Skocz do zawartości

Kompakt do ok. 35k


kubajg

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, rwIcIk napisał:

A obecnie Koreńczyki pod kontrolą GM potrafią zrobić silniki, gdzie zalecają zmianę paska rozrządu po 150 kkm. A jest ze zmiennymi fazami. Kolega właśnie zmieniał po 140 kkm w Cruze.

Weź się nie wygłupiaj z tymi koreanczykami, już np. z16xer czy a16xer z astry h miał interwał co 6 lat lub 150kkm.

Pewnie masa innych też.

Jak w cruze to już troche starawe te obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ZUBERTO napisał:

Weź się nie wygłupiaj z tymi koreanczykami, już np. z16xer czy a16xer z astry h miał interwał co 6 lat lub 150kkm.

Pewnie masa innych też.

Jak w cruze to już troche starawe te obecnie.

Ale obecnie byl zmieniany pasek :)

A porównałem do Koreańczyka, bo mowa była o Lanosie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ten 120KM? Jak to odpycha się, masz porównanie do 105?
Ja mam wersję 105 koni która odpycha się powiedzmy akceptowanie. Jak jade samemu to jest ok. W 4 os.na pokładzie plus bagaż już jest słabo. Wersja 125km jest ponoć sporo lepsza, ale ja nie miałem okazji porównać.

Wysłane z mojego Moto X Play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2018 o 17:57, steyr napisał:

Obecnie żeby kupić auto w miarę świeże po 2010r to trzeba się dobrze doktoryzować które auto ma jakie wady, z EB z Forda trzeba uważać silniki łatwe do przegrzania a jak się już przegrzeje to naprawa nie kończy się jak w starym silniku na wymianie UPG:phi:

A jak można przegrzać silnik w EB? U nas już ma 155 tys i się trzyma. Pisałem już o tym , że wezwano nas do serwisu na akcję wymiany przewodów do chłodzenia turbo, był wadliwy i gdy pękł auto się przegrzewało. Bo oczywiście nie było czujnika poziomu płynu. A jak inaczej można załatwić ten silnik:)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2018 o 17:22, SorenLorenson napisał:

3 lata temu kupiłem focusa mk3, poleasnigowego, 3latka z przebiegiem 115 kkm wlasnie za 35kpln.

Kupiłem w tym roku czterolatka w podobnej cenie i przebiegu, silnik 1.6tdci. Też polizingowego. Na szczęście od dilera z gwarancją, bo silnik był do wymiany - opuszczające się tuleje cylindrów. Trochę to trwało ale wymienili.

Także tego, za 35k samochód jak nowy, fajnie jeździ i jestem zadowolony. Czy mogę polecić? Na pewno trzeba bardzo dokładnie auto sprawdzić. Na przegrzewające się ecoboosty jest akcja serwisowa, ale kto już silnik przegrzał będzie chciał się go pozbyć, można wejść na minę. Takich wpadek było więcej, nie wszystkie upublicznione czy objęte akcją serwisową. Problem osiadających tulei w 1.6tdci jest w serwisie znany, podobno przewalili mnóstwo tych silników, ale akcji nie było i ludzie też za wiele o tym na forach nie piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.11.2018 o 11:33, DarekB napisał:

Kupiłem w tym roku czterolatka w podobnej cenie i przebiegu, silnik 1.6tdci. Też polizingowego. Na szczęście od dilera z gwarancją, bo silnik był do wymiany - opuszczające się tuleje cylindrów. Trochę to trwało ale wymienili.

Także tego, za 35k samochód jak nowy, fajnie jeździ i jestem zadowolony. Czy mogę polecić? Na pewno trzeba bardzo dokładnie auto sprawdzić. Na przegrzewające się ecoboosty jest akcja serwisowa, ale kto już silnik przegrzał będzie chciał się go pozbyć, można wejść na minę. Takich wpadek było więcej, nie wszystkie upublicznione czy objęte akcją serwisową. Problem osiadających tulei w 1.6tdci jest w serwisie znany, podobno przewalili mnóstwo tych silników, ale akcji nie było i ludzie też za wiele o tym na forach nie piszą.

