Skocz do zawartości

Jest odp. Mazdy na rzekomy brak ocynku


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Slawcio napisał:

teraz właściciele poczują ulgę że jest/mają "ocynk" ;]

Dokładnie. Miałem kiedyś Fiata Uno i odporność na rdzę była czymś, co było już potem bardzo ważne przy zakupie następnego samochodu. Kupiłem ocynkowany i mimo tego podłoga zaczęła się sypać na miejscu łaczeń blach. Od tej pory patrzę jeszcze dalej- nie na zapewnienia producenta a na realną odporność na rdzę samochodów danego producenta na przestrzeni lat. Z resztą to samo jest z mechaniką, gdy kupuję samochód używany i widzę, że spośród całej gamy używek ileś procent jest sprzedawanych czy to z urwanym napędem rozrządu, czy uszkodzonym wspomaganiem kierownicy, czy szwankującą elektroniką to najlepiej to świadczy o występowaniu typowych usterek. Inaczej mówiąc- najlepiej to wszystko weryfikuje upływ czasu. Najgorzej mają tu kupujący auta nowe bo producent zawsze zapewnia o dobrej jakości swojego produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Igorek napisał:

Dokładnie. Miałem kiedyś Fiata Uno i odporność na rdzę była czymś, co było już potem bardzo ważne przy zakupie następnego samochodu. Kupiłem ocynkowany i mimo tego podłoga zaczęła się sypać na miejscu łaczeń blach. Od tej pory patrzę jeszcze dalej- nie na zapewnienia producenta a na realną odporność na rdzę samochodów danego producenta na przestrzeni lat. Z resztą to samo jest z mechaniką, gdy kupuję samochód używany i widzę, że spośród całej gamy używek ileś procent jest sprzedawanych czy to z urwanym napędem rozrządu, czy uszkodzonym wspomaganiem kierownicy, czy szwankującą elektroniką to najlepiej to świadczy o występowaniu typowych usterek. Inaczej mówiąc- najlepiej to wszystko weryfikuje upływ czasu. Najgorzej mają tu kupujący auta nowe bo producent zawsze zapewnia o dobrej jakości swojego produktu.

Tak tak tak..najgorzej mają ci którzy kupują nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Tylko dlaczego ten instytut podał, że w tej warstwie ocynku nie ma 100% cynku tylko cynk stanowi główny składnik:hmm:

Teraz dobrze byłoby poddać analizie blachę z jakiegoś np. superba i porównać zawartość cynku w warstwie ocynku;]

pewnie jest jakiś tam "ocynk" bo blacha z huty do fabryki musi pokonać jakąś drogę, a chyba producent auta nie kładzie lakieru na blachę która zapewne ma jakiś "rdzawy nalot" :hmm:

Szkoda że nie pokazał strona po stronie tej analizy/badania :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Slawcio napisał:

pewnie jest jakiś tam "ocynk" bo blacha z huty do fabryki musi pokonać jakąś drogę, a chyba producent auta nie kładzie lakieru na blachę która zapewne ma jakiś "rdzawy nalot" :hmm:

Szkoda że nie pokazał strona po stronie tej analizy/badania :skromny:

Na pewno, tylko może to nie być ocynk takiego typu jak w autach europejskich, po prostu inna technologia nakładania tej warstwy i sama warstwa też nieco inna.

Już w latach 90-tych producenci z Azji stosowali zamiast ocynku nakładanego metodą galwaniczną (jak Europa) jakieś swoje rodzaje blach o podwyższonej odporności na korozję choć nie nazywali ich ocynkowanymi.  Zapewne redukowali koszty...

Oczywiście dzisiaj może być inaczej, dlatego dobrze byłoby dać do analizy kawałek blachy z jakiejś europejskiej fury i porównać wyniki analizy zarówno pod względem składu jak i grubości tej ochronnej powłoki-to by rozwiało wszelkie wątpliwości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balkan to pewnie niedługo zweryfikuje dalej bo mocno wszedł w ten temat i chyba przez niego Mazda ten filmik zrobiła.

 

Sam filmik zrobiony strasznie 'na szybko' Pan nie potrafił się nawet nauczyć tego co ma mówić tylko ordynarnie czyta z kartki... słabo to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ozarek napisał:

Balkan to pewnie niedługo zweryfikuje dalej bo mocno wszedł w ten temat i chyba przez niego Mazda ten filmik zrobiła.

