Skocz do zawartości

VW 1.0 TSI


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, iwik napisał:

Wcześniej robiłem trasy do HR lacetti 1.6 LPG. Spalanie gazu przy V autostradowych to ok. 11 litrów (vs 6.5 benzyny w 1.2 TSI).

Koszty podobne i nie trzeba co 300km szukać stacji. Choć tutaj 1.6 hdi w peżocie nie przebijam, bo tam spalanie jeszcze mniejsze + zbiornik paliwa o 10 litrów większy :oki: 

 

Nienawidzę diesli, ale przyznam, że tankowanie LPG przez kilkanaście lat tak mi dało w kość, że nawet się zastanawiałem nad 1.6TDI, aby jeszcze dodatkowe 100-200km mieć więcej spokoju :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gregoryj napisał:

Ponizej szesc nie zejdzie. 6,5 przy dobrych wiatrach i plynnej jezdzie. Ale mowimy o utrzymywaniu 140 na liczniku jak tylko jest mozliwosc.

 

Druga sprawa, focusa w lpg kupi za kilka tysi, a za ile kupie w miare nieawaryjne TSI (ea211), w miare zadbane, nie od Mirka handlarza? Kilkadziesiat tysi? Dalej wole LPG w Foce (jesli nie zezarty rdza :hehe:)

Z kolei 1.2 tce 115KM przy tempomacie na 140km/h co dało średnią prędkość 132km/h wg kompa pokładowego spalił 7.1l/100km wg kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

 

Nienawidzę diesli, ale przyznam, że tankowanie LPG przez kilkanaście lat tak mi dało w kość, że nawet się zastanawiałem nad 1.6TDI, aby jeszcze dodatkowe 100-200km mieć więcej spokoju :ok:

Ja dziś puknalem Bialystok-Dąbki (deko ponad 600km) na LPG bez tankowania, komp pokazał 7L benzyny.

Z dystrybutora koło 8,5L LPG wyszło (oczywiście nie tego samego, więc grom wie jak odbiło).

Na gazie jeżdżę odkąd mam prawko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś puknalem Bialystok-Dąbki (deko ponad 600km) na LPG bez tankowania, komp pokazał 7L benzyny.
Z dystrybutora koło 8,5L LPG wyszło (oczywiście nie tego samego, więc grom wie jak odbiło).
Na gazie jeżdżę odkąd mam prawko.
To jaka masz butlę? Po boilerze?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, rwIcIk napisał:

W wielu autach komputery zaniżają spalanie.

Czy ktoś spotkał się z przypadkiem zawyżania - nie słyszałem ;]

 

u mnie w menu diagnostycznym można sobie regulować "czułość" pomiaru spalania paliwa, da się poustawiać jakieś absurdalne wartości spalania, np 80l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kartonik napisał:

Jechałem UPem jako pasażer po mieście i strasznie czuć było "blaszanką" to auto. Ciężko by mi było wyobrazić sobie jakie są odczucia przy jazdach autostradowych +.

Ponad 200 km/h w takim aucie daje wiecej frajdy niz w klasie D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wujekcybul napisał:

Ten up to genialne GTI.

 

Tak trochę mniej na temat, ale odniosę się do tego GTI.

 

Przejechałem już tą swoją Golfiną ponad 1tyś km i coś ostatnio ciekawego zauważyłem ;] I to właśnie odnośnie GTI.

 

Bo czym jest GTI? Zabawką która jednak jest w kształcie samochodu do używania codziennie. Zasadniczo dobrze żeby miała jakiś groźny wygląd.

 

I ja o tym wyglądzie i odbiorze samochodu na ulicy, jakim to samochodem jest Golf ;]

Otóż on ma poziom respektu "0" (słownie:  zero). Ludzie nie przepuszczają, zajeżdżają drogę, olewają, jadą ciągle lewym pasem przede mną, itp.

Zupełnie jakbym nie istniał.

