gobi Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Witajcie Pacjent: Peugeot 308 cc z silnikiem 1.6VTI 120KM 5FS/EP6C Objawy: napięcie ładowania waha się w cyklach po kilka sekund od 12,4V do 14,5V ale tylko pod obciążeniem światła itd. Najlepiej widać jadąc po ciemku raz światła przygasają raz świecą jaśniej właściwie na każdym zakresie obrotów. Na wolnych obrotach czuć na silniku ten skok bo się nawet wskazówka obrotomierza lekko podniesie. Jak się światła wyłączy nie ma skakania obrotów i napięcia pomimo włączonych innych odbiorników prądu radio, klima itd Diagnoza: Alternator i pytanie cały ? czy regulator napięcia ? Jeśli alternator to jaki ? bo w specyfikacji mam mieć 70A klasa B+ w tej samej specyfikacji miałem mieć akumulator 60Ah a siedział 55Ah(może poprzedni właściciel auta taki sobie wstawił) Pytanie następne: ogrzewanie foteli raz działa a innym razem nie czy możliwe jest że komputer sterujący odcina możliwość włączenia ogrzewana jeśli akumulator jest niewystarczająco doładowywany ? Dziękuję za uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karczeq Napisano 24 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2018 Teretycznie istnieje taka mozliwość z tymi fotelami, to mialoby sens. A może poprostu taki zbieg okoliczności. Najpierw wyeeliminuj problem z alternatorem a później pomyśl o fotelach, teraz nie ma sensu sie tym zajmowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 zwróć uwagę czy w tym aucie komputer aktywnie steruje napięciem w aucie. Takie triki stosuję się by np zmniejszyć zużycie paliwa czy emisję spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 2 godziny temu, pawel_78 napisał: zwróć uwagę czy w tym aucie komputer aktywnie steruje napięciem w aucie. Takie triki stosuję się by np zmniejszyć zużycie paliwa czy emisję spalin. Wiem o sterowaniu tylko tyle że jak jest zbyt mało doładowany akumulator to wyświetla mi komunikat że jest "włączony system oszczędzania energii" i wtedy na przykład radia sobie nie posłucham jak nie jest włączony silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 są dwa wyjścia, albo aku już pada, albo regulator do wymiany. Pierwszy problem można łatwo rozwiązać podjeżdżając do sklepu z aku i poprosi o pomiar aku ich aparaturą. Koszt nie jest jakiś mega duży, a może rozwiązać Twój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 3 minuty temu, Morgan napisał: są dwa wyjścia, albo aku już pada, albo regulator do wymiany. Pierwszy problem można łatwo rozwiązać podjeżdżając do sklepu z aku i poprosi o pomiar aku ich aparaturą. Koszt nie jest jakiś mega duży, a może rozwiązać Twój problem. Akumulator mam już wymieniony , jest nowy 75Ah stary miał 55 i raz mi numer wywinął więc poszedł precz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 nowy tzn kiedy kupiony? Przed tymi objawami czy po tych objawach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 4 minuty temu, Morgan napisał: nowy tzn kiedy kupiony? Przed tymi objawami czy po tych objawach? No kilka tygodni ma mowa bateria Objawy opisane są na nowym aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 25 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 No to podjedź i niech sprawdzą, może być tak, że któraś cela padła i jest problem teraz. Ja sam miałem problem z aku, nówka szt. 3 miechy. Po nocy auta nie odpaliłem, pobór prądu był jak należy podczas jazdy światła przygasały. Okazało się, że jedna z cel sobie lata w aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Obstawiam usterkę alternatora na 99% stary aku "się ładował" tyko wtedy kiedy nie były włączone inne odbiorniki prądu Najśmieszniejsze jest to że jak się kręcę autem po kilka kilometrów dziennie to mogę bez żadnych problemów i objawów braku prądu się poruszać Jak tylko ruszę się gdzieś i robię "trasy" po 50 - 90 kilometrów i więcej to moje auto potrafi minie poinformować że brak mu prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Dnia 24.11.2018 o 14:52, gobi napisał: Dziękuję za uwagę Czy regulator napięcia uleczy ten generator prądu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 1 godzinę temu, gobi napisał: Czy regulator napięcia uleczy ten generator prądu ? O ile to ''zwykły regulator'' a nie jakiś super hiper sterowany z ECU, bo wtedy krąg podejrzanych się powiększa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 2 godziny temu, volf6 napisał: O ile to ''zwykły regulator'' a nie jakiś super hiper sterowany z ECU, bo wtedy krąg podejrzanych się powiększa... No i właśnie staram się dowiedzieć co to za alternator konkretnie jest żeby w nim wymienić ewentualnie regulator . