Skocz do zawartości

150kkm z Tipo 1.4 LPG - test


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazlem dzisiaj przez przypadek, wiec wrzucam :

https://spidersweb.pl/autoblog/fiat-tipo-opinie-przebieg-awarie/?fbclid=IwAR0dIP5wYS3RnObHzyzZpr1IKahH9LpMZX41jdg3zjCvzJCYy0nR_c18uz0

Może komus się przyda :ok: Jak na Fiata to bez dramatu ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Znalazlem dzisiaj przez przypadek, wiec wrzucam :

https://spidersweb.pl/autoblog/fiat-tipo-opinie-przebieg-awarie/?fbclid=IwAR0dIP5wYS3RnObHzyzZpr1IKahH9LpMZX41jdg3zjCvzJCYy0nR_c18uz0

Może komus się przyda :ok: Jak na Fiata to bez dramatu ;]

 

Aczkolwiek słynny fiatowski alternator nadal robi robotę ;]

I bańka z olejem też powinna być w bagażniku...

Potwierdzają się też moje obawy co do trwałości wnętrza - przykład korby od szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik dobry jak na 153kkm eksploatacji w mieście, jak wiadomo taka eksploatacja w mieście bardziej wpływa na trwałość pewnych elementów w samochodzie. Jeśli chodzi o alternator w Fiacie to nie ma reguły, mam P2 FL 235kkm przebiegu alternator chyba org bo mam to auto od przebiegu 78kkm. Dolewanie oleju 1l/15kkm przy lpg to żaden dramat w obecnych czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 31.10.2018 o 10:10, steyr napisał:

Wynik dobry jak na 153kkm eksploatacji w mieście, jak wiadomo taka eksploatacja w mieście bardziej wpływa na trwałość pewnych elementów w samochodzie. Jeśli chodzi o alternator w Fiacie to nie ma reguły, mam P2 FL 235kkm przebiegu alternator chyba org bo mam to auto od przebiegu 78kkm. Dolewanie oleju 1l/15kkm przy lpg to żaden dramat w obecnych czasach.

W moim Grande, z identycznym silnikiem jak przedstawione Tipo, alternator był już robiony 4 albo nawet 5 razy ;)

Niestety nisko umieszczony, narażony na wodę, błoto, zamarzanie nie ma szans na długi żywot. Obecnie mam poprawiony odpływ wody z podszybia oraz założoną dolną osłonę - zobaczymy czy to coś pomoże.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Majkiel napisał:

W moim Grande, z identycznym silnikiem jak przedstawione Tipo, alternator był już robiony 4 albo nawet 5 razy ;)

Niestety nisko umieszczony, narażony na wodę, błoto, zamarzanie nie ma szans na długi żywot. Obecnie mam poprawiony odpływ wody z podszybia oraz założoną dolną osłonę - zobaczymy czy to coś pomoże.

W moim pękł przy 150tyś właśnie dzięki odpływowi wody z podszybia. Osłonę pod silnikiem mam od nowości, w tym lewą osłonę od strony skrzyni. Od 53tyś. km nowy altek ma spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 31.10.2018 o 09:32, Jaruga napisał:

Potwierdzają się też moje obawy co do trwałości wnętrza - przykład korby od szyb.

coś jak linki regulacji kierunków nawiewu w lanosie ;]

 

"wymiana przepalonych żarówek podświetlenia pokręteł nawiewu może kosztować w ASO nawet kilkaset złotych. Niestety, dostęp do nich nie został przemyślany i trzeba rozbierać konsolę środkową." :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2018 o 09:32, Jaruga napisał:

Potwierdzają się też moje obawy co do trwałości wnętrza - przykład korby od szyb.

A kto bierze auto z korbami  ;)

A tak na serio, to może jakość materiałów nie jest jak w Mercedesie, ale z tego co widziałem w kilku egzemplarzach, to spasowanie na dobrym poziomie, nic nie skrzypi pod naciskiem, nie trzeszczy podczas jazdy i nie ma innej szerokości szczeliny z prawej i lewej strony. Pytanie jak z trwałością innych elementów.

