Skocz do zawartości

Żarówki H4....


_ArtuR_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pojawiły się na rynku jakieś nowe dobre żarówki h4?

Na wiosnę założyłem takie coś https://allegro.pl/zarowki-64193-osram-night-breaker-laser-h4-duo-i7115033809.html

i jest tragedia, w nocy gdy pada deszcz lub asfalt jest wilgotny to kompletnie nic nie widać.

 

poprzednio miałem takie https://allegro.pl/zarowki-64193-osram-night-breaker-unlimited-h4-duo-i7115032814.html

i te świeciły jak na H4 bardzo dobrze.

Teraz mam dylemat czy te "lasery" wymienić na sprawdzone "unlimited"  czy jest coś nowego godnego polecenia?

 

pozdrawiam :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia koloru, te modne zimne fajnie może wyglądają z zewnątrz ale słabo oświetlają mokrą drogę.

Weź jakieś tanie marketówki i  tyle. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cinek napisał:

Kwestia koloru, te modne zimne fajnie może wyglądają z zewnątrz ale słabo oświetlają mokrą drogę.

Weź jakieś tanie marketówki i  tyle. ;]

na marketówkach kupiłem auto.... i było jeszcze gorzej niż na tych "laserach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, _ArtuR_ napisał:

na marketówkach kupiłem auto.... i było jeszcze gorzej niż na tych "laserach"

Może zwyczajnie odbłyśniki się wypaliły i żadne żarówki nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, _ArtuR_ napisał:

Witam,

pojawiły się na rynku jakieś nowe dobre żarówki h4?

Nie i już się nie pojawią. Ale na A można jeszcze okazyjnie wyłapać wycofane już z rynku EU Philipsy Allweather i Nightguide. Jak znajdziesz to zrób sobie zapas :old:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Nightbreakery czy jaktotam się pisze i były niezłe, potem kupiłem PHILIPS +30% w takim żółtym opakowaniu i....były tak samo dobre, tylko kosztowały 18zł/2szt8];l.

Mam je aktualnie w aucie i nie zamierzam stosowac innych, tym bardziej, że kosztują 3-4x więcej, a różnicy nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, ghost2255 napisał:

Miałem Nightbreakery czy jaktotam się pisze i były niezłe, potem kupiłem PHILIPS +30% w takim żółtym opakowaniu i....były tak samo dobre, tylko kosztowały 18zł/2szt8];l.

Mam je aktualnie w aucie i nie zamierzam stosowac innych, tym bardziej, że kosztują 3-4x więcej, a różnicy nie widać.

I na tym zakończył bym dyskusję o żarówkach H4.

Te Philipsy są tanie i trwałe (2 lata mi świecą) i dziwnym trafem trudno zauważyć żeby były gorsze od tych kilka razy droższych.

Są dostępne na BP jakby ktoś szukał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Bartłomiej napisał:

Moim zdaniem nie ma co wydziwiać, tylko kupić 2x taniej Tungsramy Megalight. Dość dobrze radzą sobie na mokrym, bardzo dobrze na suchym a kosztują połowę tego co za wydumki Osram/Philips.

Otóż to, w całości popieram kolegę. Szczególnie te + 90% - u mnie w mieście kosztują 28 zł. Te + 120% jakoś niecałą dychę droższe ale coś mi w nich nie pasowało. Jakiś czas temu padła mi żarówka w Ave - kupiłem na prędce w Tesco te Osramy Nightbreaker - 45 zł w promocji, normalna cena chyba 60 zł i po przejechaniu kilkuset km stwierdzam, że w niczym nie są lepsze od Tungsramów, których używam do zawsze. Szczególnie przy H4 jest widoczna poprawa. Zaryzykuję, że te Osramy świecą nawet ciut słabiej od TM + 90% a kosztują normalnie 2 razy tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ghost2255 napisał:

tylko kosztowały 18zł/2szt

no właśnie poniżej 25-26 zł nigdzie ich już nie widziałem. Premium + 30%. Są również bdb ale skoro o 2 zł więcej mam Tungsram`a to wolę te drugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacob24 napisał:

no właśnie poniżej 25-26 zł nigdzie ich już nie widziałem. Premium + 30%. Są również bdb ale skoro o 2 zł więcej mam Tungsram`a to wolę te drugie

