Skocz do zawartości

Nowa Insignia vs nowa Mazda 6


s_krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Ryb napisał:

 

Ja tylko tak przy okazji zauważę, że dyskusja na temat urody nowych SUVów mija się trochę z celem, bo ostatnio główną ideą przyświecającą stylistom jest uczynienie ich jak najbrzydszymi poprzez wpakowanie wielkiego grilla i jak najbardziej absurdalne "pomarszczenie" przodu auta. Widocznie tego chcą klienci. Poniżej parę przykładów na poparcie powyższych słów.

 

 

ford-new-kugafront.jpg

3369_WH_170519_SUP_Honda-CRV-258-_Read-O

e4d489c7817b8c217f373fab6844279c.jpg

nowa-kia-sportage-premiera-przed-frankfu

outlander-phev-city-mobile.jpg

Nissan-X-Trail-2017.jpg

2019_subaru_forester_nyias.jpg

2019-toyota-rav4-17-1-980x620.jpg

 

 

W gruncie rzeczy to one wszystkie wyglądają tak samo.

:hehe:

 

Jak SUV to tylko ten...jezeli nie potrzebujesz 4x4 ;]

Autotest-Pegout.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Rado_ napisał:

Jak SUV to tylko ten...jezeli nie potrzebujesz 4x4 ;]

Autotest-Pegout.jpg

 

Jest ładny ale tym brakiem 4x4 wszystko zepsuli. Gdybym miał się kierować urodą (i obecnością 4x4 bo muszę to mieć i już) to nowy Jeep Cherokee po liftingu wygląda teraz tak jak powinien od początku (chociaż paradoksalnie, stary w wersji Trailhawk bardzo mi się podobał). Tylko jeszcze wnętrze w nim trochę nie nadąża, tu Peugeot jest lata świetlne przed konkurencją.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Jest ładny ale tym brakiem 4x4 wszystko zepsuli. Gdybym miał się kierować urodą (i obecnością 4x4 bo muszę to mieć i już) to nowy Jeep Cherokee po liftingu wygląda teraz tak jak powinien od początku (chociaż paradoksalnie, stary w wersji Trailhawk bardzo mi się podobał). Tylko jeszcze wnętrze w nim trochę nie nadąża, tu Peugeot jest lata świetlne przed konkurencją.

:ok:

5008 to mega marketingowa sciema. to jest VAN opakowany w skórę SUVa i mogą sobie zaklinać rzeczywistość, choć posuniecie genialne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Rado_ napisał:

5008 to mega marketingowa sciema. to jest VAN opakowany w skórę SUVa i mogą sobie zaklinać rzeczywistość, choć posuniecie genialne.

 

Do VANa też można dać 4x4 i mieć fajnego crossovera, jak np. Fiat Freemont.   :ok:

Wpakowanie tam jakiegoś Haldexa nie jest zadaniem niewykonalnym a auto by dużo zyskało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ryb napisał:

Do VANa też można dać 4x4 i mieć fajnego crossovera, jak np. Fiat Freemont.

Ale Fiat juz bardziej przypomina SUV, choć on miał 4x4 przynajmniej. 5008 to typowa moda na SUV. Vany słabo się sprzedają, to weźmiemy C4 GP, wyklepiemy inaczej blachy i będzie za modą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał:

Ale Fiat juz bardziej przypomina SUV, choć on miał 4x4 przynajmniej. 5008 to typowa moda na SUV. Vany słabo się sprzedają, to weźmiemy C4 GP, wyklepiemy inaczej blachy i będzie za modą.

 

Sprzedaż tego modelu to żywy dowód, że ten sposób działa.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Ryb napisał:

 

Do VANa też można dać 4x4 i mieć fajnego crossovera, jak np. Fiat Freemont.   :ok:

Wpakowanie tam jakiegoś Haldexa nie jest zadaniem niewykonalnym a auto by dużo zyskało.

