Skocz do zawartości
tasiemiec

Prośba o pomoc - dzwon i problem z zawieszeniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy

Potrzeba pomoc, próbując uniknąć zderzenia - gość wyjechał mi z podporządkowanej musiałem się ratować i niestety obróciło mnie i zaliczyłem krawężnik lewą stroną, prędość ok 40,  może mniej bo wyhamowane, ale do rzeczy:

- oberwała lewa strona

- przód wskoczył na krawężnik 15 cm - felga bez uszkodzeń - sprawdzana na wyważarce na '0'

- tył dobił do kraweżnika - felga delikatnie uszkodzona - odrapany rant - dało się wyważyć,

- auto ściąga w prawo

- sprawdzone na 2 stacjach diagnostycznych, nie widać żadnych uszkodzeń - nie ma luzów w zawieszeniu

- wulkanizacja - felgi wyważone (1 szt uderzona potrzebowała poprawki), ciśnienie ok

- warsztat - geometria (skan w załączniku), poprawili delikatnie i ściąga mniej, ale nadal ściąga w prawo

- nie ma bicia na kierownicy

- przy hamowaniu nie ściąga auta na boki - idzie "na wprost"

 

Pomocy, bo powiem szczerze już nie wiem gdzie szukać przyczyny... wahacz / zwrotnica / amortyzator ? 

Przechwytywanie.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dodam jeszcze - koła 14" abarth, przód i tył dystanse od abartha, sprężyny sporting

 

Edytowane przez tasiemiec

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tył jest przyczyną. Kąt znoszenia w wyniku odwrotnych wyników zbieżności kół tylnych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób można by to sprawdzić? Bo jeśli np ugięło wahacz to pozostaje tylko wymiana na nowy ew. jeśli uszy na wahaczu to belka cała do zmiany...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zobacz kolego na którym z elementów zawieszenia są świeże odpryski korozji - to cię naprowadzi na trop do dalszego postępowania. Jeśli chodzi o przód lewy to zwróć uwagę na zwrotnicę, z pomiaru wynika, że koło górą jest nadto pochylone w prawo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że nigdzie nie było śladów pęknięć konserwacji, postaram się jeszcze jakiś sposób dokładniej przyglądnąć zwrotnicy.

Na tropie jest jeszcze zamiana przednich kół miejscami i sprawdzenie, czy pomimo że wyważenie na "0" nie jest uszkodzona opona, chociaż nie mam bicia na kierownicy

Po ustawieniu geometrii mniej ściąga auto, ale nadal jest to zauważalne...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tasiemiec napisał:

W jaki sposób można by to sprawdzić? Bo jli np ugięło wahacz to pozostaje tylko wymiana na nowy ew. jeśli uszy na wahaczu to belka cała do zmiany...

Tego nie będzie widać. Myślę, że belka do wymiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.