Skocz do zawartości

Minivan z automatyczną skrzynią biegów


Sylwester

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy rozgląda się za autem klasy Sharan/Galaxy, koniecznie z automatyczną skrzynią biegów.

Budżet w okolicy 70-75k PLN

Czy ktoś ma doświadczenie z takim autami?

Jak wygląda trwałość/kultura pracy skrzyni fordowskiej w porównaniu z VW?

A może polecicie jakieś inne auto?

 

Z góry dziękuje za wszystkie sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Sylwester napisał:

Znajomy rozgląda się za autem klasy Sharan/Galaxy, koniecznie z automatyczną skrzynią biegów.

Z dieslami 2.0 będzie praktycznie to samo. DSG albo Powershift, obie mokre, obie zasadniczo OK. Kultura pracy porównywalna. Brałbym VAGs, bo mniej gniją... Popatrz jeszcze na Alhambrę... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen C4 Grand Pikaczu - zdaje się, że z silnikami 2.0 HDi miał oferowanę 6b. skrzynię automatyczną. I to taką klasyczną, hydrauliczną, made by Aisin.

Sam mam taką, ale w C8, więc pewnie to za stare i za tanie auto dla ww znajomego.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Citroen C4 Grand Pikaczu - zdaje się, że z silnikami 2.0 HDi miał oferowanę 6b. skrzynię automatyczną. I to taką klasyczną, hydrauliczną, made by Aisin.

Sam mam taką, ale w C8, więc pewnie to za stare i za tanie auto dla ww znajomego.....

C4 GP jest od Galaxy/Sharan, czy nawet S-Maxa, mniejszy.

 

Ale jeśli rozmiar pasuje (IMVHO ma fantastycznie kompaktowy rozmiar jak na to, co oferuje w środku i genialną zwrotność w mieście), to do nich od ~ połowy 2015 Aisina 6b pakują też razem z 1.6 BlueHDI. Do 5008 zresztą też. Można przebierać w wersjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2018 o 13:31, cesarz napisał:

Tez bym brał Picasso 2.0 HDI z Aisinem. Ważne żeby na manetce byl RNDM a nie RNAM (w tym drugim przypadku to zaautomatyzowana skrzynia)

 

PRNDM - hydraulik

RNAM - kicha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Grand Picasso odpada - za małe (w aucie musi się zmieścić między innymi wózek inwalidzki).

Dodatkowo okazało się, że wymóg konieczny to przesuwne drzwi boczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wujekcybul napisał:

Skrzynie w Fordach to dosc srednie sa. Ozie tu kiedys wklejal, ze powershifty padaja jak muchy. U nas sprzedaz automatu byla dosc niska to i skala mniejsza. 

Z benzynami padają - i z montowania ich Ford się już wycofał. Z dieslami trzymają się dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sylwester napisał:

Niestety Grand Picasso odpada - za małe (w aucie musi się zmieścić między innymi wózek inwalidzki).

Dodatkowo okazało się, że wymóg konieczny to przesuwne drzwi boczne...

To kupuje Alhambrę i problem z głowy. Lub iść w jeszcze większe - Honda Oddysey... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sylwester napisał:

Niestety Grand Picasso odpada - za małe (w aucie musi się zmieścić między innymi wózek inwalidzki).

Dodatkowo okazało się, że wymóg konieczny to przesuwne drzwi boczne...

Eurovan 2 !!!

Masz elektrycznie przesuwane drzwi oraz 6b automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, grogi napisał:

O nieco nowsze pojazdy autorowi chyba chodzi... 

Nieco nowsze: Seat Alhambra, VW Sharan, Lancia Voyager, Toyota Sienna, Honda Odyssey, Chrysler Pacifica. Coraz mniej do wyboru....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota Sienna - polecam

 

W drugim rzędzie dwa osobne fotele - wygoda podróżowania.

A jak się rozłoży 3 rząd siedzeń (dla 3 osób) to w bagażniku zostaje miejsce na złożony wózek inwalidzki (pełnowymiarowe fotele wyjeżdżają z podłogi)

 

Często spotykane odsuwane elektrycznie drzwi boczne i podnoszona tylnia klapa.

 

Nie wiem tylko oczy nie będzie za wysoka do wsiadania/wysiadania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AstraC napisał:

Od obrotów silnika teoria głosi.

 

Ciekawe to uzasadnienie, bo nawet w benzynie skrzynia na D stara się utrzymać jak najniższe obroty. No chyba że ktoś non stop wali po niemieckich autostradach 200 km/h - wtedy tak, na 6 biegu będzie ze 4 krpm... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

 

Ciekawe to uzasadnienie, bo nawet w benzynie skrzynia na D stara się utrzymać jak najniższe obroty. No chyba że ktoś non stop wali po niemieckich autostradach 200 km/h - wtedy tak, na 6 biegu będzie ze 4 krpm... :)

O to tylko wtedy silnik osiąga wyższe obroty? No nie, przecież można przyspiesza dynamicznie do 100km/h, szczególnie, że zazwyczaj były to mocne EcoBoosty więc zachęcały do mocnego wciskania pedalu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.