Herbatnik 5611 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Szukaja znalazła jakieś ogólne posty. Zapytam więc w osobnym wątku, może z własnego doświadczenia podpowiecie. Otóż człowiek z mojej najbliższej grupy przyjaciół sprzedaje Mazdę CX7. Auto znane mi doskonale, z pewną historią, niewielkim przebiegiem jak na 5 latka z silnikiem diesla (około 100tys), bardzo bogate wyposażenie, napęd 4x4. W gronie przyjaciół cena dużo atrakcyjniejsza niż w ogłoszeniu. I nie powiem, mam chrapkę na to autko. Żonie tez się bardzo podoba a to ona będzie użytkownikiem. Zresztą jeździ Mazdą 5 i złego słowa na jej auto powiedziec nie możemy. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi to diesel 2.2l z Adblue. W necie czytałem różne artykuły na temat tego dodatku. Ale na pewno sa tu użytkownicy takich silników. Jest sie czego bać? Kłopotliwe I awaryjne rozwiązanie? Quote Link to post Share on other sites
Cinek 8086 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Nie myśl za dużo tylko kupuj. Co ma się skichać to i tak się skicha a jak cena dobra a auto znane to nie filozofuj tylko bierz. 2 1 Quote Link to post Share on other sites
rwIcIk 18442 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 minuty temu, tomirek napisał: Szukaja znalazła jakieś ogólne posty. Zapytam więc w osobnym wątku, może z własnego doświadczenia podpowiecie. Otóż człowiek z mojej najbliższej grupy przyjaciół sprzedaje Mazdę CX7. Auto znane mi doskonale, z pewną historią, niewielkim przebiegiem jak na 5 latka z silnikiem diesla (około 100tys), bardzo bogate wyposażenie, napęd 4x4. W gronie przyjaciół cena dużo atrakcyjniejsza niż w ogłoszeniu. I nie powiem, mam chrapkę na to autko. Żonie tez się bardzo podoba a to ona będzie użytkownikiem. Zresztą jeździ Mazdą 5 i złego słowa na jej auto powiedziec nie możemy. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi to diesel 2.2l z Adblue. W necie czytałem różne artykuły na temat tego dodatku. Ale na pewno sa tu użytkownicy takich silników. Jest sie czego bać? Kłopotliwe I awaryjne rozwiązanie? 2 1 Quote Link to post Share on other sites
alastair 97 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 z Adblue samym w sobie problemu nie ma. Trzeba dolewac co jakis czas (kilka-kilkanascie kkm) i najlepiej kupowac wieksze pojemniki typu 10-20L bo Adblue w butelkach litrowych ma absurdalna cene. Zwykle 10-20L to za duzo na 1 dolewke wiec jest kolejny pojemnik w garazu/komorce. I to tyle 4 Quote Link to post Share on other sites
Herbatnik 5611 Posted November 21, 2018 Author Share Posted November 21, 2018 A instalację trzeba jakoś serwisować i wymieniać jakieś podzespoły co ileś tam dziesiąt tysięcy? Czy tylko dolewamy plyn i reszta nas nie interesuje? Quote Link to post Share on other sites
rwIcIk 18442 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 20 minut temu, tomirek napisał: A instalację trzeba jakoś serwisować i wymieniać jakieś podzespoły co ileś tam dziesiąt tysięcy? Czy tylko dolewamy plyn i reszta nas nie interesuje? Bardziej martwiłbym się dpf Quote Link to post Share on other sites
Herbatnik 5611 Posted November 21, 2018 Author Share Posted November 21, 2018 33 minuty temu, rwIcIk napisał: Bardziej martwiłbym się dpf Gdzies czytałem, ze problemy z DPF są czesto powodowane kreconymi licznikami. Po 300 tyś DPF ma prawo padać. Kupi jeden czy drugi auto o cofnietym o 150 czy 200tys przebiegu i potem sie dziwi, ze DPF sie zatyka. Jeździłem autem z DPF. W rodzinie też sa takie samochody i co ciekawe jezdzace głównie w mieście. Problemow z DPF nie było. Choc niewątpliwie jest to element, który moze generować problemy 2 Quote Link to post Share on other sites