A jak to sprawdzić przy kupnie czy jest przegrzany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, arek_m napisał:

A własnie myslę nad benzynowym ecobostem eh...

Ale nie słychać jakoś o padających ecoboostach więc prawdopodobieństwo nie jest jakieś wysokie IMO.

Każdy silnik można zarżnąć. Kwestia bardziej użytkownika, a nie silnika w tym wypadku. 

Jeździłem focusem z tym silnkiem 125KM i byłem bardzo mile zaskoczony. Kulturalniej to jedzie niż 1.0TSI, tyle że spalanie miałem na poziomie fordowskiego 1.6 wolnossącego ;)

Tutaj TSI ma przewagę.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaruga napisał:

Ale nie słychać jakoś o padających ecoboostach więc prawdopodobieństwo nie jest jakieś wysokie IMO.

Każdy silnik można zarżnąć. Kwestia bardziej użytkownika, a nie silnika w tym wypadku. 

Jeździłem focusem z tym silnkiem 125KM i byłem bardzo mile zaskoczony. Kulturalniej to jedzie niż 1.0TSI, tyle że spalanie miałem na poziomie fordowskiego 1.6 wolnossącego ;)

Tutaj TSI ma przewagę.   

Wolnossące to mam mk 2 z 1,6  puki co bez awaryjnie jeżdzi ,brakuje tej 6-tki w trasie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2018 o 17:42, kubajg napisał:

@Maciej__ Biorąc pod uwagę roczniki 2015-2016 krajowe, silniki benzynowe (wszystkie bez ST/RS) i przebieg do 150kkm, najniższa cena na otomoto to 36k, najwyższa 68k ;] 

Jak bierzesz pod uwagę również kombi to całkiem rozsądne egzemplarze też się trafiają w założonym budżecie:

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-faktura-vat-23-78-tys-km-1-6-b-150-km-salon-polska-i-wl-ID6Bw7b9.html#c71f298cad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Podsumowując temat, kilka tygodni temu kupiłem Focusa 3 od pierwszego właściciela z przebiegiem ok. 80kkm, 1.6 Ecoboost, wersja Titanium doposażona w biksenony, alu 17" i kilka innych opcji. Cena poniżej 30k zł, więc warto było polować ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Focusa 1,5 EB z 2016. Pół roku temu dostał chipa na 200KM, żadnych problemów z silnikiem. Nalot 50kkm. Słyszałem o przegrzewaniu się EB ale z tego co wyczytałem problem dotyczy 1,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pty Mój jest po akcji serwisowej układu chłodzenia, wymiana zbiorniczka, przewodów, termostatu + dołożenie czujnika poziomu płynu. Ponoć 1.5 mają już zupełnie inny układ chłodzenia. Na szczęście kupiłem to auto od emeryta który zmieniał biegi zgodnie ze wskazaniami "eco" na zegarach, więc raczej była mała szansa na przegrzanie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kubajg napisał:

@Pty Mój jest po akcji serwisowej układu chłodzenia, wymiana zbiorniczka, przewodów, termostatu + dołożenie czujnika poziomu płynu. Ponoć 1.5 mają już zupełnie inny układ chłodzenia. Na szczęście kupiłem to auto od emeryta który zmieniał biegi zgodnie ze wskazaniami "eco" na zegarach, więc raczej była mała szansa na przegrzanie ;]

 

Z ciekawości, który rok tego Focusa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kubajg napisał:

@Pty Mój jest po akcji serwisowej układu chłodzenia, wymiana zbiorniczka, przewodów, termostatu + dołożenie czujnika poziomu płynu. Ponoć 1.5 mają już zupełnie inny układ chłodzenia. Na szczęście kupiłem to auto od emeryta który zmieniał biegi zgodnie ze wskazaniami "eco" na zegarach, więc raczej była mała szansa na przegrzanie ;]

Przegrzanie w tych autach nie było spowodowane zbyt ostrym stylem jazdy. Tylko przecierającym się przewodem. Płyn uciekał a zanim wskaźnik się zorientował motor był ugotowany. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kubajg napisał:

Początek produkcji, 2011.