Wersja hybrydowa będzie 4x4. Przyszły rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ryb napisał:

Ja tylko tak przy okazji zauważę, że dyskusja na temat urody nowych SUVów mija się trochę z celem, bo ostatnio główną ideą przyświecającą stylistom jest uczynienie ich jak najbrzydszymi poprzez wpakowanie wielkiego grilla i jak najbardziej absurdalne "pomarszczenie" przodu auta. Widocznie tego chcą klienci. Poniżej parę przykładów na poparcie powyższych słów.

 gruncie rzeczy to one wszystkie wyglądają tak samo.

:hehe:

 

Tucson najładniejszy ;]

Detail_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Tucson najładniejszy ;]

 

SIO! mi z tymi SUVami z wątku! ;]

 

Dzisiaj ćwieka dobił mi dealer KIA. Oferta na wszystkomającą Optimę GTLine 180KM z 7DCT jest praktycznie taka jak na tą Insignię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, s_krzychu napisał:

SIO! mi z tymi SUVami z wątku! ;]

 

Dzisiaj ćwieka dobił mi dealer KIA. Oferta na wszystkomającą Optimę GTLine 180KM z 7DCT jest praktycznie taka jak na tą Insignię.

W Insigni dostaniesz klasyczny automat?

Bo w Kii to dwusprzęgłowa skrzynia ... której kultura pracy w korkach miejskich pozostawia trochę do życzenia.

Mnie praca 7dct pasuje, ale niektórzy narzekają.

Najlepiej, jakbyś się przejechał oboma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rwIcIk napisał:

W Insigni dostaniesz klasyczny automat?

Bo w Kii to dwusprzęgłowa skrzynia ... której kultura pracy w korkach miejskich pozostawia trochę do życzenia.

Mnie praca 7dct pasuje, ale niektórzy narzekają.

Najlepiej, jakbyś się przejechał oboma.

W Insigni klasyczny, ale 6 biegów

Optimą taką jeździłem - i mi akurat pasuje. Zrzucanie np. o 3 biegi naraz nie robi na niej wrażenia i nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2018 o 08:53, bergerac napisał:

Wygłuszenie Mazdy to porażka, nie wiem o co chodzi.

 

O to co zawsze w japońskich samochodach marek popularnych - o grubość blach. Chwalą się, że samochód lekki, ale to kosztem czegoś. Cienkie blachy to okropny hałas, niewiele się na to poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.11.2018 o 23:34, s_krzychu napisał:

Zbieram głosy i opinie (najlepiej porównawcze) na temat tych dwóch aut. Mazda po FL dopiero co w salonach, ale wszelkie konstruktywne opinie mile widziane.

 

Planuję kombi, benzynę, automat. W przypadku Mazdy 2.0 165KM. W przypadku Opla mam akurat dostępny 1.6T 200KM. W takiej konfiguracji Mazda oczywiście sporo tańsza, a i wyposażeniowo ma wszystko co mi potrzeba. Mazdą jeździłem, oplem niestety nie mam szansy.

 

Może ktoś akurat macał i ma własne przemyślenia? Np. na temat głośności przy 140-160km/h?

Mialem mazde 3 aktualnym model,czyli prawie 6.

 

Nad 6 sedan mozna pomyśleć,  natomiast nad kombi ja przynajmniej nie ,bo:

- kombi jest zdecydowanie mniejsze od sedana

- kombi robia na plycie starej 6 czyli rok 2000+

 

Mozna sie zastanowic nad uzywka bo:)

- czest maja gwarancje 5 lat wiec jeszcze z 2 lata by zostaly

- lepsza cena uzywki. Sporo kasy zostaje w kieszeni a mamy prawie nowe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał:

A dali tam chociaż trochę miękkiego plastiku?

Nie wiem jak po lifcie, ale w moim jest fajny, miękki plastik w górnych partiach wnętrza :ok:

U dołu plastiki też nie są najgorsze z fajnymi wstawkami, gładkimi, błyszczącymi :ok:

Znów kawałek poszycia zegarów jest z twardszego plastiku, gdzie można przylepić choćby uchwyt telefonu :ok:

 

20170922_173031.jpg

20170926_153245.jpg

20171122_184923.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał:

To dwa rozne auta,  tak jak poprzednie modele.zalezy co komu trzeba. 