volf6 3300 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 (edited) Godzinę temu, tomirek napisał: A instalację trzeba jakoś serwisować i wymieniać jakieś podzespoły co ileś tam dziesiąt tysięcy? Czy tylko dolewamy plyn i reszta nas nie interesuje? Dopóki działa jak należy to nie interesuje ale jak się zepsuje Nawet jednak wtedy, jak widzę, nasi tunerzy mają gotowe rozwiązania https://www.mrmotorsport.pl/chiptuning/usuniecie-dpf-i-adblue-mazda-cx7/ Edited November 21, 2018 by volf6 Quote Link to post Share on other sites
grogi 1640 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 godziny temu, tomirek napisał: Szukaja znalazła jakieś ogólne posty. Zapytam więc w osobnym wątku, może z własnego doświadczenia podpowiecie. Otóż człowiek z mojej najbliższej grupy przyjaciół sprzedaje Mazdę CX7. Auto znane mi doskonale, z pewną historią, niewielkim przebiegiem jak na 5 latka z silnikiem diesla (około 100tys), bardzo bogate wyposażenie, napęd 4x4. W gronie przyjaciół cena dużo atrakcyjniejsza niż w ogłoszeniu. I nie powiem, mam chrapkę na to autko. Żonie tez się bardzo podoba a to ona będzie użytkownikiem. Zresztą jeździ Mazdą 5 i złego słowa na jej auto powiedziec nie możemy. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi to diesel 2.2l z Adblue. W necie czytałem różne artykuły na temat tego dodatku. Ale na pewno sa tu użytkownicy takich silników. Jest sie czego bać? Kłopotliwe I awaryjne rozwiązanie? AdBlue? Nie, nie bać się. Bardziej bałbym się, że to diesel Mazdy... Mają bardzo agresywne wypalanie DPFa, po powoduje błyskawiczne rozrzedzanie oleju.... Quote Link to post Share on other sites
tom111 431 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 godziny temu, tomirek napisał: Szukaja znalazła jakieś ogólne posty. Zapytam więc w osobnym wątku, może z własnego doświadczenia podpowiecie. Otóż człowiek z mojej najbliższej grupy przyjaciół sprzedaje Mazdę CX7. Auto znane mi doskonale, z pewną historią, niewielkim przebiegiem jak na 5 latka z silnikiem diesla (około 100tys), bardzo bogate wyposażenie, napęd 4x4. W gronie przyjaciół cena dużo atrakcyjniejsza niż w ogłoszeniu. I nie powiem, mam chrapkę na to autko. Żonie tez się bardzo podoba a to ona będzie użytkownikiem. Zresztą jeździ Mazdą 5 i złego słowa na jej auto powiedziec nie możemy. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi to diesel 2.2l z Adblue. W necie czytałem różne artykuły na temat tego dodatku. Ale na pewno sa tu użytkownicy takich silników. Jest sie czego bać? Kłopotliwe I awaryjne rozwiązanie? Miałem CX7 z tym silnikiem. System SRC Adblue w tych samochodach jest bardzo awaryjny. Mało która CX7 ma to jeszcze sprawne, a jak ma to nie na długo. Najczęściej pada niewymienialna grzałka w zbiorniku. Nowy zbiornik kosztuje kilka tyś zł. Padają czujniki SRC i wtryskiwacz Adblue. Nie kontaktują wtyczki do sterownika i sam sterownik też potrafi się zepsuć. Ogólnie najsłabszy punkt tego auta. CX7 ma jeszcze kilka innych min, jak chcesz coś więcej wiedzieć to pytaj. 1 Quote Link to post Share on other sites
rwIcIk 18442 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 godziny temu, tomirek napisał: Gdzies czytałem, ze problemy z DPF są czesto powodowane kreconymi licznikami. Po 300 tyś DPF ma prawo padać. Kupi jeden czy drugi auto o cofnietym o 150 czy 200tys przebiegu i potem sie dziwi, ze DPF sie zatyka. Jeździłem autem z DPF. W rodzinie też sa takie samochody i co ciekawe jezdzace głównie w mieście. Problemow z DPF nie było. Choc niewątpliwie jest to element, który moze generować problemy Rożnie bywa. Pierwsze czyszczenie dpf może być niezbędne przy przebiegu 150-200 km, gdy zbyt często się wypala. Czasem warto to zrobić wcześniej, by zmniejszyć spalanie, zmniejszyć ryzyko rozrzedzania oleju. Od niedawna jeżdżę dieslem, głównie po mieście, ale robię odcinki min. 20 km i nie mam problemów z dpf Quote Link to post Share on other sites