 

Sam filmik zrobiony strasznie 'na szybko' Pan nie potrafił się nawet nauczyć tego co ma mówić tylko ordynarnie czyta z kartki... słabo to wygląda.

Jak dla mnie to on może nawet czytać z kartki "stojąc na rekach" :skromny: temat dotyczy ciekawszego zagadnienia jakim jest Mazda vs. Ocynk/rdza ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Ozarek napisał:

Sam filmik zrobiony strasznie 'na szybko' Pan nie potrafił się nawet nauczyć tego co ma mówić tylko ordynarnie czyta z kartki... słabo to wygląda.

Ja też to tak odebrałem. Koleś nie jest przekonujący ani trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bartekm napisał:

No bez przesady. Na razie toni tak wygląda bardziej wiarygodnie niż dziennikarz z czujnikiem za kilka stów.

Ten "dziennikarz" z miernikiem za pięć stów z allegro narobił im siary na całą Polskę.

Ja mam tylko obawy, że tym filmikiem tego pożaru nie ugaszą.

 

Ale to oczywiście moja opinia. Ja już mazdę miałem. Rdzewiała :) Więcej nie kupię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maxit napisał:

Ten "dziennikarz" z miernikiem za pięć stów z allegro narobił im siary na całą Polskę.

Ja mam tylko obawy, że tym filmikiem tego pożaru nie ugaszą.

 

Ale to oczywiście moja opinia. Ja już mazdę miałem. Rdzewiała :) Więcej nie kupię :)

Nie no zgoda. Ja nie wykluczam, że Mazda ma jakiś patent na ultracienką warstwę ocynku, na której ten miernik się wykłada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bartekm napisał:

Nie no zgoda. Ja nie wykluczam, że Mazda ma jakiś patent na ultracienką warstwę ocynku, na której ten miernik się wykłada ;)

I pewnie tak jest. Zwróć uwagę, że z lakierem też rozpusty nie ma. Błotnik miejscami ma 75um.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maxit napisał:

Ale to oczywiście moja opinia. Ja już mazdę miałem. Rdzewiała :) Więcej nie kupię :)

Dopiero te po roku czy tam od roku 1012 nie rdzewieją, według tego pana;]

 

3 minuty temu, bartekm napisał:

Ja nie wykluczam, że Mazda ma jakiś patent na ultracienką warstwę ocynku, na której ten miernik się wykłada ;)

Ewentualnie nie  tyle cienką co o innym składzie, wszakże podano, że cynk stanowi większość tej ochronnej warstwy ale ile tam tych składników jest:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Dopiero te po roku czy tam od roku 1012 nie rdzewieją, według tego pana;]

 

Ewentualnie nie  tyle cienką co o innym składzie, wszakże podano, że cynk stanowi większość tej ochronnej warstwy ale ile tam tych składników jest:hmm:

Mogliby wrzucić gdzieś te wyniki badań, a może już są :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał:

No bez przesady. Na razie toni tak wygląda bardziej wiarygodnie niż dziennikarz z czujnikiem za kilka stów.

sęk w tym, że oni sami sobie narobili bajzlu pracownikami infolinii i salonów...

Godzinę temu, bartekm napisał:

Mogliby wrzucić gdzieś te wyniki badań, a może już są :nie_wiem:

myślisz, że tak bardzo są zdesperowani już?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak zupelnie szczerze czy z waszych obserwacji istnieje jakas inna marka ktora tak wczytuje sie w fora internetowe i wychodzi frontem do uzytkownikow i pozostalych internautow jak mazda? Mam mazde i nigdy nie moglem narzekac na obsluge klienta. I zadziwia mnie to ze w nowym modelu cx5 (mialem tez poprzedni) poprawili wszystkie bolaczki opisywane w internecie przez uzytkownikow.

I jeszcze to.

Nie slyszalem zeby np VW probowal prostowac jakies mity np na temat tsi. Czy np montowal za free dodatkowe zabezpieczenia antykradziezowe- kradziez vag to wylamanie zamka i wtyczka w obd.

