Skocz do zawartości

VW 1.0 TSI


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, wujekcybul napisał:

Volvo ma fajna opcje z tym fabrycznym chipem :ok:

Jak bym chętnie zapłacił tego tysiaka VW za przeprogramowanie 1.2 TSI z 85KM na to 110KM, które sprzedawali w "mocniejszym" wariancie, gdyby dawali na to papier z utrzymaniem fabrycznej gwarancji.

Jak nie, to zapłacę tunerowi za 130KM po gwarancji :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sdss napisał:

Przebija 

 

Widzę że VW ma jakiś dziwny system na te radia.

To co jest u Ciebie mi się podoba. Fizyczne przyciski, miejsce na płytę i CD zaraz obok wyświetlacza.

U mnie przyciski dotykowe, a płytę i kartę SD muszę wsadzać w schowku. Kto na to wpadł?

To wszystko zapewne kosztem u mnie większego ekranu, ale nie wiem po cholerę mi taki ekran. Ten mniejszy z Twojego zdjęcia by w zupełności wystarczył.

Ten Twój jest chyba też matowy, a u mnie błyszczący, przez co gorzej widoczny w słońcu.

 

Jak już marudzę, to jeszcze pociągnę temat ;]

Deska na górze jest miękka, jędrna. Nie wiem komu to w ogóle potrzebne. Ktoś to maca? W miejscu w którym obijam nogami o deskę już jest twarda jak kamień. 

Czy nie powinno byc właśnie dokładnie odwrotnie?

 

A co do silnika, to widzę, że nie tylko 1.0 jest tak oszczędne.

To jest w tych silnikach TSI na pewno fajne. Nie wiem jak z trwałością, ale spalanie buduje. Ja nie mogę wyjść z zachwytu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:

Deska na górze jest miękka, jędrna. Nie wiem komu to w ogóle potrzebne. Ktoś to maca? W miejscu w którym obijam nogami o deskę już jest twarda jak kamień. 

Czy nie powinno byc właśnie dokładnie odwrotnie?

Tez się nad tym ostatnio zastanawiałem macając auta w salonie. Bo wszędzie czytam, że auto ma twarde plastiki i to jest jego minus. No to poszukałem takie z miękkimi, ale właśnie po co... No pomacałem górę deski, miękka - fajnie. Tylko po co. Ja tam deskę dotykam jak kurze ścieram...

Rzeczywiście miejsce obok kolana, może plastiki obok dźwigni zmiany biegów i uchwytów na kubki jakby były miękkie, to miałoby to sens, bo tam się codziennie sięga i dotyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rallyrychu napisał:

Tez się nad tym ostatnio zastanawiałem macając auta w salonie. Bo wszędzie czytam, że auto ma twarde plastiki i to jest jego minus. No to poszukałem takie z miękkimi, ale właśnie po co... No pomacałem górę deski, miękka - fajnie. Tylko po co. Ja tam deskę dotykam jak kurze ścieram...

Rzeczywiście miejsce obok kolana, może plastiki obok dźwigni zmiany biegów i uchwytów na kubki jakby były miękkie, to miałoby to sens, bo tam się codziennie sięga i dotyka.

A te plastiki to nieco nie wygłuszają dodatkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kravitz napisał:

 Nie wiem jak z trwałością, ale spalanie buduje. Ja nie mogę wyjść z zachwytu :)

Te wartości tutaj wstawiane, trochę są 'wyrwane z kontekstu'.

U mnie, na trasie przy delikatnym traktowaniu gazu okolice 5 litrów są do zrobienia, po mieście, bez stania w korkach - 6 litrów. Ale to są wartości wymagające konkretnych warunków i 'opanowanego' drivera.

 

Teraz jak :piekna: jeździ i 3/4 czasu stoi w korkach to schodzi 8 litrów. Normalna trasa autostradowa z licznikowym 140km/h (wiadomo, że to nie średnia...) to 6.5litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, iwik napisał:

Te wartości tutaj wstawiane, trochę są 'wyrwane z kontekstu'.

 

Dałem porównanie do Mitsubishi, które ma podobne osiągi :)

Spalanie jest prawie x2

 

Tyle co ten 1.0 TSI na tych samych trasach paliły mi...i tutaj też podałem przykłady. Mały nowoczesny diesel i auto klasy B też z 1.0

 

Oczywiście że nie jest istotna sama wartość, bo to mogła być spokojna trasa, a mogła i autostrada z butem w podłogę i późniejszym staniem w korku. Średnia prędkość by była podobna, ale spalanie zupełnie inne ;)

 

Są różne stronki z raportami użytkowników. Tam masz uśrednione dane fizyczne. Możesz sobie porównać spalanie tego 1.0TSI do swojego samochodu :)

 

1.2TSI pewnie paliło podobnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał:

1.2TSI pewnie paliło podobnie ;)

Już pisałem kiedyś.