Joki 2748 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 godziny temu, tomirek napisał: Gdzies czytałem, ze problemy z DPF są czesto powodowane kreconymi licznikami. Po 300 tyś DPF ma prawo padać. Kupi jeden czy drugi auto o cofnietym o 150 czy 200tys przebiegu i potem sie dziwi, ze DPF sie zatyka. Jeździłem 2.0dCi od nowości. Głównie trasy. Zaraz po skończeniu gwarancji i przekroczeniu 100tys. zaczęły się ciągle problemy. U ojca w 1.5dCi to samo tyle, że trochę wcześniej od nowości ale on głównie po mieście. Quote Link to post Share on other sites
Koonrad 1365 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 (edited) miałem tylko krótką przygodę z adblue w PSA 1.5 blueHDI ogólnie lało się to raz na 20kkm, wchodził prawie cały baniak 20L (zbiornik miał 18L), zużycie zależy od sposobu użytkowania ale std jest te 1L na 1000km problem pojawił się zimą, auto odpaliło ale po 15km zaczęło migać kontrolkami, przeszło w tryb awaryjny, gaszenie odpalanie i po chwili się naprawiło w instrukcji napisali że trzeba wtedy wstawić do ciepłego garażu, niestety w trasie ciężko taki znaleźć Edited November 21, 2018 by Koonrad Quote Link to post Share on other sites
Elephant 1404 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Jeżeli przeraza Cię dolewanie 10 litrów raz na 8-10k km to odpuść Mam, komputer pokazuje w każdej chwili ile można dolać. Jak pojawia się zasięg na poziomie 2000 km komunikat pojawia się przy każdym włączeniu zapłonu. Mam przejechane 90 k km i nic z tą instalacją nie robiłem. 1 Quote Link to post Share on other sites
gilbert3 647 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 ZTCP Adblue nie wolno przechowywać w garażu/komórce czy w bagażniku jak tutaj doradzono (chyba, że garaż w domu ogrzewany), ponieważ w niskiej temperaturze wytrącają się kryształki. Jeśli się nie mylę to zbyt wysoka temperatura też mu szkodzi. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25421 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 7 godzin temu, tomirek napisał: Szukaja znalazła jakieś ogólne posty. Zapytam więc w osobnym wątku, może z własnego doświadczenia podpowiecie. Otóż człowiek z mojej najbliższej grupy przyjaciół sprzedaje Mazdę CX7. Auto znane mi doskonale, z pewną historią, niewielkim przebiegiem jak na 5 latka z silnikiem diesla (około 100tys), bardzo bogate wyposażenie, napęd 4x4. W gronie przyjaciół cena dużo atrakcyjniejsza niż w ogłoszeniu. I nie powiem, mam chrapkę na to autko. Żonie tez się bardzo podoba a to ona będzie użytkownikiem. Zresztą jeździ Mazdą 5 i złego słowa na jej auto powiedziec nie możemy. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi to diesel 2.2l z Adblue. W necie czytałem różne artykuły na temat tego dodatku. Ale na pewno sa tu użytkownicy takich silników. Jest sie czego bać? Kłopotliwe I awaryjne rozwiązanie? Abstrahujac od samego Adblue, to ja bym się 3 razy zastanowil czy potrzebujecie takiego kloca jak CX7? Ja bym się w Mazde z dieslem nie pchal 1 Quote Link to post Share on other sites
Elephant 1404 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 13 minut temu, gilbert3 napisał: ZTCP Adblue nie wolno przechowywać w garażu/komórce czy w bagażniku jak tutaj doradzono (chyba, że garaż w domu ogrzewany), ponieważ w niskiej temperaturze wytrącają się kryształki. Jeśli się nie mylę to zbyt wysoka temperatura też mu szkodzi. Ale na stacjach przecież stoją bańki całą zimę na zewnątrz. Quote Link to post Share on other sites
