Skocz do zawartości

VW 1.0 TSI


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, jahooo napisał:

Dwa pytania. Jaka macie recepta na eko jazde w tych silnikiach. Niskie obroty, hamowanie silnikiem czy może luz ?. Drugie pytanie na jakich olejach konkretne jeżdzą wasze TSI

Ja zauważyłem że dynamiczne rozpędzanie i później utrzymywanie prędkości jest chyba nawet bardziej ekonomiczne niż ogólnie delkatne obchodzenie się z gazem.

Ale ja ogólnie ekspertem od eko-jazdy nie jestem i nie mam cierpliwości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaruga napisał:

Ja zauważyłem że dynamiczne rozpędzanie i później utrzymywanie prędkości jest chyba nawet bardziej ekonomiczne niż ogólnie delkatne obchodzenie się z gazem.

Ale ja ogólnie ekspertem od eko-jazdy nie jestem i nie mam cierpliwości ;)

To jest podstawą ekojazdy. Oczywiście nie mówimy o wciskaniu gazu do dechy i kręceniu do czerwonego pola, ale jednak o dynamicznym przyspieszaniu. 

Nawet automat i tempomat przyspiesza na tyle dynamicznie w trybie eko, że większość aut zostaje w tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 kilometrów mam już zrobione świeżo odebranym 1.0TSI 85KM i jestem miło zaskoczony jak żwawo to sobie radzi w mieście. Niczego mu nie brakuje, a i dźwięk da się przeżyć. Średnie z tych 300km z kompa wychodzi 6.9. 100% miasto i sporo korków. Dla mnie rewelacja. Licząc ile oszczędzę na paliwie względem E39 530dA to Golf wyjdzie mi za półdarmo 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mars_wrc napisał:

300 kilometrów mam już zrobione świeżo odebranym 1.0TSI 85KM i jestem miło zaskoczony jak żwawo to sobie radzi w mieście. Niczego mu nie brakuje, a i dźwięk da się przeżyć. Średnie z tych 300km z kompa wychodzi 6.9. 100% miasto i sporo korków. Dla mnie rewelacja. Licząc ile oszczędzę na paliwie względem E39 530dA to Golf wyjdzie mi za półdarmo 😂

Ile mniej więcej Ci paliło E39? 

Sam osobiście się przesiadłem w tym roku z Kii Carnival 2,9 CRDI, z tym, że nie na auto z 1,0 TSI, a z 0,9Tce i oszczędności na paliwie są odczuwalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars_wrc napisał:

...Średnie z tych 300km z kompa wychodzi 6.9. 100% miasto i sporo korków. Dla mnie rewelacja...

 

nie pisze tego zlosliwie, ale moj 335d xdrive 313 koni z 8biegowym automatem pali w zatloczonym kassel tyle samo

jeszcze dluga droga przed tsi

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kalkstein napisał:

 

nie pisze tego zlosliwie, ale moj 335d xdrive 313 koni z 8biegowym automatem pali w zatloczonym kassel tyle samo

jeszcze dluga droga przed tsi

 

tapatalked

Piszesz o noPb. Bo widze w  tekscie 335d ze to diesel.  Tak ze porównanie Diesla do noPb i manuala do automatu to troszku ......hm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars_wrc napisał:

300 kilometrów mam już zrobione świeżo odebranym 1.0TSI 85KM i jestem miło zaskoczony jak żwawo to sobie radzi w mieście. Niczego mu nie brakuje, a i dźwięk da się przeżyć. Średnie z tych 300km z kompa wychodzi 6.9. 100% miasto i sporo korków. Dla mnie rewelacja. Licząc ile oszczędzę na paliwie względem E39 530dA to Golf wyjdzie mi za półdarmo 😂

