Skocz do zawartości

Wybór auta dla znajomego


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w robocie znajomego, który chce zmienić samochód. Ma 15 letnią vectre C gts z 1.8 lpg. Jeździ tanio i wygodnie. Robi około 20kkm rocznie, połowa trasy połowa miasto. Na kolejne auto ma budżet do około 70 tys zł. Wiek do 5 lat. Interesuje go minimum klasa D kombi lub hatchback. Chciałby co najmniej trochę lepsze osiągi, gadżety w stylu kamera + czujniki lub czujnik martwego pola, grzane zydle. I co najważniejsze koszty za paliwo żeby były nieznacznie wyższe niż te 1.8 LPG... znajdzie się coś takiego? Obecnie spala mu to koło 10l lpg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bielaPL napisał:

Mam w robocie znajomego, który chce zmienić samochód. Ma 15 letnią vectre C gts z 1.8 lpg. Jeździ tanio i wygodnie. Robi około 20kkm rocznie, połowa trasy połowa miasto. Na kolejne auto ma budżet do około 70 tys zł. Wiek do 5 lat. Interesuje go minimum klasa D kombi lub hatchback. Chciałby co najmniej trochę lepsze osiągi, gadżety w stylu kamera + czujniki lub czujnik martwego pola, grzane zydle. I co najważniejsze koszty za paliwo żeby były nieznacznie wyższe niż te 1.8 LPG... znajdzie się coś takiego? Obecnie spala mu to koło 10l lpg. 

Powiedziałbym, żeby się nie wygłupiał i kupił nowego Golfa. Jak pokazują inne wątki, paliwo do TSI kosztuje tyle co starej generacji LPG. Golf jest już całkiem spory, i świetnie przy tym wyciszony... 

 

W używce segmentu D, jeśli chce niskie koszty paliwa to musiałby kupić przynajmniej kilkuletniego diesla. A te wszyscy wiedzą, jakie są i koszty paliwa mogą się nie zamortyzować... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki temat moim zdaniem. Ja bym szukał jakiejś insigni, albo passata. Z takim przebiegiem miesięcznym może być diesel.

Znane auta, znane silniki, a poleasingowych zatrzęsienie zapewne.

 

Ale jeśli chodzi o mnie to mając 70 tys w ręku to nawet bym na używki nie popatrzył tylko kupił nową astre, albo golfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bielaPL napisał:

Mam w robocie znajomego, który chce zmienić samochód. Ma 15 letnią vectre C gts z 1.8 lpg. Jeździ tanio i wygodnie. Robi około 20kkm rocznie, połowa trasy połowa miasto. Na kolejne auto ma budżet do około 70 tys zł. Wiek do 5 lat. Interesuje go minimum klasa D kombi lub hatchback. Chciałby co najmniej trochę lepsze osiągi, gadżety w stylu kamera + czujniki lub czujnik martwego pola, grzane zydle. I co najważniejsze koszty za paliwo żeby były nieznacznie wyższe niż te 1.8 LPG... znajdzie się coś takiego? Obecnie spala mu to koło 10l lpg. 

 

... z używanych to pasuje Mondeo MK5 1.5T ecoboost hatchback (lub Insignia 1.5T)

Mam takie mondeo - jest cicho i wygodnie na trasie, silniki mają zazwyczaj ok 170-175KM i sprawnie się to porusza. Będzie lepiej jeździł niż wolnossący 1.8. Na rynku można znaleźć sporo poleasingowych, ale raczej z kiepskim wyposażeniem, wiec trzeba będzie chwilę poszukać.  Jeśli chodzi o spalanie - w trasie zejdzie dosyć nisko 6,5-7,5L/100km, ale w mieście będzie ok 10. ... tylko że jeśli ta Vectra pali mu 10LPG, to musi mieć bardzo lekką nogę, a wtedy można przyjąć że to Mondeo tez będzie łagodniejsze na stacji benzynowej i średnia może wyjść z 7,5-8,0L/100km. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj. Z używek to insignia 1.8 i do gazu. Kupi za 50 w miarę nowa.

Reszta to nie wiem czy teraz klasa D ma silniki do lpg. Pewnie jakieś wyjątki i dłubanie.