tom111 431 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Abstrahujac od samego Adblue, to ja bym się 3 razy zastanowil czy potrzebujecie takiego kloca jak CX7? Ja bym się w Mazde z dieslem nie pchal Akurat w CX7 dużo większe problemy są z silnikiem benzynowym. Ten diesel jest udany, oprócz wspomnianego adblue i rozciągającego się łańcucha rozrządu. Tak czy siak samochód dla eleganckich górali, lub rolników. Jako miejska bulwarówka bez sensu. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25421 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 2 minuty temu, tom111 napisał: Akurat w CX7 dużo większe problemy są z silnikiem benzynowym. Ten diesel jest udany, oprócz wspomnianego adblue i rozciągającego się łańcucha rozrządu. Tak czy siak samochód dla eleganckich górali, lub rolników. Jako miejska bulwarówka bez sensu. CX7 w ogole był oferowany w polskiej dystrybucji? Quote Link to post Share on other sites
tom111 431 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 6 minut temu, Maciej__ napisał: CX7 w ogole był oferowany w polskiej dystrybucji? Tak, ale bardzo mało tego sprzedali w Polsce. Quote Link to post Share on other sites
gilbert3 647 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Ale na stacjach przecież stoją bańki całą zimę na zewnątrz.Cóż poradzę, piwo ciepłe w środku też jest i nikt nie protestuje.Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Elephant 1404 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 (edited) 39 minut temu, gilbert3 napisał: Cóż poradzę, piwo ciepłe w środku też jest i nikt nie protestuje. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka No a adblue wlany do samochodu ? Przecież zbiornik jest nie ogrzewany, a samochody w większości stoją pod chmurką. Edit - niby faktycznie podają temperatury zamarzania -11 stopni 😱 Edited November 21, 2018 by Elephant Quote Link to post Share on other sites
Azbest 563 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Nie miałem styczności z adblue, ale znajomy narzekał, że to potrafi zamarznąć zimą i może wtedy nawet unieruchomić samochód lub przejść w tryb awaryjny. Prawda to? Mróz faktycznie jest takim problemem dla tego systemu? Co robić zimą? Jest jakiś podgrzewacz tego płynu? Quote Link to post Share on other sites
Elephant 1404 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Użytkuje już dwie zimy auto z adblue. Nie miałem nigdy problemów, ale fakt że ja mam parking w bloku. Całymi dniami stoi auto na zewnątrz, ale faktycznie w naszym klimacie w ciągu dnia wiele dni poniżej -11 stopni nie ma. Ale już w nocy potrafi spaść temperatura 😱 Quote Link to post Share on other sites
gilbert3 647 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 5 minut temu, Elephant napisał: No a adblue wlany do samochodu ? Przecież zbiornik jest nie ogrzewany, a samochody w większości stoją pod chmurką. Edit - niby faktycznie podają temperatury zamarzania -11 stopni 😱 W sumie wniosek z tego jest jeden - auto używane na co dzień i garażowane z adblue, potencjalnie nie generuje problemów. A i zimy -11 i niżej nie było od hoho. Czyli no problem. Ale... w zbiorniku adblue jest grzałka, przynajmniej tak twierdzi @tom111, która - według niego - w CX7 jest awaryjna. Jeśli AdBlue nie byłby wrażliwy na temperaturę, to ta grzałka byłaby zbędna, więc i jej obecność - czy potencjalna awaryjność nie miałaby znaczenia. Quote Link to post Share on other sites
fanlan 357 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 16 godzin temu, tomirek napisał: Gdzies czytałem, ze problemy z DPF są czesto powodowane kreconymi licznikami. Po 300 tyś DPF ma prawo padać. Kupi jeden czy drugi auto o cofnietym o 150 czy 200tys przebiegu i potem sie dziwi, ze DPF sie zatyka. Jeździłem autem z DPF. W rodzinie też sa takie samochody i co ciekawe jezdzace głównie w mieście. Problemow z DPF nie było. Choc niewątpliwie jest to element, który moze generować problemy Auto ma mase elementow ktore moga generowac problem. Jesli auto uzywa sie z glowa ia swiadomoscia co to za element i jak z tym zyc to zycie jest spokojniejsze. mam dpf od 6 lat i zlego slowa nie powiem, raz poprzez nieszczelny dolot z Intercoolera mialem klopot ale to z mojej winy/nieuwagi/ lenistwa by przed wyjazdem posprawdzac gumowe przewody. Niemniej takie doswiadczenie tez bylo nauka . Moj brat ma DPFa i ma to gdzies co i kiedy, jezdzi i tyle. Wiec nie taki diabel straszny. Quote Link to post Share on other sites