 

4 godziny temu, wawo napisał:

"wymiana przepalonych żarówek podświetlenia pokręteł nawiewu może kosztować w ASO nawet kilkaset złotych. Niestety, dostęp do nich nie został przemyślany i trzeba rozbierać konsolę środkową." :facepalm:

Zawsze trzeba coś rozebrać. W innych samochodach żarówki też nie są na wierzchu. A w Tipo jakoś dużo do rozbierania nie ma:

image.png.b27affd6bd6c3f4efdaf17df997f5729.png

 

image.png.e7862e5668b9059e49801e0c7f2a7dc5.png

 

image.png.43e3fee9d718c6529085d4d449732c65.png

 

A tak na marginesie, ciekawe jak w "teście taksówskowym" wypadłby Rapid, Astra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 godzin temu, Majkiel napisał:

A tak na marginesie, ciekawe jak w "teście taksówskowym" wypadłby Rapid, Astra

dokładnie! i to jest cały morał tej sytuacji. wiadomo że teraz nie ma aut bez wad, ale myśle ze czy to Astra V z wtryskiem bezpośrednim czy skoda z 3garowym TSI wyszła by sporo gorzej nawet nie mając LPG na pokładzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2018 o 09:32, Jaruga napisał:

I bańka z olejem też powinna być w bagażniku...

 

Nie wiem dokładnie, co jest przyczyną ale zużycie oleju rzędu 150-200 ml / 1000 km

w  tym silniku to dosyć częste zjawisko. Niezależnie od przebiegu.

 

I trzeba na to zwracać uwagę, albowiem pojemność wymieniana oleju tego silnika to 2,75l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.01.2019 o 14:33, lessero napisał:

Nie wiem dokładnie, co jest przyczyną ale zużycie oleju rzędu 150-200 ml / 1000 km

w  tym silniku to dosyć częste zjawisko. Niezależnie od przebiegu.

 

I trzeba na to zwracać uwagę, albowiem pojemność wymieniana oleju tego silnika to 2,75l

Jak to mój mechanik powiedział, powinno się taki silnik rozebrać, dobrać odpowiednie pierścienie i złożyć jeszcze raz. Wówczas oleju nie brałby wcale

 

Co do alternatorów w Fiacie... Miałem ich trochę i w żadnym nigdy mi nie strzelił. Kuzyn i wujek mają grande Punto i też nigdy nic się nie działo... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2019 o 07:18, steyr napisał:

Pierścienie pierścieniami, ale po 100kkm to należy się przyglądnąć cylindrom i itp. Z drugiej strony na FKP są użytkownicy co wlewają oleju do tych silników tyle co nic więc nie ma reguły.

Czy użytkownicy autek zgłaszający zużycie oleju  stosują  zasady ecodrivingu i przez to przyczyniają się do  zużycia oleju?  Wydaje mi się, że jazda na przy niskich prędkościach obrotowych silnika sprzyja większemu zużyciu oleju niż jazda na średnich obrotach i chwilowo wysokich obrotach. Krótkotrwałe przegonienie silnika do czerwonego pola sprzyja dobremu dotarciu pierścieni do gładzi, a próg na gładzi jaki powstaje w górnym położeniu nie jest taki "ostry". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Daro100 napisał:

Czy użytkownicy autek zgłaszający zużycie oleju  stosują  zasady ecodrivingu i przez to przyczyniają się do  zużycia oleju?  Wydaje mi się, że jazda na przy niskich prędkościach obrotowych silnika sprzyja większemu zużyciu oleju niż jazda na średnich obrotach i chwilowo wysokich obrotach. Krótkotrwałe przegonienie silnika do czerwonego pola sprzyja dobremu dotarciu pierścieni do gładzi, a próg na gładzi jaki powstaje w górnym położeniu nie jest taki "ostry". 

Własnie użytkownicy skarzą się, ze największe zużycie oleju maja jak cisną mocniej auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.