sdss Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Za długie jak na moje możliwości czasowe Poproszę streszczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Najważniejsze chyba to, że Mike odkrywa, że ma nieślubne dziecko z siostrzenicą Ricka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Kiedyś Subaru walczyło z głupim stereotypem, że AWD nie potrzebuje opon zimowych, dokładając takowe gratis do zakupionych aut. Przejrzałem na szybko test i nic ciekawego /odkrywczego nie wnosi. Pomijam już fakt, że nie ma takich idealnie równo ośnieżonych dróg bez lody, błota, itd IMO to głupota kupić dobre, mocne auto z AWD i jeździć zimą na letnich - no chyba, że specjalnie dla zabawy. Raz nie wyrobiłem się ze zmianą opon i musiałem przejechać 200km i był to dramat, zresztą czy to FWD czy AWD bezsens i rezultat podobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 4 minuty temu, sherif napisał: Kiedyś Subaru walczyło z głupim stereotypem, że AWD nie potrzebuje opon zimowych, dokładając takowe gratis do zakupionych aut. Przejrzałem na szybko test i nic ciekawego /odkrywczego nie wnosi. Pomijam już fakt, że nie ma takich idealnie równo ośnieżonych dróg bez lody, błota, itd IMO to głupota kupić dobre, mocne auto z AWD i jeździć zimą na letnich - no chyba, że specjalnie dla zabawy. Raz nie wyrobiłem się ze zmianą opon i musiałem przejechać 200km i był to dramat, zresztą czy to FWD czy AWD bezsens i rezultat podobny. Problem w tym, ze ten naped 4x4 nic nie daje w kwestii hamowania, wiec jazda na letnich jest rownie atrakcyjna jak w przypadku FWD czy RWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Letnie na śniegu trzymają tak samo jak wszystkie na lodzie, więc co tu testować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 20 minut temu, Maciej__ napisał: Problem w tym, ze ten naped 4x4 nic nie daje w kwestii hamowania, wiec jazda na letnich jest rownie atrakcyjna jak w przypadku FWD czy RWD Nie tylko hamowania ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 jedyną ciekawostka dla mnie z tego filmu to ta że BMW X1 jest produkowane jako FWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 9 minut temu, mokrii napisał: jedyną ciekawostka dla mnie z tego filmu to ta że BMW X1 jest produkowane jako FWD Też to zauważyłem. Byłem pewny, że te uboższe wersje mają tylko na tył napęd. A tu kurde zonk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 21 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Mało tego, 2er ma FWD, nowe 1er też ma być FWD. Film jak już pisano nie pokazuje nic odkrywczego dla wielu z nas. Mam nadzieje, że kilku potencjalnych aktorów startujących w kastingu na bohatera Polskich dróg wyciągnie poprawne wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 wzięli byle jaki napęd 4x4 i testują... gdyby to było quattro to w starcie na letnich takich cudów nie byłoby, że auto stoi w miejscu. Jeździłem swoim na letnich zimą i fakt, że słabiej nabiera prędkości niż na zimówkach, jednak nie stoi w miejscu jak to pseudo 4x4 BMW... O drodze hamowania nie ma sensu mówić, bo tutaj szału nie będzie. Auto z dobrym 4x4 napędza się jak dzikie, nawet na letnich (o sensownej głębokości bieżnika), ale hamuje jak każde inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 ciekawa jaka tam była temperatura że typ chodzi w koszulce brakuje do porównania 4x4 z zimówkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Nie oglądałem bo za długie, ale ciekawi mnie dla kogo takie testy. Przecież odpowiedź jest oczywista, że samochód na letnich na śniegu i lodzie jest zupełnie nieporadny. Nieważne czy FWD, RWD, czy 4WD, to problemem nie jest przyspieszanie - 4 WD sobie poradzi, a przy FWD i RWD idzie to wolniej... no ale się da. Problemem jest hamowanie i skręcanie. Samochód się "nie słucha", jest niesterowny i to jest naprawdę niebezpieczne. Kto