Jump to content
tasiemiec

Prośba o pomoc - dzwon i problem z zawieszeniem

Recommended Posts

Witam Koledzy

Potrzeba pomoc, próbując uniknąć zderzenia - gość wyjechał mi z podporządkowanej musiałem się ratować i niestety obróciło mnie i zaliczyłem krawężnik lewą stroną, prędość ok 40,  może mniej bo wyhamowane, ale do rzeczy:

- oberwała lewa strona

- przód wskoczył na krawężnik 15 cm - felga bez uszkodzeń - sprawdzana na wyważarce na '0'

- tył dobił do kraweżnika - felga delikatnie uszkodzona - odrapany rant - dało się wyważyć,

- auto ściąga w prawo

- sprawdzone na 2 stacjach diagnostycznych, nie widać żadnych uszkodzeń - nie ma luzów w zawieszeniu

- wulkanizacja - felgi wyważone (1 szt uderzona potrzebowała poprawki), ciśnienie ok

- warsztat - geometria (skan w załączniku), poprawili delikatnie i ściąga mniej, ale nadal ściąga w prawo

- nie ma bicia na kierownicy

- przy hamowaniu nie ściąga auta na boki - idzie "na wprost"

 

Pomocy, bo powiem szczerze już nie wiem gdzie szukać przyczyny... wahacz / zwrotnica / amortyzator ? 

Przechwytywanie.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze - koła 14" abarth, przód i tył dystanse od abartha, sprężyny sporting

 

Edited by tasiemiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że tył jest przyczyną. Kąt znoszenia w wyniku odwrotnych wyników zbieżności kół tylnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób można by to sprawdzić? Bo jeśli np ugięło wahacz to pozostaje tylko wymiana na nowy ew. jeśli uszy na wahaczu to belka cała do zmiany...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz kolego na którym z elementów zawieszenia są świeże odpryski korozji - to cię naprowadzi na trop do dalszego postępowania. Jeśli chodzi o przód lewy to zwróć uwagę na zwrotnicę, z pomiaru wynika, że koło górą jest nadto pochylone w prawo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie że nigdzie nie było śladów pęknięć konserwacji, postaram się jeszcze jakiś sposób dokładniej przyglądnąć zwrotnicy.

Na tropie jest jeszcze zamiana przednich kół miejscami i sprawdzenie, czy pomimo że wyważenie na "0" nie jest uszkodzona opona, chociaż nie mam bicia na kierownicy

Po ustawieniu geometrii mniej ściąga auto, ale nadal jest to zauważalne...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, tasiemiec napisał:

W jaki sposób można by to sprawdzić? Bo jli np ugięło wahacz to pozostaje tylko wymiana na nowy ew. jeśli uszy na wahaczu to belka cała do zmiany...

Tego nie będzie widać. Myślę, że belka do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.