Herbatnik 5611 Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 10 godzin temu, Maciej__ napisał: Abstrahujac od samego Adblue, to ja bym się 3 razy zastanowil czy potrzebujecie takiego kloca jak CX7? Ja bym się w Mazde z dieslem nie pchal Od wielu lat jeździmy Mazda z rzekomo bardzo awaryjnym dieslem 2.0 143KM. złego słowa na ten silnik nie powiem. Jedyny minus - dość głośna praca. Czy potrzebny nam tak duze auto? W sumie trudno oceniać. Mazda 5 jest niewiele mniejsza i jakoś nie odczuwamy, ze to duży samochód. Duży pies do bagażnika, trochę bagaży do środka i wolnego miejsca juz nie ma A czemu CX7. Po prostu ten konkretny model jest mi doskonale znany. Kumpel ma to praktycznie od nowości (zna i pije wódkę z właścicielem jednego z autoryzowanych salonow Mazdy, auto było samochodem pokazowym w najbogatsze opcji). Serwisowane tylko u znajomego w ASO. Mały przebieg, dobra cena i co wazne dla mnie - place mu polowe kwoty przy zakupie, druga połowa platna do przyszlorocznych wakacji. Mówi, ze auto w stanie idealnym, jak cos mi do wakacji w nim wyjdzie to koszty naprawy odliczam od tego co musze dopłacić. Kusi mnie ta Mazda... Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25421 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 3 minuty temu, tomirek napisał: Od wielu lat jeździmy Mazda z rzekomo bardzo awaryjnym dieslem 2.0 143KM. złego słowa na ten silnik nie powiem. Jedyny minus - dość głośna praca. Czy potrzebny nam tak duze auto? W sumie trudno oceniać. Mazda 5 jest niewiele mniejsza i jakoś nie odczuwamy, ze to duży samochód. Duży pies do bagażnika, trochę bagaży do środka i wolnego miejsca juz nie ma A czemu CX7. Po prostu ten konkretny model jest mi doskonale znany. Kumpel ma to praktycznie od nowości (zna i pije wódkę z właścicielem jednego z autoryzowanych salonow Mazdy, auto było samochodem pokazowym w najbogatsze opcji). Serwisowane tylko u znajomego w ASO. Mały przebieg, dobra cena i co wazne dla mnie - place mu polowe kwoty przy zakupie, druga połowa platna do przyszlorocznych wakacji. Mówi, ze auto w stanie idealnym, jak cos mi do wakacji w nim wyjdzie to koszty naprawy odliczam od tego co musze dopłacić. Kusi mnie ta Mazda... To bierz Jak Ci nie podpasuje to najwyżej sprzedasz bez większej straty i tyle. Każdy samochod uzywany to w pewnym sensie loteria, niezależnie od tego jak dobrze jest Ci znany. Quote Link to post Share on other sites
volf6 3300 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 1 godzinę temu, tomirek napisał: Od wielu lat jeździmy Mazda z rzekomo bardzo awaryjnym dieslem 2.0 143KM. A pamiętam jak dziś jak pytałeś na Ak czy kupować tę piątkę, moze rok albo 2 lata temu to było Quote Link to post Share on other sites
Koonrad 1365 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 11 godzin temu, gilbert3 napisał: W sumie wniosek z tego jest jeden - auto używane na co dzień i garażowane z adblue, potencjalnie nie generuje problemów. A i zimy -11 i niżej nie było od hoho. Czyli no problem. Ale... w zbiorniku adblue jest grzałka, przynajmniej tak twierdzi @tom111, która - według niego - w CX7 jest awaryjna. Jeśli AdBlue nie byłby wrażliwy na temperaturę, to ta grzałka byłaby zbędna, więc i jej obecność - czy potencjalna awaryjność nie miałaby znaczenia. adblue jest wrażliwy na mróz i to jest fakt, PSA w instrukcji nawet to zapisało oczywiście że nie jest to jakiś mega problem, ale biorąc pod uwagę że zimy ostatnie mamy lekkie, to faktycznie problem znikomy ale teraz wyobraź sobie że jedziesz w góry i łapie -30'C, co nie jest niczym niezwykłym mnie adblue zrobiło problemy przy -20'c, niby ostatecznie dojechałem, ale po takich doświadczeniach były by obawy jechać w góry wracają czasy gdy stary klekot był loterią, a teraz nowym autem strach jechać 1 Quote Link to post Share on other sites