1.0 85KM  ? Tyle było w 1.2 Tsi. Powinno byc chyba 95 KM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kalkstein napisał:

tu nie o benzyna/diesel chodzi

na logike silniczek klasy wiertarka nie powinien palic tyle co 3litrowy smok

 

oczywiscie 335d to 6cylindrowy diesel spiety z napedem na 4 kola i automatem

to tez pokazuje przepasc w technologii

 

tapatalked

No tak ale masy sie nie oszuka . W duzych silnikach jest jednak nadmiar mocy i duza bezwładnosc silnika ze pali tyle naprawde musi. A w tych małych pizdrach jak chcesz pojechac to juz swoje spali. Ja nogdy do czynienia nie miałem z duzymi silnikami (tylko dostawcze) wiec dla mnie przeskok z wolnossącej 1,4 na 1.0 TSi to już jest przepasc . Szybciej i dużo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E36 328i paliło mi 11-14l w mieście. Warszawa.

E39 525iA paliło 14-16l.

E39 530dA paliło 11-12l.

Wszystko to 100% miasto, a miasto to 95% mojej jazdy. Okolice 350-500km tygodniowo.

 

Ostatnio średnie z 1000km w 530dA miałem 11.5l. A to w porównaniu z 7 litrami w Golfie daje 26zł oszczedności na każde 100km i sumarycznie ponad 500zł miesięcznie.

 

Jak komuś 335dA pali w mieście 7 to fajnie. Mi by na pewno tyle nie spaliła skoro 530dA paliła mi pod 12 w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebbeks napisał:

Ile mniej więcej Ci paliło E39? 

Sam osobiście się przesiadłem w tym roku z Kii Carnival 2,9 CRDI, z tym, że nie na auto z 1,0 TSI, a z 0,9Tce i oszczędności na paliwie są odczuwalne. 

To auto z silnikiem 0,9 tce jest podobnej wielkości i masy, co Carnival 2.9 crdi? 

 

33 minuty temu, Mars_wrc napisał:

E36 328i paliło mi 11-14l w mieście. Warszawa.

E39 525iA paliło 14-16l.

E39 530dA paliło 11-12l.

Wszystko to 100% miasto, a miasto to 95% mojej jazdy. Okolice 350-500km tygodniowo.

 

Ostatnio średnie z 1000km w 530dA miałem 11.5l. A to w porównaniu z 7 litrami w Golfie daje 26zł oszczedności na każde 100km i sumarycznie ponad 500zł miesięcznie.

 

Jak komuś 335dA pali w mieście 7 to fajnie. Mi by na pewno tyle nie spaliła skoro 530dA paliła mi pod 12 w mieście.

Dużo Ci paliły w mieście, bo to starej konstrukcji diesel, stary automat, a samo e39 w Touringu i ASB waży od cholery.

Dzisiaj wyzerowałem kompa w 15 letnim e46 w manualu, z silnikiem benzynowym 2.2 6 cyl i zrobiłem 30 km spalając średnio 5.7/100. Trasa, mały ruch, prędkość średnia niecałe 80. W mieście 12, to musiałbym albo stać, albo deptać od świateł do świateł, normalne poruszanie po mieście daje wynik 10-11/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kaczorek79 napisał:

To auto z silnikiem 0,9 tce jest podobnej wielkości i masy, co Carnival 2.9 crdi? 

 

Ja zestawiam Golfa do podobnych aut rozmiarami i osiągami ;)

Lancer 1.8 i Focus 1.6

Golf pali spoooooro mniej. Warunki przecież mam te same.

 

Moim zdaniem najlepiej jest się oprzeć na średnich raportach użytkowników.  Ja sprawdzam na autocentrum, ale wiem, że jest jakiś niemiecki portal gdzie jest dużo większa baza. Niestety nie znam nazwy.

Wyniki te uśrednione tez mówią wiele. Golf od tych dwóch kompaktów z wolnossącymi silnikami o jako tako porównywalnych osiągach, pali dużo mniej.

 

A to konkretne wspomniane BMW pali 1-1,5 l/100km więcej od Golfa 1.0TSI. Tak wynika z tych raportów użytkowników. Co jest wynikiem świetnym, bo rozmiary auta i moc są dużo większe. Jednak to diesel. Pali tyle samo co benzynowe 318i ;), a więc tutaj już jakoś nie widzimy magicznej technologii.

