Skocz do zawartości

Lancer zaczyna się zużywać...


el_diablo

Rekomendowane odpowiedzi

...po prawie 10 latach i prawie 100 tys. km. Przez ten czas praktycznie tylko przeglądy w ASO, więc straciłem całkiem rozeznanie w lokalnych warsztatach ;)

 

Objawy są następujące:

- poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju,

- stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach,

- czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija,

- zaczął czasami stukać/chrupać i jakby skokowo napędzać koła przy manewrowaniu na mocnym skręcie.

 

To ostatnie to objawy padniętego przegubu? Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić?

Trzy pierwsze to coś z McPersonami? Na pewno widać że plastikowe podkładki pod sprężynami się porozłaziły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do mechanika - niech na to spojrzy. Wolisz internetowych wróżbitów, niż kogoś kto się na tym zna i możliwe że zdiagnozuje to w 10min? Przy okazji zrobi przegląd innych części i możliwe, że niektóre wymienisz profilaktycznie przy okazji grubszej roboty, bo maja się już ku końcowi swojego żywota ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, el_diablo napisał:

poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju,

- stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach,

- czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija,

to wskazuje na łożyska amortyzatorów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, el_diablo napisał:

...po prawie 10 latach i prawie 100 tys. km. Przez ten czas praktycznie tylko przeglądy w ASO, więc straciłem całkiem rozeznanie w lokalnych warsztatach ;)

 

Objawy są następujące:

- poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju,

- stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach,

- czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija,

- zaczął czasami stukać/chrupać i jakby skokowo napędzać koła przy manewrowaniu na mocnym skręcie.

 

To ostatnie to objawy padniętego przegubu? Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić?

Trzy pierwsze to coś z McPersonami? Na pewno widać że plastikowe podkładki pod sprężynami się porozłaziły.

 

 

IMO do sprawdzenia przeguby, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora. Wszystko niezbyt drogie, łatwe w wymianie i proste do zdiagnozowania po podniesieniu auta. Każdy mechanik powinien dać radę.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Azbest napisał:

Jedź do mechanika - niech na to spojrzy. Wolisz internetowych wróżbitów, niż kogoś kto się na tym zna i możliwe że zdiagnozuje to w 10min? Przy okazji zrobi przegląd innych części i możliwe, że niektóre wymienisz profilaktycznie przy okazji grubszej roboty, bo maja się już ku końcowi swojego żywota ...

 

Pojadę. Ale lubię wiedzieć z czym mniej więcej jadę, więc korzystam ze zbiorowej mądrości Autokącika :ok:

Lancer zupełnie odzwyczaił mnie od awarii, nawet poziomu oleju nie sprawdzam między wymianami. A tak się składa że z opisanymi problemami nie miałem do czynienia w żadnym z używanych wcześniej gratów, więc nie mam doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.11.2018 o 12:14, el_diablo napisał:

...po prawie 10 latach i prawie 100 tys. km. Przez ten czas praktycznie tylko przeglądy w ASO, więc straciłem całkiem rozeznanie w lokalnych warsztatach ;)

 

Objawy są następujące:

- poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju,

- stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach,

- czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija,

- zaczął czasami stukać/chrupać i jakby skokowo napędzać koła przy manewrowaniu na mocnym skręcie.

 

To ostatnie to objawy padniętego przegubu? Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić?

Trzy pierwsze to coś z McPersonami? Na pewno widać że plastikowe podkładki pod sprężynami się porozłaziły.

 

n  amoje ucho to  przekladnia/maglownica

Sprezyna peknieta, lozysko amora wysypane, przyrdzewiale

przegub to tylko podczas jazdy chrupnac na skrecie moze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może być jakiś nieoczekiwany banał. Kiedyś w autku mojej byłej przerdzewiała krawędź belki pasa przedniego przy jednej śrubie mocowania stabilizatora. Blacha pękła i dawała takie odgłosy pracując pod zmiennym obciążeniem od stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.