeśli coś u mnie nie tak bo zbyt pusto mógłby ktoś wrzucić fotkę jak to miejsce wygląda sprawne u niego ?

 

Filmik do Youtube

https://youtu.be/oBs4SxbJzDI

20181026_140049.jpg

VideoCapture_20181026-140023.jpg

Link to post
Share on other sites

Ile masz nalatane ( przebieg ) ?

Być może efekt latania po dziurach w drodze ze poszło ona kolumnę

Lub źle naprawiona większa kolizja - który właściciel ?

Na marginesie coś nie teges zbyt czysto tam masz

Ale to moja opinia - można psy wieszać

 

 

Link to post
Share on other sites

Sory że dopiero teraz, niby ma 140tys 2 właściciel ja jestem bo jest na czarnych tablicach, kupiłem była cisza tydzień doroboty pojeździłem i zaczeły się te stuki, co do kolizji nie wiem niby widać że drzwi maja inny odcień, albo kolizja albo korozja i wymienił dziadek, pod maską wszystko łądnie bo wymieniałem ostatnio termostat, zakładałęm brzęczka nie widać aby był po kolizji, może tatulejka plastikowa się wyrobiła, a że kolumna jest składana z 2 RUR i połączona może łączenia się poluzowały gdzieś, narazie przestaje się tym przejmować, problem mam że pali mi 8l na 100km

Link to post
Share on other sites

może faktycznie ta wkładka plastikowa ....

co do spalania to temat woda - od ciśnienia w kołach ...przez opory toczenia a na filtrze powietrza i świecach temat skończywszy

 

Link to post
Share on other sites

A co mają świece i przewody do spalania, ?? Wtrysków nie tykam bo auto jeździ nawet 150 poleci na autostradzie, więc nie ma co a kable hmm ostatnio po wilgotnej nocy tzn cała noc była mgła miałem na 2 dzień problem z odpalaniem 3 4 razy i odpalił  wiec też myślę nad wymianą. A no i termostat dopiero wymieniłem bo miałem wrażenie że przepuszcza bo wąż z dużego obiegu robił sie gorący równo z silnikiem.

Link to post
Share on other sites

Aktualnych zimno rano do pracy 3km i spowrotem w obie strony może 7km niestety miasto czyli 1 2 i korek ale tez z 1km przejade 70km/h, mam go od miesiace 2 razy tankowalem do pelna i po 2 x 100km tankowalem 1 to 8litrow 2 tankowanie 10litrow ale płukalem uklad chlodzenia oraz zmienialem termostat zobacze teraz jak wyjdzie ale przy jezdzie 1 ogien 2 ogien tzn no 1 na 2 z 2 na 3 przy 40 50 z 3 na 4 przy 50 i na 5 przy 60, jezdzy dynamicznie bo nie lubie sie wlec tak mi wychodzi. To normalne ?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, CristalPol napisał:

To normalne ?

Mój Matiz przy ostrym bucie maksymalnie potrafi wziąć 8,5 litra ale lpg, średnio pali 7,7 litra gazu na 100 km tyle, że ja do pracy mam ~20 km. Przy Twoich dystansach to chyba może łyknąć tyle benzyny bo silnik chodzi praktycznie więcej na "ssaniu" jak normalnie.

Link to post
Share on other sites

A wracającdo pytania, łopatologicznie  wytlumaczy ktoś mi co maja kable i świecedo spalania ? Aha i wracając do tematu próbować rozbierać kierownicę cała kolumne i wymieniać tulejke, czy kupić na zlomie cała kolumnę czyli to co na filmiku dodałem bo tonkoszt 50zl 70zl, czy nie pchać tam łap narazie i jeździć.

Przypomne auto mam od miesiąca 

Link to post
Share on other sites
Dnia 5.11.2018 o 09:36, CristalPol napisał:

A wracającdo pytania, łopatologicznie  wytlumaczy ktoś mi co maja kable i świecedo spalania ? Aha i wracając do tematu próbować rozbierać kierownicę cała kolumne i wymieniać tulejke, czy kupić na zlomie cała kolumnę czyli to co na filmiku dodałem bo tonkoszt 50zl 70zl, czy nie pchać tam łap narazie i jeździć.

Przypomne auto mam od miesiąca 

Przy nieprawidłowym spalaniu w którymś cylindrze ECU zaczyna korygować pozostałymi - np. mocniej podlewając paliwem w fazie wtrysku, żeby uzyskać wyrównanie pracy silnika. Co do spalania - przy takim jeżdżeniu to jest normalne spalanie. Co do kolumny - jak znajdziesz tulejkę - wymień, ale ciężko raczej z tym. Zamontowałbym po prostu regenerowaną kolumnę.

Link to post
Share on other sites

Poszukam, dziękuje co do tulejki, patrzyłęm jak to jest wszystko zbudowane i raczej całą kolumne cięzko będzie wyciągnąć sama "rurkę" na którą jest założona tulejka, a mogłbym poprosić DOKŁADNĄ nazwę tej całej kolujmny, KOLUMNA KIEROWNICZA ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.