To aż taka promocja jak piszesz że za auto zapłaciłeś poniżej 30kpln a samochód rocznikowo ma już 8 lat. SorenLorenson pisał wcześniej że 4 lata temu kupił 3 letniego focusa za 35kpln. Tutaj widać dobrze jak podrożały w ostatnich latach samochody używane. Obecnie, jeśli chce się kupić auto 3-4 letnie od I właściciela krajowe z małym przebiegiem to lepiej od razu proponuje udać się do salonu na wyprzedaż rocznika. Takich samochodów praktycznie nie ma na rynku, a jak się trafi to tak jakby wygrać w lotto;]

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, krzys139 napisał:

Przegrzanie w tych autach nie było spowodowane zbyt ostrym stylem jazdy. Tylko przecierającym się przewodem. Płyn uciekał a zanim wskaźnik się zorientował motor był ugotowany. 

 

Dokładnie, ale jak się już przegrzał to głowica na dzień dobry była do wyrzucenia. Potrafiła się tak zwichrować powierzchnia głowicy od komory spalania że aby to wyrównać trzeba by było frezować razem z zaworami. Przerabiałem temat bo kiedyś natrafiłem na możliwość zakupu takiego Focusa mkIII z 1.0EB z padniętym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kubajg napisał:

Podsumowując temat, kilka tygodni temu kupiłem Focusa 3 od pierwszego właściciela z przebiegiem ok. 80kkm, 1.6 Ecoboost, wersja Titanium doposażona w biksenony, alu 17" i kilka innych opcji. Cena poniżej 30k zł, więc warto było polować ;]

Współczujemy. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krzys139 napisał:

Teraz tylko rdzy wyglądać;)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

To też, ale niech no mu tylne zawieszenie rozrusza po takim użytkowaniu i zobaczy rachunek za remont. ;] I inne dziwne rzeczy by Ford. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też, ale niech no mu tylne zawieszenie rozrusza po takim użytkowaniu i zobaczy rachunek za remont. ;] I inne dziwne rzeczy by Ford. ;]
Ja mam 160 tys w swoim jeszcze działa i oleju nie bierze;) ale teraz sprzęgło, zawieszenie jeszcze bez luzów. Poprawne auto ale nastepnego forda już nie chcę;)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, krzys139 napisał:

Ja mam 160 tys w swoim jeszcze działa i oleju nie bierze;) ale teraz sprzęgło, zawieszenie jeszcze bez luzów. Poprawne auto ale nastepnego forda już nie chcę;)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Miałem FF2 i Mondeo MK4 i powiedziałem sobie, nigdy więcej Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem FF2 i Mondeo MK4 i powiedziałem sobie, nigdy więcej Forda.
Mi wystarczył jeden. Auto ładne, poprawne nie psuje się. Nie ma się do czego przyczepić....ale nie ma tego czegoś. Następne to pewnie będę psioczyl ale wybiorę sercem nie rozumem.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, steyr napisał:

To aż taka promocja jak piszesz że za auto zapłaciłeś poniżej 30kpln a samochód rocznikowo ma już 8 lat. SorenLorenson pisał wcześniej że 4 lata temu kupił 3 letniego focusa za 35kpln.

Większość osób w tym temacie zgodnie założyła, że za 35k zł praktycznie nie da się teraz kupić pewnego auta z nowoczesną turbobenzyną i że musiałbym dołożyć 10k do tej sumy. Co prawda po nowym roku ceny trochę spadły, auta się starzeją ale i tak nie jest wcale kolorowo. Większość takich Focusów z rocznika 2011 wystawiona jest za ok. 32-35k zł... 8-) Nie mówiąc już że są to często auta sprowadzone i z gorszym wyposażeniem. Z resztą sam zobacz: Otomoto

 

54 minuty temu, AstraC napisał:

To też, ale niech no mu tylne zawieszenie rozrusza po takim użytkowaniu i zobaczy rachunek za remont. ;] I inne dziwne rzeczy by Ford. ;]

Spokojnie, jeździłem kilka lat Alfą 147 i w kwestii zawieszenia nic mnie już nie zaskoczy. Akurat Focus ma raczej trwały ten zawias ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kubajg napisał:

Spokojnie, jeździłem kilka lat Alfą 147 i w kwestii zawieszenia nic mnie już nie zaskoczy. Akurat Focus ma raczej trwały ten zawias ;)

Wiesz, wiedząc jaki ten zawias jest kupiłem Forda. ;] Dwa razy. ;] Ale spokojnie, trzeci raz tego błędu nie popełnię. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kubajg napisał:

Większość osób w tym temacie zgodnie założyła, że za 35k zł praktycznie nie da się teraz kupić pewnego auta z nowoczesną turbobenzyną i że musiałbym dołożyć 10k do tej sumy. Co prawda po nowym roku ceny trochę spadły, auta się starzeją ale i tak nie jest wcale kolorowo. Większość takich Focusów z rocznika 2011 wystawiona jest za ok. 32-35k zł... 8-) Nie mówiąc już że są to często auta sprowadzone i z gorszym wyposażeniem. Z resztą sam zobacz: Otomoto

Z jednej strony 30 kafli za auto, które nie jest szczytem wygody, luksusu, pakowności, techniki czy bezawaryjności, do tego ma 8 lat. Zakładając niewygórowany roczny przebieg 20-25kkm, to auta powoli dobijają do 200kkm. Co jest już wymienione, to jest wymienione, ale cała reszta jest już w znacznym stopniu wyeksploatowana. Od elementów mechanicznych, poprzez uszczelki, elektronikę na powłoce lakierniczej kończąc. Nawet buda przez tych kilka lat cały czas pracuje, a w niewidocznych jeszcze miejscach na pewno kryje się rdza. Nie mówię już o nie zawsze znanej  historii (wypadkowej i mechanicznej). Do tego w wielu przypadkach wypadałoby zrobić "pakiet startowy", a akumulator czy opony też mogą się kwalifikować do wymiany.

Ale z drugiej strony, te 30 tysięcy, to na dobrą sprawę 30% ceny nowego, przyzwoicie wyposażonego Focusa 1.5 150KM. Fajnie że znalazłeś pewny z niedużym przebiegiem, oby służył bezawaryjnie :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus 220 tys km zawias tylny kompletny do wymiany, Mondeo MK4 240 tys km - kompletny tylny zawias do roboty. Zaczyna się od niemożliwości ustawienia geometrii i uciekania tyłka na boki na dziurach. Obydwa auta jeżdżone od nowości po polskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rostex napisał:

Focus 220 tys km zawias tylny kompletny do wymiany, Mondeo MK4 240 tys km - kompletny tylny zawias do roboty. Zaczyna się od niemożliwości ustawienia geometrii i uciekania tyłka na boki na dziurach. Obydwa auta jeżdżone od nowości po polskich drogach.

 

200kkm+ na zawieszenie to chyba nie jest zly wynik? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wujekcybul Rozwalają mniej takie wypowiedzi, przecież nie napisałem tego żeby się chwalić, tylko żeby podsumować wątek w którym wypowiedziało się sporo osób. Jakoś 3 miesiące temu mało kto dawał szansę na zakup pewnego auta za taką kasę, a kupiłem dokładnie za 27,5k zł. Teraz wychodzi że się sfrajerowałem 😀

 

Edit: wklejam twój cytat z poprzedniej strony tego tematu 😂

Cytuj

Focus bedzie za 35k ale to 1.0 EB 1.6T to znow trzeba dolozyc lekko 10k.

 

@rostex @AstraC Kupiłem auto z przebiegiem 80kkm a rocznie robię jakieś max. 12-13, więc czemu miałbym się przejmować zawieszeniem które wytrzymuje 200? ;] W Alfie 147 przednie zawieszenie posypało mi się po 15kkm, więc dajcie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kubajg napisał:

Kupiłem auto z przebiegiem 80kkm a rocznie robię jakieś max. 12-13, więc czemu miałbym się przejmować zawieszeniem które wytrzymuje 200? ;] W Alfie 147 przednie zawieszenie posypało mi się po 15kkm, więc dajcie spokój.