 

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/f30-f31-f34/

 

I wyniki Golfa

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/vii/

 

Mam nadzieję, że nie powstanie jakaś wojenka Golf vs BMW

Jakby co, to ja biorę BMW ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał:

Mam nadzieję, że nie powstanie jakaś wojenka Golf vs BMW

 

Absolutnie. Ja nie mam wątpliwości, że 1.0 tsi, czy nawet 1.4 tsi nowszej konstrukcji jest oszczędnym silnikiem. Ja np ze swoim stylem jazdy, wsiadając do zupełnie nowego Clio 0.9 tce zrobiłem spalanie tylko o pół litra mniejsze od starego benzynowego BMW z 6 cylindrami pod maską, a nie tak dawno na AK wyszło, że jadąc z prędkością autostradową+40 spalanie wyszło mi mniejsze od Octavii 3 1.4 tsi z dsg, co nie zmienia faktu, że w trybie długodystansowym mój silnik wypije więcej. Bawi mnie tylko porównywanie w mieście smoka ważącego 1.7 tony z jakimś kompaktem o dwie dekady młodszym i silnikiem eko pod maską.

U Ciebie jest nieco mniejsza skrajność, bo porównujesz nowego kompakta do lekko przerośniętego kompakta sprzed 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravitz napisał:

Moim zdaniem najlepiej jest się oprzeć na średnich raportach użytkowników.  Ja sprawdzam na autocentrum, ale wiem, że jest jakiś niemiecki portal gdzie jest dużo większa baza. Niestety nie znam nazwy.

 

 

https://www.spritmonitor.de/de/suche.html  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kaczorek79 napisał:

normalne poruszanie po mieście daje wynik 10-11/100

a to chyba jest roznica w stosunku do 6,9 autora watku, mimo roznicy masy i mocy. Bo do oszczednosciowego pyrkania to 170 koni sie marnuje .... nawet 100-120 sie marnuje

Twoje BMW i tak pali zadziwiajaco malo. Na sprint motor srednia to raczej 8+, czyli circa 7-10 - co i tak wynik znakomity jak na taki samochod i tyle mocy

 

Poza tym, turbopierdziawki sa duzo ekonomiczniejsze podczas delikatnej jazdy w trasie albo w miescie. Przy szybszej jezdzie typu autostradowego nie wychodzi duzo mniej. Choc wszystko zalezy od auta i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Bawi mnie tylko porównywanie w mieście smoka ważącego 1.7 tony z jakimś kompaktem o dwie dekady młodszym i silnikiem eko pod maską.

Porównuję nowego kompakta z krową o MW ponad 1800kg, bo ... przesiadłem się na nowego kompakta, z prawie 2 tonowej krowy. Chyba logiczne więc, że porównuję te dwa auta.

W E39 i tak w 98% woziłem siebie, Syna i powietrze. Dwa wypady w roku na mazury opędzę Golfem + box na dachu.

 

A dziś kurs DO i Z przedszkola, 16km i średnie 6.4. E39 by wzięło 11.5 więc ponad 5 litrów różnicy.

 

Chociaż prawda jest taka, że odstawiłem E39 (jest na sprzedaż) przez koszty eksploatacji. Nie uznaję jakiejkolwiek niesprawności w samochodzie i jeżdżąc pełnoletnimi premiumami po 20-30kkm rocznie za bardzo mnie to bolało finansowo. W E39 w 3 miesiące włożyłem jakieś 12kPLN. Jazda nowym Golfem wziętym w leas + różnica w spalaniu + brak "inwestycji" spowoduje, że finalnie wyjdzie mi dużo na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, gregoryj napisał:

Z ciekawosci w co wlozyles tyle kasy? Kazde nowe auto do 200 tysi wyjdzie taniej przy takim 'dokladaniu' do uzywki nawet jakby ja za pol darmo kupil

Pakiet startowy - płyny / filtry, wywalenie klap gaszących (przypadłość 3.0d), wymiana zawiasów tylnej klapy oraz tylnej szyby (otwierają się oddzielnie) i kilka innych dupereli

Nowe opony

Regenracja xenonów - świeciły gorzej niże nowe lampy za 120zł / kpl. w Polonezie

Tarcze klocki P + klocki T

Jakieś duperele w zawieszeniu przód + geometria

Naprawa pixelów w zegarach (powypalane), kupno zmieniarki, bo nie działała

A, jeszcze była akcja z lawetą, bo odpaliłem go i BUM, zerwał się pasek klinowy i straciłem wspomaganie, ładowanie, chłodzenie, więc lawetą do serwisu.

