Jump to content
Sign in to follow this  
Darek_mat

Cee'd brak dekielków na nakrętkach półosi

Recommended Posts

Witam

Po zmianie na zimówki na felgach stalowych okazało się że nie ma dekielków osłaniających nakrętkę półosi. Czy to normalne czy po prostu ktoś zdemontował  bo przeszkadzały przy alusach????

I pytanie drugie czy nakrętki do alusów stosuje się do felg stalowych czy są inne??

dekielek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inne powinny byc choc np w Ibizie mialem plug and play. Jak auto wyjechalo na aluminiowych z salonu to dekielkow nie bedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Inne powinny byc choc np w Ibizie mialem plug and play. Jak auto wyjechalo na aluminiowych z salonu to dekielkow nie bedzie.

Dokładnie z salonu wyjechało na alusach czyli to norma:oki:

 

Właśnie w katalogu CenterCar wychodzi ze są różne nakrętki do aluminium i do stali. Gumiarz przykręcił na te co były i nic nie mówił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej Toyocie tez sa rózne nakrętki do stalówek i alu felg.

Sprawdź dobrze bo gumiarz co było zakręcił i tyle go to interesowało.

A dekielków też nie ma - pytałem swojego mechanika to stwierdził ze tak wychodzą z fabryki i nie potrzeba.Tematu nie drążyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do dekielków to faktycznie niema w autach co z fabryki wychodzą na alusach, potwierdzone info z ASO.

Co do nakrętek to nakrętkami od stalówek nie dokręci alusów, odwrotnie się da bez problemów.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może.

Ja za parę zł kupiłem dedykowane do stalowych nakrętki.Szkoda mi było tych do alusów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze, to do stalówek powinna być IMO nakrętka stożkowa, a do oryginalnych alu Kii nie wiem, czy też stożek? Szukam kół do Picanto i wydaje mi się, że tam jest płaskie gniazdo. Ale na zdjęciach słabo widać.

 

Po drugie szpilka do alufelg teoretycznie powinna być dłuższa niż do stalówek, w związku z czym, po założeniu stalówki wystaje bardziej, niż na alu. Istnieje ryzyko, że w krytej nakrętce wcześniej szpilka oprze się o kołpak nakrętki, niż nakrętka siądzie w gnieździe felgi. Ale to trzeba organoleptycznie sprawdzić, bo różnie może być :)

 

Ale jak kupiłeś dedykowane nakrętki to masz święty spokój i czyste sumienie 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.