Skocz do zawartości

VW 1.0 TSI


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, TomekD000 napisał:

no włąśnie a na dodatek na niektórych stacjach ON już ma cene +30gr w stosunku do noPb, więc po co komu diesel?  😀

Chciałem TSI, ale trzeba było czekać pół roku, a u konkurencji diesel z automatem był tańszy od benzyny :no:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

Musisz jeździć ciągle z górki...

 

No właśnie to jara tyle, co inne auta którymi jeździłem..z górki ;]

 

Wczoraj znowu robiliśmy trasę z Łodzi. Grobbing i te sprawy. No i rodzina żony musi nowe auto zobaczyć, takie tam.

Trochę korków podcmentarnych i właśnie jazda na 4 biegu...bo ja jechałem nawalony jako pasażer.

I dojechaliśmy do domu z wynikiem równym 5/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekD000 napisał:

czyli żeliwny blok, mam taki w octavii i rzeczywiście długo się grzeje. W EA211 zdecydowanie inaczej to wygląda. (jeden z moje podpisu ma EA111 drugi EA211)

To nie tak. Rodzina EA111 była na tyle duża, że nie można po niej tylko osądzać, z czego blok. U mnie akurat był aluminiowy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No właśnie to jara tyle, co inne auta którymi jeździłem..z górki ;]
 
Wczoraj znowu robiliśmy trasę z Łodzi. Grobbing i te sprawy. No i rodzina żony musi nowe auto zobaczyć, takie tam.
Trochę korków podcmentarnych i właśnie jazda na 4 biegu...bo ja jechałem nawalony jako pasażer.
I dojechaliśmy do domu z wynikiem równym 5/100
A z dystrybutora ile wyszło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rado_ napisał:
Dnia 2.11.2018 o 13:08, kravitz napisał:
 
No właśnie to jara tyle, co inne auta którymi jeździłem..z górki ;]
 
Wczoraj znowu robiliśmy trasę z Łodzi. Grobbing i te sprawy. No i rodzina żony musi nowe auto zobaczyć, takie tam.
Trochę korków podcmentarnych i właśnie jazda na 4 biegu...bo ja jechałem nawalony jako pasażer.
I dojechaliśmy do domu z wynikiem równym 5/100

Pokaż więcej  

A z dystrybutora ile wyszło?

 

Dopiero połowa baku wyjezdzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.11.2018 o 19:17, wujekcybul napisał:

To jest nieprawdopodoby wynik. Dzis jechalem na tempomacie najpierw 120 to mam jakies 7,6-9l spalanie chwilowe. Zeby bylo 5.1 trzeba kolo 100 jechac.

Tez byłe zdziwiony . Taką samą trase ale tempomatu próbując jak najoszczędniej jechac z porównywalnymi prędkosciami wyszło mi 5,9. A na marginesie w piątek wieczorem wracjając z Brzeszcz k\Oświecimia do Czewy  w 1h15min  gnając na S1 i DK86 czasami 170-180 km/h  wyszło mi 6.9 . Bałem sie  ze wiecej pożre .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Cinos napisał:

sądze ze jeszcze zejdziesz ponizej 5 w trasie ;] ja 1.4 TSI 125 zbliżam się do 5

 

W trasie jak jechałem z Łodzi, to wyszło 4,5/100 właśnie.

To autko teraz robiło trasy, ale ono ma służyć głównie w mieście.

 

I cieszy mnie to, że jest powtarzalny wynik okolic 6/100

Dzisiaj było nawet poniżej, ale dlatego, że odwiozłem syna do szkoły (2km), więc nie jechałem tylko 8km, ale 12.

A to taka trasa miejska, tyle że z umiarkowanymi korkami (świateł kilkanaście sztuk po drodze, ale jak nie na pierwszym, to na drugim cyklu przejeżdżam).

Zapomniałem jak to jest gdy się tankuje auto może raz na 2 tygodnie :)

Na LPG bym już Mitsu zatankował 3ci raz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, pejus1982 napisał:

Spalanie w tych 1.0 TSI jest rewelacyjne, ciekawe tylko jak z żywotnością silników.

