Skocz do zawartości

Co to za kapturek z tworzywa na wybieraku skrzyni F23?


Joki

Rekomendowane odpowiedzi

Temat może bardziej na kącik Opla ale skrzynia była też chyba w Fiacie i w Saabie, więc może tutaj ktoś szybciej będzie wiedział?

Mam zapocenie wokół kapturka z tworzywa na wybieraku oplowskiej skrzyni  F23. To ten kremowy kapturek po lewej na zdjęciu.

3ddb91194972b8a8d0e3525c57b5

Pojawiło się po upalaniu na torze. Był też lekki wyciek bo jest plama w dół i mokro na osłonie przegubu ale nie kapie, nie powiększa się podczas normalnej jazdy.

Jaką rolę pełni ten kapturek i to co jest pod nim?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Lato8 napisał:

Odpowietrzenie skrzyni

Czyli wytrzeć i się nie przejmować? Upalanie było sesjami po 15 minut na dwójce i prawie ciągle na odcince. Całość rozgrzała się na max, więc to pewnie w związku z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rwIcIk napisał:

Warto może sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Ewentualnue uzupełnić. Gdzieś z boku przy powinien być korek. Właściwy poziom chyba 2 cm poniżej.

Planuję wymianę bo ta skrzynia tego wymaga, więc od razu się naleje tyle co trzeba. Tam akurat powyżej korka kontrolnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Joki napisał:

Czyli wytrzeć i się nie przejmować? Upalanie było sesjami po 15 minut na dwójce i prawie ciągle na odcince. Całość rozgrzała się na max, więc to pewnie w związku z tym?

 

Najprawdopodobniej, nie masz czym się przejmować. Praktycznie każda skrzynia jaką widziałem w Oplu była w tym miejscu zapocona.

 

Skoro upalasz to może lepiej pomysleć nad jakimś lepszym olejem? Tam 75w85 był fabrycznie. Poleciłbym Ravenola MTF-1 75W85 albo coś z 75W90 np. Amsoil MTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

Praktycznie każda skrzynią jaką widziałem w Oplu była w tym miejscu zapocona.

Dotychczas było czysto. 12 lat i 30tys. km. Stąd moje zaskoczenie. Ale nigdy wcześniej aż tak hardkorowo nie było żeby linki od biegów stopić rozgrzanym do czerwoności wydechem.;)

 

3 minuty temu, analyzer64 napisał:

może lepiej pomysleć nad jakimś lepszym olejem? Tam 75w85 był fabrycznie. Poleciłbym Ravenola MTF-1 75W85.

Różne, negatywne przypadki po zmianie z oryginału także na ten Ravenol czytałem, więc chyba zostanę przy oplowskim 1940182, który zastąpił dedykowany 1940768?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

Ten 1940768 to jest 75W80, nie lałbym tego.

Tego juz nie ma. Prawdopodobnie jest nim zalany fabrycznie? Nigdy nie był wymieniany bo nie wiedziałem, że trzeba to robić. ;) W 2006 był tylko uzupełniony po wymianie uszczelniacza półosi.

1940182 to właśnie 75W85.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Joki napisał:

Tego juz nie ma. Prawdopodobnie jest nim zalany fabrycznie? Nigdy nie był wymieniany bo nie wiedziałem, że trzeba to robić. ;) W 2006 był tylko uzupełniony po wymianie uszczelniacza półosi.

1940182 to właśnie 75W85.

 

Ten 75W85 zastąpił tego 75W80, to był mineral. Już w Oplach nie siedzę, ale albo nie przewidywał wymiany w każdym typie skrzyni, albo w tej F23 tylko była przewidziana wymiana (co 2 lata?), raczej to drugie. :hmm: 

Myślałem jeszcze o propozycji dolania AR9100, jak w Hondzie miałem zużyte łożyska to ten dodatek wyciszył sporo ich pracę. Nie mniej i tak po kilku miesiącach regenerowałem skrzynię. Obecnie jeżdżę na Ravenol MTF-2 75W80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, analyzer64 napisał:

albo w tej F23 tylko była przewidziana wymiana (co 2 lata?)

Tak, albo po 30tys. Dowiedziałem się po 16 latach od wyjazdu z fabryki. ;)

Skrzynia pracuje jednak bezgłośnie i gładko, więc nic nie będę kombinować. Mam nadzieję, że wystarczy, że zacznę zmieniać zgodnie z harmonogramem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Joki napisał:

Tak, albo po 30tys. Dowiedziałem się po 16 latach od wyjazdu z fabryki. ;)

Skrzynia pracuje jednak bezgłośnie i gładko, więc nic nie będę kombinować. Mam nadzieję, że wystarczy, że zacznę zmieniać zgodnie z harmonogramem?

Raczej nie ma takiej konieczności, ale raz na kilka lat warto zmienić.

Choć jak mocno eksploatujesz, to nie zaszkodzi częściej :)

3 godziny temu, Joki napisał:

Planuję wymianę bo ta skrzynia tego wymaga, więc od razu się naleje tyle co trzeba. Tam akurat powyżej korka kontrolnego.

A tak, lubi więcej oleju :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.