 

I się uzbierało. Niby nic poważnego, ale tu tydzień w serwisie, tu kolejny tydzień. A do tego nadal mam ori turbo i ori wtryski. No i teraz znów by się zdało jechać na serwis, bo padł czujnik NIVO + pada napęd nawigacji skutkujący wyłączaniem się i ponownym włączaniem ekranu navi ...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kalkstein napisał:

 

nie pisze tego zlosliwie, ale moj 335d xdrive 313 koni z 8biegowym automatem pali w zatloczonym kassel tyle samo

jeszcze dluga droga przed tsi

 

tapatalked

Zapominasz o takim drobiazgu, za litr on zawiera blisko 30 procent więcej energii niż litr benzyny. Ponadto porownujesz kompletnie inne warunki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, KvM napisał:

Zapominasz o takim drobiazgu, za litr on zawiera blisko 30 procent więcej energii niż litr benzyny.

 

A jakie to ma znaczenie dla końcowego użytkownika?

Litr to litr i nie ma co dorabiać ideologii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KvM napisał:

Zapominasz o takim drobiazgu, za litr on zawiera blisko 30 procent więcej energii niż litr benzyny. Ponadto porownujesz kompletnie inne warunki. 

Oooo to cos sie zmieniło ? Jak chodziłem do szkoły to uczono mnie że On ma 36 MJ a benzyna 32 MJ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

Ja już kiedyś napisałem, że mi e46 Touring M54B25 spalal w miescie 16 l lpg.

 

 

W E46 jak najbardziej realne. Manual? W dużo cięższym E39 z automatem gazu brałby minimum 20. I pewnie z litr noPb na setkę dodatkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Strasznie paliwozerne te BMW. Tribeca 3.6 ze stałym 4x4 i automatem nigdy nie wypił więcej niż 20l lpg/100km (100% wroclaw)

P.S. jakby ktoś kazał mi zamienić r6 na r3 to chyba rok w żałobie chodziłbym...

Wysłane z tel.
 

To zalezy od wielkosci auta. Fiesta 140KM 3 cylindry lyka Tribece i do 100 jak i vmax. Ale to inna klasa samochodu wolalbym duzym jezdzic ale w miescie to nieporeczne. Mysle, ze bardziej by bolala zmiana wielkosci z duzej na mala niz osiagi czy liczba cylindrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:


P.S. jakby ktoś kazał mi zamienić r6 na r3 to chyba rok w żałobie chodziłbym...

Wysłane z tel.
 

Zwłaszcza jakby Ci ktoś takie R3 wsadził do auta pokroju Tribeci, którą jeździłeś w dalsze trasy, ale do niedużego auta którym kręci się ktoś po mieście i od czasu do czasu gdzieś poza wyjedzie, to już trochę inaczej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy od wielkosci auta. Fiesta 140KM 3 cylindry lyka Tribece i do 100 jak i vmax. Ale to inna klasa samochodu wolalbym duzym jezdzic ale w miescie to nieporeczne. Mysle, ze bardziej by bolala zmiana wielkosci z duzej na mala niz osiagi czy liczba cylindrow.
Kto tu mówi o wciąganiu. Do wściągania mam innego boxsera który z fiesty robi młynek...

Mowie o fakcie przesiadki się z wygodnej klasy D z 6garami do kompaktu R3. Nawet połowę niższe spalanie nie rekompensowalo mi by tego.





Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ppmarian napisał:

Mowie o fakcie przesiadki się z wygodnej klasy D z 6garami do kompaktu R3. Nawet połowę niższe spalanie nie rekompensowalo mi by tego.





Wysłane z tel.
 

 

Zapomniałeś o podstawowym czynniku.

Przesiadka z 15 letniej wygodnej D klasy z R6 do nowego kompakta z R3.

240.000km vs. 0km. No i własnie spalanie, 6.5 vs. 11.5.

Ja jestem bardzo zadowolony, a to chyba tu najważniejsze.

 

PS. Na wiosnę wpadnie jakiś klasyk, ale na weekend, a nie daily.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, demoneczek napisał:

Oooo to cos sie zmieniło ? Jak chodziłem do szkoły to uczono mnie że On ma 36 MJ a benzyna 32 MJ 

Tu podają 29 kontra 36 MJ 

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/

To daje 26 procent. Jak dla mnie to blisko 30, ale możesz uważać inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

A jakie to ma znaczenie dla końcowego użytkownika?

Litr to litr i nie ma co dorabiać ideologii...

Rozmawiamy o sprawności. Końcowy użytkownik może być zadowolony z LPG które ma najmniej energii w litrze, ale jest najtańszy. Tylko, że nie o tym jest rozmowa. 

A przy okazji z ostatniego przejazdu (na zimówkach 215R17) 1,5 TSI DSG. Ok 20 procent po mieście. 

Oraz z ostatnich 5 zbiorników. Wskazania komputera zgadzają się z tankowaniem do 0,1 l/100 km 

20181127_103847.jpg

20181127_103816.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Kto tu mówi o wciąganiu. Do wściągania mam innego boxsera który z fiesty robi młynek...

Mowie o fakcie przesiadki się z wygodnej klasy D z 6garami do kompaktu R3. Nawet połowę niższe spalanie nie rekompensowalo mi by tego.





Wysłane z tel.
 

Ale znow sa auta malolitrazowe, ktore wciagna boxsera. IMO najbardziej boli zmiana klasy nie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Mars_wrc napisał:

 

W E46 jak najbardziej realne. Manual? W dużo cięższym E39 z automatem gazu brałby minimum 20. I pewnie z litr noPb na setkę dodatkowo.

 

Tak manualna skrzynia, dla porównania VC 3.2 V6 spalała mi mniej jak E46. W miescie przy normalnej jezdzie było to 14,5l lpg, mieszane 13l, a w trasie bez problemu 10l. Jak w BMW zaczynałem cisnąć to po miescie z manualem ok 17-18l lpg. Nie licząc już benzyny na rozruchy. Na miasto i w trase taki TSI jest idealny. Wiadomo brak mu dzwięku V6, czy R6. Ale niedługo zrobie chipa i mysle, że z mocy bede jeszcze bardziej zadowolony.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o sprawności. Końcowy użytkownik może być zadowolony z LPG które ma najmniej energii w litrze, ale jest najtańszy. Tylko, że nie o tym jest rozmowa. 
A przy okazji z ostatniego przejazdu (na zimówkach 215R17) 1,5 TSI DSG. Ok 20 procent po mieście. 
Oraz z ostatnich 5 zbiorników. Wskazania komputera zgadzają się z tankowaniem do 0,1 l/100 km 


Bardzo ładne spalanie u mnie miasto i autostrada ale dużo korków i podobna moc spalanie prawie 9 w ecoboost ale ja mam dużo jazdy na zimnym silniku.

66a56593d4f1acec909150951553c64b.jpg
9e125dfd8bb40b2d30ea449d788b1d0e.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)
Wyniki z mojej jazdy w koło komina to
Bravo 1.4 120KM - 8.5pb
Grand Vitara 2.5 144KM - 13pb
C2 1.6 120KM - 9.5pb
Clio 1.2 75KM - 7pb
Jeep 5.9 245KM - 25lpg

Najmniejsze spalanie uzyskiwalem
Peugeot 107 1.0 68KM - 6pb

Najwięcej frajdy dawał c2, jeep i Vitara (kolejność nieprzypadkowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.