Nie wiem jak u Ciebie ale te Tungsramy owszem świecą fajnie, ale zmieniałem je 2 razy w roku... Padały zawsze w największy upał i największy mróz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, _ArtuR_ napisał:

imho nie bo auto z 2011r , przejechane niecałe 100kkm.

na oko wyglądają dobrze.

ustaw światła - może tutaj również leży problem. Co do H4 temat zgłębiłem jeżdżąc w nocy Pandą w trasy. Najlepsze to Tungsram Megalight + 90%, później Philips Premium +30%. Ad. Philips blue, innych blue czy night czy laser - wszystko lipa i niepotrzebne wydawanie kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

ale zmieniałem je 2 razy w roku... Padały zawsze w największy upał i największy mróz..

hehe, to samo niestety;].

 

Zapomniałem o tej dość istotnej kwestii.

 

Z drugiej strony jak sporo jeździłem w nocy to jakoś 2-3 razy mogłem przeboleć te niecałe 30 zł. Można dać Philips`a Premium jeżeli nie jeździ się nagminnie w trasy i spokój przynajmniej na rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osram były świetne, dopóki nie zrobili tych laser i zmienili barwę 

one są zbyt Białe i dlatego lipa jest na mokrym 

też latam teraz na philips premium +30%, równie dobrze,  tylko bardziej żółto,  wiec na codzień różnicy brak,  a w deszczu dużo lepiej. 

Płaciłem 8,7 netto za sztukę,  wiec nawet nie ma co porównywać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ghost2255 napisał:

Miałem Nightbreakery czy jaktotam się pisze i były niezłe, potem kupiłem PHILIPS +30% w takim żółtym opakowaniu i....były tak samo dobre, tylko kosztowały 18zł/2szt8];l.

Mam je aktualnie w aucie i nie zamierzam stosowac innych, tym bardziej, że kosztują 3-4x więcej, a różnicy nie widać.

Także polecam Philipsy + 30% :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze żarówki pod względem jakość cena to były Philipsy Vision+ +50%. :ok: Teraz mają +60%:

https://allegro.pl/philips-visionplus-60-h4-12v-60-55w-zarowki-i7547791719.html

Jeśli trwałość i jakość świecenia jest na podobnym poziomie, to polecę śmiało. :ok: Cena ok, trwałość ok, więcej światła, ale nie takiego "biało-niebieskiego" ginąncego na mokrym. :ok:

Teraz ciekaw jestem co siedzi fabrycznie w Fordzie. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osram Original. Zadnych farbek na bance i dzieki temu duzo swiatla. Cena jak za marketowki a jakosc i trwalosc na wysokim poziomie do tego filtr uv chroniacy odblysniki.

Ustaw tez swiatla zgodnie z fachem a nie na oko rozkalibrowana maszyna na stacjach. Zobacz jaki masz znacznik na lampie. Najczesciej jest 1,2%.

Podjedz do sciany na plaskim podlozu, odjedz na 5m a snop swiatla ma sie obnizyc o 6cm na scianie. Mozna sie niezle zdziwic jak nisko ustawione swiatla potrafia wyjechac z salonu/fabryki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AstraC napisał:

Najlepsze żarówki pod względem jakość cena to były Philipsy Vision+ +50%. :ok: Teraz mają +60%:

https://allegro.pl/philips-visionplus-60-h4-12v-60-55w-zarowki-i7547791719.html

Jeśli trwałość i jakość świecenia jest na podobnym poziomie, to polecę śmiało. :ok: Cena ok, trwałość ok, więcej światła, ale nie takiego "biało-niebieskiego" ginąncego na mokrym. :ok:

Teraz ciekaw jestem co siedzi fabrycznie w Fordzie. ;]

Popieram, od ładnych kilku lat stosuję ten model. Dobrze oświetlają drogę i mają niezłą żywotność. U mnie wytrzymują około roku w samochodzie, który użytkowany jest najwięcej i robi kilkanaście tyś. km rocznie. Dziennych w nim nie ma. Świecą dużo dłużej niż Osram Night Braker Plus, które kiedyś też miałem okazję użytkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie 15 lat przerobiłem chyba wszystko co w tym czasie było na rynku - wszystkie firmowe żarówki od "+60%" do "+ 120%", białe, niebieskie i z różnymi niebieskimi paskami na bańkach.