A tutaj macie feedback mazdy w zasadzie na "biezaco".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartekm napisał:

Mogliby wrzucić gdzieś te wyniki badań, a może już są :nie_wiem:

Jesli masz narzedzia pozwalajace Ci zrozumiec wyniki takiego badania to pewnie jestes w 1% naszego spoleczenstwa. Przekaz mial byc czytelny dla pozostalych 99%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lisik napisał:

Jesli masz narzedzia pozwalajace Ci zrozumiec wyniki takiego badania to pewnie jestes w 1% naszego spoleczenstwa. Przekaz mial byc czytelny dla pozostalych 99%.

Pewnie, że bym większości nie zrozumiał (nie jestem specjalistą od chemii ani materiałoznawstwa), ale takie badania zazwyczaj zaczynają się tezą, a kończą wnioskami. Nie widzę przeszkód, żeby je opublikować. Na siłę to znajdą się też osoby, które będą kontestować ośrodek, w którym wykonano badanie ;]

 

Niemniej teraz nie wiemy, czy to co przytoczył PR-owiec Mazdy to jest dokładnie to co zostało 

napisane w dokumencie. Dodatkowo to badanie zostało chyba jednak zrobione dla klientów - obecnych/przyszłych/ewentualnych - zatem nie widzę żadnego powodu, dla którego racjonalnym byłoby chowanie go do szuflady.

 

I żeby nie było, to wcale nie uważam, że w tym sporze rację ma dziennikarz, a chwilowo wręcz przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bochumil napisał:

Raport zawiera 8 stron i wydaje mi się że znajduje się w nim informacja dotycząca grubości powłoki.

2 godziny temu, bartekm napisał:

Nie widzę przeszkód, żeby je opublikować.

Po pierwsze po co odkrywać wszystkie karty naraz jeżeli ma się dobre rozdanie, po drugie taki raport może zawierać odrobinę za dużo informacji żeby go publikować.

Te raport może może mieć dwie linie, albo warstwa antykorozyjna nie powinna być nazywana ocynkiem, a Mazda robi to z uwagi na przywiązanie konsumentów do tego terminu, albo jest to coś bardziej innowacyjnego i taki raport ujawni ich metodę.

2 godziny temu, bartekm napisał:

Dodatkowo to badanie zostało chyba jednak zrobione dla klientów - obecnych/przyszłych/ewentualnych - zatem nie widzę żadnego powodu, dla którego racjonalnym byłoby chowanie go do szuflady.

Nie, to badanie zostało zrobione tylko po to aby przeciąć spekulacje Balkana i uspokoić sytuację dość wiarygodnym raportem, którego teza jest przytoczona w materiale. W połączeniu z pouczeniem z instrukcji miernika odnośnie rozpoznawania ocynku daje to dość dużą swobodę Mazdy teraz.

2 godziny temu, bartekm napisał:

I żeby nie było, to wcale nie uważam, że w tym sporze rację ma dziennikarz, a chwilowo wręcz przeciwnie.

no i dokładnie o to im chodziło. Cel osiągnięty więc po co mają publikować raport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lisik napisał:

A tak zupelnie szczerze czy z waszych obserwacji istnieje jakas inna marka ktora tak wczytuje sie w fora internetowe i wychodzi frontem do uzytkownikow i pozostalych internautow jak mazda? Mam mazde i nigdy nie moglem narzekac na obsluge klienta. I zadziwia mnie to ze w nowym modelu cx5 (mialem tez poprzedni) poprawili wszystkie bolaczki opisywane w internecie przez uzytkownikow.

I jeszcze to.

Nie slyszalem zeby np VW probowal prostowac jakies mity np na temat tsi. Czy np montowal za free dodatkowe zabezpieczenia antykradziezowe- kradziez vag to wylamanie zamka i wtyczka w obd.

A tutaj macie feedback mazdy w zasadzie na "biezaco".

 

Ja mysle, ze przeceniasz troche kwestie potegi internetu ;]

Wiekszosc ludzi i tak kupi Mazde bo im się podoba i ma ladny, czerwony kolor ;)

Tych co przeczesują fora internetowe przed zakupem to sa pewnie jakies ulamki % (zwłaszcza w przypadku nowych aut)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ja mysle, ze przeceniasz troche kwestie potegi internetu ;]

Wiekszosc ludzi i tak kupi Mazde bo im się podoba i ma ladny, czerwony kolor ;)

Tych co przeczesują fora internetowe przed zakupem to sa pewnie jakies ulamki % (zwłaszcza w przypadku nowych aut)...