raz przejechał się po śniegu na typowych letnich, ten nie będzie miał wątpliwości, że to nie jest rozsądne. Kiedyś wróciłem z podróży i samochód miałem na letnich, a padał śnieg i FWD na letnich (Bridgestone Potenza RE050A) musiałem przejechać przy padającym śniegu kilkadziesiąt km. Było mi gorąco po takiej jeździe. Przyspieszanie na płaskim to pół biedy (wyprzedzały mnie ciężarówki, ale to szczegół). Pod górę to już bardzo trudno było ruszyć (musiałem jechać tak by tego unikać). Hamowanie trzeba było planować dłuuuugo wcześniej, bo przedwojenne lokomotywy miały krótszą drogę hamowania. Zakręty wymagały dużej koncentracji, bo niosło strasznie, a żeby skręcić na skrzyżowaniu trzeba było zwolnić prawie do zera. Nigdy więcej i to nieważne przy jakim napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 1 godzinę temu, Cinos napisał: ciekawa jaka tam była temperatura że typ chodzi w koszulce brakuje do porównania 4x4 z zimówkami brakuje porównania z oponami all season oraz tego by ten sam kierowca jeździł każdym z aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 18 godzin temu, mati_lecha napisał: Za długie jak na moje możliwości czasowe Poproszę streszczenie Ziemia jest płaska, dzieci się nie szczepi, letnie opony wystarczą na zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 18 godzin temu, grogi napisał: Najważniejsze chyba to, że Mike odkrywa, że ma nieślubne dziecko z siostrzenicą Ricka. Chłopca czy dziewczynkę?.... bo chyba nie chodzi o to ze lepiej mieć zimówki na sniegu... to zbyt banalne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Ale macie problemy. bezpieczenstwo, komfort, zmienic na zimowe, wielosezonowe ......? 20 lat temu mialem takie auto - Skoda 105 ..... jezdzila na letnich? Nie !!! Jezdzila na Debica D124 (nowszy typ) z tylu i chyba D90 z przodu. Wszystkie opony mialy po kilkanascie lat. Skoda wozila dupe wszedzie, do pracy, z pracy, nawet na zagraniczne wojaze, przez kilka lat .... aaa pod blok bylo pod gorke, gdzie gorka byla za zakretem 90 stopni ... no jak byl czysty lod to ciezko bylo, ale na ubitym sniegu to na luzaka. Problem to bylo odpalic w zimie, bo nie stac bylo na nowy aku, ogrzewanie ktore zaczynalo dzialac po kilku kilometrach, i w ogole srednio dzialalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 1 godzinę temu, gregoryj napisał: Ale macie problemy. bezpieczenstwo, komfort, zmienic na zimowe, wielosezonowe ......? 20 lat temu mialem takie auto - Skoda 105 ..... jezdzila na letnich? Nie !!! Jezdzila na Debica D124 (nowszy typ) z tylu i chyba D90 z przodu. Wszystkie opony mialy po kilkanascie lat. Skoda wozila dupe wszedzie, do pracy, z pracy, nawet na zagraniczne wojaze, przez kilka lat .... aaa pod blok bylo pod gorke, gdzie gorka byla za zakretem 90 stopni ... no jak byl czysty lod to ciezko bylo, ale na ubitym sniegu to na luzaka. Problem to bylo odpalic w zimie, bo nie stac bylo na nowy aku, ogrzewanie ktore zaczynalo dzialac po kilku kilometrach, i w ogole srednio dzialalo Każdy miał inne problemy w młodości . 20 lat temu też mnie opony mało obchodziły w moim maluchu (tym D124 to bliżej było to obecnych wielosezonowych), ważne, żeby był śnieg gdzie się można poślizgać bokami. Tyle, że .. nie robiłem nim tras dłuższych niż 50km, nie stałem w korkach, nie jeżdziłem autostradą, nei jeździłem w góry, nie osiągałem V wiekszych niż 130kmph, itd. NIe ma co porównywać, bo 20 lat to przepaść pod tym względem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 1 godzinę temu, sherif napisał: Każdy miał inne problemy w młodości . 