Zwykle rzeczywiście świecą trochę lepiej, ale dużo krócej.. Ostatnio wpadłem na te (aukcja jako przykład):

https://allegro.pl/ring-h4-xenon-ultima-120-komplet-hit-lublin-i7535768841.html

i chyba zostanę przy nich dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Waldek40 napisał:

można też zaryzykować kontrole z panami:czujnik: i założyć żarówki ledowe,świeca ładnie ,nie oślepiają,ale jeszcze nie maja homologacji E

Nawet jak same ledy dostaną homologacje to nie będzie można ich montować w miejsce żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, misiek009 napisał:

Nawet jak same ledy dostaną homologacje to nie będzie można ich montować w miejsce żarówek.

Dlaczego? To tylko źródło światła. Jeśli spełnia normy, będzie miało hom., w tym te na montaż w reflektorach H4/7/1 a strumień, olśnienie w normie jak Pambuk przykazał to nie widzę powodu, aby wciąż zakazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

Thungsramy Megalight +90/+120% 

Wczoraj właśnie wywaliłem jakieś Tungsramy H4 i założyłem Philipsy +30%. Jest lepiej.

Do Tungsramów mam uprzedzenie po akcji z żarówkami H7 (kiedyś już o tym pisałem), które po 10 kkm wyglądały tak (chyba Tungsram +60%):

284045322-S7302191.JPG

 

Uprzedzam pytania i uwagi co do instalacji, bo tam było wszystko w porządku i żadne inne żarówki przed i po tak nie wyglądały. Możliwe, że wadliwe były albo podróby jakieś ale niesmak pozostał :hehe:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Twister74 napisał:

Dlaczego? To tylko źródło światła. Jeśli spełnia normy, będzie miało hom., w tym te na montaż w reflektorach H4/7/1 a strumień, olśnienie w normie jak Pambuk przykazał to nie widzę powodu, aby wciąż zakazywać.

Homologacja reflektora z żarówką pozwala tylko na montaż żarówki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, misiek009 napisał:

Homologacja reflektora z żarówką pozwala tylko na montaż żarówki i tyle.

Led czy żarnik to tylko źródło światła. Jak Philips czy Osram będą produkować H4 LED z homologacją to nie wolno będzie ich montować? Otóż będzie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Twister74 napisał:

Led czy żarnik to tylko źródło światła. Jak Philips czy Osram będą produkować H4 LED z homologacją to nie wolno będzie ich montować? Otóż będzie można.

z tego co mówili w filmie z czasopisma "autoświat" to reflektor ma homologację do rodzaju źródła światła, w tym przypadku żarówki. Wsadzenie tam innego homologowane źródła światła skutkuje tym, że reflektor traci homologację ... co jest całkiem logiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Twister74 napisał:

Dlaczego? To tylko źródło światła. Jeśli spełnia normy, będzie miało hom., w tym te na montaż w reflektorach H4/7/1 a strumień, olśnienie w normie jak Pambuk przykazał to nie widzę powodu, aby wciąż zakazywać.

Ponieważ reflektor nie ma homologacji na takie źródło światła, a posiada wyłącznie na żarówkę halogenową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Waldek40 napisał:

można też zaryzykować kontrole z panami:czujnik: i założyć żarówki ledowe,świeca ładnie ,nie oślepiają,ale jeszcze nie maja homologacji E

Niestety większość takiej druciarni oślepia, szczególnie po zmroku, a tym bardziej gdy jest mokro. Natomiast w zimie przy mrozie jest inny problem. Po włożeniu led dużo mniej grzeje się klosz reflektora, co powoduje zamarzanie opadów przy temperaturach poniżej zera i finalnie ciemność przed maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, denus napisał:

Ponieważ reflektor nie ma homologacji na takie źródło światła, a posiada wyłącznie na żarówkę halogenową. 