Ta... różnią się rozstawem osi i kanapa w 2 rzędzie. Siedząc z przodu w życiu nie poznasz w którym jesteś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Nie wiem jak po lifcie, ale w moim jest fajny, miękki plastik w górnych partiach wnętrza :ok:

U dołu plastiki też nie są najgorsze z fajnymi wstawkami, gładkimi, błyszczącymi :ok:

Znów kawałek poszycia zegarów jest z twardszego plastiku, gdzie można przylepić choćby uchwyt telefonu :ok:

Nie wiem o co chodzi z tym plastikiem, że musi być miękki. ROzumiem że powinien być super w miejscu gdzie ląduje łokieć ale na desce? Kto tam cały czas ją maca? Ja tylko przy wycieraniu kurzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lucash napisał:

Nie wiem o co chodzi z tym plastikiem, że musi być miękki. ROzumiem że powinien być super w miejscu gdzie ląduje łokieć ale na desce? Kto tam cały czas ją maca? Ja tylko przy wycieraniu kurzu.

Widać niektórzy chcą mieć świadomość, że mają więcej miękkiego plastiku w aucie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.11.2018 o 23:34, s_krzychu napisał:

Może ktoś akurat macał i ma własne przemyślenia? Np. na temat głośności przy 140-160km/h?

jeździłem w sumie 2 tygodnie. Wiadomo, że za drugim razem odczucia były już nieco "chłodniejsze" ale nadal pozytywne. W egzemplarzu, którym ja jeździłem nie było jakiegoś nadmiernego problemu z głośnością opon.

Druga strona medalu, że jeździłem bardzo dynamicznie, często do tzw. odcięcia.

Chociaż przy powiedzmy 160 lub 180 nie wydawało mi się żeby było specjalnie głośno.

Z plusów na pewno dość komfortowe zawieszenie, bardzo ładne wnętrze, niezłe fabryczne audio.

Auto typowo na trasy, powyżej 100 km/h bardzo dobrze przyspiesza:ok:. Zaryzykuję stwierdzenie, że odczucia z przyspieszania powyżej 100 km/h są lepsze niż od 0 do 100. Chodzi tutaj o subiektywne odczucia niżeli o cyferki. 

 

 Ad. jazdy po mieście na minus nieco powolna skrzynia i taki szarpiący, nieco nerwowy tryb sekwencyjny.

 

 Układ kierowniczy wymaga chwili przyzwyczajenia. Auto jest moim zdaniem bardzo ładne wizualnie. Mazda z 2015 roku, silnik 2.5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tym plastikiem, że musi być miękki. ROzumiem że powinien być super w miejscu gdzie ląduje łokieć ale na desce? Kto tam cały czas ją maca? Ja tylko przy wycieraniu kurzu.
Pewnie dlatego w Daci jest twardy, a w Audi miękki...taka fanaberia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, s_krzychu napisał:

SIO! mi z tymi SUVami z wątku! ;]

 

Dzisiaj ćwieka dobił mi dealer KIA. Oferta na wszystkomającą Optimę GTLine 180KM z 7DCT jest praktycznie taka jak na tą Insignię.

Osiagi gorsze, prowadzenie gorsze, spalanie gorsze. Wszystko gorsze a i nie da sie dynamicznie ruszyc przez laga skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujekcybul napisał:

Osiagi gorsze, prowadzenie gorsze, spalanie gorsze. Wszystko gorsze a i nie da sie dynamicznie ruszyc przez laga skrzyni.

Rozmowa z salonem zdecydowanie lepsza, gwarancja zdecydowanie lepsza, finansowanie o niebo lepsze, miejsce w środku zdecydowanie lepsze, wypas zdecydowanie lepszy. KIA nieoczekiwanie stała się faworytem.