Herbatnik 5611 Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 28 minut temu, volf6 napisał: A pamiętam jak dziś jak pytałeś na Ak czy kupować tę piątkę, moze rok albo 2 lata temu to było Mazde kupowalismy 3-4 lata temu. Szybko czas leci... Z Mazdą 5 to nietypowo trochę było. Mieliśmy prawie nowego Avensisa, częściowo kupionego na raty. Siostra szukała jakiegoś kombi. Kumpel akurat sprzedawał Mazdę 5. Siostra miała ją brać, ale po obejrzeniu jakoś nie przypadła jej do gustu (kolor i wygląd nie ten . Podobał jej sie nasz Avensis. A że Mazda była pewnym autem i naprawdę w bardzo dobrej cenie, to my wzięliśmy auto od kumpla a siostra kupiła od nas Avensisa i splacila resztę rat. Quote Link to post Share on other sites
borbet 382 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 21 godzin temu, tomirek napisał: napęd 4x4 Co najwyżej AWD. Ewentualnie FWD. Quote Link to post Share on other sites
Herbatnik 5611 Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 Skrót myślowy. Dolaczana tylna oś Quote Link to post Share on other sites
ZUBERTO 5611 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 3 godziny temu, tomirek napisał: Kusi mnie ta Mazda... Skoro taka "laleczka" o bierz i nie marudź, najwyżej opchniesz po roku. No chyba, że liczysz, że znajomy Ci jeszcze żonę albo córkę pozyczy do przyszłych wakacji. Quote Link to post Share on other sites
Kysior 276 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Mój kolega miał CX7 z tym silnikiem. Mówił, że był to jedyny z jego samochodów, którego by znajomemu nie sprzedał. Może miał pecha, nie wiem, miał auto od nowości serwisował w ASO. Sprzedał po 3 latach chyba, choć tu pewny nie jestem. Przebieg trochę ponad 100kkm. Przy 100kkm łańcuch rozrządu był już tak rozciągnięty, że w ASO mu powiedzieli, że oni już by tym autem do domu nie wracali, bo strach. Wymiana rozrządu pod 4 tys zł. Sygnalizowali mu, że niedługo cały system dozowania adblue szlag trafi, ale nie wiem, o co tam dokładnie chodziło. Ale on chyba coś przyoszczędził na tym adblue i nie lał w ASO, tylko gdzie indziej, to może (choć nie musi) być tego przyczyną. Poza tym miał jakieś tam walki z ASO o pordzewiałych zaciskach hamulcowych - wiem, że ten problem występował kilkukrotnie. Quote Link to post Share on other sites
volf6 3300 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 13 minut temu, Kysior napisał: Ale on chyba coś przyoszczędził na tym adblue i nie lał w ASO, tylko gdzie indziej, to może (choć nie musi) być tego przyczyną Teraz to już zaszalałeś, po paliwo też trzeba jeździć do ASO Quote Link to post Share on other sites
Kysior 276 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 no ja nie mam, to się nie znam, wiem, że coś było z systemem Adblue. A można tam jakoś inaczej przyoszczędzić? Bo jak o tym mówił, to przyznał, że to może być akurat wynikiem jakichś oszczędności. Quote Link to post Share on other sites
tomata 2084 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 22 godziny temu, alastair napisał: z Adblue samym w sobie problemu nie ma. Trzeba dolewac co jakis czas (kilka-kilkanascie kkm) i najlepiej kupowac wieksze pojemniki typu 10-20L bo Adblue w butelkach litrowych ma absurdalna cene. Zwykle 10-20L to za duzo na 1 dolewke wiec jest kolejny pojemnik w garazu/komorce. I to tyle Adblue w bankach 10czy 20litrowych kosztuje w granicach 5zl/litr. Przy dystrybutorze 2.4 Quote Link to post Share on other sites