Za 70k kupi kompakta kombi będzie większe od vectry, szybsze i bezpieczniejsze.

Jak chce używkę to za brać diesela klasy D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

Odpowiedz zatem, że się nie znasz i musi rady szukać gdzie indziej. 

I to jest w sumie najbezpieczniejsza rada... bo jak uczy zycie nigdy nie jest tak rózowo jak sie radzi a żale zawsze potem moga byc....

natomiast zawsze w przypadkach auta do "jeżdżenia" radzę zeby omijac te o najwiekszym prestizu bo płaci sie przy zakupie tez za podnoszenie cisnienia u sąsiada....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

No bez jaj. Z używek to insignia 1.8 i do gazu. Kupi za 50 w miarę nowa.
 

Super rada: polecać do gazu silnik który nie ma hydraulicznej regulacji luzów zawodowych :phi: jeśli już to 1.4 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

Też go namawiałem na nówki, ale nie chce słyszeć, dla niego nowa astra śmierdzi :D. 

Insignia A 1,4T z końca produkcji (LPG dołoży lub fabryczne znajdzie), tylko z tym kopem dużo lepiej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Insignia A 1,4T z końca produkcji (LPG dołoży lub fabryczne znajdzie), tylko z tym kopem dużo lepiej nie będzie.

 

Jeśli chce gaz to faktycznie chyba najlepsza opcja :ok:

Pewnie można znaleźć cos jeszcze na gwarancji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, sebaso napisał:

Super rada: polecać do gazu silnik który nie ma hydraulicznej regulacji luzów zawodowych :phi: jeśli już to 1.4 T

Szklanki w tych silnikach urosły już do postrachu na ogromną skalę, a one poprostu jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ZUBERTO napisał:

Szklanki w tych silnikach urosły już do postrachu na ogromną skalę, a one poprostu jeżdżą.

Do czasu fuckup'u ;] sam ztcp masz 1.4T z lpg, jak miałbyś wybór to który silnik byś wybrał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sebaso napisał:

Do czasu fuckup'u ;] sam ztcp masz 1.4T z lpg, jak miałbyś wybór to który silnik byś wybrał? 

Oczywiście, że 1,4T, o mały włos miałbym 1,8 tylko sprzedający zmienił niespodziewanie reguły gry.

Jak pewnie zauważyłeś mam też na LPG A16XER czyli identyczne rozwiązanie jak w Z18XER i A18XER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sebaso napisał:

Super rada: polecać do gazu silnik który nie ma hydraulicznej regulacji luzów zawodowych 

To nie problem.

Głównie trzeba by sprawdzić, czy wzmocniona głowicę do LPG. Ale w Oplach chyba nie dawali. W chevroletach opcja KL7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bielaPL napisał:

Mam w robocie znajomego, który chce zmienić samochód. Ma 15 letnią vectre C gts z 1.8 lpg. Jeździ tanio i wygodnie. Robi około 20kkm rocznie, połowa trasy połowa miasto. Na kolejne auto ma budżet do około 70 tys zł. Wiek do 5 lat. Interesuje go minimum klasa D kombi lub hatchback. Chciałby co najmniej trochę lepsze osiągi, gadżety w stylu kamera + czujniki lub czujnik martwego pola, grzane zydle. I co najważniejsze koszty za paliwo żeby były nieznacznie wyższe niż te 1.8 LPG... znajdzie się coś takiego? Obecnie spala mu to koło 10l lpg. 

BMW 525 Xdrive kombi, czarny, 2012 rok, silnik 2.0 D, grzane skórzane fotele (czarna skóra), duża navi, podświetlane klamki, 123000 km przebiegu, sprowadzany z Belgii. Porządny wóz. Można go mieć już za ok. 67.000 zł z opłatami i rejestracją :ok: 

640x480-2.jpg.882a6ecd2789e4dc83f2c345cfda49e9.jpg640x480.jpg.a5c78bddedda252d8289847fa5da338d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał:

Mam w robocie znajomego, który chce zmienić samochód. Ma 15 letnią vectre C gts z 1.8 lpg. Jeździ tanio i wygodnie. Robi około 20kkm rocznie, połowa trasy połowa miasto. Na kolejne auto ma budżet do około 70 tys zł. Wiek do 5 lat. Interesuje go minimum klasa D kombi lub hatchback. Chciałby co najmniej trochę lepsze osiągi, gadżety w stylu kamera + czujniki lub czujnik martwego pola, grzane zydle. I co najważniejsze koszty za paliwo żeby były nieznacznie wyższe niż te 1.8 LPG... znajdzie się coś takiego? Obecnie spala mu to koło 10l lpg. 