Mazda zachęca wyglądem, ale zniechęca ceną - więc każda skaza na wizerunku może odwieźć od zakupu - mnie odwiodło ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lisik napisał:

A tak zupelnie szczerze czy z waszych obserwacji istnieje jakas inna marka ktora tak wczytuje sie w fora internetowe i wychodzi frontem do uzytkownikow i pozostalych internautow jak mazda? Mam mazde i nigdy nie moglem narzekac na obsluge klienta.

W necie? Subaru. Importer ma swoje forum.

Natomiast co do wychodzenia frontem do klienta - mam obok ASO Kii. W życiu tam nic nie robiłem, czasami tylko zamawiałem jakieś części niedostępne poza nimi. Jak potrzebowałem jakichkolwiek informacji to zawsze je dostawałem. Za darmo  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Ozarek napisał:

Nie, to badanie zostało zrobione tylko po to aby przeciąć spekulacje Balkana i uspokoić sytuację dość wiarygodnym raportem, którego teza jest przytoczona w materiale. W połączeniu z pouczeniem z instrukcji miernika odnośnie rozpoznawania ocynku daje to dość dużą swobodę Mazdy teraz.

To teraz pozostaje czekać na odpowiedź Jacka Balkana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lisik napisał:

A tak zupelnie szczerze czy z waszych obserwacji istnieje jakas inna marka ktora tak wczytuje sie w fora internetowe i wychodzi frontem do uzytkownikow i pozostalych internautow jak mazda? Mam mazde i nigdy nie moglem narzekac na obsluge klienta. I zadziwia mnie to ze w nowym modelu cx5 (mialem tez poprzedni) poprawili wszystkie bolaczki opisywane w internecie przez uzytkownikow.

I jeszcze to.

Nie slyszalem zeby np VW probowal prostowac jakies mity np na temat tsi. Czy np montowal za free dodatkowe zabezpieczenia antykradziezowe- kradziez vag to wylamanie zamka i wtyczka w obd.

A tutaj macie feedback mazdy w zasadzie na "biezaco".

Subaru ;).

Niemniej plus dla Mazdy za takie podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mazda zachęca wyglądem, ale zniechęca ceną - więc każda skaza na wizerunku może odwieźć od zakupu - mnie odwiodło ;]

 

 

ale tak szczerze, to odwiodło Cię coś innego niż cena ? Bo ja oglądałem cx-3 i nawet się mojej żonie spodobała. Cenę bym przełknął, natomiast sposób rozmowy ze sprzedawcą mnie zwyczajnie wkurzył. Czekałem kiedy powie, że moja żona ma mu laskę zrobić, żeby się zgodził sprzedać samochód. Proszę pana, żadnych rabatów, my tu mamy full klientów, ja tu najpierw się muszę zastanowić czy w tym roku pana jeszcze gdzieś wcisnę, niech się pan szybko zdecyduje, jazda próbna to najlepiej po placu, itp. Skutecznie mnie zniechęcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ozarek napisał:

jest i wygląda, że sprawa będzie miała racjonalny ciąg dalszy. :ok:

 

 

Teraz się będa przepychać na to kto ma wykazać, że czujnik pokazuje to, a nie tamto :hehe:

 

Ktoś wie w ogóle na jakiej zasadzie wykrywana jest warstwa ocynku w tym urządzeniu? Zaraz pewnie się okaże, że Mazda na różne rynki inaczej wykonuje obróbke materialową blachy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bergerac napisał:

ale tak szczerze, to odwiodło Cię coś innego niż cena ? Bo ja oglądałem cx-3 i nawet się mojej żonie spodobała. Cenę bym przełknął, natomiast sposób rozmowy ze sprzedawcą mnie zwyczajnie wkurzył. Czekałem kiedy powie, że moja żona ma mu laskę zrobić, żeby się zgodził sprzedać samochód. Proszę pana, żadnych rabatów, my tu mamy full klientów, ja tu najpierw się muszę zastanowić czy w tym roku pana jeszcze gdzieś wcisnę, niech się pan szybko zdecyduje, jazda próbna to najlepiej po placu, itp. Skutecznie mnie zniechęcił.