Po co żyć problemami drugich-trzecich właścicieli? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś doświadczenia jak sprawuje się 1.0 TSI 85KM przy jeździe typowo miejskiej?

 

Odbieram w tym tygodniu Golfa z tym właśnie silnikiem i ciekaw jestem czy wystarcza to to do miasta.

Obecnie jeżdże co prawda 3 litrowym dieslem, ale ostatni tydzień spędziłem na mieście z Dacią Sandero 1.0 73KM fabrycznie nową i było wystarczająco. Daczan ma 14.2a do 100km/h, Golf ma 11.9s więc powinno być OK.

 

A zawsze mogę box'a założyć. Indywidualnie strojony box VTech'u daje katalogowo +17KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mars_wrc napisał:

A ma ktoś doświadczenia jak sprawuje się 1.0 TSI 85KM przy jeździe typowo miejskiej?

Odbieram w tym tygodniu Golfa z tym właśnie silnikiem i ciekaw jestem czy wystarcza to to do miasta.

1.2 TSI 85KM wystarcza, więc 1.0 TSI też spokojnie da radę (te same parametry na papierze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Mars_wrc napisał:

A ma ktoś doświadczenia jak sprawuje się 1.0 TSI 85KM przy jeździe typowo miejskiej?

 

Odbieram w tym tygodniu Golfa z tym właśnie silnikiem i ciekaw jestem czy wystarcza to to do miasta.

Obecnie jeżdże co prawda 3 litrowym dieslem, ale ostatni tydzień spędziłem na mieście z Dacią Sandero 1.0 73KM fabrycznie nową i było wystarczająco. Daczan ma 14.2a do 100km/h, Golf ma 11.9s więc powinno być OK.

 

A zawsze mogę box'a założyć. Indywidualnie strojony box VTech'u daje katalogowo +17KM.

Ten box to sobie mozna w rure wsadzic. W tej chwili wgrywaja 130KM do tego silnika z opcja przywrocenia do stanu fabrycznego jakby cos sie stalo. Aso nic nie zobaczy, ze bylo gmerane. W tej chwili jest mozliwosc przywrocenia fabrycznego softu z licznikiem programowan = 1. Tylko trzeba pojechac do kogos kto dobrze ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wujekcybul napisał:

Ten box to sobie mozna w rure wsadzic. W tej chwili wgrywaja 130KM do tego silnika z opcja przywrocenia do stanu fabrycznego jakby cos sie stalo. Aso nic nie zobaczy, ze bylo gmerane. W tej chwili jest mozliwosc przywrocenia fabrycznego softu z licznikiem programowan = 1. Tylko trzeba pojechac do kogos kto dobrze ogarnia.

To zapodaj namiar - może skorzystam za jakiś czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wujekcybul napisał:

Ten box to sobie mozna w rure wsadzic. W tej chwili wgrywaja 130KM do tego silnika z opcja przywrocenia do stanu fabrycznego jakby cos sie stalo. Aso nic nie zobaczy, ze bylo gmerane. W tej chwili jest mozliwosc przywrocenia fabrycznego softu z licznikiem programowan = 1. Tylko trzeba pojechac do kogos kto dobrze ogarnia.

Zwłaszcza jak samochód wysra się 500 km od domu i zadzwonisz po assistance. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Mike_wwl napisał:

Zwłaszcza jak samochód wysra się 500 km od domu i zadzwonisz po assistance. 

Rozumiem, ze jestesmy na forum motoryzacyjnym a nie na forum gospodyn. Wszystkie nowe auta maja assistance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

Rozumiem, ze jestesmy na forum motoryzacyjnym a nie na forum gospodyn. Wszystkie nowe auta maja assistance.

ale dociera do Ciebie ze jak będzie soft na 130 koni wgrany i zobaczą to w ASO bo 500km od domu z padniętym autem nie podjedziesz do tunera by wrzucil stara mape?

czy wywalisz pincet za lawete?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Jaruga napisał:

To zapodaj namiar - może skorzystam za jakiś czas ;)

Sportmile Polska, Perun Turbo (maja strony na fb mozna zobaczyc jakie auta robia i nikt nie placze, ze sie popsuje a fury po kilkaset tysiecy).