No nie do końca - bo jeśli oficjalnie taki led dostanie homologacje na konkretny typ źródła światła to może być dopuszczony.

Tylko wtedy nie ma co oczekiwać rewelacji - np H4 na mijania ma mieć bodajże 1000 lumenów.

Tak więc nawet gdyby taki led dostał to i tak nie będzie zauważalnie lepiej świecił od zwykłej żarowej żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pawel_78 napisał:

No nie do końca - bo jeśli oficjalnie taki led dostanie homologacje na konkretny typ źródła światła to może być dopuszczony.

Tylko wtedy nie ma co oczekiwać rewelacji - np H4 na mijania ma mieć bodajże 1000 lumenów.

Tak więc nawet gdyby taki led dostał to i tak nie będzie zauważalnie lepiej świecił od zwykłej żarowej żarówki.

Ale taki H4 przynajmniej nie będzie oślepiał jak większość tych obecnych na rynku.

 

Ludzie zaczynają narzekać na fabryczne ledy w samochodach, bo te bardzo szybko się wypalają. Na gwarancji takie rzeczy są odrzucane, bo jak się okazuje, reflektor LED ma takie same normy co do minimalnego strumienia świetlnego co reflektor halogenowy. W efekcie reflektor żarówkowy halogenowy może lepiej świecić niż nowoczesny LED po kilku latach użytkowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, denus napisał:

Ale taki H4 przynajmniej nie będzie oślepiał jak większość tych obecnych na rynku.

Sądzę że nawet teraz taki produkt renomowanej firmy nie oślepia.

Ale w żadnym wypadku nie dostanie homologacji - bo za mocno świeci - coś jak żarówka 90/100W H4.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pawel_78 napisał:

Sądzę że nawet teraz taki produkt renomowanej firmy nie oślepia.

Ale w żadnym wypadku nie dostanie homologacji - bo za mocno świeci - coś jak żarówka 90/100W H4.
 

Tylko zobacz ile kosztuje taki produkt renomowanej firmy, który zapewni odpowiednią wiązkę światła, możliwą do właściwego uformowania i odcięcia przez reflektor aby nie oślepiać. Taki zestaw to koszt ładnych kilkuset złotych.

Myślę, że niewielki procent osób z wszystkich montujących takie zestawy wybiera te markowe z górnej półki. Pewnie prawie wszyscy celują w budżetowe chińskie wynalazki, a te wiadomo jak i gdzie świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, denus napisał:

Tylko zobacz ile kosztuje taki produkt renomowanej firmy, który zapewni odpowiednią wiązkę światła, możliwą do właściwego uformowania i odcięcia przez reflektor aby nie oślepiać. Taki zestaw to koszt ładnych kilkuset złotych.

Myślę, że niewielki procent osób z wszystkich montujących takie zestawy wybiera te markowe z górnej półki. Pewnie prawie wszyscy celują w budżetowe chińskie wynalazki, a te wiadomo jak i gdzie świecą.

Wiem ile kosztuje ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, denus napisał:

Niestety większość takiej druciarni oślepia, szczególnie po zmroku, a tym bardziej gdy jest mokro. Natomiast w zimie przy mrozie jest inny problem. Po włożeniu led dużo mniej grzeje się klosz reflektora, co powoduje zamarzanie opadów przy temperaturach poniżej zera i finalnie ciemność przed maską.

tak masz racje, tylko że ledy nie oślepiają ale w lampę nie spojrzysz bo jest silne światło, tak na marginesie mój znajomy dostał od swojego znajomego żarówki ledowe, założył je do opla i łaaałł ale to ładnie świeci, po 2 dniach został zatrzymany przez:czujnik: z podejrzeniem ze ma wsadzone xenony, znajomy wytłumaczył im i pokazał że ma żarówki ledowe i że teraz nowe samochody jeżdżą na takich żarówkach, widocznie jacyś ci :czujnik: byli dobrze nie poinformowani bo go puścili bez żadnych konsekwencji, ale sam przyznał ze H4 wozi w schowku jakby się bardziej wnikliwi :czujnik: trafili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Waldek40 napisał:

tak masz racje, tylko że ledy nie oślepiają ale w lampę nie spojrzysz bo jest silne światło, tak na marginesie mój znajomy dostał od swojego znajomego żarówki ledowe, założył je do opla i łaaałł ale to ładnie świeci, po 2 dniach został zatrzymany przez:czujnik: z podejrzeniem ze ma wsadzone xenony, znajomy wytłumaczył im i pokazał że ma żarówki ledowe i że teraz nowe samochody jeżdżą na takich żarówkach, widocznie jacyś ci :czujnik: byli dobrze nie poinformowani bo go puścili bez żadnych konsekwencji, ale sam przyznał ze H4 wozi w schowku jakby się bardziej wnikliwi :czujnik: trafili