Oj 200kkm to ono raczej nie dożyje. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kubajg napisał:

@wujekcybul Rozwalają mniej takie wypowiedzi, przecież nie napisałem tego żeby się chwalić, tylko żeby podsumować wątek w którym wypowiedziało się sporo osób. Jakoś 3 miesiące temu mało kto dawał szansę na zakup pewnego auta za taką kasę, a kupiłem dokładnie za 27,5k zł. Teraz wychodzi że się sfrajerowałem 😀

 

Dobra, normalna cena jak na auto z silnikiem, jakimś wyposażeniem i niskim przebiegiem :ok: choć można było dorzucić dyche i logana bez silnika w wersji ABC kupić :] (żart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AstraC napisał:

Oj 200kkm to ono raczej nie dożyje. ;]

A dlaczego? 

Właśnie kolega ma służbowego Focusa już chyba 3 albo 4 i każdym robi w przeciągu 3-4 lat własnie okolice 200kkm i jeszcze w żadnym nie robili mu zawieszenia. Dodam, że nie jest to zbytnio oszczędzane auto. Podjeżdża pod każdy krawężnik ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, volkov napisał:

A dlaczego? 

Właśnie kolega ma służbowego Focusa już chyba 3 albo 4 i każdym robi w przeciągu 3-4 lat własnie okolice 200kkm i jeszcze w żadnym nie robili mu zawieszenia. Dodam, że nie jest to zbytnio oszczędzane auto. Podjeżdża pod każdy krawężnik ;)

 

Dziwne. Ja szanowałem Galaxego - najpierw przy 170kkm wymieniłem krótkie wahacze + duże tuleje - z tego co mówili, już nie były fabryczne(kupiłem jak miał 151kkm) - a przy 230kkm całe zawieszenie nadawało się do remontu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Dziwne. Ja szanowałem Galaxego - najpierw przy 170kkm wymieniłem krótkie wahacze + duże tuleje - z tego co mówili, już nie były fabryczne(kupiłem jak miał 151kkm) - a przy 230kkm całe zawieszenie nadawało się do remontu. :(

 

A jaki jest związek pomiędzy zawieszeniem w Galaxy a Focusie? 8]

Poza tym, miałeś go od nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AstraC napisał:

najpierw przy 170kkm wymieniłem krótkie wahacze + duże tuleje - z tego co mówili, już nie były fabryczne(kupiłem jak miał 151kkm) 

To były efekty oszczędzania przez wcześniejszego właściciela przy pierwszej wymianie. Przy tym zawiasie nie można dziadować tylko trzeba zakładać tuleje dobrej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego FF 2 FL sprzedałem chyba przy 232tkm i zawieszenie nie robione. Wymienione były amory przód i tył. 

Dajcie spokój jakby kupił 3 lata młodszego z przebiegiem koło 200 tkm to też by było źle.

Tak przynajmniej jeszcze nie wyjeżdżony, więc trochę powinien pojeździć. :ok:

 

 

 

 

 

 

Jeśli go rdza nie zje :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tomy napisał:

Ja swojego FF 2 FL sprzedałem chyba przy 232tkm i zawieszenie nie robione. Wymienione były amory przód i tył. 

Dajcie spokój jakby kupił 3 lata młodszego z przebiegiem koło 200 tkm to też by było źle.

Tak przynajmniej jeszcze nie wyjeżdżony, więc trochę powinien pojeździć. :ok:

 

 

 

 

 

 

Jeśli go rdza nie zje :phi:

Ja uważam, że dobrze zrobiłeś. :ok:

Ja tylko mówię o koszcie zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby głównym kryterium było szukanie auta jak najmłodszego, to pewnie skończyłoby się na kilka lat młodszej Skodzie Rapid czy Fiacie Tipo. Focus jest pospolitym autem ale po kilku tygodniach jeżdżenia myślę że bez problemu spełnia kryteria z tego tematu, fajnie się prowadzi i silnik jest wystarczająco elastyczny. Najważniejsze względem diesla jest totalnia cisza i brak wibracji, zwłaszcza przy obecnych temperaturach... tego mi brakowało 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.