Nie oczekuję osiągów sportowych. Wersja GTLine jest w rozkładzie, bo tylko w tej wersji optima może mieć tempomat aktywny. Autem jeździłem i dla mnie jest OK. Nie wiem jak porównujesz spalanie i prowadzenie? Jakieś źródła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, s_krzychu napisał:

Rozmowa z salonem zdecydowanie lepsza, gwarancja zdecydowanie lepsza, finansowanie o niebo lepsze, miejsce w środku zdecydowanie lepsze, wypas zdecydowanie lepszy. KIA nieoczekiwanie stała się faworytem. 

Nie oczekuję osiągów sportowych. Wersja GTLine jest w rozkładzie, bo tylko w tej wersji optima może mieć tempomat aktywny. Autem jeździłem i dla mnie jest OK. Nie wiem jak porównujesz spalanie i prowadzenie? Jakieś źródła?

 

Idz i się przejedz bo @wujekcybul ma jakas dziwna fobie odnośnie Kia..

Co prawda miał jakas stara Ceed pierwszej generacji, ale nie przeszkadza mu to krytykować wszystkich możliwych produktów tej marki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Idz i się przejedz bo @wujekcybul ma jakas dziwna fobie odnośnie Kia..

Co prawda miał jakas stara Ceed pierwszej generacji, ale nie przeszkadza mu to krytykować wszystkich możliwych produktów tej marki ;]

też uważam, że samochód należy wybierać tyłkiem i oczami. Opinie dopiero na końcu, chyba, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że dany model to wybitna mina. W mojej ocenie autem musi się dobrze* jeździć i auto musi się podobać*. Dodatkowo, musi Ci podejść* środek. Ja jak się przymierzyłem np. do Insigni pierwszej generacji, to od razu wiedziałem, że to auto dla mnie. Wszyscy mnie namawiali na Skodę Superb (bo panieee taka duża, do bagażnika trzech popiełuszków włożysz), a mi zwyczajnie nie podeszła - ani w środku, ani na zewnątrz, ani nie podobał mi się styl jazdy autobusu ;)

 

* - to wybitnie subiektywne, jak nie pojeździsz i pooglądasz to nie da rady podjąć decyzji ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Idz i się przejedz bo @wujekcybul ma jakas dziwna fobie odnośnie Kia..

Co prawda miał jakas stara Ceed pierwszej generacji, ale nie przeszkadza mu to krytykować wszystkich możliwych produktów tej marki ;]

Nie wszystkich Stinger im sie udal i Sorento tez :skromny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, s_krzychu napisał:

Rozmowa z salonem zdecydowanie lepsza, gwarancja zdecydowanie lepsza, finansowanie o niebo lepsze, miejsce w środku zdecydowanie lepsze, wypas zdecydowanie lepszy. KIA nieoczekiwanie stała się faworytem.

Nie oczekuję osiągów sportowych. Wersja GTLine jest w rozkładzie, bo tylko w tej wersji optima może mieć tempomat aktywny. Autem jeździłem i dla mnie jest OK. Nie wiem jak porównujesz spalanie i prowadzenie? Jakieś źródła?

Mowisz, ze gwarancja do pierwszego przegladu reszta w sumie do dwoch lat jest lepsza? Ja mialem 5 lat od zderzaka do zderzaka teraz sa dwa lata ale widze, ze ludzie sie lapia :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, s_krzychu napisał:

Gwarancja zasadniczo jest na 3 lata. W Oplu na 2.

W kia duzo rzeczy jest tylko do pierwszego przegladu. Juz tu parenascie razy wstawialem. Myslalem, ze w Oplu dorzucaja jak w VAG jakas do 5 lat. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać:

image.png.0f5e416c40b56b2c0c42b95b739fa6c5.png

 

Poza sprzęgłem (w przypadku automatu mnie to gila) i rolkami/napinaczami to nie ma tu nic niezwykłego.