Wiele widziałem takich, co oślepiają. A jak trafiam na takiego to dostaje drogowymi po oczach, podobnie Ci z chińskimi xenonami. Trzeba jakoś się ratować jak przez takiego jednego nie widzi się nic więcej przed oczami poza białą plamą od jego świateł. Przede wszystkim przy mocnym źródle światła musi być przecyzyjne odcięcie, a zwykły reflektor takiego nie ma, tym bardziej z ryflowanym szkłem.

Z fabrycznym xenonem czy led mają odcięcie: __,-

Zarówkowe halogenowe mają: __/

Nie ma opcji aby nie oślepiały w prawej części strumienia świetlnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kocur100 napisał:

Przez ostatnie 15 lat przerobiłem chyba wszystko co w tym czasie było na rynku - wszystkie firmowe żarówki od "+60%" do "+ 120%", białe, niebieskie i z różnymi niebieskimi paskami na bańkach.

Zwykle rzeczywiście świecą trochę lepiej, ale dużo krócej.. Ostatnio wpadłem na te (aukcja jako przykład):

https://allegro.pl/ring-h4-xenon-ultima-120-komplet-hit-lublin-i7535768841.html

i chyba zostanę przy nich dłużej.

Czyli zwycięzca testu AŚ

http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,yrqf0b?slide=26

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Twister74 napisał:

Dlaczego? To tylko źródło światła. Jeśli spełnia normy, będzie miało hom., w tym te na montaż w reflektorach H4/7/1 a strumień, olśnienie w normie jak Pambuk przykazał to nie widzę powodu, aby wciąż zakazywać.

16 godzin temu, Twister74 napisał:

Led czy żarnik to tylko źródło światła. Jak Philips czy Osram będą produkować H4 LED z homologacją to nie wolno będzie ich montować? Otóż będzie można.

bo homologacja reflektora dopuszcza jako źródło światła żarówkę halogenową

13 godzin temu, pawel_78 napisał:

No nie do końca - bo jeśli oficjalnie taki led dostanie homologacje na konkretny typ źródła światła to może być dopuszczony.

musiałaby IMHO nastąpić zmiana w oznaczeniach gdzie oznaczenie halogenowe dopuszczałoby LED z jakąś dodatkową homologacją.

Czyli dokładnie to co piszesz o mocy strumienia ect. ALE nawet wtedy rozkład takiego światła będzie dużo lepszy przez co odczucie oświetlenia drogi będzie lepsze.

 

PS H4 ma zdaje się strumienie <1200/2000lm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.11.2018 o 19:08, pawel_78 napisał:

No nie do końca - bo jeśli oficjalnie taki led dostanie homologacje na konkretny typ źródła światła to może być dopuszczony.

Tylko wtedy nie ma co oczekiwać rewelacji - np H4 na mijania ma mieć bodajże 1000 lumenów.

Tak więc nawet gdyby taki led dostał to i tak nie będzie zauważalnie lepiej świecił od zwykłej żarowej żarówki.

Nie koniecznie, on dostanie homolagcje, i jest zgodny z mocowaniem H4, ale jeśli na lampie jest np. HC/R to nie możesz tam włożyć LED i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

Nie koniecznie, on dostanie homolagcje, i jest zgodny z mocowaniem H4, ale jeśli na lampie jest np. HC/R to nie możesz tam włożyć LED i już.

Chyba, ze warunki homologacji żarówki mają wyraźnie określone w jakich reflektorach mogą być stosowane. Jeśli znajdzie się w nich, ze mogą być stosowane w HC/R to mogą i już. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.