Ta sama trasa wakacyjna (głównie autostrady) pod moją nogą: 308ka 1.6 HDI - 5.5 litra; Golf SV 1.2 TSI - 6.5 litra

Miasto w podobnych warunkach - Epica 2.0 - 11-12 litrów; Golf SV 1.2 TSI - 7.5-8 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.11.2018 o 12:29, Rado_ napisał:
Dnia 2.11.2018 o 13:08, kravitz napisał:
 
No właśnie to jara tyle, co inne auta którymi jeździłem..z górki ;]
 
Wczoraj znowu robiliśmy trasę z Łodzi. Grobbing i te sprawy. No i rodzina żony musi nowe auto zobaczyć, takie tam.
Trochę korków podcmentarnych i właśnie jazda na 4 biegu...bo ja jechałem nawalony jako pasażer.
I dojechaliśmy do domu z wynikiem równym 5/100

Pokaż więcej  

A z dystrybutora ile wyszło?

 

Dzisiaj zatankowałem.

Komp pokazywał średnie 5,5.

Z dystrybutora wyszło 5,7

 

785km kosztowało 228pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pejus1982 napisał:

Normalna jazda u mnie w 1.0EB po mieście to około 8l/100km

Przy okazji ostatnie kilka tankowań 1.0EB to błąd komputera pokładowego 0.6l/100km. Dwa ostatnie tankowania z dystrybutora to spalanie 7.97 i 8.47 :)

 

Ale tylko 100KM :) i to w Fieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bartekm napisał:

Przy okazji ostatnie kilka tankowań 1.0EB to błąd komputera pokładowego 0.6l/100km. Dwa ostatnie tankowania z dystrybutora to spalanie 7.97 i 8.47 :)

 

Ale tylko 100KM :) i to w Fieście.

Czyli u mnie spalanie normalne ja mam 145KM z bledem wychodzi 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

A jakie masz wyniki 100% miasto i krótkie odcinki?

 

Przy takim trybie uzytkowania to nie ma co patrzec na spalanie, bo pewnie bedzie 2-cyfrowe ;]

10 palilo 1.6hdi tesciowej, ktora tak uzytkowala C4 w DG, odpalane ok 10 razy dziennie i jazda po 2-4km max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

A jakie masz wyniki 100% miasto i krótkie odcinki?

To trudne pytanie bo zależy od godziny, dnia tygodnia, temperatury, długości odcinków a przede wszystkim od ciężaru buta 😄

6-8 litrów i nie ma powtarzalnosci. 

Przez pierwszy kilometr na zimno pokazuje >10 więc stąd te rozbieżności IMO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Przy takim trybie uzytkowania to nie ma co patrzec na spalanie, bo pewnie bedzie 2-cyfrowe ;]

10 palilo 1.6hdi tesciowej, ktora tak uzytkowala C4 w DG, odpalane ok 10 razy dziennie i jazda po 2-4km max.

Ja obserwuję czasem u siebie, gdy przejadę 2-3 km i zgaszę - wyświetli spalanie z takiej trasy grubo ponad 10 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

A jakie masz wyniki 100% miasto i krótkie odcinki?

 

Ja nie jeżdżę w mega korkach zazwyczaj.

Jednak juz mi się tak kilka razy zdarzyło, że odcinek 5km przejechałem w godzinę. I to właśnie było po uruchomieniu dłuższym (po pracy). 

Zasadniczo to stałem bardziej niz jechałem. To był dzień jak cała Warszawa stała, bo był wypadek i korek przez całą długość S8 biegnącej przez miasto.

Pokazało na tym odcinku o ile pamiętam 9,5/100km

W normalnym aucie bez start/stop i innym silniku, pewnie by było ze 30l/100km, albo i lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mrBEAN napisał:

Zepsute te Wasze TSI ;)

 

8A1A14CE-B158-467A-8D4C-F25526557027.jpeg

czy ja wiem :

 

 

Skoda Rabid 1,0 TSI 95km , jazda w 5 osób ,pełen bagażnik + non stop załączona klimatyzacja :

- średnia 121km/h

- spalanie średnie 6,2l/100km 

 

aby uzyskać taką średnią w Chorwacji trzeba było jechać 150-160km/h non stop i zwalniać w tunelach do niejednokrotnie 80-100km/h 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mmaciejosss napisał:

czy ja wiem :Skoda Rabid 1,0 TSI 95km , jazda w 5 osób ,pełen bagażnik + non stop załączona klimatyzacja :

- średnia 121km/h

- spalanie średnie 6,2l/100km 

 

aby uzyskać taką średnią w Chorwacji trzeba było jechać 150-160km/h non stop i zwalniać w tunelach do niejednokrotnie 80-100km/h 

 

 

Juz chyba z 3-4 raz to wklejasz...

To jakis wyczyn zrobi taka srednia lub spalanie? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Juz chyba z 3-4 raz to wklejasz...