 

W oplu dopłata do opieki pogwarancyjnej (zwłaszcza pięcioletniej) jest dosyć słona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, s_krzychu napisał:

Nie ma co gdybać:

image.png.0f5e416c40b56b2c0c42b95b739fa6c5.png

 

Poza sprzęgłem (w przypadku automatu mnie to gila) i rolkami/napinaczami to nie ma tu nic niezwykłego.

 

W oplu dopłata do opieki pogwarancyjnej (zwłaszcza pięcioletniej) jest dosyć słona.

W sumie pikus w Fiescie za 1/3 ceny mam to na 3 lata :phi: BTW uszczekli w kile wymieniali mi 2 krotnie co wiazalo sie z rozebraniem polowy auta bo bylo 3D wiec. Szkoda, ze Opel nie dorzuca jakiegos gratisa w postaci gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, s_krzychu napisał:

Nie ma co gdybać:

image.png.0f5e416c40b56b2c0c42b95b739fa6c5.png

 

Poza sprzęgłem (w przypadku automatu mnie to gila) i rolkami/napinaczami to nie ma tu nic niezwykłego.

  

W oplu dopłata do opieki pogwarancyjnej (zwłaszcza pięcioletniej) jest dosyć słona.

W DCT masz dwa sprzęgła - więc tak średnio Cię to gila...

 

 

Ale jeśli uważasz, że występujący po 6 miesiącach od zakupu:

- uciekający czynnik z klimatyzacji 

- cieknące drzwi

- pękacjący pasek alternatora

- rozwalony napinacz rozrządu

i nie pokryty przez gwarancję, to wszystko jest ok?!

 

Mam wrażenie, że w KIA Polska napisali gwarancję tak, żeby jakakolwiek usterka występująca w jeżdżącym samochodzie była podciągnięta pod zużycie eksploatacyjne i już z gwarancji wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, grogi napisał:

W DCT masz dwa sprzęgła - więc tak średnio Cię to gila...

 

 

Ale jeśli uważasz, że występujący po 6 miesiącach od zakupu:

- uciekający czynnik z klimatyzacji 

- cieknące drzwi

- pękacjący pasek alternatora

- rozwalony napinacz rozrządu

i nie pokryty przez gwarancję, to wszystko jest ok?!

 

Mam wrażenie, że w KIA Polska napisali gwarancję tak, żeby jakakolwiek usterka występująca w jeżdżącym samochodzie była podciągnięta pod zużycie eksploatacyjne i już z gwarancji wyłączona.

Ja to od kilku lat powtarzam ale tu mi pisza, ze sie uwzialem. Radio i inne tez do pierwszego przegladu. Mnie dwa razy radio w przeciagu 5 lat wymieniali. Nie wiem jak jest w hultaju ale tam sie wydaje to o niebo lepsze. W zawieszeniu tez mi czesci wymieniali. Problem zaczal sie po 60kkm wtedy to traktowali jako zuzycie w sumie to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jfidelk napisał:

 

O to co zawsze w japońskich samochodach marek popularnych - o grubość blach. Chwalą się, że samochód lekki, ale to kosztem czegoś. Cienkie blachy to okropny hałas, niewiele się na to poradzi.

To nie jest takie proste. Grubość blachy niewiele ma do hałasu - to jest kwestia przyklejenia odpowiednich mat wygłuszających - jedne samochody to mają .. inne nie. Takie maty swoje ważą, ale naklejone na cienką czy grubą blachę powodują mniej wibracji. To tego dochodzi cała masa "lekkich" wygłuszeń z pianek/filców. Dopiero połączenie wszystkich tych elementów daje ciszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca. Sama gruba blacha da więcej niż cienka blacha. DUŻO więcej.

Więc stwierdzenie, że "grubość blachy niewiele ma do hałasu" jest nieprawdziwe - grubość blachy ma wpływ na przenoszenie wibracji właśnie.

 

Cienka blacha + mata jest ok, ale to trzeba by było wyłożyć prawie wszystkie powierzchnie - to się nie opłaca.