 

I widzę tutaj ogromną różnicę, może dlatego, że jeździłem groźnie wyglądającym Lancerem. 

Ludzie zasadniczo sp....adali z drogi. Ja nawet nie chciałem szybciej jechać, ale i tak zjeżdżali ;] Tak na wszelki wypadek. Nie zmienili mi tuż przed maską pasa, wjeżdżając na ten którym ja jadę, a nawet jak próbowali, to zaraz odbijali na ten na którym byli.

 

Czy będą reagować tak na Up GTI? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2018 o 15:21, format napisał:

Po co żyć problemami drugich-trzecich właścicieli? :nie_wiem:

Chyba nie koniecznie drugich, trzecich... nawet na tym forum opisywano usterki silnika ( także VW) przy przebiegu poniżej 100 kkm...  Duzo znasz takich co kupuja nowe auto i przedają przy przebiegu np 50 kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, delco napisał:

Chyba nie koniecznie drugich, trzecich... nawet na tym forum opisywano usterki silnika ( także VW) przy przebiegu poniżej 100 kkm...  Duzo znasz takich co kupuja nowe auto i przedają przy przebiegu np 50 kkm?

Popatrz na otomoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie koniecznie drugich, trzecich... nawet na tym forum opisywano usterki silnika ( także VW) przy przebiegu poniżej 100 kkm...  Duzo znasz takich co kupuja nowe auto i przedają przy przebiegu np 50 kkm?
Jaką chcesz postawić tezę na podstawie takich dowodów anegdotycznych?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, format napisał:

Jaką chcesz postawić tezę na podstawie takich dowodów anegdotycznych?

tapatalked
 

Jak że nie jest to HP to odpowiem od czapy.... tezy żadnej... raczej obawę że usterka wystepujaca przy stosunkowo niewielkim przebiegu to niekoniecznie jest zmartwienie drugiego czy trzeciego właściciela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, delco napisał:

Jak że nie jest to HP to odpowiem od czapy.... tezy żadnej... raczej obawę że usterka wystepujaca przy stosunkowo niewielkim przebiegu to niekoniecznie jest zmartwienie drugiego czy trzeciego właściciela...

Nie ma co się martwić na zapas :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravitz napisał:

 

Szczerze? Nie wiem.

Cos tam doświetla, a miało być Full led. Pewnie wiec tez diody

właśnie doświetlenie sądzę ze jest żarówką ;] wszędzie oszukują ;] 

od 0.52 gość włącza przednie p. mgłowe i wiraźnie mają inny kolor niż led

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jak sa ledy i jest doswietlanie to jest tez led. Tak jak w leonie. W ibizie nie ma ledowych halogenow to nie ma doswietlania. Tu pewnie podobnie.

W Leonie FL owszem, przed FL halogen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Cinos napisał:

właśnie doświetlenie sądzę ze jest żarówką ;] wszędzie oszukują ;] 

od 0.52 gość włącza przednie p. mgłowe i wiraźnie mają inny kolor niż led

 

Także ten, poniższe może pokaże jak bardzo przejmuję się tym samochodem ;)

1. Na filmie odkryłem jak się włącza przeciwmgielne. Nie wiedziałem ;] Zasadniczo, nie używam

2. Nie mam przeciwmgielnych z przodu w zderzaku. Właśnie to zauważyłem.

3. Pokręciłem kierownicą na zapalonych światłach i zaczęło mi doświetlać raz z lewej strony regał w garażu, a jak przekręciłem w prawo, to oświetliło rowery. Znaczy że jest jakoś rozwiązane doświetlenie zakrętów. Barwę to światło miało taką samą, więc pewnie LED. 

 

Żarówki nic temu autu nie pomogą. Jest smutne jak wiosenne roztopy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujekcybul napisał:

I doswietlanie bylo halogenem przy lampach full led? Czy sobie vcds wlaczali?

