marek t Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Po wymianie zwrotnicy i amorka, auto nadal ściąga na prawo. Fachowiec powiedział że przy takich wynikach to pewnie wina opon. Auto kilka lat temu było uderzone w lewy przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Masz na oponach strzalke w ktora maja sie toczyc czy tylko zaznaczone ktora czesc jest zewnetrzna? bo jak to drugie to zamien kola stronami i zobacz wtedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Na innym zestawie kół tez tak jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 24 minuty temu, patgaw napisał: Masz na oponach strzalke w ktora maja sie toczyc czy tylko zaznaczone ktora czesc jest zewnetrzna? bo jak to drugie to zamien kola stronami i zobacz wtedy Sprawdzę i ew. pozamieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 13 minut temu, bob96 napisał: Na innym zestawie kół tez tak jest ? Na innym zestawie nie badane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 5 minut temu, marek t napisał: Na innym zestawie nie badane. No więc zawracasz gitarę w tym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Kąt pochylenia LP dalej daleki od ideału... Jak zmiana kół/opon nie pomoże to chyba trzeba będzie coś z tym zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 24 minuty temu, volf6 napisał: Kąt pochylenia LP dalej daleki od ideału... Jak zmiana kół/opon nie pomoże to chyba trzeba będzie coś z tym zrobić... Nie mam pomysłu już co z tym zrobić, cały mcpherson nowy, widocznie buda ma odchyłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 Jak by ten kąt miał takie znaczenie to większość bmw nie mogła by się utrzymać na drodze, tam nie ma kątów ani z przodu ani z tyłu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 8 minut temu, marek t napisał: Nie mam pomysłu już co z tym zrobić, cały mcpherson nowy, widocznie buda ma odchyłkę. Kąt pochylenia nie za bardzo wpływa na ściąganie. Miałem kilka aut z wartościami daleko od ideału i również niesymetrycznie i nic nie ściągało. Miałem też autko z idealną geometria, które zawsze jeździło OK a na jednych, nowych, niekierunkowych i symetrycznych, dobrze wyważonych oponach ściągało masakrycznie. Od wymiany opon na zupełnie inny model zacząłbym. Zbieżność tyłu też może wpływać tutaj na ściąganie. W jednym, nowym aucie miałem podobne wyniki z tyłu i lekko ściągało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 27 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2018 11 godzin temu, Joki napisał: Zbieżność tyłu też może wpływać tutaj na ściąganie. Też mi się wydaje, że samochód może tutaj tyłem skręcać, bo z tyłu kompletny brak zbieżności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 a taki banał jak ciśnienia w oponach masz ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Dnia 2018-11-27 o 11:01, Joki napisał: Kąt pochylenia nie za bardzo wpływa na ściąganie. Miałem kilka aut z wartościami daleko od ideału i również niesymetrycznie i nic nie ściągało. To ja mam odwrotne doświadczenie - miałem auto które dostało prostopadle w przednie koło. Po naprawie nadal lekko ściągało w stronę uderzenia. Octavia I - wymieniono wahacz, amortyzator ale nikt nie wpadł że zwrotnica mogła się zgiąć, przecież to masywny odlew. Auto delikatnie ściągało w stronę uderzenia i cieło lewą przednią oponę po zewnętrznej. Im bardziej wycięło oponę tym bardziej ściągało, po wymianie zwrotnicy była poprawa ale całkowite usunięcie usterki nastąpiło po wymianie kpl opon. U autora chyba jest dokładnie tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 2 godziny temu, Piotrus napisał: To ja mam odwrotne doświadczenie - miałem auto które dostało prostopadle w przednie koło. Po naprawie nadal lekko ściągało w stronę uderzenia. Octavia I - wymieniono wahacz, amortyzator ale nikt nie wpadł że zwrotnica mogła się zgiąć, przecież to masywny odlew. Auto delikatnie ściągało w stronę uderzenia i cieło lewą przednią oponę po zewnętrznej. Im bardziej wycięło oponę tym bardziej ściągało, po wymianie zwrotnicy była poprawa ale całkowite usunięcie usterki nastąpiło po wymianie kpl opon. U autora chyba jest dokładnie tak samo. Jest tak samo, tylko że przed naprawą mcphersona i na innym komplecie opon było tak samo, możę trochę bardziej sciągało. Sprawdzę wolną chwilą na letnich kołach czy jest tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 28 minut temu, Piotrus napisał: cieło lewą przednią oponę po zewnętrznej. Musiała być jednocześnie inna wada z tej strony albo masakrycznie duże pochylenie idące w stopnie. Pochylenia rzędu 1st. nie powodują widocznej asymetrii zużycia opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Godzinę temu, Joki napisał: Musiała być jednocześnie inna wada z tej strony albo masakrycznie duże pochylenie idące w stopnie. Pochylenia rzędu 1st. nie powodują widocznej asymetrii zużycia opon. Nie było żadnej innej wady- wymieniono zwrotnicę, opony i problem ustał. Pochylenie też nie było jakieś masakrycznie duże, 2-3 stopnie różnicy od prawidłowej wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 Musisz tylną oś przestawić, całą, i wtedy zrobi się zbieżność ( bo jedno na minus drugie na + , może na śrubach jest pewien luz ). Nowe urządzenia tak korygują ustawienie przednich kół żeby wyeliminować odchyłkę tylnej osi i wtedy nie ma ona znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2018 3 godziny temu, Piotrus napisał: Pochylenie też nie było jakieś masakrycznie duże, 2-3 stopnie różnicy od prawidłowej wartości. No to już jest duże. A skoro takie było i to McPherson to pozostałe kąty mimo statcznych wyników w normie, przy pracy zwrotnicy też musiały iść w maliny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.