Gruba blacha + mata to optimum.

 

Ogólnie, to ilość materiałów wygłuszających w samochodach się notorycznie zmniejsza z powodów:

- oszczędności

- odchudzania konstrukcji

 

Jeśli dodasz do tego cieniutką blachę u Japończyków, to masz obraz problemów Mazdy 6. Taki Superb fabrycznych wygłuszeń ma tyle samo, co Mazda 6, a mimo to jest cichszy - właśnie dzięki grubości blach.

 

P.S. Chyba, że jesteś właścicielem/pracownikiem warsztatu zajmującego się wyciszaniem - no to musisz pisać, co napisałeś, żeby pod sobą dołków nie kopać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.11.2018 o 07:07, krzys139 napisał:

Ale to problem dla kogos kto kupuje auto na 20 lat:)

Raczej nie, bo przy odsprzedaży kupujący będzie miał problem już np. za 15 lat i będzie wiedział, że kolejny kupujący będzie miał problem za mniej lat, więc to uderza po cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.11.2018 o 21:57, Zbynek napisał:

Tak samo jak 2.0 turbo z Insigni jest lata świetlne przed 2.5 z Camry. Po prostu u was jest kult Toyoty tak jak u nas kult VAG-ów, i choćby Toyota sprzedawała g.wno w papierku to klienci to kupią. Czyli mentalnie jesteście tak jak my ;] 

Plus kult pojemności, z którego u nas już się wyrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 8.11.2018 o 12:07, grogi napisał:

W DCT masz dwa sprzęgła - więc tak średnio Cię to gila...

Zostawię dla potomnych:

Cytuj

Szanowny Panie,

 

Uprzejmie informujemy, że w przypadku skrzyń DCT gwarancja na sprzęgło wynosi 7 lat.

 

Z wyrazami szacunku,

image.png.7f5244393ca8ca1dfecadc7a7599b22a.png

 

 

Anna B........      Konsultant
Infolinia Kia Motors Polska
ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa, Polska

T  +48 801 542 542

M +48 605 542 542

E [email protected]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129025]OZI[/mention] przyznaj się, że jesteś samochodowym rasistą i wszystko co "przypelzlo" (jak to piszesz) z EU traktujesz jak murzyna do bicia, szukając na siłę powodów do tego.   Jednocześnie przepraszam autora watku za srogi offtop.

 

 

[mention=144869]ZUBERTO[/mention] 

Przyznaje się ze uwielbiam się nabijać z głupoty....

 

OT: 2000 EU wola Diesel zbawi świat,

2018 wlasciwciel Diesel w EU nie może sobie pojechać droga na która płaci podatki ani do miasta wjechac, autem które legalnie kupił ... bo nie spełnia norm krzywosci banana 5... czy 4 ...

 

Pokaz mi jakiś inne ‚kraj’ gdzie legalnie kupiony produkt staje się nielegalny, i rząd go nie odkupuje tylko zakazuje ....

 

 

ec7bedbc9edabce5486c4eb5d52b4436.jpg&key=6d7a0243416c1236441847acd8dff857a00a52655f481f4a2e53759534759afb

 

 O takiej biedogodnosci jak zwyczajne oszukiwanie klienta - zdrowy, czysty ’ nie wspomnę...

 

 

To Samo z EU kosiarkami, 2014-Coke Turbo przyszłość!

2018 - Nah idziemy po dwie butelki Coke bo nie działa, CO2 nas zabije!

 

Widzisz, EU traci na znaczeniu w globalizacji, i każdy w Asia - szczególnie China m, czy w US ma w dupie limity EU bananów - czy to w autach czy nie. I z tego się nabijam

 

Ja wskazuje tylko, ze EU rozwiązania najlepsze nie są, a ze wy nie macie wyboru - cóż inna sprawa... ale nie udawajmy ze to jest idealne rozwiązanie, Diesel, kosiarki etc.