U mnie tez tak bylo. Są szkoleni aby grac na premium ale działa to chyba tylko na januszy. 

 

Kupilem m3 bo mi sie podobala i tyle. Ostatnio do mnie dzwonili bo chcieli pokazac nowe 6 ale niestety kupilem juz innego premiuma z niemiec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bartekm napisał:

Teraz się będa przepychać na to kto ma wykazać, że czujnik pokazuje to, a nie tamto :hehe:

 

Ktoś wie w ogóle na jakiej zasadzie wykrywana jest warstwa ocynku w tym urządzeniu? Zaraz pewnie się okaże, że Mazda na różne rynki inaczej wykonuje obróbke materialową blachy ;]

 

jakiś mały opis urządzenia którym się posługuje Pan zzz YT

https://www.prodig-tech.pl/miernik-grubosci-lakieru-gl-pro-6/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

ale tak szczerze, to odwiodło Cię coś innego niż cena ? Bo ja oglądałem cx-3 i nawet się mojej żonie spodobała. Cenę bym przełknął, natomiast sposób rozmowy ze sprzedawcą mnie zwyczajnie wkurzył. Czekałem kiedy powie, że moja żona ma mu laskę zrobić, żeby się zgodził sprzedać samochód. Proszę pana, żadnych rabatów, my tu mamy full klientów, ja tu najpierw się muszę zastanowić czy w tym roku pana jeszcze gdzieś wcisnę, niech się pan szybko zdecyduje, jazda próbna to najlepiej po placu, itp. Skutecznie mnie zniechęcił.

CX-5 nam się spodobało - dużo lepiej się prezentowało wewnątrz i na zewnątrz, niż RAV4, a cena za benzynę 2.0 z automatem taka sama :ok:

Mieliśmy już sporo uzgodnione, choć sprzedawca twierdził, że rabaty, to nie u nich.

Ale to co przeważyło, to twierdzenie sprzedawcy, że ich auta dostają dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne po przypłynięciu do Europy 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

ale tak szczerze, to odwiodło Cię coś innego niż cena ? Bo ja oglądałem cx-3 i nawet się mojej żonie spodobała. Cenę bym przełknął, natomiast sposób rozmowy ze sprzedawcą mnie zwyczajnie wkurzył. Czekałem kiedy powie, że moja żona ma mu laskę zrobić, żeby się zgodził sprzedać samochód. Proszę pana, żadnych rabatów, my tu mamy full klientów, ja tu najpierw się muszę zastanowić czy w tym roku pana jeszcze gdzieś wcisnę, niech się pan szybko zdecyduje, jazda próbna to najlepiej po placu, itp. Skutecznie mnie zniechęcił.

Po części wynika to z innej polityki cenowej oraz samego proces zamawiania niż w markach rodem z EU. Pamiętam podobną rozmowę w Hondzie czy kilka razy w Subaru - auta nie maja rabatów i tyle. Chodzi oczywiście o aktualne modele a nie takie z poprzedniego rocznika czy nie sprzedane. Inna jest też kwestia współpracy importera z producentem. Mają przydział modelowy na dany rok i tyle, więc jak mają wyrobiony plan w 2/3 roku to mogą przyjąć zapis ale na następny :phi:.

Oczywiście nie tłumaczy to ignorancji, braku wiedzy czy wręcz braku kultury sprzedawcy 8-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sherif napisał:

Po części wynika to z innej polityki cenowej oraz samego proces zamawiania niż w markach rodem z EU. Pamiętam podobną rozmowę w Hondzie czy kilka razy w Subaru - auta nie maja rabatów i tyle. Chodzi oczywiście o aktualne modele a nie takie z poprzedniego rocznika czy nie sprzedane. Inna jest też kwestia współpracy importera z producentem. Mają przydział modelowy na dany rok i tyle, więc jak mają wyrobiony plan w 2/3 roku to mogą przyjąć zapis ale na następny :phi:.

Oczywiście nie tłumaczy to ignorancji, braku wiedzy czy wręcz braku kultury sprzedawcy 8-).

Dzieki brakowi rabatow auta malo traca na wartosci bo utrata liczona jest od ceny wyjsciowej nie transakcyjnej i klient ktory przychodzi po auto nie po rabat nie czuje sie oszukany gdy sasiad mu powie ze utargowal 20% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.