W Leonie doświetlenie jest realizowane przez światło przeciwmgielne, fabryka albo VCDS. Przed FL bylo halogenowe, po FL jest LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sdss napisał:

W Leonie doświetlenie jest realizowane przez światło przeciwmgielne, fabryka albo VCDS. Przed FL bylo halogenowe, po FL jest LED.

Ale mowie, ze jak ibiza ma swiatla LED to doswietlenie przez halogeny jest wylaczone. Jak ma swiatla halogenowe to wtedy doswietla halogenem. W nowym Leonie jest halogen led to tez doswietla. IMO w Golf jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę pojeździłem ostatnimi czasy 1,0 TSi 115KM, głównie w Ibizie, jakieś 1000 km także jakąś skodą (chyba rapid w słabszej wersji), trochę także 1,5 TSI w golfie (z DSG). Jak dla mnie 1,0 w implementacji z Ibizy to jeden z fajniejszych silników ostatnich lat. Całkiem dynamiczny, dający sporo frajdy z jazdy. Bardzo lubię jego dźwięk przy wkręcaniu się na obroty. Daje więcej frajdy niż 1,5 150 KM, mimo papierowo  i pewnie praktycznie lepszej dynamiki w Golfie.

 

Rzecz jasna to kwestia gustu. Potwierdzam problemy ze stopniowaniem skrzyni na 1/2 biegu, czasem zdarzało mi się zadusić silnik na dwójce. Kwestia wyrobienia sobie nawyków.

 

Co do spalania, rekordowo udało mi się Skodzie uzyskać niskie 3 l/100 w Ibizie wysokie 3l/100. Średnie jest to spalanie katalogowe (ok 20 procent miasto, reszta drogi podmiejskie). Golf pali w podobnych warunkach ok 0,6-0,8l więcej, największa różnica jest w mieście na niekorzyść 1,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie być gołosłownym przykładowe fotki. Zdaje się raz czy dwa udało mi się zrobić ibizą ponad 1000 km na jednym baku w trybie mieszanym (z większym udziałem tras podmiejskich i większym staraniem się). Bez problemu także robię ok 1000-1100 km na baku golfem, ale golf ma zbiornik ok 52 litry, a Ibiza 42 ztcp. Jak widać na obrazku wersja słabsza 1,0 w skodzie zauważalnie mniej pali. Nie wiem z czego to wynika, choć tu dochodzą też węższe opony i mniejsza szerokość skody.

 

Co ciekawe do ok 50 tysięcy km silnik nie bierze oleju (później może też nie, ale nie mam informacji), natomiast Golf 1,5 po 20 tysiącach potrzebował dolewki 1l.

111.jpg

seat.jpg

skoda.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2018 o 20:10, kravitz napisał:

 

Tak trochę mniej na temat, ale odniosę się do tego GTI.

 

Przejechałem już tą swoją Golfiną ponad 1tyś km i coś ostatnio ciekawego zauważyłem ;] I to właśnie odnośnie GTI.

 

Bo czym jest GTI? Zabawką która jednak jest w kształcie samochodu do używania codziennie. Zasadniczo dobrze żeby miała jakiś groźny wygląd.

 

I ja o tym wyglądzie i odbiorze samochodu na ulicy, jakim to samochodem jest Golf ;]

Otóż on ma poziom respektu "0" (słownie:  zero). Ludzie nie przepuszczają, zajeżdżają drogę, olewają, jadą ciągle lewym pasem przede mną, itp.

Zupełnie jakbym nie istniał.

 

I widzę tutaj ogromną różnicę, może dlatego, że jeździłem groźnie wyglądającym Lancerem. 

Ludzie zasadniczo sp....adali z drogi. Ja nawet nie chciałem szybciej jechać, ale i tak zjeżdżali ;] Tak na wszelki wypadek. Nie zmienili mi tuż przed maską pasa, wjeżdżając na ten którym ja jadę, a nawet jak próbowali, to zaraz odbijali na ten na którym byli.