 

1 minutę temu, Cinos napisał:

ale dociera do Ciebie ze jak będzie soft na 130 koni wgrany i zobaczą to w ASO bo 500km od domu z padniętym autem nie podjedziesz do tunera by wrzucil stara mape?

czy wywalisz pincet za lawete?

:facepalm:  W kazdym assistance jaki mialem moglem holowac do dowolnie wskazanego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Sportmile Polska, Perun Turbo (maja strony na fb mozna zobaczyc jakie auta robia i nikt nie placze, ze sie popsuje a fury po kilkaset tysiecy).

 

:facepalm:  W kazdym assistance jaki mialem moglem holowac do dowolnie wskazanego warsztatu.

i co przyjedzie assistance z VW i powiesz im prosze do tunera zawieźć? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Umiesz czytac ze zrozumieniem I rozpoczynac zdanie wielka litera? Mowilem o assistnce z AC.

Czyli po to kupić nowe auto, by potem dokupywać assistance na cała Polskę w ramach AC? :) 

Jak pojedziesz nowym autem do Włoch czy Chorwacji to też w ramach AC Ci ściągną autko do Polski ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego biorę pod uwagę tylko box'a. Profi ze strojeniem, a nie szit z alledrogo za 100zł. Te +20KM mi na pewno wystarczy, a w razie W mogę sam to wypiąć.

 

Ciekawi mnie natomiast jak radzi sobir seria, bo kupiłem bez jazdy próbnej. A dopłatę kilka kPLN do wersji 115KM uznałem za zbędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wujekcybul napisał:

  W kazdym assistance jaki mialem moglem holowac do dowolnie wskazanego warsztatu.

Kochanie weź dzieciaki i jedź  zastępczakiem na urlop,  ja muszę tylko skoczyć z laweciarzem do tunera.  Jak będzie akurat w warsztacie (bo przecież sezon urlopowy) i będzie miał czas to mi zrobi,  potem zabiorę samochód do aso i będę gonił prosto do was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Sportmile Polska, Perun Turbo (maja strony na fb mozna zobaczyc jakie auta robia i nikt nie placze, ze sie popsuje a fury po kilkaset tysiecy).

 

:facepalm:  W kazdym assistance jaki mialem moglem holowac do dowolnie wskazanego warsztatu.

Żartujesz, fabryczne na ogół holują do najbliższego ASO ;)

 

Edit: Doczytałem, że piszesz o AC. Ja na ogół wykłócam się o najsłabszy assistance jak mam gwarancję ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ten najnowszy 1.0 TSI jest tak samo przekombinowany jak 1.5 TSI, w którym bez specjalistycznego komputera za grube pieniądze nie da się ustawić rozrządu. A nawet gdy już ma się ten sprzęt to wykonanie tego jest sporym wyczynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ten najnowszy 1.0 TSI jest tak samo przekombinowany jak 1.5 TSI, w którym bez specjalistycznego komputera za grube pieniądze nie da się ustawić rozrządu. A nawet gdy już ma się ten sprzęt to wykonanie tego jest sporym wyczynem.

 

Jest jakiś nowszy 1.0 TSI? W tym typowym rozrząd wymaga tylko prostego zestawu blokad podobnie jak 1.4 TSI serii ea211. 1.5 to zupełnie nowy silnik, który ma bardzo niewiele wspólnego z serią ea211 chociaż nazywają go "rozwinięciem/ewolucją" 1.4. 1.5 ma filtr gpf, vgt i sporo drobnych zmian.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Spajdi napisał:

 

Jest jakiś nowszy 1.0 TSI? W tym typowym rozrząd wymaga tylko prostego zestawu blokad podobnie jak 1.4 TSI serii ea211. 1.5 to zupełnie nowy silnik, który ma bardzo niewiele wspólnego z serią ea211 chociaż nazywają go "rozwinięciem/ewolucją" 1.4. 1.5 ma filtr gpf, vgt i sporo drobnych zmian.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Oni co chwilę wprowadzają jakieś zmiany, głównie po to aby spełniać normy spalin. Czasem nie dołożyli mu już gpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mike_wwl napisał:

Kochanie weź dzieciaki i jedź  zastępczakiem na urlop,  ja muszę tylko skoczyć z laweciarzem do tunera.  Jak będzie akurat w warsztacie (bo przecież sezon urlopowy) i będzie miał czas to mi zrobi,  potem zabiorę samochód do aso i będę gonił prosto do was.