20 lat temu też mnie opony mało obchodziły w moim maluchu (tym D124 to bliżej było to obecnych wielosezonowych), ważne, żeby był śnieg gdzie się można poślizgać bokami. Tyle, że .. nie robiłem nim tras dłuższych niż 50km, nie stałem w korkach, nie jeżdziłem autostradą, nei jeździłem w góry, nie osiągałem V wiekszych niż 130kmph, itd. NIe ma co porównywać, bo 20 lat to przepaść pod tym względem. Ja pierwsze zimówki do auta kupiłem dopiero w 2002 r. Fabrycznie Astra miała jakieś opony fuel saver i na śniegu kompletnie nie dało się jeździć Wcześniej nie zawracałem sobie tym głowy. Nawet CC jeździłem zimą na Dębicach Vivo - dało się, a sporo jeździłem po Polsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 3 godziny temu, gregoryj napisał: Ale macie problemy. bezpieczenstwo, komfort, zmienic na zimowe, wielosezonowe ......? 20 lat temu mialem takie auto - Skoda 105 ..... jezdzila na letnich? Nie !!! Jezdzila na Debica D124 (nowszy typ) z tylu i chyba D90 z przodu. Wszystkie opony mialy po kilkanascie lat. Skoda wozila dupe wszedzie, do pracy, z pracy, nawet na zagraniczne wojaze, przez kilka lat .... aaa pod blok bylo pod gorke, gdzie gorka byla za zakretem 90 stopni ... no jak byl czysty lod to ciezko bylo, ale na ubitym sniegu to na luzaka. Problem to bylo odpalic w zimie, bo nie stac bylo na nowy aku, ogrzewanie ktore zaczynalo dzialac po kilku kilometrach, i w ogole srednio dzialalo Panie, 100 lat temu, to mało kto miał prąd w mieszkaniu i też ludzie żyli, mieli dzieci, byli szczęśliwi. I komu to przeszkadzało? A tak BTW to zdaje się w wątku obok ktoś pisał, że 4x4 na letnich jeździ lepiej niż ośka na zimówkach... LOL. Szkoda, że nie ma porównania z RWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 9 godzin temu, mazi napisał: wzięli byle jaki napęd 4x4 i testują... gdyby to było quattro to w starcie na letnich takich cudów nie byłoby, że auto stoi w miejscu. Jeździłem swoim na letnich zimą i fakt, że słabiej nabiera prędkości niż na zimówkach, jednak nie stoi w miejscu jak to pseudo 4x4 BMW... O drodze hamowania nie ma sensu mówić, bo tutaj szału nie będzie. Auto z dobrym 4x4 napędza się jak dzikie, nawet na letnich (o sensownej głębokości bieżnika), ale hamuje jak każde inne. taa, widać jak auto kręci 4 kołami i leci w dół rozumiem że w quattro pomogło by sobie zapasem na sąsiednim kąciku jest test na rolkach, jakoś nie widać tej przewagi quattro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 2 godziny temu, Koonrad napisał: taa, widać jak auto kręci 4 kołami i leci w dół rozumiem że w quattro pomogło by sobie zapasem na sąsiednim kąciku jest test na rolkach, jakoś nie widać tej przewagi quattro nie wiem kręci czy nie kręci, wiem jak moje Audi na letnich zapindala na śniegu. Na rolkach, żeby quattro wyjechało trzeba hamulcem sobie pomóc, wszak tu nie ma blokady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akir Napisano 21 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 State a6 na torsenie to piękny mechaniczny napęd na cztery koła. Lecz pisania, a nawet myślenie że napęd pomoże na letnich oponach po śniegu to duży błąd Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 21 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Godzinę temu, akir napisał: State a6 na torsenie to piękny mechaniczny napęd na cztery koła. Lecz pisania, a nawet myślenie że napęd pomoże na letnich oponach po śniegu to duży błąd Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka Patrz post wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 Dnia 20.11.2018 o 17:56, sherif napisał: Kiedyś Subaru walczyło z głupim stereotypem, że AWD nie potrzebuje opon zimowych, dokładając takowe gratis do zakupionych aut. Przejrzałem na szybko test i nic ciekawego /odkrywczego nie wnosi. Pomijam już fakt, że nie ma takich idealnie równo ośnieżonych dróg bez lody, błota, itd IMO to głupota kupić dobre, mocne auto z AWD i jeździć zimą na letnich - no chyba, że specjalnie dla zabawy. Raz nie wyrobiłem się ze zmianą opon i musiałem przejechać 200km i był to dramat, zresztą czy to FWD czy AWD bezsens i rezultat podobny. Ludzie zapominają że AWD lepiej się na śliskim rozpędza ale hamuje praktycznie tak samo. 23 godziny temu, Cinos napisał: ciekawa jaka tam była temperatura że typ chodzi w koszulce brakuje do porównania 4x4 z zimówkami Tu jest: Warunki testowe trochę żartobliwe ale wyniki mówią same za siebie. 