Skocz do zawartości

1.6VTI 120KM alternator kaputt ?


gobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Pacjent: Peugeot 308 cc z silnikiem 1.6VTI 120KM 5FS/EP6C

Objawy: napięcie ładowania waha się w cyklach po kilka sekund od 12,4V do 14,5V ale tylko pod obciążeniem światła itd.

Najlepiej widać jadąc po ciemku raz światła przygasają raz świecą jaśniej właściwie na każdym zakresie obrotów.

Na wolnych obrotach czuć na silniku ten skok bo się nawet wskazówka obrotomierza lekko podniesie.

Jak się światła wyłączy nie ma skakania obrotów i napięcia pomimo włączonych innych odbiorników prądu radio, klima itd

 

Diagnoza: Alternator i pytanie cały ? czy regulator napięcia ?

Jeśli alternator to jaki ? bo w specyfikacji mam mieć 70A klasa B+

w tej samej specyfikacji miałem mieć akumulator 60Ah a siedział 55Ah(może poprzedni właściciel auta taki sobie wstawił)

 

Pytanie następne: ogrzewanie foteli raz działa a innym razem nie

czy możliwe jest że komputer sterujący odcina możliwość włączenia ogrzewana jeśli akumulator jest niewystarczająco doładowywany ?

 

Dziękuję za uwagę :pad:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teretycznie istnieje taka mozliwość z tymi fotelami, to mialoby sens. A może poprostu taki zbieg okoliczności. Najpierw wyeeliminuj problem z alternatorem a później pomyśl o fotelach, teraz nie ma sensu sie tym zajmowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawel_78 napisał:

zwróć uwagę czy w tym aucie komputer aktywnie steruje napięciem w aucie.
Takie triki stosuję się by np zmniejszyć zużycie paliwa czy emisję spalin.

Wiem o sterowaniu tylko tyle że jak jest zbyt mało doładowany akumulator to wyświetla mi komunikat że jest "włączony system oszczędzania energii" i wtedy na przykład radia sobie nie posłucham jak nie jest włączony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa wyjścia, albo aku już pada, albo regulator do wymiany. Pierwszy problem można łatwo rozwiązać podjeżdżając do sklepu z aku i poprosi o pomiar aku ich aparaturą. Koszt nie jest jakiś mega duży, a może rozwiązać Twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Morgan napisał:

są dwa wyjścia, albo aku już pada, albo regulator do wymiany. Pierwszy problem można łatwo rozwiązać podjeżdżając do sklepu z aku i poprosi o pomiar aku ich aparaturą. Koszt nie jest jakiś mega duży, a może rozwiązać Twój problem.

Akumulator mam już wymieniony , jest nowy 75Ah stary miał 55 i raz mi numer wywinął więc poszedł precz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Morgan napisał:

nowy tzn kiedy kupiony? Przed tymi objawami czy po tych objawach?

No kilka tygodni ma mowa bateria 

Objawy opisane są na nowym aku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podjedź i niech sprawdzą, może być tak, że któraś cela padła i jest problem teraz. Ja sam miałem problem z aku, nówka szt. 3 miechy. Po nocy auta nie odpaliłem, pobór prądu był jak należy podczas jazdy światła przygasały. Okazało się, że jedna z cel sobie lata w aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam usterkę alternatora na 99% stary aku "się ładował" tyko wtedy kiedy nie były włączone inne odbiorniki prądu

Najśmieszniejsze jest to że jak się kręcę autem po kilka kilometrów dziennie to mogę bez żadnych problemów i objawów braku prądu się poruszać

Jak tylko ruszę się gdzieś i robię "trasy" po 50 - 90 kilometrów i więcej to moje auto potrafi minie poinformować że brak mu prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.11.2018 o 14:52, gobi napisał:

 

Dziękuję za uwagę :pad:

 

Czy regulator napięcia uleczy ten generator prądu ?

 

436AF46E-5114-46F2-BF33-A70594AFED56.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

O ile to ''zwykły regulator'' a nie jakiś super hiper sterowany z ECU, bo wtedy krąg podejrzanych się powiększa...