Nie jezdze na wakacje samochodem :phi: No ale rozumiem, ze jak ktos jezdzi to nie bedzie sie wsciekal. Poza tym odnosilem sie do slabego boxa vtecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Dlatego biorę pod uwagę tylko box'a. Profi ze strojeniem, a nie szit z alledrogo za 100zł. Te +20KM mi na pewno wystarczy, a w razie W mogę sam to wypiąć.

 

Ciekawi mnie natomiast jak radzi sobir seria, bo kupiłem bez jazdy próbnej. A dopłatę kilka kPLN do wersji 115KM uznałem za zbędną.

Boxa wykryja :phi: w ASO w historii logow IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wujekcybul napisał:

Nie jezdze na wakacje samochodem :phi: No ale rozumiem, ze jak ktos jezdzi to nie bedzie sie wsciekal. Poza tym odnosilem sie do slabego boxa vtecha.

Skoro nie jeździsz nigdzie daleko samochodem to po co Ci assistance? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jezdze na wakacje samochodem :phi: No ale rozumiem, ze jak ktos jezdzi to nie bedzie sie wsciekal. Poza tym odnosilem sie do slabego boxa vtecha.
Tutaj info od pracownika aso skoda:

Z tuningiem aut na gwarancji nie jest tak prosto jak Ci się wydaje. Pracuje w ASO i przy usterkach są sporządzane protokoły diagnozy które są wysyłane do producenta i analizowane. Mieliśmy kiedyś Octavie RS w której uszkodzeniu uległa UPG. Uprzedziliśmy użytkownika, że jeżeli pojazd przeszedł tuning to zostanie to wykryte i będzie musiał zapłacić za naprawę. Oczywiście użytkownik zaprzeczył jakiejkolwiek ingerencji. Po zakończeniu prac zamknęliśmy protokół diagnozy i wysłaliśmy. Otrzymaliśmy zwrotną odpowiedź od producenta że pojazd był użytkowany po wcześniejszej modyfikacji a przed oddaniem do serwisu zostało urządzenie zdemontowane. Użytkownik stracił gwarancję mechaniczną i musiał zapłacić za naprawę. Moja rada, absolutnie żadnego box-a lub programu na gwarancji.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Rado_ napisał:

Przecież tyle tu się naczytałem, że serwis nic nie sprawdza, nic nie wykryje, a tym bardziej boxa...rób smiało!!!

To są bajki. Jak jest 'komputer', to zawsze gdzieś zostanie log zmian. Może nie będzie widać, co było zmieniane jak lepszy macher wyczyści to i owo, ale nie wierzę, że nie zostanie gdzieś ślad po samym "grzebaniu" w kompie.

(chyba, że będzie cały komp swapowany, a nie tylko program :hehe:)

Można uznać więc, że gwarancji na sam silnik nie ma w momencie zmiany programu. Ale na resztę auta jest, chyba że producent wykaże, że zmiana programu miała wpływ na uszkodzenie innej części auta (mogę sobie wyobrazić, że wpływ na układ napędowy - skrzynię, sprzęgło, etc. stosunkowo łatwo wykaże, ale np. na uszkodzoną klimę czy radio już nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, iwik napisał:

mogę sobie wyobrazić, że wpływ na układ napędowy - skrzynię, sprzęgło, etc. stosunkowo łatwo wykaże, ale np. na uszkodzoną klimę czy radio już nie

Chłopie - mieszkasz w PL. Tu według serwisu awaria karty sieciowej w drukarce nastąpiła z winy nieoryginalnego tonera, który prawdopodobnie stosował użytkownik  ;]

Ja poważnie coś takiego usłyszałem od serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, iwik napisał:

To są bajki. Jak jest 'komputer', to zawsze gdzieś zostanie log zmian. Może nie będzie widać, co było zmieniane jak lepszy macher wyczyści to i owo, ale nie wierzę, że nie zostanie gdzieś ślad po samym "grzebaniu" w kompie.