 

 

 Jakbym był takim rasista EU aut to bym ich nie próbował, wiec twoja sugestia, ze nie ma ‚w mojej opini’ dobrych EU aut jest zła, wspierałem dzielnie BMW, teraz wspieram VAG - i odczuwam na własnej skórze idee pewnych EU rozwiązań, np start/stop - z tym ze u mnie legalnie dealer to odłącza, a u was Nein, Achtung! Nie wolno

 

60715e6936f6a7a265faf415fbdf82ff.jpg&key=493dfad67293d94a491c540767a605b5667c861ff61c0bb1524fe31e4e4d6d15

 

Ale ja nie ubieram różowych okularów i twierdze, ze gdzie indziej innych problemów nie ma, głupota tez jest ale jak narazie nie na taka - motoryzacyjne skale / i nie tak usankcjonowana jak EU

 

 Na koniec dnia - głosuje portfelem, i cieszę się ze mam wybór, chce V8, kupuje V8, chce V6, kupuje V6, chce 4cyl turbo, tez mam wybór... chce zły, wstrętny Diesel kupuje! I nikt mi nie mówi, ze nie mogę tego za pare lat używać... Ot po prostu cieszę się z możliwości wyboru Szczesciaz ze mnie!

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, OZI napisał:

Na koniec dnia - głosuje portfelem, i cieszę się ze mam wybór, chce V8, kupuje V8, chce V6, kupuje V6, chce 4cyl turbo, tez mam wybór... chce zły, wstrętny Diesel kupuje! I nikt mi nie mówi, ze nie mogę tego za pare lat używać... Ot po prostu cieszę się z możliwości wyboru emoji106.png Szczesciaz ze mnie! emoji18.png

Tyle tylko że portfel nie myśli dalej, niż czubek buta...

 

Już Ci pisałem - EU próbuje. Pomylimy się - trudno, zmienimy regulacje. Nie myli się tylko ten, który nic nie robi. 

 

To, że ban będzie dotyczył też Euro5 to IMHO przegięcie. Mimo, że nie lubię diesli, to powinni IMHO pozwolić jeździć użytkownikom przez ~10 lat - czyli zakaz wjazdu Euro5 powinien obowiązywać od 2023 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko że portfel nie myśli dalej, niż czubek buta...
 
Już Ci pisałem - EU próbuje. Pomylimy się - trudno, zmienimy regulacje. Nie myli się tylko ten, który nic nie robi. 
 


Czyli lubisz regulacje rynku, sztuczna dodam. Nie ważne, ze avarage Joe czy Schmidt, czy Kowalski wywalił swoje ciężko zarobione i teraz się go wali w tyłeczek...
Jedna krzywość banana nie pomogła to wykręcimy w druga stronę



To, że ban będzie dotyczył też Euro5 to IMHO przegięcie. Mimo, że nie lubię diesli, to powinni IMHO pozwolić jeździć użytkownikom przez ~10 lat - czyli zakaz wjazdu Euro5 powinien obowiązywać od 2023 roku. 


A dlaczego nie przez 10lat i jeden miesiąc, może 11 lat, może 12 - a może 20?

Czyli jednak się zgadzasz, ze idiotyczne regulacje krzywdzą ludzi?

Grogi, ja dużo rzeczy barwie - żeby były śmieszniejsze, ale z daleka to jest tak idiotyczne, ze nic innego nie pozostaje.

Oczywiście i u mnie idoci są co marzą okrzywosci banana, EU CO2 i coś podobnego , ale wybory dość szybko takie decyzje rewidują.

Czyli - wg mnie, chcesz sobie wprowadzić ban - tak, cóż ok - nazwijmy to postep, dotyczy wszystkich kupionych aut od dziś.

Nikt, kto obecnie posiada legalnie kupione auto nie może być poszkodowany!

Bo to są chyba jaja albo idiotyzm - a co teraz zrobi posiadacz auta Diesel jeśli powiedzmy nie stac go na nowe?

U mnie poszedł by do sądu i wyrwał z $1m - w EU pewnie już to przewidzieli.







Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:

Bo to są chyba jaja albo idiotyzm - a co teraz zrobi posiadacz auta Diesel jeśli powiedzmy nie stac go na nowe?

U mnie poszedł by do sądu i wyrwał z $1m - w EU pewnie już to przewidzieli. emoji27.pngemoji32.png
 

W Europie przesiadłby się na zbiorkom, lub skuter.  Tam u Ciebie samochody są chyba śmiesznie tanie, więc nie przesadzaj że kogoś nie stać, zresztą diesli tam chyba też nie używacie. 

Zakazałbym diesli radykalnie od jutra i zabroniłbym wyłączenia systemu start-stop w benzynowych ( Mazda ma fajne rozwiązanie dla tego systemu) bo zdrowie jest najważniejsze. Niestety teraz jest to mało prawdopodobne, więc wprowadziłbym wysokie podatki dla diesli. Teraz utrudnienia dla użytkowników diesli to jest wg mnie dobry kierunek:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając już wszystkie inne aspekty, to gdyby w ten sposób podchodzić to większość zmian by trwała kilkadziesiąt lat  



I co z tego? Analogicznej, dziś zakazujemy domów wyklepanych przed 1960. Masz się wyprowadzić. Pasuje?

U mnie masz DPF od końca zeszłego roku, klepacze mieli 8 lat na dostosowanie, nikt zmian w nocy z dnia na dzień nie wprowadził.

I jak Diesel nie lubię osobiście to takie rozwiązanie jest fair, nikt obecnym posiadaczom nie zabroni jeździć, właśnie widać jak WLTP zmiana jest świetnym sukcesem w EU

Czyli tak jedno oszustwo się wydało, to teraz będziemy w ciagu nocy robić zmianę i zobaczymy, yep producenci z EU dobrze przygotowani


IMVHO bardzo dobre podejście Takie typowo EU ...

sarcasm off /

Efekt ...


d52230112036c4d26b9dba7edd0f812f.jpg


I




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Europie przesiadłby się na zbiorkom, lub skuter.  Tam u Ciebie samochody są chyba śmiesznie tanie, więc nie przesadzaj że kogoś nie stać, zresztą diesli tam chyba też nie używacie. 
Zakazałbym diesli radykalnie od jutra i zabroniłbym wyłączenia systemu start-stop w benzynowych ( Mazda ma fajne rozwiązanie dla tego systemu) bo zdrowie jest najważniejsze. Niestety teraz jest to mało prawdopodobne, więc wprowadziłbym wysokie podatki dla diesli. Teraz utrudnienia dla użytkowników diesli to jest wg mnie dobry kierunek:ok:



Mnie nie dotyczy, to mówiąc całkowicie szczerze - nie odczuje tego - wiec mam to gdzieś...

...ale PL - jeden z najdynamiczniejszysz krajow kolekcjonowania EU Diesel po babci i po dziadku, może to odczuć ... (nie mówię ze musi bo nie wiem ), i jakiś dumny posiadacz Der Pasnik, który sobie uzbierał legalnie zarobiona $$$ - nagle ta jazda może stać się nielegalna ... bądź Wielce utrudniona ...

Schmidt wyglada ze będzie pierwsza ofiara ... ale Kowalski może po nocy dołączyć ....

Pozostaje jeszcze jeden aspekt:
- posiadania bezwartościowego auta
Schmidt kupił za €20k , za 3 lata mógł sprzedać za ok €12k uwzględniając normalna explotacje. A tu bo nie da się w okolicy tym pojeździć.



I nie sadze, ze to jest w porządku

Moralnie totalnie tego nie oceniam, ani tez osobiście - bo ja nigdy nie byłem fanem Diesel ,na AK tez nie ... za co jeszcze 10-12 lat temu próbowano mnie religijnow ukamieniowac ! Wtedy tez było dobre EU rozwiązanie

Ozi - AK obrońca EU Diesel


f85fce3649b6e6e015593b599735bd71.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.