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiomek Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Dnia 25.11.2018 o 20:57, gobi napisał: Akumulator mam już wymieniony , jest nowy 75Ah stary miał 55 i raz mi numer wywinął więc poszedł precz. Duza roznica w pojemnosci. Z ktorego roku masz auto? W nowszych PSA na bank musisz kodowac/robic adaptacje (jak zwal tak zwal) aku jak wymieniasz. Wymienione problemy mi pasuja do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 30 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 17 godzin temu, Tiomek napisał: Duza roznica w pojemnosci. Z ktorego roku masz auto? W nowszych PSA na bank musisz kodowac/robic adaptacje (jak zwal tak zwal) aku jak wymieniasz. Wymienione problemy mi pasuja do tego. 2009 - o takich operacjach nie słyszałem rozjaśnij mi trochę proszę. Już wiem trochę. Co muszę mieć żeby móc kodować ? Diagbox ? Jaka wersja ? Mój 308 cc z 2009 roku jest już kompatybilny żeby coś takiego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiomek Napisano 30 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 8 godzin temu, gobi napisał: 2009 - o takich operacjach nie słyszałem rozjaśnij mi trochę proszę. Już wiem trochę. Co muszę mieć żeby móc kodować ? Diagbox ? Jaka wersja ? Mój 308 cc z 2009 roku jest już kompatybilny żeby coś takiego zrobić? Przykro mi, nie mam pojecia o PSA, moze koledzy, ktorzy mieli stycznosc albo kacikowi mechanicy sie wypowiedza. Ja robilem cos takiego w BMW i Volvo, z tym ze BMW bylo z 2003 roku. BMKa miala caly zestaw awarii z tego powodu - oprocz tego, co opisales dochodzily z czasem rozne cuda, z awaria ASB wlacznie. To byla E60 525 I bateria byla wlozona inna (wieksza) niz powinna byc prze 'super' pakistanskiego mechanika. Ogolnie rzecz biorac, musisz powiedziec komputerowi, ze wkladasz nowa baterie I o jakiej pojemnosci. Bateria sie z czasem degraduje I komputer bierze to pod uwage. Nie wiem, jak stara baterie tam miales, ale mysle, ze masz duzo za maly prad ladowania (wlasciwie cykl ladowania) I dlatego komputer Ci glupieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 1 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2018 21 godzin temu, Tiomek napisał: Ogolnie rzecz biorac, musisz powiedziec komputerowi, ze wkladasz nowa baterie I o jakiej pojemnosci. Bateria sie z czasem degraduje I komputer bierze to pod uwage. Nie wiem, jak stara baterie tam miales, ale mysle, ze masz duzo za maly prad ladowania (wlasciwie cykl ladowania) I dlatego komputer Ci glupieje OK , zobaczymy czy "mój" mechanik ma sprzęt żeby w BSI grzebać, jeśli nie to "moje" ASO powinno z tym sobie poradzić. Dziękuję za trop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 13 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Mam finał mojej sprawy. Serdeczne podziękowania koledze @Tiomek za naprowadzenie na trop. Wymieniając akumulator na inny w rodzinie PSA - większy lub mniejszy(Ah) należy o tym poinformować BSI bo inaczej będą się działy cyrki z niedoładowywaniem lub przeładowywaniem baterii a co za tym idzie robią się dziwne rzeczy w układach elektrycznych najczęściej w tych od komfortu. W moim wypadku service "ułożyło" komputer pod nową większą baterię i jednocześnie potwierdziło uszkodzenie alternatora , propozycja wymiany u nich opiewa na ponad 470 EUR W tym roku najdroższy prezent dostanie jedno z moich aut= Peugeot 308 CC - nowy alternator. Życzę wszystkim Frohe Weihnachten und ein glückliches neues Jahr ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.