(chyba, że będzie cały komp swapowany, a nie tylko program :hehe:)

Można uznać więc, że gwarancji na sam silnik nie ma w momencie zmiany programu. Ale na resztę auta jest, chyba że producent wykaże, że zmiana programu miała wpływ na uszkodzenie innej części auta (mogę sobie wyobrazić, że wpływ na układ napędowy - skrzynię, sprzęgło, etc. stosunkowo łatwo wykaże, ale np. na uszkodzoną klimę czy radio już nie)

 

Bo to nie jest kwestia tego czy da się sprawdzić, tylko czy będą to w ogole robic... Pewnie zależy to od rodzaju awarii i ewentualnego kosztu naprawy.

Moze być tez tak, ze wersje typu RS, Cupra czy GTI trzepią dużo dokładniej, bo prawdopodobieństwo dłubania jest zdecydowanie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.11.2018 o 13:08, kravitz napisał:

 

No właśnie to jara tyle, co inne auta którymi jeździłem..z górki ;]

 

Wczoraj znowu robiliśmy trasę z Łodzi. Grobbing i te sprawy. No i rodzina żony musi nowe auto zobaczyć, takie tam.

Trochę korków podcmentarnych i właśnie jazda na 4 biegu...bo ja jechałem nawalony jako pasażer.

I dojechaliśmy do domu z wynikiem równym 5/100

fajnie, mój z górki bez gazu na luzie pali 9l, przy spokojnej jeździe zanim się rozgrzeje około 50 pokazuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wujekcybul napisał:

Przeciez to gratis jest do AC.

Te gratisy to mają często wiele ograniczeń jak np limit km.

Kolega miał chipowane 3.0TDI miesiąc po zakupie, 2miesiące później wywaliło błąd czujnika paliwa. Także najpierw do tunera usunąć wszystko potem do ASO na naprawę .. upierdliwe to. Wolę firmowy tuning jw ASO ak mam w Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj info od pracownika aso skoda:

 

Z tuningiem aut na gwarancji nie jest tak prosto jak Ci się wydaje. Pracuje w ASO i przy usterkach są sporządzane protokoły diagnozy które są wysyłane do producenta i analizowane. Mieliśmy kiedyś Octavie RS w której uszkodzeniu uległa UPG. Uprzedziliśmy użytkownika, że jeżeli pojazd przeszedł tuning to zostanie to wykryte i będzie musiał zapłacić za naprawę. Oczywiście użytkownik zaprzeczył jakiejkolwiek ingerencji. Po zakończeniu prac zamknęliśmy protokół diagnozy i wysłaliśmy. Otrzymaliśmy zwrotną odpowiedź od producenta że pojazd był użytkowany po wcześniejszej modyfikacji a przed oddaniem do serwisu zostało urządzenie zdemontowane. Użytkownik stracił gwarancję mechaniczną i musiał zapłacić za naprawę. Moja rada, absolutnie żadnego box-a lub programu na gwarancji.

 

Wysłane z tel.

 

Znam przypadek z życia Audi A6 C7 3.0 TDI 2016' po chipie z wymienionym ECU i jeszcze jakimiś modułami bo był kupiony jako używka po akcji z uszkodzeniem instalacji elektrycznej i małym pożarem pod maską, a następnie naprawiony i śmiga. Padł w trasie jakiś czujnik adblue, trafil do ASO audi bodajże w Chorwacji z myślą o naprawie płatnej, okazało się w systemie, że samochód jest na gwarancji i naprawili bez mrugnięcia okiem, pomimo, że samochód przeszedł takie przygody i zmienił właściciela...

 

Więc nie ma reguły i auto z chipem, po wymianie połowy elektroniki, a gwarancja przeszła...

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

Te gratisy to mają często wiele ograniczeń jak np limit km.

Kolega miał chipowane 3.0TDI miesiąc po zakupie, 2miesiące później wywaliło błąd czujnika paliwa. Także najpierw do tunera usunąć wszystko potem do ASO na naprawę .. upierdliwe to. Wolę firmowy tuning jw ASO ak mam w Volvo.

Volvo ma fajna opcje z tym fabrycznym chipem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.