To jakis wyczyn zrobi taka srednia lub spalanie? :nie_wiem:

dlatego by pokazać że wszystko zależy od kierownika pojazdu , z drugim kierowcą jakim jechałem miał wynik o 0,7l większy niż mój a i prędkości mniejsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmaciejosss napisał:

dlatego by pokazać że wszystko zależy od kierownika pojazdu , z drugim kierowcą jakim jechałem miał wynik o 0,7l większy niż mój a i prędkości mniejsze 

Trochę skromności więcej ;]

Rozumiem, że jechał równolegle tym samym autem w tych samych warunkach po tej samej trasie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129563]DZIDA[/mention] niestety zmartwię Cię, musisz jeszcze poćwiczyć default_skromny.gif

 

47CEA91C-5700-447D-BBF5-7865483B9DCD.jpeg.3f84ffa779d6c0e90e32f4ea6281d07e.jpeg

Czemu? 4.5 tysiąca km z trasami głównie do 20 km (najczęściej 2-7 km) czyli na zimnym silniku najwiecej, 50% miasto 50% trasa i z 2 kierowcami różnymi.... Tyle samo przy takiej samej jeździe palił golf 4 tdi

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zrobiłem trasę moim Focusem gdzie przy pośrednim wtrysku komp pokazał 8.2 l/100km. Trasa 360km że średnią prędkością 117km/h. LPG zjadł równo 10 litrów. Jesli TSI w tych warunkach zszedłby poniżej 6 to sens szukania auta z pośrednim wtryskiem i montowania LPG staje się wątpliwy.

Wysłane z mojego Moto X Play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, SorenLorenson napisał:

Ja właśnie zrobiłem trasę moim Focusem gdzie przy pośrednim wtrysku komp pokazał 8.2 l/100km. Trasa 360km że średnią prędkością 117km/h. LPG zjadł równo 10 litrów. Jesli TSI w tych warunkach zszedłby poniżej 6 to sens szukania auta z pośrednim wtryskiem i montowania LPG staje się wątpliwy.

Wysłane z mojego Moto X Play
 

 

97CADBC8-3954-4A70-9954-1C84D80066DF.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, SorenLorenson napisał:

Ja właśnie zrobiłem trasę moim Focusem gdzie przy pośrednim wtrysku komp pokazał 8.2 l/100km. Trasa 360km że średnią prędkością 117km/h. LPG zjadł równo 10 litrów. Jesli TSI w tych warunkach zszedłby poniżej 6 to sens szukania auta z pośrednim wtryskiem i montowania LPG staje się wątpliwy.

 

Jeśli ta srednia to wynik w miare płynnej jazdy autostrada z ok 130-140km/h to mysle, ze okolice 6/100 sa jak najbardziej realne :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SorenLorenson napisał:

Ja właśnie zrobiłem trasę moim Focusem gdzie przy pośrednim wtrysku komp pokazał 8.2 l/100km. Trasa 360km że średnią prędkością 117km/h. LPG zjadł równo 10 litrów. Jesli TSI w tych warunkach zszedłby poniżej 6 to sens szukania auta z pośrednim wtryskiem i montowania LPG staje się wątpliwy.

Ponizej szesc nie zejdzie. 6,5 przy dobrych wiatrach i plynnej jezdzie. Ale mowimy o utrzymywaniu 140 na liczniku jak tylko jest mozliwosc.

 

Druga sprawa, focusa w lpg kupi za kilka tysi, a za ile kupie w miare nieawaryjne TSI (ea211), w miare zadbane, nie od Mirka handlarza? Kilkadziesiat tysi? Dalej wole LPG w Foce (jesli nie zezarty rdza :hehe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SorenLorenson napisał:

Ja właśnie zrobiłem trasę moim Focusem gdzie przy pośrednim wtrysku komp pokazał 8.2 l/100km. Trasa 360km że średnią prędkością 117km/h. LPG zjadł równo 10 litrów. Jesli TSI w tych warunkach zszedłby poniżej 6 to sens szukania auta z pośrednim wtryskiem i montowania LPG staje się wątpliwy.

Wysłane z mojego Moto X Play
 

 

Trudno powiedzieć. Nie wiem jaki to Focus.

Dla 1.6 średnie spalanie z raportów użytkowników to właśnie około 8 litrów. Czyli takie jak Tobie wyszło.

A dla 1.0 TSI, jest około 6 litrów. 

Mozna założyć zatem, że przy Twojej jeździe, to TSI by spaliło 6 litrów na 100km.

 

Ja mam porównanie do Mitsubishi Lancera 1.8 z LPG właśnie. Lancery są paliwożerne, więc porównanie akurat jest wybitnie na korzyść TSI, trzeba miec to na uwadze.

Mi wychodzi, że TSI jeździ się za porównywalne pieniądze, co tym Lancerem na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

Mi wychodzi, że TSI jeździ się za porównywalne pieniądze, co tym Lancerem na LPG.

Wcześniej robiłem trasy do HR lacetti 1.6 LPG. Spalanie gazu przy V autostradowych to ok. 11 litrów (vs 6.5 benzyny w 1.2 TSI).

Koszty podobne i nie trzeba co 300km szukać stacji. Choć tutaj 1.6 hdi w peżocie nie przebijam, bo tam spalanie jeszcze mniejsze + zbiornik paliwa o 10 litrów większy :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.