 

Czy będą reagować tak na Up GTI? ;)

Bo zakladaja ze Lancerem jezdzi ktos kto sobie przedluza organy wiec zaraz cos odwali na drodze, bezpieczniej mu zjechac. A Golf? Zakladaja, ze ma 1.0 TSI i jak wyprzedzi to wystarczy male wzniesienie i ledwo bedzie utrzymywal predkosc :P

 

UP? Podobnie jak Lancer - tyle ze zakladaja ze to PH, podobnie jak kiedys biale Seicento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KvM napisał:

Co by nie być gołosłownym przykładowe fotki. Zdaje się raz czy dwa udało mi się zrobić ibizą ponad 1000 km na jednym baku w trybie mieszanym (z większym udziałem tras podmiejskich i większym staraniem się). Bez problemu także robię ok 1000-1100 km na baku golfem, ale golf ma zbiornik ok 52 litry, a Ibiza 42 ztcp. Jak widać na obrazku wersja słabsza 1,0 w skodzie zauważalnie mniej pali. Nie wiem z czego to wynika, choć tu dochodzą też węższe opony i mniejsza szerokość skody.

 

Co ciekawe do ok 50 tysięcy km silnik nie bierze oleju (później może też nie, ale nie mam informacji), natomiast Golf 1,5 po 20 tysiącach potrzebował dolewki 1l.

 

 

skoda.jpg

 

Jestem pod wrażeniem cierpliwości podczas eko-jazdy skodą. 

U mnie liczba tych eko-punktów (tych z zielonym listkiem) nigdy nie przekroczyła 60 ;l

Moja skoda jest już dotarta więc jeźdżę nią dość dynamicznie. I teraz w mieście wychodzi mi średnia 7.9l/100km. Na początku było 6-6,5 ;)

W trasie mam średnie spalanie 5,3 - 5,9 w zależności od rodzaju drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Jaruga napisał:

 

Jestem pod wrażeniem cierpliwości podczas eko-jazdy skodą. 

U mnie liczba tych eko-punktów (tych z zielonym listkiem) nigdy nie przekroczyła 60 ;l

Moja skoda jest już dotarta więc jeźdżę nią dość dynamicznie. I teraz w mieście wychodzi mi średnia 7.9l/100km. Na początku było 6-6,5 ;)

W trasie mam średnie spalanie 5,3 - 5,9 w zależności od rodzaju drogi.

We wszystkich VW są te eko punkty. Tymi autami jeździ kilka osób.  I średnia jest na poziomie 95-98, a są przejazdy na 100. Są to czasem osoby które jeżdżą bardziej ekonomicznie niż ja. Ja jestem średniakiem. W Skodzie jest wyjątkowo mało ze względu na to, że wcześniej jeździł ktoś inny (to było jakieś auto tymczasowe). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KvM napisał:

We wszystkich VW są te eko punkty. Tymi autami jeździ kilka osób.  I średnia jest na poziomie 95-98, a są przejazdy na 100. Są to czasem osoby które jeżdżą bardziej ekonomicznie niż ja. Ja jestem średniakiem. W Skodzie jest wyjątkowo mało ze względu na to, że wcześniej jeździł ktoś inny (to było jakieś auto tymczasowe). 

Ford za to podał mi wczoraj informacje, że auto 52% nie wiem czego ;] spędziło na zimnym silniku 😮 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jahooo napisał:

Dwa pytania. Jaka macie recepta na eko jazde w tych silnikiach. Niskie obroty, hamowanie silnikiem czy może luz ?. Drugie pytanie na jakich olejach konkretne jeżdzą wasze TSI

ja trzymam obroty zalecane przez producenta. Na luz jak jest z górki, hamowanie silnikiem jak dojeżdżam do świateł/korka. Generalnie przy automacie sam wrzuca na luz jak puścisz gaz, ale wystarczy na ułamek sekundy wcisnąć hamulec. Olejem się nie interesowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.