pfikusny 819 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Użytkuje audi z adblue. Tankujesz raz na kilkanaście tys km i jest spokój. Najtaniej wychodzi z dystrybutora, tylko np. u mnie na stacji nawet przejściówka nic nie daje i trzeba lac mikrociurkiem co trwa dośc długo. W zimie łapy marzną... Dośc tanio wychodzi też zakup z baniaka 10l. W audi jest też np taki problem, że musisz wlać minimum 7l żeby auto zauważyło, że adblue zostało uzupełnone Quote Link to post Share on other sites
Elephant 1404 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 2 godziny temu, tomata napisał: Adblue w bankach 10czy 20litrowych kosztuje w granicach 5zl/litr. Przy dystrybutorze 2.4 10 litrów na BP w Wawie 38 zł chyba, ale wiosną kupowałem chyba na podkarpaciu też na BP i 34 zł kosztowało. Quote Link to post Share on other sites
tom111 431 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 @Koonrad 3 godziny temu, Kysior napisał: Mój kolega miał CX7 z tym silnikiem. Mówił, że był to jedyny z jego samochodów, którego by znajomemu nie sprzedał. Może miał pecha, nie wiem, miał auto od nowości serwisował w ASO. Sprzedał po 3 latach chyba, choć tu pewny nie jestem. Przebieg trochę ponad 100kkm. Przy 100kkm łańcuch rozrządu był już tak rozciągnięty, że w ASO mu powiedzieli, że oni już by tym autem do domu nie wracali, bo strach. Wymiana rozrządu pod 4 tys zł. Sygnalizowali mu, że niedługo cały system dozowania adblue szlag trafi, ale nie wiem, o co tam dokładnie chodziło. Ale on chyba coś przyoszczędził na tym adblue i nie lał w ASO, tylko gdzie indziej, to może (choć nie musi) być tego przyczyną. Poza tym miał jakieś tam walki z ASO o pordzewiałych zaciskach hamulcowych - wiem, że ten problem występował kilkukrotnie. Też bym znajomemu nie sprzedał, bo bym go stracił, a był jeden chętny Na szczęście znalazł się obcy napalony na suva Teraz wymiana rozrządu w ASO to jedyne 5-6 tyś. O adblue w tych samochodach pisałem wcześniej. Quote Link to post Share on other sites
tomata 2084 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 2 godziny temu, Elephant napisał: 10 litrów na BP w Wawie 38 zł chyba, ale wiosną kupowałem chyba na podkarpaciu też na BP i 34 zł kosztowało. To widocznie shell jest taki drogi Quote Link to post Share on other sites
Elephant 1404 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 1 minutę temu, tomata napisał: To widocznie shell jest taki drogi Na niektórych stacjach BP są dystrybutory i można lać po jakieś 2,50 zł. Ale jakoś nigdy nie mogę na taką trafić gdy akurat wyświetla mi się przypomnienie. 1 Quote Link to post Share on other sites
Kalkstein 1152 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 ciekawe rzeczy piszecie o adblue w bmw jest tzw aktywny zbiornik (czyli podrzewany) na adblue o poj ok 20 l i mi wystarczyl na 21-22tys km gdy poziom spada do kilku litrow to zaczynaja sie komunikaty, potem i tak dzwoni consierge i kaze jechac na stacje ja wlalem normalnie pistoletem, tylko musialem poprosic pompiarza o nakladke na pistolet z magnesem bo taki patent ma bmw w zimie w austrii temp spadala do ok -20 i mimo to auto normalnie odpalalo i jezdzilo ztcw to grzalki doprowadzaja gestosc plynu do normalnego poziomu i dopiero wtedy jest dotrysk adblue ale autem mozna normalnie jezdzic! i nie wchodzi w tryb awaryjny (mam silnik 350d) pozdr tapatalked 1 Quote Link to post Share on other sites