21 godzin temu, kanu napisał: brakuje porównania z oponami all season oraz tego by ten sam kierowca jeździł każdym z aut Są takie testy, ale bez AWD. I na lodzie, gdzie podobno "każda opona trzyma tak samo". 15 godzin temu, sherif napisał: Każdy miał inne problemy w młodości . 20 lat temu też mnie opony mało obchodziły w moim maluchu (tym D124 to bliżej było to obecnych wielosezonowych), ważne, żeby był śnieg gdzie się można poślizgać bokami. Tyle, że .. nie robiłem nim tras dłuższych niż 50km, nie stałem w korkach, nie jeżdziłem autostradą, nei jeździłem w góry, nie osiągałem V wiekszych niż 130kmph, itd. NIe ma co porównywać, bo 20 lat to przepaść pod tym względem. Przede wszystkim nie zdarzało się, że przed takim Maluchem jechało np. nowe Volvo V90XC na dobrych zimówkach, które sobie nagle postanowiło zahamować i wkroczył elektroniczny asystent włączając pełne awaryjne hamowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 2 godziny temu, Ryb napisał: Ludzie zapominają że AWD lepiej się na śliskim rozpędza ale hamuje praktycznie tak samo. To akurat, życie szybko weryfikuje i uczy, ja po przesiadce z FWD na AWD śnieżna zimą nauczyłem się po 3dniach , wtedy trochę banan mi zszedł z twarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 19 godzin temu, sherif napisał: nie robiłem nim tras dłuższych niż 50km, nie stałem w korkach, nie jeżdziłem autostradą, nei jeździłem w góry, nie osiągałem V wiekszych niż 130kmph robila dluzsze trasy - najdalej 550 km raz w roku, po kilkaset kilometrow kilkanascie razy do roku, w sumie tluklo sie nia 10-15 tys km rocznie do pracy- codziennie 2x 20km w korkach stala - tylko z chlodzeniem byly czasem problemy w gory jezdzila ale drogami asfaltowymi - oczywiscie nieduzo i niezbyt daleko bo ogrzewanie slabe bylo autostrada ta, ale ponad 130 to nie wyciagala. Max 120 Jakby wszyscy jezdzili zgodnie z przepisami to, wiecie ..... debica najtansza by wystarczyla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 22 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 3 godziny temu, Ryb napisał: Przede wszystkim nie zdarzało się, że przed takim Maluchem jechało np. nowe Volvo V90XC na dobrych zimówkach, które sobie nagle postanowiło zahamować i wkroczył elektroniczny asystent włączając pełne awaryjne hamowanie Utrzymuj odstep wg przepisow W ostatnim autoswiecie jest jakies porownanie zimowek. Uniwersalne referencyjne (Crossclimate, Vector 4seasons) maja na sniegu hamowanie dluzsze o kilka metrow. Na mokrym/suchym z kolei maja krotsze o te kilka metrow od zimowek Zastanawiam sie, po co jeszcze zimowki sa uzywane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 18 minut temu, gregoryj napisał: Jakby wszyscy jezdzili zgodnie z przepisami to, wiecie ..... debica najtansza by wystarczyla W Norwegii jeżdżą. Nie wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2018 14 godzin temu, akir napisał: State a6 na torsenie to piękny mechaniczny napęd na cztery koła. Lecz pisania, a nawet myślenie że napęd pomoże na letnich oponach po śniegu to duży błąd Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka To zależy co masz na myśli "w czym ma pomóc". Trzeba rozróżnić jak samochód z quattro nabiera prędkości na letnich po śniegu vs auto FWD i jak hamuje. W pierwszym przypadku różnica jest kolosalna, w drugim różnicy nie ma: oba hamują podobnie słabo I to w samochodzie z sensownym 4x4 (quattro, sAWD) jest niebezpieczne - te samochody genialnie napędzają się, ale hamują jak każde inne i trzeba o tym pamiętać w trakcie eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.