Skocz do zawartości

Co zepsuł mechanik?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniali mi ostatnio zacisk w fiacie bravo z tylu. Po odbiorze hamulec jest miekki i nie łapie od góry tylko od połowy wcisniecia. W poniedziałek to będę reklamował. Pytanie co tam zepsuli? Jakieś odpowietrzenie czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, amazaque napisał:

Jeżeli to była tylko wymiana zacisku to objawy wskazują na powietrze.

Albo na razie jest miękki i wraca. Pojeździj z tydzień dwa, jeśli nie ustąpi to wtedy reklamuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, volf6 napisał:

Samo ma się odpowietrzyć/naprawić?

Nie piszę o odpowietrzeniu. Gdyby wszystkie awarie hamulców się do tego sprowadzały życie byłoby śliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniali mi ostatnio zacisk w fiacie bravo z tylu. Po odbiorze hamulec jest miekki i nie łapie od góry tylko od połowy wcisniecia. W poniedziałek to będę reklamował. Pytanie co tam zepsuli? Jakieś odpowietrzenie czy co?

Źle odpowietrzony zacisk lub w zależności od konstrukcji zacisku tłoczek schowany za głęboko i jeszcze nie "przeskoczył" spróbuj zaciągnąć ręczny do oporu jednocześnie wciskając hamulec nożny do oporu i tak kilka razy, jeżeli tu tkwi problem to po takim zabiegu poczujesz, że pedał znowu stawia opór wysoko i jest twardszy i już będzie ok, a jeżeli to nie pomoże to zacisk zapowietrzony i trzeba jechać i kazać poprawić.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bielaPL napisał:

 

Wymieniali mi ostatnio zacisk w fiacie bravo z tylu. Po odbiorze hamulec jest miekki i nie łapie od góry tylko od połowy wcisniecia. W poniedziałek to będę reklamował. Pytanie co tam zepsuli? Jakieś odpowietrzenie czy co?

 

Tylne zaciski ze zintegrowanym ręcznym czasem ciężko odpowietrzyć za pierwszym razem, bo powietrze gromadzi się w tłoczku i wtedy trzeba pojeździć i powtórzyć. Ewentualnie przyzwyczaiłeś się to wysokiego pedału hamulca, gdy zacisk wcześniej stał dęba, a teraz bierze tak, jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zaciski ze zintegrowanym ręcznym czasem ciężko odpowietrzyć za pierwszym razem, bo powietrze gromadzi się w tłoczku i wtedy trzeba pojeździć i powtórzyć. Ewentualnie przyzwyczaiłeś się to wysokiego pedału hamulca, gdy zacisk wcześniej stał dęba, a teraz bierze tak, jak powinien.
Nie. Mam go od 10 lat i zawsze było ok :). Dzięki wszystkim za rady. Wiem już jak gadać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Tylne zaciski ze zintegrowanym ręcznym czasem ciężko odpowietrzyć za pierwszym razem, bo powietrze gromadzi się w tłoczku i wtedy trzeba pojeździć i powtórzyć. Ewentualnie przyzwyczaiłeś się to wysokiego pedału hamulca, gdy zacisk wcześniej stał dęba, a teraz bierze tak, jak powinien.

Dokładnie. Niektórzy producenci  dają sprzedają takie zaciski napełnione płynem w celu uniknięcia problemu.

A ta jazda to najlepiej na dziurawej drodze - wibracje sprzyjają uwolnieniu powietrza z tłoczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.