tomata 2084 Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 2 godziny temu, Kalkstein napisał: ciekawe rzeczy piszecie o adblue w bmw jest tzw aktywny zbiornik (czyli podrzewany) na adblue o poj ok 20 l i mi wystarczyl na 21-22tys km gdy poziom spada do kilku litrow to zaczynaja sie komunikaty, potem i tak dzwoni consierge i kaze jechac na stacje ja wlalem normalnie pistoletem, tylko musialem poprosic pompiarza o nakladke na pistolet z magnesem bo taki patent ma bmw w zimie w austrii temp spadala do ok -20 i mimo to auto normalnie odpalalo i jezdzilo ztcw to grzalki doprowadzaja gestosc plynu do normalnego poziomu i dopiero wtedy jest dotrysk adblue ale autem mozna normalnie jezdzic! i nie wchodzi w tryb awaryjny (mam silnik 350d) pozdr tapatalked Magnes jest zawsze potrzebny do nalania z dystrybutora. Inaczej od razu wybija. Ps. Ja 20l mam na 1500km Quote Link to post Share on other sites
pfikusny 819 Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 9 godzin temu, tomata napisał: Magnes jest zawsze potrzebny do nalania z dystrybutora. Inaczej od razu wybija. Ps. Ja 20l mam na 1500km Da się i bez tego magnesu Ale z tego co widzę to w tej chwili zakup baniek 10l wychodzi podobnie cenowo jak tankowanie z dystrybutora 😱 Quote Link to post Share on other sites
mjedruszak 145 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Odgrzeje temat - dzisiaj odebralem nowego VW Passata 2.0 TDI i widze ze komputer wyswietla ze AdBlue jest na ok. 10tys km. Przy wlewie na ON jest dodatkowy wlew na AdBlue - mam czekac te 10tys km I dopiero dolac, czy dolewac na biezaco odrobine co kilka tys km? O co chodzi z tym magnesem? Sorry za lamerskie pytania ale wczesniej nie mialem z ta 'technologia' stycznosci. Swoja droga jestem mega pozytywnie zaskoczony tym samochodem - w ogole nie czuc jakichkolwiek wibracji / przejawow ze to diesel, plynie po drodze, wszystko dziala bardzo lekko i sprawia wrazenie mega dopracowanego, DSG bardzo fajnie dziala (po 8-smio biegowym automacie ZF z BMW to chyba druga najfajniejsza skrzynia auto). Mozna sie smiac ze Passat w tedeiku to marzenie kazdego Janusza, ale przynajmniej po wstepnej przymiarce widze ze dobra cebula nie jest zla Quote Link to post Share on other sites
bergerac 13405 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Dnia 21.11.2018 o 13:59, alastair napisał: z Adblue samym w sobie problemu nie ma. Trzeba dolewac co jakis czas (kilka-kilkanascie kkm) i najlepiej kupowac wieksze pojemniki typu 10-20L bo Adblue w butelkach litrowych ma absurdalna cene. Zwykle 10-20L to za duzo na 1 dolewke wiec jest kolejny pojemnik w garazu/komorce. I to tyle ja jeżdżę na Lotos tam jest dystrybutor. Leję tyle ile potrzeba. Te pojemniki to do dupy są. Quote Link to post Share on other sites
volf6 3300 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 25 minut temu, mjedruszak napisał: Odgrzeje temat - dzisiaj odebralem nowego VW Passata 2.0 TDI i widze ze komputer wyswietla ze AdBlue jest na ok. 10tys km. Przy wlewie na ON jest dodatkowy wlew na AdBlue - mam czekac te 10tys km I dopiero dolac, czy dolewac na biezaco odrobine co kilka tys km? Raczej lej jak już będzie mało, powinien sie stosowny komunikat wyświetlić (ze znacznym/wystarczającym wyprzedzeniem). Oczywiście nikt nie broni dolewać po trochu ale to dość upierdliwe by było 1 Quote Link to post Share on other sites
PawelWaw 9127 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Dnia 22.11.2018 o 10:36, Koonrad napisał: adblue jest wrażliwy na mróz i to jest fakt, PSA w instrukcji nawet to zapisało oczywiście że nie jest to jakiś mega problem, ale biorąc pod uwagę że zimy ostatnie mamy lekkie, to faktycznie problem znikomy ale teraz wyobraź sobie że jedziesz w góry i łapie -30'C, co nie jest niczym niezwykłym mnie adblue zrobiło problemy przy -20'c, niby ostatecznie dojechałem, ale po takich doświadczeniach były by obawy jechać w góry wracają czasy gdy stary klekot był loterią, a teraz nowym autem strach jechać Mam adblue bylem w zakopcu przy minus xx i nic. To jakies opowiesci dziwnej treści Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.