 

A klasa D bo prestiż, czy chodzi mu o miejsce w środku?

Kupi za ta kwotę całkiem świeże audi a3 sedan 1.6 z dag

Ciche, wygodne, osiągi podobne do 1.8 w vectrze. Jazda tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dembu napisał:

BMW 525 Xdrive kombi, czarny, 2012 rok, silnik 2.0 D, grzane skórzane fotele (czarna skóra), duża navi, podświetlane klamki, 123000 km przebiegu, sprowadzany z Belgii. Porządny wóz. Można go mieć już za ok. 67.000 zł z opłatami i rejestracją :ok: 

 

 

Prawie 70kPLN za niemalze 7 letnie auto, to trzeba miec fantazje ;)

Jak by nie patrzec to na pewno nie bedzie to tanie w utrzymaniu w porownaniu z 2-3 letnia klasa D popularnej marki ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Prawie 70kPLN za niemalze 7 letnie auto, to trzeba miec fantazje ;)

Jak by nie patrzec to na pewno nie bedzie to tanie w utrzymaniu w porownaniu z 2-3 letnia klasa D popularnej marki ;]

 

To jest niska cena, fajny samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Prawie 70kPLN za niemalze 7 letnie auto, to trzeba miec fantazje ;)

Jak by nie patrzec to na pewno nie bedzie to tanie w utrzymaniu w porownaniu z 2-3 letnia klasa D popularnej marki ;]

 

 I jeszcze sprowadzony z Belgii, a to już powinno wzmóc czujność. Belgia i Holandia, to samochody z aukcji ubezpieczeniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Manx napisał:

 I jeszcze sprowadzony z Belgii, a to już powinno wzmóc czujność. Belgia i Holandia, to samochody z aukcji ubezpieczeniowych.

:hehe: nawet nie wiem jak skomentować te rewelacje, które tu zamieściłeś ....

 

to auto jest oddane w rozliczeniu przy zakupie nowego szerloku. Poza tym nie jest to oferta sprzedaży, tylko przykład świetnego samochodu, który można kupić w dobrej cenie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kravitz napisał:

 

A klasa D bo prestiż, czy chodzi mu o miejsce w środku?

Kupi za ta kwotę całkiem świeże audi a3 sedan 1.6 z dag

Ciche, wygodne, osiągi podobne do 1.8 w vectrze. Jazda tańsza.

chodzi i o miejsce i o spory bagażnik i o wykończenie całości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Prawie 70kPLN za niemalze 7 letnie auto, to trzeba miec fantazje ;)

Jak by nie patrzec to na pewno nie bedzie to tanie w utrzymaniu w porownaniu z 2-3 letnia klasa D popularnej marki ;]

Ale z kolei pewnie spadku wartości specjalnego nie będzie .... a pewnie mniejszy niż w nowszych modelach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, delco napisał:

Ale z kolei pewnie spadku wartości specjalnego nie będzie .... a pewnie mniejszy niż w nowszych modelach...

Dokładnie... Sprzedajesz za 3 lata że strata 10k max, o ile nie mniej. No ale szczęśliwie jest wybór i każdy kupuje na co ma ochotę i pieniądze :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dembu napisał:

Nie wiem 

To może być niestety kluczowa wiadomość.... chyba ze coś sie zmienilo w kosztach/sposobach wymiany od czasu kiedy jeden z kolegów całe wyjscie na piwo pomstował na technike BMW w tym temacie - w skrócie  mimo ze łańcuch to trzeba wymieniać po stosunkowo niewielkim przebiegu  a do wymiany wyciagnąć silnik co podwaja koszty części (też nie tanich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dembu napisał:

Dokładnie... Sprzedajesz za 3 lata że strata 10k max, o ile nie mniej. No ale szczęśliwie jest wybór i każdy kupuje na co ma ochotę i pieniądze :ok: 

Tyle tylko że wypadałoby mieć trochę więcej niż blade pojecie o samochodach.... bo co prawda na mine można sie wpakować przy każdym używanym...ale mam wraźenie że przy droższych modelach/markach ryzyko rośnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bielaPL napisał:

Też go namawiałem na nówki, ale nie chce słyszeć, dla niego nowa astra śmierdzi

Spytaj kolege czy nie zwariowal? Choc konstytucja nie zabrania takich wyborow ;] to 5-letnie uzywane szczegolnie wyzszej klasy albo premium  vs nowka Golf kombi z salonu ......  :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gregoryj napisał:

Spytaj kolege czy nie zwariowal? Choc konstytucja nie zabrania takich wyborow ;] to 5-letnie uzywane szczegolnie wyzszej klasy albo premium  vs nowka Golf kombi z salonu ......  :nie_wiem:

Jak ktos nie uzytkowal pelnowymiarowego audi/bmw a w szczegolnosci mercedesa bedzie pisal wlasnie takie rzeczy o golfach nowkach i ze volvo to premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat używanych BMW.

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo "Zakup kontrolowany". Odcinek był o rocznych posiadaczach samochodów, które kupili po udziale w tym programie. W śród nich było trzech posiadaczy BMW. Jedna właścicielka w czasie roku użytkowania włożyła 5 tyś zł, drugi właściciel 7 tysi, a trzeci już zdążył ją sprzedać, bo stale coś się w niej psuło. Z tego co pamiętam, to nie były to jakieś stare strucle, no i zapewne samochody sprawdzone przed sprzedażą, jak to w tym programie pokazują. Tak że...;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko że wypadałoby mieć trochę więcej niż blade pojecie o samochodach.... bo co prawda na mine można sie wpakować przy każdym używanym...ale mam wraźenie że przy droższych modelach/markach ryzyko rośnie....
Bedac uczestnikiem forum motoryzacyjnym wypadolyby mieć pojecie...

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW 525 Xdrive kombi, czarny, 2012 rok, silnik 2.0 D, grzane skórzane fotele (czarna skóra), duża navi, podświetlane klamki, 123000 km przebiegu, sprowadzany z Belgii. Porządny wóz. Można go mieć już za ok. 67.000 zł z opłatami i rejestracją :ok: 


Perełka z zagranicy :jem: ta duża navi to wypas, ze hej smartfon za500zl będzie lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 I jeszcze sprowadzony z Belgii, a to już powinno wzmóc czujność. Belgia i Holandia, to samochody z aukcji ubezpieczeniowych.

To jest świetna perełka idealna na nasze warunki handlu aut. 7 lat prawie nowa 70k pewnie bita albo z cofniętym licznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Azbest napisał:

tylko że jeśli ta Vectra pali mu 10LPG, to musi mieć bardzo lekką nogę

niekoniecznie. sąsiad też ma taką, i też mu dyche łyka, a z tego co widzę, to lekko nie jezdzi

koleżanka z kolei ma zafire z tym silnikiem i też słyszę o 10 litrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blue_ napisał:

niekoniecznie. sąsiad też ma taką, i też mu dyche łyka, a z tego co widzę, to lekko nie jezdzi

koleżanka z kolei ma zafire z tym silnikiem i też słyszę o 10 litrach

Jeżdżę samochodami z LPG od 15 lat ... i dla mnie 10L LPG w takim silniku jest niemożliwe przy jeździe mieszanej. 10L to może być w trasie, jako spalanie z jakiegoś odcinka przejechanego w płynny sposób. Ludzie często mają taką "przypadłość" podawania najlepszego spalanie jakie im się udało osiągnąć. ... ALE jeśli im się udało faktycznie meć takie spalanie z ostatnich .. np. 10kkm ... to szacunek :)

Akurat kiedyś chciałem kupić Alfę 159, do której wkładali chyba ten sam 1.8 od GM. To nie były oszczędne silniki, zwłaszcza w dużych samochodach segmentu D. Niskie spalanie byo możliwe jedynie przy bardzo leniwej jeździe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bielaPL napisał:

Mam w robocie znajomego, który chce zmienić samochód. Ma 15 letnią vectre C gts z 1.8 lpg. Jeździ tanio i wygodnie. Robi około 20kkm rocznie, połowa trasy połowa miasto. Na kolejne auto ma budżet do około 70 tys zł. Wiek do 5 lat. Interesuje go minimum klasa D kombi lub hatchback. Chciałby co najmniej trochę lepsze osiągi, gadżety w stylu kamera + czujniki lub czujnik martwego pola, grzane zydle. I co najważniejsze koszty za paliwo żeby były nieznacznie wyższe niż te 1.8 LPG... znajdzie się coś takiego? Obecnie spala mu to koło 10l lpg. 

A może Avensis z LPG, spalanie wyjdzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Azbest napisał:

Jeżdżę samochodami z LPG od 15 lat ... i dla mnie 10L LPG w takim silniku jest niemożliwe przy jeździe mieszanej. 10L to może być w trasie, jako spalanie z jakiegoś odcinka przejechanego w płynny sposób. Ludzie często mają taką "przypadłość" podawania najlepszego spalanie jakie im się udało osiągnąć. ... ALE jeśli im się udało faktycznie meć takie spalanie z ostatnich .. np. 10kkm ... to szacunek :)

Akurat kiedyś chciałem kupić Alfę 159, do której wkładali chyba ten sam 1.8 od GM. To nie były oszczędne silniki, zwłaszcza w dużych samochodach segmentu D. Niskie spalanie byo możliwe jedynie przy bardzo leniwej jeździe. 

Akurat w Z18XE jest to wynik jak najbardziej osiągalny. 1.8 w 159-tce jest inny i nim nie jezdziłem. Ale,że miałem VC 1.8 to te 10l jest jak najbardziej realne. Dodam, ze teraz K4M w Megane mi spala 11,5l lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę samochodami z LPG od 15 lat ... i dla mnie 10L LPG w takim silniku jest niemożliwe przy jeździe mieszanej. 10L to może być w trasie, jako spalanie z jakiegoś odcinka przejechanego w płynny sposób. Ludzie często mają taką "przypadłość" podawania najlepszego spalanie jakie im się udało osiągnąć. ... ALE jeśli im się udało faktycznie meć takie spalanie z ostatnich .. np. 10kkm ... to szacunek
Akurat kiedyś chciałem kupić Alfę 159, do której wkładali chyba ten sam 1.8 od GM. To nie były oszczędne silniki, zwłaszcza w dużych samochodach segmentu D. Niskie spalanie byo możliwe jedynie przy bardzo leniwej jeździe. 
Ten 1.8 to ten starszy 122KM. Nie wiem jak ze spalaniem ale osiągi mimo że katalogowo gorsze niż moje bravo 1.4 120KM to szliśmy w miarę równo i nie mogłem mu uciec. Może trafił na zdrowy egzemplarz;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kartonik napisał:

Na temat używanych BMW.

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo "Zakup kontrolowany". Odcinek był o rocznych posiadaczach samochodów, które kupili po udziale w tym programie. W śród nich było trzech posiadaczy BMW. Jedna właścicielka w czasie roku użytkowania włożyła 5 tyś zł, drugi właściciel 7 tysi, a trzeci już zdążył ją sprzedać, bo stale coś się w niej psuło. Z tego co pamiętam, to nie były to jakieś stare strucle, no i zapewne samochody sprawdzone przed sprzedażą, jak to w tym programie pokazują. Tak że...;]

Taaaak ... zakup kontrolowany :hehe: ... program ze specjalistą od lakieru, który widzi wszystko na oko, a po potwierdzeniu miernikiem twierdzi, że tu grubość 110, a tu już 115 to widać że malowany i miał przygodę, tak jak on to powiedział. Specjaliści największej klasy od wyboru samochodów :bzik: a jak z PL salonu, to już w ogóle auto najlepsze na świecie, tak jakbyśmy mieszkali w innym kraju i nie znali naszych realiów, że większość ludzi robi auta u Janusza w garażu i na częściach, takich żeby było jak najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.