Skocz do zawartości

Z16XEP nie odpala


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj moja Aśka zrobiła focha i nie zagadała do mnie 😁.

Rozrusznik kręcił ale nie zaskakiwał. Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki i były OK. Wykręciłem świece (śmierdziały benzyną) i podmieniłem cewkę - dalej bez rezultatu. Pompa w baku pracuje bo ją słychać.

W akcie desperacji zapodałem w dolot samostartu i samochód zapalił. Później kilka razy gasiłem i zapalałem (już normalnie) i wszystko jest OK, samochód równo pracuje.

 

Czy wg kolegów był to jednorazowy przypadek (jakieś zanieczyszczenie lub woda w paliwie) czy zapowiedź padającej pompy?

Da się jakoś w domu sprawdzić kondycję pompy (w elm-ie jest niby pokazane ciśnienie paliwa ale u mnie nieaktywne)?

Może jakiś inny element układu paliwowego jest za to odpowiedzialny?

Czy wydatek (lub ciśnienie) pompy paliwa zmienia się w zależności od obrotów czy ma wartość stałą?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka razy okazję wymieniać pompę paliwa taką zanurzaną w baku, przyczyny tego były następujące:

 

- pompa raz działała, a raz nie, sprawdzone poza autem,

- pompa przepalała bezpiecznik pompy paliwa,

- pompa przestała działać 100%,

- po wyjęciu pompy okazało się, że filtr paliwa na pompie (taka torebeczka) był zatkany 100%.

 

Pompę można sprawdzić poza autem - wymontować, zanurzyć w misce z benzyną i podłączyć 12V. Nie wolno uruchamiać "w powietrzu" na dłużej, bo się zatrze.

Ciśnienie paliwa jest stałe "na wyrost", nadmiar paliwa wraca do baku albo zaraz za pompą, albo wężem powrotnym od listwy wtryskowej, takie rozwiązania widziałem.

Jeśli paliwo na postoju wraca z węży do baku, to IMO pompa do wymiany, bo nie trzyma ciśnienia w spoczynku, albo montaż zaworka zwrotnego na wężu pompa-listwa.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam Astry H, zawodowo nie naprawiam samochodów, mam doświadczenia tylko z autami moimi, rodziny lub znajomych, jako "złota rączka".

Jeśli silnik benzynowy nie odpala, to sprawdzam, czy dostaje to, czego potrzebuje do pracy:

 

- paliwo - pompa, węże, wtryskiwacze...

- powietrze - filtr, lewe powietrze...

- prąd (iskra) - ogólnie: zasilanie pompy, wtryskiwaczy lub układów wytwarzania iskry, DIS, przewody WN, cewki, aparat zapłonowy, świece, wtryskiwacze...

 

Zawory to raczej wykluczyłbym, gdyby rozrząd się przestawił lub który zawór się podwiesił, to silnik nie pracowałby wcale lub bardzo źle...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę elektrycznie sprawdzisz oscyloskopem. Zwykle jest tak, że nie ma styku, lub nie działa, jedna działka komutatora. Pompa może tak pracować latami. Wystarczy jednak, że zatrzyma się szczotką dokładnie ta tej wadliwej działce i już nie ruszy. Czasami wystarczy walnąć dłonią w bak, szczotka drgnie i pompa rusza. Coś takiego mogło się stać u Ciebie. Silnik odpalił, drgania wydechu ruszyły pompę i zaczęła działać.

Ja bym jej na razie darował, ale następnym razem, jak się coś takiego przytrafi, to na listwie masz wentylek do manometru. Włącz zapłon i - jak pompa się wyłączy - wciśnij na chwilkę wentyl kawałkiem drutu. Powinno siknąć paliwem. Jak nic nie poleci, albo siknie słabo, to następnym podejrzanym będzie wtyczka przy pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje.

Zdjąłem również dekielek i kilka razy delikatnie uderzyłem w pompę. Dodatkowo tak jak piszesz odpiąłem wtyczkę i potraktowałem ją sprayem do styków.

W zaprzyjaźnionym warsztacie mogę się podpiąć pod Techa i w związku z tym mam pytanie czy tech pokaże ciśnienie jakie daje pompa?

Czy w całym układzie paliwowym są jeszcze jakieś części na które powinienem zwrócić uwagę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tech nie pokaże ciśnienia, bo w układzie nie ma czujnika, które by je mierzył.

Hydraulicznie: regulator ciśnienia (w baku) i filtr, ale to zwykle samo się nie naprawia. Elektrycznie: cały obwód zasilania pompy od bezpiecznika, po masę i sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Takie tymczasowe problemy z zapalaniem ja kojarzę jeszcze z dwoma sprawami.

1- błąd czujnika wału, zdarzył mi się ze 3 razy, kompletnie nie wiadomo z jakiej przyczyny, zapalał się jednak check. Potem problem znikał sam z siebie jakby nigdy nic.

2- usterka ECM - padnięta łączówka w hybrydowym ECM Delco, w moim przypadku pojawiała się przerwa w linii sterowania przekaźnikiem pompy paliwa (po nagrzaniu silnika a z nim ECM), ale czytałem, że padały też łączówki od innych funkcji silnika. To wynik montażu ECM w takiej technologii na korpusie silnika (drgania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.