No i właśnie staram się dowiedzieć co to za alternator konkretnie jest żeby w nim wymienić ewentualnie regulator .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎25‎.‎11‎.‎2018 o 20:57, gobi napisał:

Akumulator mam już wymieniony , jest nowy 75Ah stary miał 55 i raz mi numer wywinął więc poszedł precz.

Duza roznica w pojemnosci.

 

Z ktorego roku masz auto?

 

W nowszych PSA na bank musisz kodowac/robic adaptacje (jak zwal tak zwal) aku jak wymieniasz. 

 

Wymienione problemy mi pasuja do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Tiomek napisał:

Duza roznica w pojemnosci.

Z ktorego roku masz auto?

W nowszych PSA na bank musisz kodowac/robic adaptacje (jak zwal tak zwal) aku jak wymieniasz. 

Wymienione problemy mi pasuja do tego.

2009 - o takich operacjach nie słyszałem rozjaśnij mi trochę proszę.

Już wiem trochę.

Co muszę mieć żeby móc kodować ? 

Diagbox ? Jaka wersja ?

Mój 308 cc z 2009 roku jest już kompatybilny żeby coś takiego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gobi napisał:

2009 - o takich operacjach nie słyszałem rozjaśnij mi trochę proszę.

Już wiem trochę.

Co muszę mieć żeby móc kodować ? 

Diagbox ? Jaka wersja ?

Mój 308 cc z 2009 roku jest już kompatybilny żeby coś takiego zrobić?

Przykro mi, nie mam pojecia o PSA, moze koledzy, ktorzy mieli stycznosc albo kacikowi mechanicy sie wypowiedza. Ja robilem cos takiego w BMW i Volvo, z tym ze BMW bylo z 2003 roku. BMKa miala caly zestaw awarii z tego powodu - oprocz tego, co opisales dochodzily z czasem rozne cuda, z awaria ASB wlacznie. To byla E60 525 I bateria byla wlozona inna (wieksza) niz powinna byc prze 'super' pakistanskiego mechanika.

 

Ogolnie rzecz biorac, musisz powiedziec komputerowi, ze wkladasz nowa baterie I o jakiej pojemnosci. Bateria sie z czasem degraduje I komputer bierze to pod uwage. Nie wiem, jak stara baterie tam miales, ale mysle, ze masz duzo za maly prad ladowania (wlasciwie cykl ladowania) I dlatego komputer Ci glupieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Tiomek napisał:

Ogolnie rzecz biorac, musisz powiedziec komputerowi, ze wkladasz nowa baterie I o jakiej pojemnosci. Bateria sie z czasem degraduje I komputer bierze to pod uwage. Nie wiem, jak stara baterie tam miales, ale mysle, ze masz duzo za maly prad ladowania (wlasciwie cykl ladowania) I dlatego komputer Ci glupieje

OK , zobaczymy czy "mój" mechanik ma sprzęt żeby w BSI grzebać,

 jeśli nie to "moje" ASO powinno z tym sobie poradzić.

 

Dziękuję za trop :dziekidzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam finał mojej sprawy.

Serdeczne podziękowania koledze @Tiomek za naprowadzenie na trop.

 

Wymieniając akumulator na inny w rodzinie PSA - większy lub mniejszy(Ah) należy o tym poinformować  BSI  bo inaczej będą się działy cyrki z niedoładowywaniem lub przeładowywaniem baterii a co za tym idzie robią się dziwne rzeczy w układach elektrycznych najczęściej w tych od komfortu.

 

W moim wypadku service "ułożyło" komputer pod nową większą baterię i jednocześnie potwierdziło uszkodzenie alternatora , propozycja wymiany u nich opiewa na ponad 470 EUR

 

W tym roku najdroższy prezent dostanie jedno z moich aut= Peugeot 308 CC - nowy alternator.

Życzę wszystkim Frohe Weihnachten und ein glückliches neues Jahr !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.